W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.

Kulturowe lekcje języka angielskiego

9

Kultura pełni kluczową rolę w życiu człowieka, jest nieodłączną częścią naszego społeczeństwa, kształtuje nasze wartości i przekonania. Kultura buduje naszą tożsamość, umożliwia nam lepsze wyrażanie siebie, a także pozwala lepiej zrozumieć innych ludzi
O tym, że kultura pomaga spojrzeć na świat z innej perspektywy przekonały się drugie
 i trzecie klasy na lekcjach języka angielskiego.

             „Is grafitti art or vandalism?”, „Banksy and his works of art” - to złożone
 i wielowymiarowe tematy poruszane na lekcjach. Grafitti, a także sztuka uliczna, znana również jako street art, od lat budzi kontrowersje. Dla jednych jest to forma wyrazu artystycznego, która dodaje kolorytu miejskim przestrzeniom, dla innych – akt wandalizmu, który niszczy publiczne i prywatne mienie.
Banksy to pseudonim artystyczny jednego
z najbardziej tajemniczych i wpływowych artystów ulicznych naszych czasów. Jego prace są znane z wyrazistego przekazu społecznego i politycznego oraz charakterystycznego stylu zmuszając przy tym do refleksji nad otaczającym nas światem. Ponieważ sztuka uliczna jest dostępna dla uczniów naszego liceum na wyciągnięcie ręki, klasy 2K oraz 3F udały się w minionym tygodniu pod mural na ulicy Spółdzielców. W ożywionej przestrzeni miejskiej młodzi ludzie mieli możliwość swobodnego wyrażania myśli, emocji i przekonań, które płyną przez wyrazy artystyczne sztuki ulicznej. Uczniowie zdecydowanie podkreślali, że blask Turkowskiego muralu zainspirował ich, a także dodał odwagi do wygłaszania wypowiedzi
w języku obcym.  Banksy nie tylko zrewolucjonizował sztukę uliczną, ale także wpłynął na sposób, w jaki postrzegamy sztukę w przestrzeni publicznej. 
Uczniowie naszej szkoły udowodnili, że istnieje pełna harmonia na współistnienie street artu oraz kreatywnej ekspresji naszych wypowiedzi.

            Muzeum Miasta Turku im. Józefa Mehoffera to miejsce, które jest prawdziwą perłą kulturalną regionu. ­„Stained glass”, „polychromy” oraz „showcase” to pojęcia, o których można uczyć się w oparciu o materiały autentyczne. Miłośnicy sztuki z klasy 3L i 2K przemierzali szlaki wystaw z zadaniami do wypełnienia w języku angielskim. Pomimo, iż słynne witraże i polichromie są doskonale znane Turkowskim licealistom, muzealna lekcja języka angielskiego okazała się interesującym wydarzeniem dla podopiecznych. Uczniowie uważnie śledzili „red rooms”, „weaver’s room” oraz „exhibits from archeological exhibition”

 i przykładnie znaleźli odpowiedzi na pytania zawarte w handoucie, z kolei dzieła zatytułowane „Jesus the Gardener” i „Jesus the Good Shepherd” przykuły uwagę zwiedzających rozbudzając wrażliwość na piękno sztuki. 

Kultura i kreatywność są ze sobą nierozerwalnie związane, tworzą dynamiczny związek, który napędza rozwój społeczny i indywidualny, a takie innowacyjne lekcje
 z pewnością pomagają poszerzyć horyzonty i rozbudzić kreatywność naszych uczniów.

           

Katarzyna Kąciak

Marta Cybulska

Zdjęcia (9)

{"register":{"columns":[]}}