W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

ŚCDN gospodarzem prestiżowego szkolenia!!!

Miło nam poinformować, że Europejskie Centrum Języków Nowożytnych Rady Europy ustaliło już terminy unikatowego, bezpłatnego szkolenia dla świętokrzyskich nauczycieli zaangażowanych w nauczanie dwujęzyczne. Szkolenie, prowadzone przez ekspertów ECJN odbędzie się w soboty 5 i 19 października 2024 roku.

Zdjęcie uczestników międzynarodowego spotkania w Grazu

ŚCDN w Kielcach będzie gospodarzem i współorganizatorem szkolenia „Język nauczania w nauczaniu przedmiotów” oferowanego przez Europejskie Centrum Języków Nowożytnych Rady Europy ( European Centre for Modern Languages of the Council of Europe ) dla nauczycieli zaangażowanych w nauczanie dwujęzyczne.  

Bezpłatne szkolenie online „Język nauczania w nauczaniu przedmiotów” dla świętokrzyskich nauczycieli oddziałów dwujęzycznych odbędzie się dzięki działaniom i współpracy Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach z Europejskim Centrum Języków Nowożytnych.

Już zapraszamy wszystkich chętnych – to niepowtarzalna okazja zyskania wiedzy na temat nauczania dwujęzycznego od ekspertów europejskiej klasy.

Szkolenia i doradztwo ECML ONLINE dla Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach

(Język roboczy warsztatu: angielski)

Miejsce: 5 i 19 października 2024 r

Tematy szkolenia

Nauka języków i przedmiotów - ręka w rękę!

  • Czy jesteś świadomy wymiaru językowego swojego przedmiotu?
  • Czy wiesz, że skupienie uwagi na języku w nauczaniu przedmiotowym oznacza podwójne korzyści: uczeń lepiej rozumie przedmiot, a jednocześnie pracuje nad swoimi umiejętnościami językowymi.
  • Czy potrafisz zidentyfikować trudności językowe uczniów?
  • Czy potrzebujesz prostych narzędzi do integracji celów językowych i przedmiotowych?
  • Czy współpracujecie z nauczycielami języków?

Szkolenie poprowadzą eksperci ECJN

Eli Moe, adiunkt, Katedra Języków Obcych, Uniwersytet w Bergen, Norwegia
Eli.Moe@uib.no (https://www.uib.no/en/persons/Eli.Moe) 
Nauczyciel języka – angielskiego, norweskiego i norweskiego jako drugiego języka (gimnazjum)

  • Twórca testów językowych – angielski i norweski jako drugi język
  • Trener nauczycieli
  • Wykładowca uniwersytecki – norweski jako drugi język, sprawdzanie i ocena znajomości języka
  • 2012-2015: Lider projektu ECML Deskryptory językowe warunkujące sukces uczniów-migrantów i mniejszości w kształceniu obowiązkowym
  • 2016 -2019: Członek zespołu projektu ECML Rozwijanie świadomości językowej na zajęciach przedmiotowych

Jérôme BÉLIARD, Institut National supérieur du profesorat et de l’éducation Nantes Université, Francja jerome.beliard@univ-nantes.fr

  • 1995-2010: Nauczyciel historii, geografii i wiedzy o społeczeństwie języka francuskiego i niemieckiego jako języka obcego w szkołach średnich (Francja i Luksemburg)
  • Od 2010: Trener nauczycieli – kierownik Master MEEF HG, Uniwersytet w Nantes
  • Od 2013 roku zaangażowany w projekt ECML (Deskryptory języka) i członek zespołu projektu „Rozwijanie świadomości językowej na zajęciach przedmiotowych” 2016-2019
  • Od 2014 r. Ekspert zewnętrzny ds. historii europejskiego systemu szkół
  • Od 2019 koordynator ds. szkoleń i doradztwa ECML

Uczestnicy powinni posiadać komputer z dostępem do Internetu.

Program szkolenia

DZIEŃ 1: 5 października 2024 r.

9:00 - 9:20 Powitanie przez lokalnego organizatora / Wprowadzenie / Opis programu / Prezentacja ECML

9:20 - 9:50 Wprowadzenie: Jaki jest język nauczania / czym jest CLIL? Punkty wspólne i różnice.

9:50 - 10:30 CZĘŚĆ 1: Uświadomienie sobie zagadnień językowych w nauczaniu i uczeniu się przedmiotów

10:30 - 10:45 Sesja plenarna i informacja zwrotna

10:45 - 11:00 Przerwa kawowa

11:00 - 12:30 CZĘŚĆ 2: Podnoszenie świadomości językowej na zajęciach przedmiotowych

Sesja plenarna: Podsumowanie zadania wstępnego 15

Sesja plenarna: Identyfikacja praktyk językowych, które są istotne dla konkretnego przedmiotu

12:30 - 13:15 Przerwa obiadowa

13:15 - 14:00 CZĘŚĆ 3: Jak projektować scenariusze lekcji i zadania integrujące język i przedmiot oraz wykorzystujące deskryptory językowe?

14:00 - 14:45 CZĘŚĆ 4: Jak budować na lekcjach CLIL?

14:45 - 15:00 Wprowadzenie do zadań domowych

Podsumowanie dnia

DZIEŃ 2: 19 października 2024

9:00 - 10:00 Wprowadzenie

Informacje zwrotne z pierwszego dnia i zadania domowe uczestników

10:00 - 11:15 Część 5: Zachęcanie do nauczania zespołowego - Jak zachęcić nauczycieli języków obcych i nauczycieli przedmiotów do pracy zespołowej w szkole? Wprowadzenie – Praca grupowa

11:15 - 11:30 Przerwa kawowa

11:30 - 12:30 Sesja plenarna: Informacje zwrotne i dyskusja

12:30 – 12:45 Upowszechnianie i ewaluacja

12:45 - 13:00 Zakończenie

Zaiteresowanych prosimy o kontakt z Ewą Witczyńską, nauczycielem konsultantem ŚCDN,

adres e-mail: ewa.witczynska@scdn.pl

 

 

Zdjęcia (4)

{"register":{"columns":[]}}