W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.

Geodezja, kartografia, nieruchomości

Klauzula informacyjna

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 z późn. zm.), dalej „RODO” informuję, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe w Lipsku, adres siedziby: ul. Rynek 1, 27-300 Lipsko, kontakt mailowy: starostwo@powiatlipsko.pl lub telefoniczny: 48 378 30 11;
  2. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych możliwy jest kontakt z inspektorem ochrony danych pod adresem mailowym: iod@powiatlipsko.pl; adres do korespondencji: Starostwo Powiatowe w Lipsku, ul. Rynek 1, 27-300 Lipsko;
  3. Pani/Pana dane osobowe zbierane i przetwarzane będą w celu realizacji obowiązków lub uprawnień administratora wynikających z przepisów prawa oraz wykonania określonych prawem zadań realizowanych w interesie publicznym. Jeżeli jest Pani/Pan stroną umowy zawartej z administratorem przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy lub do podjęcia działań przed zawarciem umowy. W przypadku Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości celem przetwarzania danych osobowych jest realizacja nw. zadań:
    • ewidencja gruntów i budynków,
    • rejestr zgłoszeń prac geodezyjnych i kartograficznych i wykonanych prac,
    • rejestr wniosków o udostępnianie materiałów z zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
    • rejestr wniosków o wydanie wypisu i wyrysu z ewidencji gruntów i budynków,
    • rejestr wniosków o koordynację usytuowania sieci uzbrojenia terenu,
    • rejestr nieruchomości Skarbu Państwa, użytkowników wieczystych i trwałych zarządców nieruchomości,
    • rejestr nieruchomości będących własnością powiatu, użytkowników i trwałych zarządców nieruchomości,
    • rejestr wniosków w zakresie ochrony gruntów rolnych i opłat z tytułu wyłączenia gruntów z produkcji rolnej;
  4. Podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
    • art. 6 ust. 1 lit. b) i c) RODO w związku z:
      • ustawą z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne,
      • ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami,
      • ustawą z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych,
      • ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
      • ustawą z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników, ustawą z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej,
      • ustawą z dnia 24 stycznia 1968 r. o scalaniu i wymianie gruntów,
    • art. 6 ust. 1 lit. a) RODO - w przypadku danych osobowych, co do których brak jest obowiązku ich przetwarzania, przewidzianego w przepisach prawnych;
  5. Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym podmiotom uprawnionym do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa oraz podmiotom, które przetwarzają Pani/Pana dane osobowe w imieniu administratora na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
  6. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub do organizacji międzynarodowej;
  7. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania oraz przez okres zależny od kategorii archiwalnej określonej w Jednolitym rzeczowym wykazie akt organów powiatu i starostw powiatowych, stanowiącym załącznik nr 3 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. W przypadku danych osobowych przetwarzanych na podstawie Pani/Pana zgody, dane osobowe będą przetwarzane do momentu jej cofnięcia, jednakże nie dłużej niż przez okres wskazany w zdaniu pierwszym;
  8. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują Pani/Panu określone prawa:
    • prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz prawo do uzyskania ich kopii art. 15 RODO,
    • prawo do sprostowania danych art. 16 RODO,
    • prawo żądania usunięcia danych art. 17 RODO,
    • prawo żądania ograniczenia przetwarzania art. 18 RODO;
  9. W trakcie przetwarzania danych osobowych żadne decyzje dotyczące Pani/Pana nie będą zapadać automatycznie oraz nie będą tworzone żadne profile, co oznacza, że nie będą podejmowane działania, o których mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO;
  10. Jeśli stwierdzi Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza RODO, ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres siedziby: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa);
  11. Ze względu na rodzaj świadczonych usług administracyjnych podanie danych osobowych jest niezbędne do realizacji przedstawionego każdorazowo celu, w przypadku niepodania danych osobowych świadczenie usługi nie będzie możliwe. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.

Materiały

Klauzula informacyjna dla zadań realizowanych przez Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości
GKKN​_Klauzula​_i​_oświadczenie.pdf 2.84MB
Wniosek o wydanie wypisu lub wyrysu z ewidencji gruntów i budynków

Wypisy i informacje z operatu ewidencji gruntów i budynków

Podstawa prawna:

  • Ustawa Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz. U. z 2021 roku, poz. 1990),
  • Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i technologii w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. z 2021 r. poz. 1390),
  • Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),
  • Ustawa Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2021 poz. 735),
  • Ustawa o opłacie skarbowej (tj. Dz. U. z 2021 poz. 1923),
  • Ustawa o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2019 poz. 1781).

