W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Zatwierdzenie projektu organizacji ruchu na drogach publicznych powiatowych i gminnych 

ZATWIERDZANIE PROJEKTU  ORGANIZACJI RUCHU NA DROGACH PUBLICZNYCH POWIATOWYCH I GMINNYCH  

WYMAGANE DOKUMENTY
    • Wniosek jednostki, o której mowa w  paragrafie 4 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 roku w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem. 
    • Upoważnienie dla osoby składającej wniosek i działającej w imieniu wyżej wymienionych jednostek. 
    • Minimum 2 egzemplarze projektu organizacji ruchu (dodatkowy egzemplarz w przypadku projektu obejmującego drogę publiczną innego zarządcy drogi), zawierającego: 
   1. plan orientacyjny w skali od 1:10 000 do 1:25 000 z zaznaczeniem drogi lub dróg, których   projekt dotyczy;
   2. plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 (w uzasadnionych przypadkach organ zarządzający ruchem może dopuścić skalę 1:2000 lub szkic bez skali) zawierający;
- lokalizację istniejących, projektowanych oraz usuwanych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu;
- parametry geometrii drogi;
  3. program sygnalizacji i obliczenia przepustowości drogi - w przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną;
  4. zasady dokonywania zmian oraz sposób ich rejestracji - w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści oraz w przypadku projektu dotyczącego zmiennej organizacji ruchu lub zawierającego inne zmienne elementów mające wpływ na ruch drogowy;
  5. opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i ruchu na drodze, a w przypadku organizacji ruchu związanej z robotami prowadzonymi w pasie drogowym - opis występujących zagrożeń lub utrudnień; przy robotach prowadzonych w dwóch lub więcej etapach opis powinien zawierać zakres planowanych robót dla każdego etapu i stan pasa drogowego po zrealizowaniu etapu robót;
  6. przewidywany termin wprowadzenia stałej organizacji ruchu;
  7. nazwisko i podpis projektanta;
  8. w uzasadnionych przypadkach: profil podłużny, przekrój poprzeczny drogi, dane o istniejącym lub prognozowanym natężeniu ruchu, z uwzględnieniem struktury kierunkowej na skrzyżowaniach i struktury rodzajowej;
    • Opinia Komendanta Powiatowego  Policji – w przypadku projektu obejmującego drogę powiatową. 
    • Opinia Wojewódzkiego Komendanta Policji – w przypadku projektu obejmującego drogę krajową lub wojewódzką
    • Opinia zarządu drogi – jeżeli nie jest on jednostką składającą projekt. 
    • Opinia organu zarządzającego ruchem na drodze krzyżującej się lub objętej objazdem w przypadkach o ktorych mowa w paragrafie 6 ustęp 2 i 3 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 roku w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem. 

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starostwo Powiatowe w Kraśniku, Wydział Komunikacji i Transportu
Aleja Niepodległości 20, 23-204 Kraśnik, pierwsze piętro, pokój 116

Złożenie wniosku: biuro podawcze Starostwa Powiatowego w Kraśniku (parter)                              Aleja Niepodległości 20, 23-204 Kraśnik
Odbiór dokumentów: Zatwierdzony projekt stałej organizacji ruchu wraz z załącznikami Wnioskodawca odbiera osobiście lub zostaje przesłany listem poleconym.

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Do jednego miesiąca od dnia złożenia wniosku  - zgodnie z  artykułem 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku kodeks postępowania administracyjnego.

SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Weryfikuje się złożone dokumenty w celu stwierdzenia czy wniosek spełnia przesłanki określone w aktach prawnych.
Organ zarządzający ruchem może w uzasadnionych przypadkach zażądać:
    1. dołączenia do projektu:
- profilu podłużnego lub przekroju poprzecznego drogi,
- danych o istniejącym lub prognozowanym natężeniu ruchu, z uwzględnieniem struktury kierunkowej na skrzyżowaniach i struktury rodzajowej; 
    2. złożenia dodatkowych egzemplarzy projektu:
- dla zarządcy drogi, jeżeli nie jest wnioskodawcą,
- dla innego zarządcy drogi, jeżeli organizacja ruchu dotyczy dróg przez niego zarządzanych, 
Po rozpatrzeniu złożonego projektu Starosta Kraśnicki może:
1)  zatwierdzić organizację ruchu w całości lub w części:
- bez zmian,
- po wprowadzeniu zmian lub wpisaniu uwag dotyczących wdrożenia organizacji ruchu;
2)  odesłać projekt w celu wprowadzenia poprawek;
3)  odrzucić projekt.

OPŁATY
Wniosek z załącznikami, zgodnie z artykułem 7 punkt 2 i 3  Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r.o opłacie skarbowej nie podlega opłacie skarbowej.

TRYB ODWOŁAWCZY
W sprawie nie przysługuje odwołanie

DODATKOWE INFORMACJE
Zgodnie z artykułem 10  ustęp 5, Ustawy z 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym, Starosta Kraśnicki jest organem zarządzającym ruchem na drogach publicznych powiatowych i gminnych, w związku z czym wyłącznie dla dróg publicznych powiatowych i gminnych zatwierdza projekty stałej organizacji ruchu.
Projekt organizacji ruchu może przedstawić do zatwierdzenia:
(zgodnie z paragrafem 4 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 roku w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem):
1) zarząd drogi;
2) organ zarządzający ruchem;
3) inwestor lub jednostka, o której mowa w paragrafie 11 punkt 1-6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 roku w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (tekst jednolity Dziennik Ustaw z 2017 roku pozycja 784)  kolejowe jednostki organizacyjne, jednostki realizujące roboty na drodze, przedsiębiorcy prowadzący obiekty mające charakter usługowych (stacje paliw, restauracje, stacje radiowe, organizacje turystyczne), jednostki do których prowadzą wyjazdy pojazdów uprzywilejowanych;
4)  osoba realizująca zamówienie jednostek, o których mowa w pkt 1-3.
Jednostka wprowadzająca organizację ruchu zawiadamia (formularz zawiadomienia o wprowadzeniu) organ zarządzający ruchem, zarząd drogi oraz właściwego Komendanta Policji o terminie jej wprowadzenia, co najmniej na 7 dni przed dniem wprowadzenia organizacji ruchu.
Jeżeli w terminie, w którym powinna zostać wprowadzona organizacja ruchu, brak jest zawiadomienia o terminie jej wprowadzenia, to zatwierdzona organizacja ruchu traci ważność.
Po utracie ważności należy wystąpić do Starosty Kraśnickiego z wnioskiem o ponowne zatwierdzenie organizacji ruchu.

PODSTAWA PRAWNA   
    • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego; 
    • Ustawa z 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym; 
    • Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 roku w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem; 
    • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 roku w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach; 
    • Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. 

Materiały

Wniosek o zatwierdzenie orgaznizacji ruchu
wniosek​_o​_zatwierdzenie​_organizacji​_ruchu(1).pdf 0.09MB
Zawiadomienie o wprowadzeniu organizacji ruchu
zawiadomienie​_o​_wprowadzeniu​_organizacji​_ruchu​_1.pdf 0.07MB
{"register":{"columns":[]}}