W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Karta informacyjna

Metryczka dobrej praktyki
Nazwa szkoły
Szkoła Podstawowa im. gen. Antoniego Hedy ps. „Szary” w Kowali
Powiat/gmina
kielecki/Nowiny
Dane adresowe
Kowala 51b, 26-052 Nowiny
Dyrektor szkoły
Anna Łukasiewicz
Telefon
41 346 54 04
Adres e-mail
kowala51b@wp.pl

  • Rozwiń tekst

    Ramy współpracy z ŚCDN

    Kształcenie specjalne
    Nazwa wspólnego przedsięwzięcia
    Projekt „STEAM-owa szkoła 2021-2022”
    Nauczyciel
    Nauczyciel konsultant ŚCDN – partner we współpracy
    Mariola Kosztołowicz
    Ankieta
    Osoby zgłaszające dobrą praktykę
    Sylwia Kaczmarczyk – nauczyciel matematyki, Tomasz Marzec – nauczyciel geografii

  • Charakterystyka dobrej praktyki
    Przedmiot/ działanie ponadprzedmiotowe lub zajęcia
    przyroda, geografia, informatyka, matematyka
    Etap edukacyjny
    II etap edukacyjny
    Cała szkoła/ klasa lub grupa
    uczniowie klasy czwartej
    Czas/ okres realizacji zadania
    9 października 2021 r. – 16 maja 2022 r.
Cele dobrej praktyki
  1. Rozwijanie ciekawości, kreatywności i wyobraźni uczniów.
  2. Rozwijanie kompetencji w zakresie nauk przyrodniczych, technologii, sztuki i matematyki poprzez udział w projekcie.
  3. Rozwijanie umiejętności niezbędnych do planowania własnej pracy oraz pracy w grupie.
  4. Rozwijanie u uczniów umiejętności prezentowania wyników swojej pracy.
  5. Wdrażanie uczniów do wykorzystywania swoich mocnych stron podczas pracy w grupie.
Opis pomysłu
  1. Zapoznanie uczniów z celem projektu.
  2. Wspólne ustalenie planów realizacji – zaprojektowanie gry.
  3. Przygotowanie materiałów.
  4. Realizacja projektu – tworzenie gry.
  5. Ewaluacja.
Sposób realizacji

Na pierwszych zajęciach uczniowie wraz z koordynatorami projektu wymyślą tytuł i opracują zasady gry planszowej. Następnie uczniowie opracują projekt mapy Polski z jej ciekawymi miejscami, która w następnym etapie działań będzie służyła do zaprojektowania gry dydaktycznej. Uczestnicy projektu przygotują na brystolu zarys mapy Polski pt. „Podróże po Polsce”. W następnym etapie uczniowie wyszukiwać będą informacje na temat ciekawych miejsc w naszym kraju. Następnie wiadomości te przepiszą na komputerze, aby potem wydrukować je na karteczkach takiego samego rozmiaru. Uczniowie wyszukiwać będą w Internecie zdjęcia i obrazki, które po wydrukowaniu przykleją na sporządzoną mapę Polski. Mapa wzbogacona zostanie różnymi fotografiami. Na koniec do instrukcji spisane zostaną zasady gry (które były ustalone na początku). Gra ma na celu zapoznanie uczniów z ciekawostkami na temat niektórych miejsc naszego kraju. Gra będzie polegała na losowym wybraniu karty z opisem konkretnego miejsca i jak najszybszym odszukaniu go na mapie. Ten z uczestników, który jako pierwszy odnajdzie na mapie wylosowane miejsce zdobędzie kartę. Wygra ten z graczy, który zbierze największą ilość kart.

Uzyskane efekty, w tym wartość dodana, możliwość wykorzystania sprawdzonych doświadczeń
  • Umiejętność prawidłowego czytania mapy Polski, poznanie ciekawych miejsc naszego kraju.
  • Umiejętność współpracy w zespole grupowym.
  • Sprawne posługiwanie się sprzętem elektronicznym.
Partnerzy lub instytucje wspomagające realizację działania

Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach

 

{"register":{"columns":[]}}