W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Regulamin organizacyjny ŚCDN

Rozdział I
Postanowienia Ogólne

§ 1.

Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli działa na podstawie:

  1. ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku Prawo oświatowe;
  2. rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli;
  3. Statutu Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach.

§ 2.

Regulamin organizacyjny Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli, zwany dalej „Regulaminem”, określa szczegółową organizację i zasady funkcjonowania Świętokrzyskiego  Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach.

§ 3.

 Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

  1. Marszałku – należy przez to rozumieć Marszałka Województwa Świętokrzyskiego,
  2. Kuratorze – należy przez to rozumieć Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty,
  3. ŚCDN  – należy przez to rozumieć Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach,
  4. Pracowni - należy przez to rozumieć pracownie wymienione w § 9 ust 1 pkt 1-5 Regulaminu,
  5. Dziale – należy przez to rozumieć działy wymienione w  § 9 ust.1 pkt 6-9 Regulaminu;
  6. Kierowniku – należy przez to rozumieć osobę kierującą komórką organizacyjną ŚCDN, zgodnie ze schematem organizacyjnym stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.

§ 4.

  1. ŚCDN  jest publiczną, wojewódzką placówką doskonalenia nauczycieli z siedzibą w Kielcach, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 4.
  2. W skład  ŚCDN wchodzi Centrum Edukacyjne w Wólce Milanowskiej, Milanowska Wólka 18a A.

Rozdział II
Zasady kierowania ŚCDN

§ 5.

  1.  Pracą ŚCDN kieruje jednoosobowo Dyrektor na mocy pełnomocnictwa  udzielonego przez Zarząd Województwa Świętokrzyskiego.
  2.  Dyrektor ŚCDN kieruje całokształtem pracy ŚCDN i sprawuje ogólny nadzór nad  jego działalnością  oraz bezpośrednio nadzoruje pracę:
  1. Działu Administracji i Obsługi;
  2. Działu Finansowo-Księgowego;
  3. Działu Informatyzacji;
  4. Działu Szkoleń i Promocji,
  5. Centrum Edukacyjnego w Wólce Milanowskiej.
  1. Ponadto Dyrektorowi ŚCDN podlegają bezpośrednio:
  1. Samodzielne stanowisko ds. kadr,
  2. Samodzielne stanowisko ds. projektów;
  3. Stanowisko ds. BHP,
  4. Inspektor Ochrony Danych,
  5. Obsługa prawna.
  1. W czasie nieobecności Dyrektora ŚCDN jego kompetencje przejmuje, na podstawie stosownego upoważnienia, Wicedyrektor ds. pedagogicznych lub inna upoważniona przez Dyrektora ŚCDN osoba.
  2. Zakres upoważnienia, w przypadku dłuższych nieobecności Dyrektora ŚCDN, jest każdorazowo przekazywany na piśmie.

§ 6.

  1. Do wyłącznych uprawnień i obowiązków Dyrektora ŚCDN należy:
  1. kierowanie i nadzór nad całością działalności ŚCDN;
  2. ustalanie głównych kierunków działalności ŚCDN;
  3. przygotowywanie rocznych planów pracy ŚCDN;
  4. przedkładanie projektów planów finansowych;
  5. wydawanie zarządzeń regulujących szczegółowe zasady funkcjonowania ŚCDN;
  6. zatrudnianie i zwalnianie pracowników ŚCDN;
  7. pełnienie funkcji kierownika zakładu dla pracowników zatrudnionych  w ŚCDN;
  8. sprawowanie nadzoru nad pracownikami w zakresie realizacji zadań ŚCDN;
  9. sprawowanie nadzoru nad gospodarowaniem środkami i mieniem;
  10.  przedkładanie zgodnie z rozporządzeniem rocznych sprawozdań z działalności ŚCDN,
  11.  zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej,
  12.  reprezentowanie ŚCDN na zewnątrz.
  1. Dyrektor przy realizacji zadań współpracuje z Wicedyrektorem ds. pedagogicznych oraz kierownikami poszczególnych komórek organizacyjnych.
  2. Nadzór pedagogiczny, w stosunku do zatrudnionych w ŚCDN nauczycieli konsultantów oraz   doradców metodycznych, pełni Wicedyrektor ds. pedagogicznych.

§ 7.

  1. Wicedyrektor ds. pedagogicznych oraz kierownicy wykonują swoje obowiązki na podstawie szczegółowych zakresów czynności, uprawnień i odpowiedzialności określonych  przez Dyrektora ŚCDN.
  2. Wicedyrektor ds. pedagogicznych oraz kierownicy ponoszą odpowiedzialność służbową przed Dyrektorem ŚCDN.

§8.

Do wspólnych obowiązków  i uprawnień kierowników poszczególnych komórek organizacyjnych  należy:

  1. planowanie, organizowanie i kierowanie pracą podległych komórek organizacyjnych w celu terminowego i zgodnego z przepisami wykonania zadań ustalonych dla nich w niniejszym Regulaminie;
    1. opracowywanie projektów zakresów czynności podległych pracowników;
    2. udzielanie podległym pracownikom wskazówek i pomocy w realizacji przydzielonych zadań;
    3. sprawdzanie pod względem merytorycznym i formalnym pism oraz opracowań;
    4. doskonalenie metod pracy oraz usprawnianie organizacji i techniki pracy; przedstawianie Dyrektorowi ŚCDN wniosków i propozycji w tym zakresie;
    5. ocena efektywności wykorzystania czasu pracy i dokonywanie okresowych ocen jakości pracy podległych pracowników;
    6. wnioskowanie do Dyrektora ŚCDN w sprawach zatrudniania, awansowania, nagradzania i wyróżniania pracowników;
    7. wdrażanie nowych przepisów prawnych z zakresu swojego działania;
    8. zapewnienie przestrzegania przepisów dotyczących porządku oraz zachowania i zabezpieczenia tajemnic prawnie chronionych;
    9. dbałość o przechowywaną dokumentację;
    10. zapewnienie przestrzegania dyscypliny pracy oraz właściwego wykorzystania czasu pracy przez pracowników;
    11. opisywanie pod względem merytorycznym rachunków/faktur dot. zakupów  i usług wykonywanych na rzecz podległych komórek organizacyjnych/obiektów;
    12.  przygotowywanie okresowych zapotrzebowań dotyczących zaopatrzenia w niezbędne materiały i środki dla kierowanych przez siebie komórek organizacyjnych.

Rozdział III
Organizacja pracy ŚCDN

§9.

  1. W skład  ŚCDN wchodzą komórki organizacyjne, dla których ustala się następujące symbole literowe przy znakowaniu spraw:
  1. Pracownia  Doskonalenia Kadr ( DK),
  2. Pracownia Wsparcia i Rozwoju (WR),
  3. Pracownia Edukacji Wczesnoszkolnej i Przedszkolnej (WP),
  4. Pracownia Przedmiotów  Ścisłych (PS)
  5. Pracownia Języków Obcych ( JO),
  6. Dział Administracji i Obsługi (AO);
  7. Dział Finansowo-Księgowy (FK);
  8. Dział Szkoleń i Promocji  (SP);
  9. Dział  Informatyzacji (IN);
  1. Samodzielne stanowiska pracy:
  1. Samodzielne stanowisko ds. informacji (IP),
  2. Samodzielne stanowisko ds. kadr (KD),
  3. Samodzielne stanowisko ds. projektów (SP),
  4. Inspektor Ochrony Danych (IOD),
  5. Stanowisko ds. BHP (BHP)
  6. Obsługa prawna (PR)
  1. Ponadto w skład ŚCDN wchodzi Centrum Edukacyjne w Wólce Milanowskiej - (CE)
  2. Strukturę organizacyjną ŚCDN i podległość służbową określa schemat organizacyjny, stanowiący Załącznik nr 1 do  niniejszego Regulaminu.
  3. Dyrektor ŚCDN może powoływać w zależności od potrzeb na czas określony zespoły  projektowe lub zadaniowe oraz komisje. Zadania tych komórek każdorazowo określa Dyrektor ŚCDN w formie zarządzenia.

Rozdział IV
Zakres zadań komórek organizacyjnych

§10.

Do zadań wspólnych komórek organizacyjnych ŚCDN należy:

  1. udzielanie wszechstronnej pomocy Dyrektorowi ŚCDN w realizacji zadań;
  2. współdziałanie w opracowywaniu planu pracy ŚCDN oraz sprawozdań za dany rok;
  3. współdziałanie w tworzeniu rozwiązań usprawniających funkcjonowanie ŚCDN, w szczególności w zakresie informatyzacji:
  4. współdziałanie z głównym księgowym w zakresie przygotowania projektu planu finansowego ŚCDN;
  5. podejmowanie działań zmierzających do uzyskania przez ŚCDN akredytacji;
  6. działanie na rzecz pozyskiwania środków pozabudżetowych na zadania realizowane przez ŚCDN;
  7. realizacja projektów ze środków zewnętrznych;
  8. przekazywanie informacji publicznych do zamieszczenia na stronie internetowej oraz w Biuletynie Informacji Publicznej ŚCDN oraz w mediach społecznościowych;
  9. promocja  ŚCDN w województwie;
  10.  współpraca z Działem Szkoleń i Promocji w zakresie wspólnych przedsięwzięć;
  11.  współpraca ze stanowiskiem ds. informacji w zakresie wydawanych przez ŚCDN publikacji;
  12.  realizacja zadań z zakresu kontroli zarządczej.

§11.
Pracownia Doskonalenia Kadr

Do zakresu działania Pracowni  Doskonalenia Kadr należy  m.in:

  1. opracowywanie i wdrażanie systemu diagnozowania i określania potrzeb
    w zakresie doskonalenia nauczycieli i dyrektorów szkół,
  2. planowanie działań wynikających z diagnozy potrzeb, w tym podejmowanie prac koncepcyjnych, jak również, organizowanie i prowadzenie działań na rzecz kształcenia ustawicznego kadry kierowniczej, pracowników sprawujących nadzór pedagogiczny, pracowników organów prowadzących  szkoły i placówki, doradców metodycznych i nauczycieli konsultantów;
  3. organizowanie form wymiany doświadczeń i współpracy między nauczycielami i kadrą kierowniczą szkół i placówek;
  4.  stały monitoring potrzeb sektora oświaty ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb szkoleniowych nauczycieli oraz kadry kierowniczej poszczególnych typów szkół i placówek;
  5. diagnozowanie stanu kwalifikacji nauczycieli, kadry kierowniczej publicznych i niepublicznych szkół i placówek oświatowych oraz określenie potrzeb  w zakresie ich dokształcania i doskonalenia;
  6. prowadzenie projektów badawczych przy udziale ośrodków akademickich oraz upowszechnianie ich wyników;
  7. prowadzenie analiz i przygotowywanie ekspertyz w zakresie wspierania jakości pracy szkół i placówek;
  8.  dbałość o standardy metodologiczne prowadzonych badań;
  9. koordynowanie współpracy z organami sprawującymi nadzór pedagogiczny i prowadzącymi szkoły oraz placówki oświatowe w zakresie tworzenia i realizacji systemu doradztwa metodycznego dla nauczycieli, doskonalenie umiejętności doradców niezbędnych  w prowadzeniu bezpośrednich form pomocy dla nauczycieli;
  10. organizacja i prowadzenie kursów kwalifikacyjnych dla nauczycieli za zgodą Kuratora, przy współpracy z innymi pracowniami merytorycznymi;
  11. organizowanie stałej oferty doskonalącej dla kadry zarządzającej szkół i placówek oświatowych województwa świętokrzyskiego;
  12. organizowanie, współorganizowanie i realizacja programów, projektów
    i przedsięwzięć edukacyjnych istotnych dla środowiska lokalnego i województwa;
  13. podejmowanie współpracy z partnerami zewnętrznymi w celu przygotowywania i realizacji przedsięwzięć edukacyjnych;
  14. koordynacja oraz realizacja innych programów, projektów i analiz zleconych przez organ akredytujący bądź organ prowadzący;
  15. prowadzenie wojewódzkiego systemu informacji pedagogicznej, w tym gromadzenia i udostępnianie informacji dotyczących dostępnych form kształcenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli;
  16. współpraca i wymiana informacji z ośrodkami badawczymi w Polsce oraz z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji czy Ministerstwem Edukacji i Nauki,
  17. współpraca z krajowymi i zagranicznymi partnerami poprzez udział we wspólnych projektach edukacyjnych, w tym w ramach programów regionalnych i europejskich,
  18.  realizacja innych zadań zlecona przez Dyrektora ŚCDN.

§12.
Pracownia Wsparcia i Rozwoju

Do zadań Pracowni Wsparcia i Rozwoju należy w szczególności:

  1. kompleksowe wspomaganie szkół i placówek w celu podniesienia jakości ich pracy  w obszarze dydaktycznym, wychowawczym i opiekuńczym;
  2. opracowanie i realizowanie programów doskonalenia zawodowego nauczycieli, wynikających z diagnozy potrzeb;
  3. wspomaganie nauczycieli w zakresie organizacji i realizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole poprzez doradztwo metodyczne;
  4. wspomaganie nauczycieli i szkół w zakresie realizacji doradztwa edukacyjno-zawodowego;
  5. wspieranie podnoszenia jakości edukacji włączającej  w województwie poprzez różnego  rodzaju  wsparcie metodyczne i psychologiczno-pedagogiczne;
  6. udzielanie nauczycielom różnych szczebli edukacyjnych wsparcia metodycznego i psychologiczno-pedagogicznego w formie konsultacji indywidualnych i grupowych;
  7. organizowanie i prowadzenie doskonalenia zawodowego dla nauczycieli przedmiotów zawodowych, biznesu i  przedsiębiorczości oraz szkolnych doradców zawodowych;
  8. organizowanie form wymiany doświadczeń i współpracy między nauczycielami,
  9. upowszechnianie przykładów dobrej praktyki oraz organizowanie różnorodnych form wymiany doświadczeń – promowanie nowatorskich inicjatyw;
  10. organizowanie, współorganizowanie i realizacja programów, projektów i przedsięwzięć edukacyjnych istotnych dla środowiska lokalnego i województwa;
  11. podejmowanie działań indywidualnie lub w zespołach zadaniowych zgodnie z potrzebami ŚCDN;
  12. współpraca z różnymi instytucjami, wydawnictwami, uczelniami, placówkami w obszarach edukacyjnych i wychowawczych wspierających jakościowe funkcjonowanie szkół  i placówek oświatowych;
  13. współpraca z krajowymi i zagranicznymi partnerami poprzez udział we wspólnych projektach edukacyjnych, w tym w ramach programów regionalnych i europejskich;
  14. realizacja innych zadań powierzonych przez Dyrektora ŚCDN.

§13.
Pracownia Edukacji Wczesnoszkolnej i Przedszkolnej

Do zadań Pracowni Edukacji Wczesnoszkolnej i Przedszkolnej należy m.in:

    1. opracowywanie i wdrażanie systemu diagnozowania i określania potrzeb
      w zakresie doskonalenia nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej,  a także nauczycieli wychowania fizycznego i plastyki;
    2. planowanie i realizacja działań wynikających z diagnozy potrzeb nauczycieli o których mowa w ust. 1;
    3. wspieranie szkół i placówek w zakresie realizacji edukacji dla bezpieczeństwa;
    4. doskonalenie kompetencji metodycznych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, wychowania fizycznego oraz plastyki w zakresie modyfikowania i unowocześniania warsztatu pracy, również z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii informatycznych  w procesie kształcenia;
    5. organizowanie form wymiany doświadczeń i współpracy między nauczycielami, upowszechnianie przykładów dobrej praktyki oraz organizowanie różnorodnych form wymiany doświadczeń – promowanie nowatorskich inicjatyw;
    6. organizowanie, współorganizowanie i realizacja programów, projektów
      i przedsięwzięć edukacyjnych istotnych dla środowiska lokalnego i województwa;
    7. podejmowanie działań indywidualnie lub w zespołach zadaniowych zgodnie z potrzebami ŚCDN;
    8. współpraca z różnymi instytucjami, wydawnictwami, uczelniami, placówkami w obszarach edukacyjnych wspierających jakościowe funkcjonowanie szkół  i placówek oświatowych;
    9. współpraca z krajowymi i zagranicznymi partnerami poprzez udział we wspólnych projektach edukacyjnych, w tym w ramach programów regionalnych i europejskich;
    10. realizacja innych zadań powierzonych przez Dyrektora ŚCDN.

§14.
Pracownia Przedmiotów  Ścisłych

Do zadań Pracowni Przedmiotów  Ścisłych należy w szczególności:

  1. opracowywanie i wdrażanie systemu diagnozowania i określania potrzeb
    w zakresie doskonalenia nauczycieli przedmiotów ścisłych;
  2. wsparcie szkół i nauczycieli w zakresie wdrażania nowatorskich metod nauczania z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii informatycznych oraz   sztucznej inteligencji;
  3. wspomaganie nauczycieli i szkół w zakresie realizacji  przedmiotów ścisłych;
  4. udzielanie nauczycielom wsparcia metodycznego w formie konsultacji indywidualnych i grupowych;
  5. organizowanie i prowadzenie doskonalenia zawodowego dla nauczycieli przedmiotów ścisłych;
  6. inicjowanie nowatorskich form doskonalenia oraz innowacyjnych przedsięwzięć edukacyjnych w zakresie realizacji zadań szkół i placówek;
  7. upowszechnianie przykładów dobrej praktyki oraz organizowanie form wymiany doświadczeń – promowanie nowatorskich inicjatyw na wszystkich poziomach edukacji,
  8. organizowanie, współorganizowanie i realizacja programów, projektów
    i przedsięwzięć edukacyjnych istotnych dla środowiska lokalnego i województwa;
  9. współpraca z różnymi instytucjami, wydawnictwami, uczelniami, placówkami w obszarach edukacyjnych wspierających jakościowe funkcjonowanie szkół i placówek oświatowych;
  10. współpraca z krajowymi i zagranicznymi partnerami poprzez udział we wspólnych projektach edukacyjnych, w tym w ramach programów regionalnych i europejskich;
  11. realizacja innych zadań powierzonych przez Dyrektora ŚCDN.

§15.
Pracownia Języków Obcych

Do zadań Pracowni Języków Obcych należy m.in:

  1. opracowywanie programów oraz prowadzenie doskonalenia zawodowego nauczycieli języków obcych w celu wyposażenia ich w umiejętności organizowania procesu dydaktycznego w sposób sprzyjający uczeniu się;
  2. wsparcie metodyczne nauczycieli języków obcych w zakresie stosowania najnowszej wiedzy pedagogicznej w praktyce szkolnej, w szczególności z uwzględnieniem nauczania dwujęzycznego,
  3. propagowanie i rozwijanie idei dwujęzyczności w nauczaniu na wszystkich etapach kształcenia;
  4. wspieranie przedszkoli, szkół i placówek we wdrażaniu i nauczaniu dwujęzycznym;
  5. organizowanie i prowadzenie doskonalenia zawodowego nauczycieli różnych przedmiotów w zakresie języków obcych w celu rozwijania ich kompetencji językowych,
  6. wsparcie nauczycieli w zakresie podejmowania współpracy międzynarodowej w ramach programów unijnych, celem włączania innowacyjnych rozwiązań metodycznych i organizacyjnych do pracy dydaktycznej,
  7. doskonalenie kompetencji metodycznych nauczycieli języków obcych w zakresie twórczego wykorzystania technologii informatycznych i sztucznej inteligencji w procesie kształcenia językowego;
  8. organizowanie, współorganizowanie i realizacja programów, projektów i przedsięwzięć edukacyjnych istotnych dla środowiska lokalnego i województwa;
  9. współpraca z różnymi instytucjami, wydawnictwami, uczelniami, placówkami w obszarach edukacyjnych wspierających jakościowe funkcjonowanie szkół i placówek oświatowych;
  10. współpraca z krajowymi i zagranicznymi partnerami poprzez udział we wspólnych projektach edukacyjnych, w tym w ramach programów regionalnych i europejskich;
  11. realizacja innych zadań powierzonych przez Dyrektora ŚCDN.

§16.
Dział Administracji i Obsługi

Do zakresu zadań Działu Administracji i Obsługi należy:

  1. informowanie kierownictwa ŚCDN o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działania jednostki;
  2. prowadzenie spraw osobowych pracowników ŚCDN;
  3. redagowanie projektów zarządzeń wewnętrznych, pism okólnych, regulaminów, instrukcji oraz innych dokumentów organizacyjnych ŚCDN;
  4. prowadzenie rejestru zarządzeń wewnętrznych, pism okólnych, regulaminów, instrukcji oraz innych dokumentów organizacyjnych ŚCDN;
  5. prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez Dyrektora pracownikom ŚCDN;
  6. prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków;
  7. przygotowywanie analiz stanu zatrudnienia oraz ocen wykorzystania czasu pracy;
  8. prowadzenie całości spraw związanych z działalnością socjalną;
  9. załatwianie spraw związanych z przyznawaniem pracownikom wyróżnień i nagród oraz udzielaniem kar;
  10. przestrzeganie postanowień ustawy o ochronie danych osobowych i innych ustaw prawnie chronionych;
  11.  prowadzenie sprawozdawczości statystycznej z działalności ŚCDN;
  12. tworzenie warunków materialno-technicznych oraz obsługa administracyjno - gospodarcza ŚCDN;
  13.  administrowanie nieruchomościami ŚCDN;
  14. organizowanie zaopatrzenia materiałowo-technicznego dla ŚCDN;
  15. przygotowywanie procesów inwestycyjnych, remontów i modernizacji budynków;
  16.  prowadzenie ewidencji zawartych umów na roboty, dostawy i usługi;
  17.  prowadzenie całości zagadnień gospodarki transportowej;
  18. prowadzenie postępowań na dostawy i usługi dla  ŚCDN zgodnie z ustawą - Prawo zamówień publicznych;
  19. prowadzenie - zgodnie z obowiązującymi przepisami - gospodarki magazynowej;
  20. prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej ŚCDN;
  21.  prowadzenie księgi inwentarzowej;
  22. obsługa kancelaryjno-biurowa i asystencka dyrektora ŚCDN;
  23. koordynacja pracy Dyrektora ŚCDN i Wicedyrektora ds. pedagogicznych;
  24. organizacja narad i spotkań wynikających z zakresu działania ŚCDN;
  25. przyjmowanie, ewidencjonowanie i rozdzielanie pism wpływających do ŚCDN zgodnie z dyspozycją Dyrektora ŚCDN;
  26. gromadzenie, przechowywanie, ewidencjonowanie i odpowiednie zabezpieczenie materiałów archiwalnych przed zniszczeniem lub uszkodzeniem;
  27. udostępnianie materiałów archiwalnych oraz prowadzenie działalności informacyjnej;
  28. klasyfikowanie, kwalifikowanie, przekazywanie dokumentacji stanowiącej materiał archiwalny do właściwego archiwum państwowego;
  29. ocena przydatności dokumentacji niearchiwalnej dla celów praktycznych, wydzielanie dokumentacji nieprzydatnej i przekazywanie jej na makulaturę;
  30. niezwłoczne zawiadamianie właściwego archiwum państwowego o wydarzeniach mogących mieć ujemny wpływ na stan i zachowanie materiałów archiwalnych;
  31.  dysponowanie samochodem służbowym;
  32. ewidencjonowanie delegacji służbowych;
  33. przygotowywanie i prowadzenie rejestru obecności pracowników;
  34. prowadzenie sprawozdawczości statystycznej ze swojej działalności;
  35. koordynacja  zadań z zakresu kontroli zarządczej;
  36. realizacja innych zadań zleconych przez Dyrektora ŚCDN.

§17.
Dział Finansowo-Księgowy

1.Do zakresu zadań Działu Finansowo-Księgowego należy w szczególności:

  1. prowadzenie całości spraw finansowo-księgowych, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami;
  2. opracowywanie rocznego planu finansowego i czuwanie nad planowym jego wykonaniem;
  3. załatwianie całości spraw bankowych ŚCDN jako jednostki budżetowej;
  4. przedkładanie Dyrektorowi ŚCDN informacji o realizacji budżetu;
  5. prowadzenie ewidencji środków trwałych dla potrzeb naliczania umorzeń ich wartości;
  6. sporządzanie okresowych i rocznych sprawozdań finansowych i statystycznych;
  7. obsługa finansowo-księgowa zadań w zakresie dochodów i wydatków budżetowych realizowanych przez CE w Wólce Milanowskiej;
  8. przygotowywanie niezbędnych dokumentów uruchamiających prace inwentaryzacyjne majątku  ŚCDN i CE oraz pełnienie nadzoru nad przebiegiem tych prac;
  9. realizacja zadań kontroli wewnętrznej w zakresie finansowo-księgowym;
  10. prowadzenie spraw dotyczących windykacji należności pieniężnych ŚCDN;
  11. prowadzenie całości dokumentacji finansowej projektów pochodzących ze środków zewnętrznych, realizowanych przez ŚCDN;
  12. prowadzenie ewidencji zaangażowania wydatków poprzez rejestrację zawartych umów, z rozbiciem wartości na poszczególne paragrafy klasyfikacji budżetowej oraz wartości urealnionej przypadającej na poszczególne lata;
  13. prowadzenie sprawozdawczości statystycznej ze swojej działalności;
  14.  realizacja innych zadań zleconych przez Dyrektora ŚCDN.

2.Pracą działu kieruje Główny księgowy.

