W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Karta informacyjna

Metryczka dobrej praktyki
Nazwa szkoły
Szkoła Podstawowa im. Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku
Powiat/gmina
kielecki/Strawczyn
Dane adresowe
ul. Gimnazjalna 15, Oblęgorek, 26-067 Strawczyn
Dyrektor szkoły
Henryka Cisowska
Telefon
41 303 04 29
Adres e-mail
zpo.oblegorek@wp.pl

  • Rozwiń tekst

    Ramy współpracy z ŚCDN

    Kształcenie specjalne
    Nazwa wspólnego przedsięwzięcia
    Projekt „STEAM-owa szkoła 2021-2022”
    Nauczyciel
    Nauczyciel konsultant ŚCDN – partner we współpracy
    Mariola Kosztołowicz
    Ankieta
    Osoby zgłaszające dobrą praktykę
    Justyna Kowalczyk-Knap – nauczyciel matematyki, Anna Stankiewicz – nauczyciel przyrody, biologii i geografii

  • Charakterystyka dobrej praktyki
    Przedmiot/ działanie ponadprzedmiotowe lub zajęcia
    zajęcia dodatkowe w wymiarze 1 godziny lekcyjnej
    Etap edukacyjny
    II etap edukacyjny
    Cała szkoła/ klasa lub grupa
    grupa sześciorga uczniów z klasy czwartej
    Czas/ okres realizacji zadania
    październik 2021 r. – maj 2022 r.
Cel dobrej praktyki

Promowanie edukacji STEAM w szkole jako metody kształcenia uczniów w dziedzinie nauk przyrodniczych, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki.

Opis pomysłu

Gra Ekostyl polega na poruszaniu się po odpowiednich polach umieszczonych na planszy. Gracze odpowiadają na pytania typu prawda/fałsz, a, b, c oraz pytania otwarte. Uczniowie segregują również odpady do odpowiednich koszy. Poziom trudności przygotowanej gry dostosowany jest do wieku i możliwości uczestników. W czasie rywalizacji uczniowie zdobywają informacje o właściwych postawach proekologicznych.

 

 

Uzyskane efekty, w tym wartość dodana,możliwość wykorzystania sprawdzonych doświadczeń

Uzyskane efekty, w tym wartość dodana, możliwość wykorzystania sprawdzonych doświadczeń.

Partnerzy lub instytucje wspomagające realizację działania

Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach

Sposób realizacji

Realizacja projektu STEAM przebiegała według poniższych punktów.

  1. Przedstawienie uczniom tematyki projektu i jego planowanego przebiegu.
  2. Ustalenie celów projektu.
  3. Planowanie pracy i przydział zadań.
  4. Pozyskiwanie przez uczniów informacji o właściwych postawach proekologicznych oraz zagrożeniach środowiska przyrodniczego.
  5. Tworzenie koszy na śmieci, odpadów, planszy, kości, pionków do gry.
  6. Tworzenie zestawu pytań i instrukcji gry.
  7. Prezentacja przygotowanego projektu.
Uzyskane efekty, w tym wartość dodana,możliwość wykorzystania sprawdzonych doświadczeń

Gra planszowa Ekostyl, dzięki której w nowoczesny sposób można podejść do nauki ekologii.

Partnerzy lub instytucje wspomagające realizację działania

Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach