W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Droga do czytelnika. Diagnoza potrzeb dziecięcego odbiorcy wydarzeń kulturalnych, ze szczególnym uwzględnieniem promocji czytelnictwa

Raport jest wynikiem ogólnopolskiego projektu badawczego zrealizowanego w ramach stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Celem badania było zweryfikowanie dopasowania działań promujących edukację kulturalną, w szczególności czytelnictwo, do potrzeb dzieci. Od marca 2023 r. do grudnia 2023 r. przeprowadzono 96 wywiadów z rodzicami dzieci w wieku 3−10 lat oraz dziesięć wywiadów z ekspertami z zakresu edukacji kulturalnej. Publikacja zawiera m.in. charakterystykę rozpoznanych stylów rodzicielstwa – rodzic partnerski, rodzic inspirujący, rodzic asekurujący, rodzic zmęczony, rodzic bliskościowy. W wyniku badania ustalono najważniejsze potrzeby współczesnego rodzica oraz najważniejsze potrzeby współczesnego dziecka. Wśród miejsc, które powinny promować czytelnictwo dzieci wskazano, m.in.: szkoły, świetlice, placówki opiekuńcze, przychodnie, biblioteki, miejsca wydarzeń kulturalnych, sale zabaw, centra handlowe, kawiarenki przyjazne dzieciom, miejsca ogólnodostępne, miejsca oryginalne. Respondenci podkreślali znaczenie sposobów prowadzenia spotkań promocyjnych dla dzieci. Powinny być one kreatywne.

A. Karp-Szymańska, Droga do czytelnika. Diagnoza potrzeb dziecięcego odbiorcy wydarzeń kulturalnych, ze szczególnym uwzględnieniem promocji czytelnictwa, Kraków 2023.

Materiały

Droga do czytelnika. Diagnoza potrzeb dziecięcego odbiorcy wydarzeń kulturalnych, ze szczególnym uwzględnieniem promocji czytelnictwa
Droga​_do​_czytelnika​_Diagnoza​_potrzeb​_dziecięcego​_odbiorcy​_wydarzeń​_kulturalnych,​_ze​_szczególnym​_uwzględnieniem​_promocji​_czytelnictwa.pdf 7.84MB
{"register":{"columns":[]}}