Seria webinarów „Efektywne nauczanie języka obcego ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole podstawowej" (Edycja I)"
Seria webinarów „Efektywne nauczanie języka obcego ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole podstawowej" (Edycja I)"
2023-09-25 16:00
termin dotyczy części pierwszej serii
platforma TEAMS, online
-
KIEDY
25 września 2023 (poniedziałek)
godz. 16:00
termin dotyczy części pierwszej serii
DODAJ DO KALENDARZA -
GDZIE
platforma TEAMS
online
Uczniowie ze SPE – nie tylko Ci posiadający orzeczenie lub opinię poradni – wymagają szczególnego podejścia, stosowania nietypowych form i metod nauczania. Teoretyczne podstawy pracy z takim uczniem są ważne, ale równie istotne są praktyczne rozwiązania przydatne w nauczaniu języka obcego. W serii webinariów przedstawione zostaną sposoby na skuteczne aktywizowanie i zachęcanie uczniów z różnymi potrzebami do pracy oraz zapewnienie im poczucia sukcesu w szkolnym środowisku. Korzystając z wieloletniego doświadczenia w pracy z uczniami ze SPE, podzielę się sprawdzonymi w praktyce przykładami rozwiązań, które pomagają uczniom osiągać lepsze wyniki.
Celem serii webinariów jest zapoznanie nauczycieli języków obcych ze skutecznymi metodami i formami pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Podczas szkoleń zostaną, między innymi, zaprezentowane: przykłady metod pozwalających na zaangażowanie w pracę na lekcji uczniów z różnymi deficytami, propozycje praktycznych rozwiązań sytuacji trudnych, propozycje działań pozwalających nauczycielowi języka obcego na efektywną pracę w zróżnicowanej klasie przy jednoczesnym zapewnieniu uczniowi ze SPE poczucia sukcesu, sposoby organizowania efektywnej współpracy z rodzicem ucznia ze SPE oraz nauczycielem wspierającym ucznia na lekcji języka obcego.
Tematyka
Część I – Jak angażować ucznia ze SPE w pracę na lekcji i samodzielną pracę w domu? Termin: 25.09.2023, godz.16:00
Część II – Uczeń ze SPE pracuje w grupie Termin: 20.11.2023, godz.16:00
Część III – Sposoby regulowania niepożądanych zachowań ucznia ze SPE w trakcie lekcji Termin: 5.02.2024, godz.16:00
Część IV – Organizowanie współpracy z rodzicem ucznia ze SPE oraz nauczycielem wspierającym Termin: zostanie podany wkrótce
Część V – Nauczyciel języka obcego udzielający pomocy psychologiczno-pedagogicznej – dokumentacja i realizowanie form pomocy Termin: zostanie podany wkrótce
Część VI – Uczeń ze spektrum autyzmu na lekcji języka obcego Termin: zostanie podany wkrótce
Grupa docelowa
Nauczyciele języków obcych szkół podstawowych
Prowadzący
Justyna Kopycińska – wojewódzki doradca metodyczny; nauczyciel i wychowawca z wieloletnim doświadczeniem pracy w oddziałach integracyjnych oraz w systemie włączania uczniów ze SPE do klas ogólnodostępnych.
Materiały szkoleniowe
Informacja zostanie podana na szkoleniu
Metody i narzędzia szkoleniowe
Wykład, ćwiczenia, e-learning
Certyfikacja szkolenia
Uczestnicy szkolenia otrzymają zaświadczenie o udziale w każdej z części serii, w której wezmą udział. Dodatkowo, na zakończenie serii, osoby, które wezmą udział w największej ilości spotkań otrzymają specjalne certyfikaty.
Dodatkowe informacje
Na każdą z części należy się rejestrować osobno. Linki do poszczególnych modułów będą podawane na bieżąco. Po każdym webinarium, w dogodnym dla nich terminie, uczestnicy będą mieli możliwość uzyskania indywidualnego wsparcia we wdrażaniu omawianych kwestii do praktyki dydaktycznej oraz konsultowania zasad pracy z konkretnymi uczniami.
Rejestracja
Podany poniżej link dotyczy rejestracji na część I
Link do systemu obsługi szkoleń będzie aktywny na przełomie sierpnia i września.