Osoby uprawnione do otrzymania wypisu:

Zgodnie z ustawą z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne każdy może żądać udostępnienia informacji zawartych w operacie ewidencyjnym, z zastrzeżeniem jednak, że wypisy z operatu ewidencyjnego, zawierające dane właścicieli nieruchomości bądź osób lub inne podmiotów, które władają tymi gruntami na zasadach samoistnego posiadania, na żądanie:

  • właścicieli oraz osób i jednostek organizacyjnych władających gruntami, budynkami lub lokalami, których dotyczy udostępniany zbiór danych lub wypis;
  • organów administracji publicznej albo podmiotów niebędących organami administracji publicznej, realizujących, na skutek powierzenia lub zlecenia przez organ administracji publicznej, zadania publiczne związane z gruntami, budynkami lub lokalami, których dotyczy udostępniany zbiór danych lub wypis;
  • operatorów sieci w rozumieniu ustawy z dnia 7maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (tj. Dz.U. z 2021 r. poz. 777);
  • innych podmiotów niż wymienione, które mają interes prawny w tym zakresie.

Wykaz potrzebnych dokumentów:

Wniosek właściciela nieruchomości zawierający:
  1. imię i nazwisko/nazwa wnioskodawcy, adres miejsca zamieszkania/siedziby wnioskodawcy, PESEL lub Regon, dane kontaktowe wnioskodawcy: numer telefonu/adres poczty elektronicznej,
  2. oznaczenie nieruchomości wg katastru nieruchomości oraz wg ksiąg wieczystych,
  3. tytuł własności nieruchomości (akt własności ziemi, akt notarialny, odpis z księgi wieczystej),
  4. dowód uiszczenia opłaty za wydanie wypisu (pobranie opłaty następuje przed udostępnieniem dokumentów zgodnie z art. 40d ust. 3 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne).

Sposób złożenia wniosku:

  • osobiście w siedzibie Starostwa Powiatowego - Punkt Obsługi Interesanta Biuro Podawcze (parter), 27-300 Lipsko, ul. Rynek 1;
  • listownie na adres korespondencyjny wskazany powyżej;
  • w formie elektronicznej przez skrzynkę podawczą ePUAP (w tym przypadku wniosek winien być opatrzony odpowiednio kwalifikowanym podpisem elektronicznym/profilem zaufanym) lub poprzez geoportal powiatu lipskiego (powiatlipsko.geoportal2.pl).
  • w formie elektronicznej poprzez Elektroniczne Biuro Obsługi Mieszkańca ()eBom).

Dokument Obliczenia Opłaty

Wysokość należnej opłaty oraz sposób jej wyliczenia utrwala się w Dokumencie Obliczenia Opłaty.

  • w przypadku złożenia wniosku osobiście, dokument opłaty generowany jest natychmiastowo;
  • w przypadku wniosku złożonego listownie bądź w formie elektronicznej dokument opłaty wysyłany jest drogą mailową w celu uregulowania należności;

Cennik:

Wysokości opłat wskazane są w tabeli nr 11 załącznika do ustawy:

Nazwa dokumentu Jednostka rozliczeniowa Stawka podstawowa
Wypis z rejestru gruntów w postaci dokumentu elektronicznego jednostka rejestrowa gruntów 40 zł
Wypis z rejestru gruntów w postaci dokumentu drukowanego 50 zł
Wypis z rejestru gruntów bez danych osobowych w postaci dokumentu elektronicznego 24 zł
Wypis z rejestru gruntów bez danych osobowych w postaci dokumentu drukowanego 30 zł
Wypis z rejestru budynków albo wypis z rejestru lokali w postaci dokumentu elektronicznego jednostka rejestrowa budynków lub lokali 25 zł
Wypis z rejestru budynków albo wypis z rejestru lokali w postaci dokumentu drukowanego 30 zł
Wypis z kartoteki budynków albo wypis z kartoteki lokali w postaci dokumentu elektronicznego pozycja kartoteki budynków albo lokali 15 zł
Wypis z kartoteki budynków albo wypis z kartoteki lokali w postaci dokumentu drukowanego 20 zł
Uproszczony wypis z rejestru gruntów (bez adnotacji dotyczących jakości danych ewidencyjnych oraz klauzuli upoważniającej do oznaczania nieruchomości w księdze wieczystej na podstawie tego dokumentu) działka ewidencyjna 15 zł
Wypis z wykazu działek działka ewidencyjna 5 zł
Wypis z wykazu podmiotów za podmiot 5 zł

UWAGA: Wysokość opłaty jest ustalana przy rejestracji wniosku, prosimy nie dokonywać samodzielnych, wpłat bez otrzymania dokumentu obliczenia opłaty. Nie pobiera się opłaty za wypisy i wyrysy z operatu ewidencyjnego sporządzane i wydawane na żądanie podmiotów określonych w art. 40b ust. 2 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne.

