W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Ograniczenie sposobu korzystania z nieruchomości na podstawie art. 124 lub 124a ustawy o gospodarce nieruchomościami

Miejsce złożenia dokumentów

Punkt Obsługi Interesanta w budynku Starostwa Powiatowego w Kraśniku Al. Niepodległości 20 (parter).

Wymagane dokumenty

  1. wniosek o ograniczenie sposobu korzystania z nieruchomości wraz z załącznikami:
  • dokumenty z przebiegu rokowań, o których mowa w art. 114 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2021 r., poz. 1899 z późn. zm.);
  • wypis i wyrys z planu miejscowego, a w przypadku braku planu miejscowego decyzję o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego;
  • odpis księgi wieczystej albo oświadczenie przedstawiające aktualny stan wpisów w księdze wieczystej założonej dla nieruchomości objętej wnioskiem o wywłaszczenie wraz ze wskazaniem numeru księgi wieczystej albo zaświadczenie o stanie prawnym, jaki wynika ze zbioru dokumentów;
  • w razie braku dokumentów, o których mowa powyżej, zaświadczenie właściwego sądu stwierdzające, że nieruchomość nie ma założonej księgi wieczystej lub że nie jest dla niej prowadzony zbiór dokumentów;
  • wypis i wyrys z katastru nieruchomości;
  • mapa prawna ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości, sporządzona przez uprawnionego geodetę i przyjęta do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (zarejestrowana we właściwym miejscowo powiatowym ośrodku dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej);
  • w przypadku gdy właściciel lub jeden ze współwłaścicieli nieruchomości nie żyje do wniosku należy dołączyć odpis skrócony aktu zgonu oraz zaświadczenie właściwego sądu stwierdzające, że nie toczyło i nie toczy się postępowanie o stwierdzenie nabycia spadku po zmarłym właścicielu/ współwłaścicielu nieruchomości;
  • pełnomocnictwo do reprezentowania inwestora, jeżeli inwestor działa przez pełnomocnika.

Sposób załatwienia sprawy

decyzja administracyjna

Opłaty

brak

Odwołanie

Od decyzji przysługuje stronom odwołanie do Wojewody Lubelskiego za pośrednictwem organu wydającego decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Komórka odpowiedzialna za prowadzenie sprawy

Wydział Gospodarki Nieruchomościami

pokój nr 414 (IV piętro), tel. 81 8264141

pokój nr 413 (IV piętro), tel. 81 8255345

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2021 r., poz. 1899 z późn. zm.)

{"register":{"columns":[]}}