Ustanowienie służebności gruntowej/ służebności przesyłu
Miejsce złożenia dokumentów
Punkt Obsługi Interesanta w budynku Starostwa Powiatowego w Kraśniku Al. Niepodległości 20 (parter).
Wymagane dokumenty
- wniosek o ustanowienie służebności gruntowej, składany przez wszystkich współwłaścicieli lub współużytkowników wieczystych nieruchomości władnącej (tj. nieruchomości, na rzecz której ma zostać ustanowiona służebność gruntowa) lub w przypadku wnioskowania o służebność przesyłu, przez gestora sieci, Inwestora lub właściciela urządzeń przesyłowych;
- mapa zasadnicza z dokładnym określeniem w [m²] przebiegu służebności (wraz z oznaczeniem numeru i granic działki ewidencyjnej, przez którą miałaby przebiegać służebność oraz z oznaczeniem numeru i granic działki ewidencyjnej Wnioskodawcy);
- pełnomocnictwo - w przypadku występowania przez Pełnomocnika.
Sposób załatwienia sprawy
- porozumienie w sprawie ustanowienia służebności;
- wycena ustalająca wartość służebności;
- zarządzenie Wojewody Lubelskiego (w przypadku nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa);
- uchwała Rady Powiatu w Kraśniku wyrażająca zgodę na obciążenie nieruchomości służebnością (w przypadku nieruchomości stanowiących własność Powiatu);
- akt notarialny.
Opłaty
Wnioskodawca ponosi koszty wyceny i aktu notarialnego oraz opłatę za ustanowienie służebności, która ustalana jest indywidualnie po sporządzeniu wyceny.
Komórka odpowiedzialna za prowadzenie sprawy
Wydział Gospodarki Nieruchomościami
pokój nr 414 (IV piętro), tel. 81 8264141
pokój nr 413 (IV piętro), tel. 81 8255345
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2020 r., poz. 1740 z późn. zm.)