Opłaty:

Opłaty można dokonywać:

  • bezpośrednio kartą płatniczą w kasie znajdującej się na parterze w siedzibie Starostwa Powiatowego;
  • w najbliższym urzędzie pocztowym bądź oddziale banku;
  • dokonując przelewu elektronicznego na konto Powiatu Lipskiego: PKO BP SA Oddział Radom, nr konta: 29 1020 4317 0000 5202 0024 0218

Termin załatwienia sprawy:

Po złożeniu kompletu wymaganych dokumentów w zależności od wybranego sposobu odbioru:

  • odbiór osobisty w siedzibie organu – wydanie wypisu następuje na bieżąco;
  • wysyłka na adres do korespondencji tradycyjnej;
  • wysyłka przez ePUAP;

Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje

Uwagi:

  1. Za pełnomocnictwo powinna być uiszczona opłata skarbowa w kwocie 17 złotych, za wyjątkiem zwolnień przewidzianych w art.7 pkt1-5 Ustawy o opłacie skarbowej (część IV pkt 4 zał. do Ustawy). Zwolnione jest również z opłaty skarbowej pełnomocnictwo udzielane małżonkowi, wstępnemu (dziadkowie), zstępnemu (dzieci), oraz rodzeństwu (część 4 pkt 3 zał. do Ustawy).

   

Wypisy i wyrysy

Podstawa prawna:

  • Ustawa Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz. U. z 2021 roku, poz. 1990),
  • Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i technologii w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. z 2021 r. poz. 1390),
  • Ustawa o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2019 poz. 1781).

Wykaz potrzebnych dokumentów:

Wniosek właściciela nieruchomości zawierający:
  1. dane właściciela nieruchomości wraz z adresem do korespondencji,
  2. oznaczenie nieruchomości wg katastru nieruchomości oraz wg ksiąg wieczystych.

Opłaty:

Wysokości opłat wskazane są w tabeli nr 11 załącznika do w/w ustawy:

Nazwa dokumentu Jednostka rozliczeniowa Stawka podstawowa
Wypis z rejestru gruntów oraz wyrys z mapy ewidencyjnej w postaci dokumentu elektronicznego jednostka rejestrowa gruntów 140 zł
Wypis z rejestru gruntów oraz wyrys z mapy ewidencyjnej w postaci dokumentu drukowanego 150 zł
Wyrys z mapy ewidencyjnej w postaci dokumentu elektronicznego 105 zł
Wyrys z mapy ewidencyjnej w postaci dokumentu drukowanego 110 zł

Opłaty można dokonywać:

  • bezpośrednio kartą płatniczą w kasie znajdującej się na parterze w siedzibie Starostwa Powiatowego;
  • w najbliższym urzędzie pocztowym bądź oddziale banku;
  • dokonując przelewu elektronicznego na konto Powiatu Lipskiego: PKO BP SA Oddział Radom, nr konta: 29 1020 4317 0000 5202 0024 0218

Sposób złożenia wniosku:

  • osobiście w siedzibie Starostwa Powiatowego - Punkt Obsługi Interesanta Biuro Podawcze (parter), 27-300 Lipsko, ul. Rynek 1;
  • listownie na adres korespondencyjny wskazany powyżej;
  • w formie elektronicznej przez skrzynkę podawczą ePUAP (w tym przypadku wniosek winien być opatrzony odpowiednio kwalifikowanym podpisem elektronicznym/profilem zaufanym) lub poprzez geoportal powiatu lipskiego (powiatlipsko.geoportal2.pl);
  • w formie elektronicznej poprzez Elektroniczne Biuro Obsługi Mieszkańca (eBom). 

Termin rozpatrzenia wniosku:

Termin załatwienia sprawy określa art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2021 poz. 735) - około 14 dni.

Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje

Uwagi:

  1. Wypis i wyrys z operatu ewidencyjnego wydawany jest właścicielom nieruchomości, władającym ujawnionym w ewidencji gruntów i budynków, użytkownikom wieczystym lub ich pełnomocnikom, a także zainteresowanym, którzy udokumentują interes prawny w ubieganiu się o wypis i wyrys przedkładając odpowiednie dokumenty.
  2. Za pełnomocnictwo należy uiścić opłatę skarbową w kwocie 17 złotych od każdego stosunku pełnomocnictwa, za wyjątkiem zwolnień przewidzianych w art.7 pkt1-5 Ustawy o opłacie skarbowej (część IV pkt 4 zał. do Ustawy). Zwolnione jest również z opłaty skarbowej pełnomocnictwo udzielane małżonkowi, wstępnemu (dziadkowie), zstępnemu (dzieci), oraz rodzeństwu (część 4 pkt 3 zał. do Ustawy).

Materiały

Wniosek o wydanie wypisu lub wyrysu z operatu ewidencyjnego.
Wniosek​_o​_wydanie​_​_wypisu​_lub​_wyrysu​_z​_operatu​_ewidencyjnego​_1.pdf 0.14MB
Pełnomocnictwo
PEŁNOMOCNICTWO.pdf 0.13MB
Uzupełnienie wniosku formularz P1-P7.
Uzupełnienie​_wniosku​_formularz​_P1-P7​_1.pdf 0.86MB
Aktualizacja bazy danych ewidencji gruntów i budynków

Podstawa prawna:

  • Ustawa Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz. U. z 2021 roku, poz. 1990),
  • Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i technologii w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. z 2021 r. poz. 1390),
  • Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),
  • Ustawa Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2021 poz. 735),
  • Ustawa o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2019 poz. 1781).

Wykaz potrzebnych dokumentów:

  • Wniosek, który winien zawierać:
    1. imię, nazwisko osoby, która składa wniosek wraz z adresami do korespondencji,
    2. oznaczenie nieruchomości wg katastru nieruchomości oraz wg ksiąg wieczystych,
    3. wskazanie czego zmiana dotyczy,
    4. podpisy osób składających wniosek,

    Do wniosku należy dołączyć dokument będący podstawą zmian w operacie ewidencyjnym.

  • prawomocne orzeczenia sądowe,
  • akt notarialny,
  • ostateczne decyzje administracyjne,
  • odpisy z ksiąg wieczystych,
  • operat techniczno-geodezyjny,
  • inne dokumenty stanowiące podstawę zmian,
  • zaświadczenie o nadaniu lub zmianie numerów porządkowych nieruchomości.

Sposób złożenia wniosku:

  • Osobiście w siedzibie Starostwa Powiatowego - Punkt Obsługi Interesanta Biuro Podawcze (parter), 27-300 Lipsko, ul. Rynek 1;
  • Listownie na adres korespondencyjny wskazany powyżej;

Opłaty:

Wprowadzenie zmiany do operatu ewidencyjnego nie podlega opłacie.

Termin załatwienia sprawy:

Aktualizacja operatu ewidencyjnego następuje w terminie do 30 dni.

Aktualizacja w trybie wydania decyzji administracyjnej określa ustawa Kodeks postępowania Administracyjnego (tj. Dz. U. z 2021 poz. 735).

Tryb odwoławczy:

Tryb odwoławczy dotyczy przypadku, gdy aktualizacja operatu ewidencyjnego wymaga wyjaśnień zainteresowanego lub ustalenia dodatkowych dowodów, kiedy przeprowadzone jest postępowanie administracyjne. Od decyzji służy stronom prawo wniesienia odwołania do Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Uwagi:

