W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Karta informacyjna

Metryczka dobrej praktyki
Nazwa szkoły
Katolicki Zespół Edukacyjny
Powiat/gmina
ostrowiecki/Ostrowiec Świętokrzyski
Dane adresowe
ul. Grabowiecka 15, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski
Dyrektor szkoły
s. Zofia Kuska
Telefon
662 078 966
Adres e-mail
kze.ostrowiec@gmail.com

  • Rozwiń tekst

    Ramy współpracy z ŚCDN

    Kształcenie specjalne
    Nazwa wspólnego przedsięwzięcia
    Projekt „STEAM-owa szkoła 2021-2022”
    Nauczyciel
    Nauczyciel konsultant ŚCDN – partner we współpracy
    Mariola Kosztołowicz
    Ankieta
    Osoby zgłaszające dobrą praktykę
    Katarzyna Dygas – nauczyciel geografii i fizyki, Agnieszka Zielińska – nauczyciel matematyki

  • Charakterystyka dobrej praktyki
    Przedmiot/ działanie ponadprzedmiotowe lub zajęcia
    matematyka, geografia, technika, informatyka, plastyka, chemia, fizyka
    Etap edukacyjny
    II etap edukacyjny
    Cała szkoła/ klasa lub grupa
    uczniowie klasy siódmej
    Czas/ okres realizacji zadania
    styczeń 2022 r. – maj 2022 r.
Cele dobrej praktyki
  • Stworzenie wielofunkcyjnej stacji meteorologicznej.
  • Wykorzystanie nowoczesnych technologii w życiu codziennym.
  • Rozwijanie kompetencji w zakresie różnych przedmiotów.
  • Kształtowanie umiejętności pracy w zespole, kreatywności, projektowego podejścia do zadań, nauka sztuki komunikacji i dochodzenia do konsensusu z innymi uczestnikami zajęć.
Opis pomysłu

Celem projektu jest stworzenie wielofunkcyjnej stacji meteorologicznej, która poza odczytem podstawowych pomiarów: temperatury i opadów, będzie również mierzyła poziom zanieczyszczenia powietrza oraz wilgotność. Innowacją wprowadzoną w przedmiotowym projekcie jest obsługa zdalna poprzez aplikację. Dane wysyłane za pomocą Wi-Fi do serwera będzie można otworzyć na dowolnym urządzeniu z dostępem do Internetu. Dodatkowa zaleta projektu to panel słoneczny, dzięki któremu stacja staje się samowystarczalna energetycznie.

Sposób realizacji
  1. Projektowanie budki meteorologicznej.
  2. Planowanie i przygotowanie materiałów do wykonania stacji meteorologicznej.
  3. Budowa budki meteorologicznej.
  4. Opis narzędzi i sprzętów pomiarowych.
  5. Programowanie.
  6. Sprawdzanie poprawności działania aplikacji i odczytów.
  7. Montaż podzespołów w budce meteorologicznej.
  8. Testowanie powstałej stacji meteorologicznej.
Uzyskane efekty, w tym wartość dodana, możliwość wykorzystania sprawdzonych doświadczeń

W trakcie realizacji projektu uczniowie:

  • rozwinęli kompetencje niezbędne do planowania własnej pracy oraz pracy w grupie,
  • pobudzili ciekawość poznawczą, kreatywność i nowatorskie myślenie,
  • nauczyli się interdyscyplinarnego podejścia do realizowanego zadania z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.
Partnerzy lub instytucje wspomagające realizację działania

Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach

 

{"register":{"columns":[]}}