Zmiana pozwolenia na budowę
Istotne odstąpienie od zatwierdzonego projektu zagospodarowania działki lub terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego lub innych warunków decyzji o pozwoleniu na budowę wymaga uzyskania decyzji o zmianie pozwolenia na budowę.
Miejsce złożenia dokumentów
Punkt Obsługi Interesanta w budynku Starostwa Powiatowego w Kraśniku Al. Niepodległości 20 (parter).
Wymagane dokumenty
- wniosek o wydanie decyzji o zmianie pozwolenia na budowę (PB-7)
- oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (PB-5)
- projekt zagospodarowania działki lub terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany (w postaci
papierowej w 3 egzemplarzach albo w postaci elektronicznej) wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnych ustaw, lub kopiami tych opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów - decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli jest ona wymagana zgodnie z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym lub jej kopia
- pełnomocnictwo do reprezentowania inwestora (wraz z potwierdzeniem uiszczenia opłaty skarbowej) – jeżeli inwestor działa przez pełnomocnika
- potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej – jeżeli obowiązek uiszczenia takiej opłaty wynika z ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Czas realizacji
W ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia złożenia kompletnego wniosku.
Wysokość opłat
Uzyskanie pozwolenia podlega opłacie skarbowej, której w wysokość uzależniona jest od rodzaju i zakresu zamierzenia budowlanego (tabela Część I pkt 9 ustawy o opłacie skarbowej), z wyłączeniem pozwolenia na budowę dotyczącego: budownictwa mieszkaniowego (art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy o opłacie skarbowej), budowy lub remontów obiektów budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych wskutek działalności spowodowanej ruchem zakładu górniczego lub klęsk żywiołowych, budynków przeznaczonych na cele naukowe, socjalne i kulturalne, remontu obiektów budowlanych wpisanych do rejestru zabytków.
Ponadto wymagana jest opłata za pełnomocnictwo w wysokości 17 zł (jeżeli zgłoszenia dokonuje się przez pełnomocnika).
Opłatę skarbową można uiścić kartą płatniczą lub gotówką w kasie Starostwa Powiatowego, I piętro, pokój 108, bądź przelewem na rachunek Urzędu Miasta Kraśnik: Bank Pekao S.A. nr konta: 43 1240 5497 1111 0010 4019 6993.
Odwołanie
Od decyzji przysługuje stronom odwołanie do Wojewody Lubelskiego za pośrednictwem organu wydającego decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Komórka odpowiedzialna za prowadzenie sprawy
Wydział Architektury i Budownictwa (II piętro)
pokój nr 216: miasto Kraśnik, tel. 81 8261780
pokój nr 214 Gminy: Kraśnik, Annopol, Dzierzkowice, Trzydnik, Zakrzówek tel. 81 8261778
pokój nr 212 Gminy: Urzędów, Wilkołaz, Gościeradów, Szastarka tel. 81 8261779
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1333 ze zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1546 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz.U. z 2007 r., nr 187, poz. 1330 ze zm.)
Materiały
PB-7 Wniosek o wydanie decyzji o zmianie pozwolenia na budowęPB-7_Wniosek_o_wydanie_decyzji_o_zmianie_pozwolenia_na_budowę.PDF 0.31MB PB-5 Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane
PB-5_Oświadczenie_o_posiadanym_prawie_do_dysponowania_nieruchomością_na_cele_budowlane_.PDF 0.23MB