  1. Zgodnie z art. 22 ust. 2 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz. U. z 2021 roku, poz. 1990) właściciele i władający są zobowiązani zgłaszać wszelkie zmiany danych objętych ewidencją gruntów i budynków, w terminie 30 dni licząc od dnia powstania tych zmian i dostarczyć stosowne dokumenty.
  2. W przypadku gdy aktualizacja operatu ewidencyjnego wymaga wyjaśnień zainteresowanego lub uzyskania dodatkowych dowodów, przeprowadzane jest postępowanie administracyjne.
  3. Po wprowadzonej zmianie w operacie ewidencyjnym na wniosek, wnioskodawca otrzymuje zawiadomienie o wprowadzonej zmianie które wysyłane jest pocztą.
  4. Po wprowadzonej zmianie w operacie ewidencyjnym na wniosek lub z urzędu, w celu naliczenia podatku związanych z nieruchomością(nieruchomościami) danego właściciela zawiadomienie o wprowadzonej zmianie otrzymuje również organ podatkowy tj. Wójt/Burmistrz gminy miejscowo właściwy.
  5. Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać również kontaktując się telefonicznie z osobą, która sprawę prowadzi.
  6. Do organu prowadzącego ewidencję gruntów i budynków dla potrzeb zgłoszenia zmian danych ewidencyjnych składa się oryginały dokumentów.
  7. W zależności od rodzaju żądania wprowadzenia danej zmiany w operacie ewidencyjnym należy złożyć odpowiedni dokument prawny lub geodezyjny i kartograficzny.
  8. Wniosek o zmianę danych w operacie ewidencyjnym może złożyć tylko właściciel, władający lub użytkownik wieczysty nieruchomości bądź osoba, która posiada odpowiednie upoważnienie lub pełnomocnictwo.
  9. W przypadku, gdy właścicielem/władającym jest osoba prawna do zgłoszenia zmiany/wniosku należy dostarczyć odpis z właściwego rejestru (np. Krajowego Rejestru Sądowego.

Materiały

Wniosek o zgłoszenie zmian danych w Ewidencji Gruntów i Budynków
Wniosek​_o​_zgłoszenie​_zmian​_danych​_w​_Ewidencji​_Gruntów​_i​_Budynków.pdf 0.14MB
Wniosek o zgłoszenie zmian danych (ujawnienie spadku)
Wniosek​_o​_zgłoszenie​_zmian​_danych​_(ujawnienie​_spadku).pdf 0.14MB
Wniosek o zgłoszenie zmian danych (dzierżawa)
Wniosek​_o​_zgłoszenie​_zmian​_danych​_(dzierżawa).pdf 0.16MB
Wniosek o zgłoszenie zmian danych (lokale)
Wniosek​_o​_zgłoszenie​_zmian​_danych​_(lokale).pdf 0.12MB
Koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu

Podstawa prawna:

  • Ustawa Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz. U. z 2021 roku, poz. 1990),

Wykaz potrzebnych dokumentów i sposób złożenia wniosku:

Wniosek inwestora lub projektanta o przeprowadzenie narady koordynacyjnej, dotyczącej usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu.

Do wniosku składanego poprzez Geoportal Powiatu Lipskiego (Internetowa Obsługa Narad Koordynacyjnch) należy złożyć następujące dokumenty:

  • skan projektu usytuowania sieci uzbrojenia terenu, opracowanego na aktualnej mapie do celów projektowych (pliki w formacie PDF),
  • projekt w postaci zapisu elektronicznego (pliki w formacie: .dxf lub .txt),
  • dodatkowo można dołączyć inne dokumenty w postaci elektronicznej.

Do wniosku składanego w formie papierowej należy załączyć:

  • co najmniej dwa egzemplarze projektu usytuowania sieci uzbrojenia terenu, opracowane na aktualnej mapie do celów projektowych,
  • orientację położenia projektowanych sieci uzbrojenia terenu w stosunku do sąsiednich terenów i stron świata,
  • projekt w postaci zapisu elektronicznego (plik w formacie .dxf lub .txt (txt do 20 punktów)). Wniosek może być sporządzony samodzielnie lub przy wykorzystaniu formularza dostępnego na stronie Starostwa Powiatowego w Lipsku.

Miejsce złożenia wniosku:

  • Wnioski elektroniczne za pomocą Geoportalu Powiatowego (wnioski można składać przez 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę);
  • Wnioski w formie papierowej należy składać w siedzibie Starostwa Powiatowego - Punkt Obsługi Interesanta Biuro Podawcze (parter), 27-300 Lipsko, ul. Rynek 1;
  • listownie na adres korespondencyjny wskazany powyżej;

Opłaty:

Opłatę pobiera się przed wykonaniem czynności uzgodnienia usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu, zgodnie z tabelą 16, pkt 6 załącznika nr 1, do ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz. U. z 2021 roku, poz. 1990).

Opłaty można dokonywać:

  • Bezpośrednio kartą płatniczą w kasie znajdującej się na parterze w siedzibie Starostwa Powiatowego;
  • W najbliższym urzędzie pocztowym bądź oddziale banku;
  • Dokonując przelewu elektronicznego na konto Powiatu Lipskiego: PKO BP SA Oddział Radom, nr konta: 29 1020 4317 0000 5202 0024 0218

Termin załatwienia sprawy:

Niezwłocznie, jednak termin nie dłuższy niż 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.

