Wykreślenie z Ewidencji Stowarzyszeń Zwykłych
Rozwiązanie i likwidacja stowarzyszenia zwykłego:
Etap I - Rozwiązanie stowarzyszenia.
Zwołanie Zebrania Członków:
- podjęcie uchwały o rozwiązaniu stowarzyszenia (określenie daty rozwiązania stowarzyszenia, która jest jednoznaczna z rozpoczęciem likwidacji), wyznaczeniu likwidatora oraz przeznaczeniu majątku zlikwidowanego stowarzyszenia,
- sporządzenie protokołu z Zebrania oraz listy obecności.
Etap II - Likwidacja stowarzyszenia.
Wyznaczony likwidator podejmuje czynności likwidacyjne oraz:
- pisemnie zawiadamia organ nadzoru o wszczęciu likwidacji stowarzyszenia zwykłego (załączniki: protokół z Zebrania Członków wraz z uchwałą o rozwiązaniu stowarzyszenia, wyznaczeniu likwidatora i przeznaczeniu majątku zlikwidowanego stowarzyszenia oraz listą obecności),
- podaje do publicznej wiadomości informację o wszczęciu postępowania likwidacyjnego.
Etap III - Zakończenie likwidacji.
Po zakończeniu czynności likwidacyjnych likwidator składa do organu nadzorującego wniosek o wykreślenie z Ewidencji Stowarzyszeń Zwykłych oświadczając jednocześnie, że likwidacja stowarzyszenia została zakończona.
Po wykreśleniu stowarzyszenia z Ewidencji likwidator informuje właściwy Urząd Skarbowy (formularz NIP-2) oraz Urząd Statystyczny (formularz RG-OP).
Wymagane dokumenty należy złożyć w Starostwie Powiatowym w Kraśniku - Wydział Organizacyjny, pokój 310, III piętro.
Materiały
Zawiadomienie o wszczęciu likwidacji stowarzyszenia zwykłegoZawiadomienie_o_wszczęciu_likwidacji.pdf 0.28MB Obwieszczenie w sprawie likwidacji stowarzyszenia zwykłego
Obwieszczenie-w-sprawie-likwidacji.pdf 0.33MB Wniosek o wykreślenie z Ewidencji Stowarzyszeń Zwykłych
Wniosek_o_wykreślenie_z_ewidencji.pdf 0.20MB