Inauguracja projektu
Otwartość, bezpieczeństwo i ekologia to trzy filary, które znacząco wpływają na przyszłość dzieci i młodzieży, ich rozwój i dobrostan. Wokół kształtowania tych wartości, skupiają się działania projektu, który zainicjowało i realizuje Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach. Uroczyste spotkanie inaugurujące projekt, w którym weźmie udział 279 uczniów z dziesięciu szkół z województwa świętokrzyskiego, odbyło się w Centrum Edukacyjnym w Wólce Milanowskiej.
Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli rozpoczęło projekt "Włączamy Przyszłość. Otwartość, Bezpieczeństwo, Ekologia” nr FESW.08.02-IZ.00-0008/23 realizowany w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027 współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Priorytet 8. Edukacja na wszystkich etapach życia, Działanie 08.02. Wsparcie na rzecz szkolnictwa podstawowego i średniego (z wyłączeniem infrastruktury).
Celem projektu jest podniesienie jakości edukacji szkół podstawowych poprzez rozszerzanie ich oferty o zajęcia dodatkowe i indywidualne doradztwo zawodowe dla uczniów. Działania projektowe obejmą: zajęcia dydaktyczno-wychowawcze wspierające zdrowie psychiczne, kształtujące świadome korzystanie z TIK, odnoszące się do ekologii oraz zajęcia z zakresu doradztwa zawodowego uwzględniające możliwe wybory zawodowe uczniów istotne dla regionu świętokrzyskiego.
Uroczyste podpisanie porozumień z uczestnikami projektu miało miejsce 23 września 2024 r. w Centrum Edukacyjnym w Wólce Milanowskiej. Spotkanie zgromadziło przedstawicieli organów prowadzących, dyrektorów i nauczycieli ze szkół biorących udział w projekcie.
Małgorzata Łakomiec, dyrektor Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach mówiła w swoim wystąpieniu o korzystnych zmianach na rynku edukacyjnym, zachodzących w procesach wsparcia zarówno uczniów, jak i nauczycieli. Podkreśliła, że edukacja przyszłości jest procesem dynamicznym, a rozwijają ją otwartość na zmiany, pomoc uczniom w poszukiwaniu perspektyw zawodowych, a przede wszystkim kształtowanie kompetencji psychospołecznych. Wspieranie procesów adaptacyjnych młodych ludzi to wyzwanie we współczesnym świecie, które powinno korelować z poszukiwaniem właściwego balansu, bowiem edukacji potrzebny jest spokój.
Pierwsze warsztaty dla uczniów dotyczyć będą wzmocnienia świadomości i odpowiedzialności ekologicznej.