Materiały

Wniosek
WNIOSEK.pdf 0.53MB
Udostępnianie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego

Podstawa prawna:

  • Ustawa Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz. U. z 2021 roku, poz. 1990),
  • Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 2 kwietnia 2021 r. w sprawie organizacji i trybu prowadzenia państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (Dz. U z 2021, poz. 820)
  • Rozporządzenie Ministra Rozwoju, z dnia 28.07.2020 r. w sprawie wzorów wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu wydawania licencji ( Dz. U. z 2020r., poz. 1322).

Wykaz potrzebnych dokumentów:

Wniosek o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, wg. załącznika nr 3 do rozporządzenia Ministra Rozwoju, z dnia 28.07.2020 r. w sprawie wzorów wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu wydawania licencji ( Dz. U. z 2020r., poz. 1322).

Sposób złożenia wniosku:

  • osobiście w siedzibie Starostwa Powiatowego - Punkt Obsługi Interesanta Biuro Podawcze (parter), 27-300 Lipsko, ul. Rynek 1;
  • listownie na adres korespondencyjny wskazany powyżej;
  • w formie elektronicznej przez skrzynkę podawczą ePUAP (w tym przypadku wniosek winien być opatrzony odpowiednio kwalifikowanym podpisem elektronicznym, profilem zaufanym) lub poprzez geoportal powiatu lipskiego (powiatlipsko.geoportal2.pl);

Opłaty:

Opłatę pobiera się przed udostępnieniem materiałów zasobu - zgodnie z art. 40d ust.3 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz. U. z 2021 roku, poz. 1990) na podstawie Dokumentu Obliczenia Opłaty.

Wysokość stawek podstawowych w odniesieniu do odpowiednich jednostek rozliczeniowych, wysokość współczynników korygujących oraz zasady ustalania tych współczynników, a także szczegółowe zasady obliczania wysokości opłaty określa załącznik nr 1 do ww. ustawy.

Opłaty można dokonywać:

  • Bezpośrednio kartą płatniczą w kasie znajdującej się na parterze w siedzibie Starostwa Powiatowego;
  • W najbliższym urzędzie pocztowym bądź oddziale banku;
  • Dokonując przelewu elektronicznego na konto Powiatu Lipskiego: PKO BP SA Oddział Radom, nr konta: 29 1020 4317 0000 5202 0024 0218

Termin załatwienia sprawy:

Niezwłocznie, jednak termin nie dłuższy niż 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.

Tryb odwoławczy:

Zgodnie z art.40f ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz. U. z 2021 roku, poz. 1990) , w przypadku sporu dotyczącego zakresu udostępnianych materiałów zasobu lub wysokości należnej opłaty, właściwy organ Służby Geodezyjnej i Kartograficznej wydaje decyzję administracyjną. Organem odwoławczym jest Mazowiecki Wojewódzki Inspektor Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego.

Materiały

Wniosek o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego
Wniosek​_o​_udostępnienie​_materiałów​_​_powiatowego​_zasobu​_geodezyjnego​_i​_kartograficznego​_2.pdf 0.19MB
Uzupełnienie wniosku formularz P1-P7.
Uzupełnienie​_wniosku​_formularz​_P1-P7​_1.pdf 0.86MB
Informacje dla wykonawców prac geodezyjnych

ZESTAWIENIE PODMIOTÓW WŁADAJĄCYCH SIECIAMI DLA POWIATU LIPSKIEGO

  1. Urząd Miasta i Gminy Lipsko
  2. Urząd Miasta i Gminy Solec
  3. Urząd Gminy Ciepielów
  4. Urząd Gminy Sienno
  5. Urząd Gminy Chotcza
  6. Urząd Gminy Rzeczniów
  7. PGE Dystrybucja S.A. Oddział Skarżysko-Kamienna Rejon Energetyczny Kozienice
  8. Orange Polska S.A.
  9. Agencja Rozwoju Mazowsza S.A.
  10. Fibee IV Sp. z o.o.
  11. Zakład Usług Komunalnych w Lipsku spółka z o.o.
  12. PSG Gazownia w Radomiu
  13. Zakład Usług Komunalnych w Siennie
  14. Odbiorca
{"register":{"columns":[]}}