Aktywny powrót do szkoły – kontynuacja programu szkoleń dla nauczycieli z całej Polski i zajęć pozalekcyjnych w ramach tzw. Sport Klubów. WF z AWF za rok 2022
Raport stanowi podsumowanie drugiej edycji realizacji programu „WF z AWF – Aktywny powrót uczniów do szkoły po pandemii”.
Publikacja omawia wyniki badań przeprowadzonych wśród uczestników Sport Klubów w zakresie wybranych cech somatycznych. Dokonano pomiaru sprawności fizycznej uczniów na poszczególnych etapach edukacyjnych oraz badania fundamentalnych umiejętności ruchowych w sporcie. Oceniono z wykorzystaniem ankiet następujące elementy: postawę uczniów wobec zajęć ruchowych, sytuację zdrowotną i aspekty ekonomiczno-społeczne uczestników, satysfakcję nauczycieli z realizacji Sport Klubów. Stwierdzono: „Zasadniczy negatywny wpływ na stan kondycji fizycznej od lat 90. XX wieku, mają m.in. rozwój cywilizacji, rozwój technologii i styl życia, ograniczające poziom aktywności fizycznej”. Autorzy raportu zwracają uwagę na niepokojące zjawisko zwiększającej się liczby dzieci z wadami postawy, otyłością, dolegliwościami bólowymi kręgosłupa (jest to ponad 70% dzieci w wieku 10−19 lat).
A. Bodasińska, J. Dobosz, A. Kosmol i in., Raport merytoryczny projektu Aktywny powrót do szkoły – kontynuacja programu szkoleń dla nauczycieli z całej Polski i zajęć pozalekcyjnych w ramach tzw. Sport Klubów. WF z AWF za rok 2022, Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie na zlecenie Ministerstwa Edukacji i Nauki, Warszawa 2023.
Materiały
Raport merytoryczny projektu Aktywny powrót do szkoły – kontynuacja programu szkoleń dla nauczycieli z całej Polski i zajęć pozalekcyjnych w ramach tzw. Sport Klubów. WF z AWF za rok 2022Raport_merytoryczny_projektu_Aktywny_powrót_do_szkoły_–_kontynuacja_programu_szkoleń_dla_nauczycieli.pdf 33.33MB