Karta informacyjna
Metryczka dobrej praktyki
- Nazwa szkoły
- Katolicki Zespół Edukacyjny
- Powiat/gmina
- ostrowiecki/Ostrowiec Świętokrzyski
- Dane adresowe
- ul. Grabowiecka 15, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski
- Dyrektor szkoły
- s. Zofia Kuska
- Telefon
- 662 078 966
- Adres e-mail
- kze.ostrowiec@gmail.com
-
Rozwiń tekst
Charakterystyka dobrej praktyki
Charakterystyka dobrej praktyki- Przedmiot/ działanie ponadprzedmiotowe lub zajęcia
- matematyka, geografia, technika, informatyka, plastyka, chemia, fizyka
- Etap edukacyjny
- II etap edukacyjny
- Cała szkoła/ klasa lub grupa
- uczniowie klasy siódmej
- Czas/ okres realizacji zadania
- styczeń 2022 r. – maj 2022 r.
Cele dobrej praktyki
- Stworzenie wielofunkcyjnej stacji meteorologicznej.
- Wykorzystanie nowoczesnych technologii w życiu codziennym.
- Rozwijanie kompetencji w zakresie różnych przedmiotów.
- Kształtowanie umiejętności pracy w zespole, kreatywności, projektowego podejścia do zadań, nauka sztuki komunikacji i dochodzenia do konsensusu z innymi uczestnikami zajęć.
Opis pomysłu
Celem projektu jest stworzenie wielofunkcyjnej stacji meteorologicznej, która poza odczytem podstawowych pomiarów: temperatury i opadów, będzie również mierzyła poziom zanieczyszczenia powietrza oraz wilgotność. Innowacją wprowadzoną w przedmiotowym projekcie jest obsługa zdalna poprzez aplikację. Dane wysyłane za pomocą Wi-Fi do serwera będzie można otworzyć na dowolnym urządzeniu z dostępem do Internetu. Dodatkowa zaleta projektu to panel słoneczny, dzięki któremu stacja staje się samowystarczalna energetycznie.
Sposób realizacji
- Projektowanie budki meteorologicznej.
- Planowanie i przygotowanie materiałów do wykonania stacji meteorologicznej.
- Budowa budki meteorologicznej.
- Opis narzędzi i sprzętów pomiarowych.
- Programowanie.
- Sprawdzanie poprawności działania aplikacji i odczytów.
- Montaż podzespołów w budce meteorologicznej.
- Testowanie powstałej stacji meteorologicznej.
Uzyskane efekty, w tym wartość dodana, możliwość wykorzystania sprawdzonych doświadczeń
W trakcie realizacji projektu uczniowie:
- rozwinęli kompetencje niezbędne do planowania własnej pracy oraz pracy w grupie,
- pobudzili ciekawość poznawczą, kreatywność i nowatorskie myślenie,
- nauczyli się interdyscyplinarnego podejścia do realizowanego zadania z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.
Partnerzy lub instytucje wspomagające realizację działania
Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach