Projekt geograficzno – językowy – „Europa na granicy i bez granic”, „Parki Narodowe w Polsce”
Znajomość języków obcych zaliczana jest do umiejętności kluczowych, czyli mających znaczny wpływ na jakość życia, a połączenie doskonalenia języka jako narzędzia komunikacji z rozwijaniem innych umiejętności z pewnością jest wspaniała okazją do zdobycia wiedzy
i nowych doświadczeń. Tym razem język angielski został włączony do realizowania zagadnień z geografii w klasie 2 k i 3f. Uczniowie klasy 2 k przygotowali projekt
pt. –„Europa na granicy i bez granic”. Omawiali najważniejsze i najciekawsze zagadnienia
z wybranego kraju. Oprócz informacji ogólnych, pojawiały się zagadnienia bardziej szczegółowe m.in. jakie procesy wywołują zjawiska wulkaniczne i trzęsienia ziemi, czy jak wygląda sytuacja ekonomiczna w danym kraju. Wszystko po angielsku! Uczniowie klasy 3 f przygotowali projekt „Parki Narodowe w Polsce”, uzasadniając konieczność działania na rzecz ochrony środowiska. Poznaliśmy więc po angielsku niemal wszystkie nazwy drzew, roślin i zwierząt. Projekt, w którym wzięły udział klasy 2 k i 3f, był świetną okazją do doskonalenia umiejętności językowych, rozwoju interdyscyplinarności i kompetencji pozajęzykowych. Dzięki tym projektom w pamięci uczniów pozostaną nie tylko podawane przez nauczyciela i zaczerpnięte z podręczników informacje ale spora dawka ciekawostek, nowych angielskich słówek, a praca w grupach/parach dała możliwość rozwinięcia tzw. umiejętności miękkich, w tym umiejętności współpracy, docenienia wkładu pracy kolegów i koleżanek.
Katarzyna Kąciak i Agnieszka Zielińska.