Zwrot wywłaszczonej nieruchomości
Miejsce złożenia dokumentów
Punkt Obsługi Interesanta w budynku Starostwa Powiatowego w Kraśniku Al. Niepodległości 20 (parter).
Wymagane dokumenty
- wniosek o zwrot nieruchomości (wniosek powinien być złożony przez osoby wywłaszczone lub ich spadkobierców),
- jeśli wniosek składają spadkobiercy wywłaszczonego – komplet dokumentów wykazujących następstwo prawne po wywłaszczonym w tym postanowienia o stwierdzeniu nabycia spadku, akty poświadczenia dziedziczenia oraz dokumenty wskazujące na zmianę nazwiska,
- decyzja wywłaszczeniowa lub inny dokument na podstawie którego przeszła własność nieruchomości oraz inne dokumenty dot. wywłaszczenia,
- pełnomocnictwo – jeżeli wniosek jest wnoszony przez pełnomocnika.
Uwaga: Uprawnienie do zwrotu wygasa, jeżeli od dnia, w którym decyzja o wywłaszczeniu stała się ostateczna, upłynęło 20 lat, a w tym terminie uprawniony nie złożył wniosku o zwrot.
Sposób załatwienia sprawy
decyzja administracyjna
Opłaty
brak
Odwołanie
Od decyzji przysługuje stronom odwołanie do Wojewody Lubelskiego za pośrednictwem organu wydającego decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Komórka odpowiedzialna za prowadzenie sprawy
Wydział Gospodarki Nieruchomościami
pokój nr 414 (IV piętro), tel. 81 8264141
pokój nr 413 (IV piętro), tel. 81 8255345
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2021 r., poz. 1899 z późn. zm.)