3.Szczegółowe kompetencje i zadania Głównego księgowego jako Kierownika działu określa Dyrektor ŚCDN w szczegółowym zakresie  obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności.

§18.
Dział Szkoleń i Promocji

Do zakresu zadań Działu Szkoleń i Promocji należy m.in:

  1. organizowanie, zgodnie z ustalonymi potrzebami na dany rok szkolny, kursów, konferencji i seminariów dla nauczycieli, doradców metodycznych oraz kadry kierowniczej publicznych i niepublicznych szkół i placówek oświatowych;
  2. organizacja kursów kwalifikacyjnych dla nauczycieli, umożliwiających im rozwój merytoryczny oraz awans zawodowy;
  3. planowe przygotowanie i organizowanie form doskonalenia zawodowego dla pracowników ŚCDN;
  4. prowadzenie wewnętrznej bazy obsługi szkoleń (SOS) w systemie informatycznym;
  5. prowadzenie monitoringu systemu pracy doradców metodycznych w systemach informatycznych;
  6. promocja przedsięwzięć prowadzonych przez ŚCDN;
  7. współpraca z Centrum Edukacyjnym w Wólce Milanowskiej w zakresie organizacji i obsługi szkoleń;
  8. przygotowywanie i wdrażanie strategii promocji oraz działań marketingowych ŚCDN i Centrum Edukacyjnego  w Wólce Milanowskiej;
  9.  organizacja wydarzeń, prezentacji, konferencji promujących działalność ŚCDN;
  10. prowadzenie strony internetowej ŚCDN oraz profili w serwisach społecznościowych we współpracy z Działem Informatyzacji oraz stanowiskiem ds. informacji;
  11. prowadzenie kalendarza wydarzeń;
  12.  prowadzenie spraw z zakresu patronatów ŚCDN;
  13.  nadzór nad projektami graficznymi, gospodarowanie materiałami promocyjnymi ŚCDN (fizycznymi oraz cyfrowymi);
  14. koordynacja procesu opracowywania oraz publikowania materiałów informacyjnych;
  15. koordynacja działań informacyjnych i wizerunkowych dotyczących wszystkich sfer aktywności ŚCDN;
  16. współpraca ze szkołami wyższymi oraz uczelniami w zakresie doskonalenia nauczycieli;
  17. aktywne propagowanie oferty szkoleniowej ŚCDN;
  18. realizacja innych zadań zleconych przez Dyrektora ŚCDN.

§19.
Dział Informatyzacji

Do zakresu zadań Działu Informatyzacji  należy m.in:

  1. monitorowanie postępu technologicznego i planowanie rozwoju infrastruktury IT i systemów informatycznych zgodnie z celami strategicznymi ŚCDN; 
  2. analiza potrzeb, planowanie, uczestniczenie w procesie wyboru, wdrażania nowych technologii i rozwiązań IT w działalności ŚCDN oraz Centrum Edukacyjnego w Wólce Milanowskiej;
  3. administrowanie infrastrukturą sieciową w siedzibie ŚCDN i Centrum Edukacyjnym w Wólce Milanowskiej;
  4. zarządzanie sprzętem informatycznym; 
  5. zarządzanie systemami zabezpieczeń, kontroli dostępów oraz monitoringiem;
  6. zarządzanie licencjami oprogramowania i usługami IT świadczonymi dla ŚCDN i Centrum Edukacyjnego  w Wólce Milanowskiej;
  7. wdrażanie i zarządzanie polityką bezpieczeństwa informacji, w tym szkolenie pracowników w zakresie podstaw cyberbezpieczeństwa; 
  8. współpraca z Inspektorem Ochrony Danych w zakresie zapewnienia zgodności z przepisami prawa dot. bezpieczeństwa informacji;
  9. współpraca i nadzór nad zewnętrznymi dostawcami i wykonawcami usług IT świadczonych dla ŚCDN;
  10. wsparcie techniczne pracowników ŚCDN w zakresie użytkowanych aplikacji i systemów IT; 
  11. udzielnie pomocy informatycznej osobom korzystającym z usług ŚCDN  w zakresie nie objętym usługami zewnętrznymi;
  12. udzielanie porad i wskazówek w zakresie korzystania z technologii IT w zakresie działalności pracowni i pozostałych działów ŚCDN; 
  13. prowadzenie działań edukacyjnych w zakresie nowych technologii wśród pracowników ŚCDN;
  14. projektowanie, tworzenie aplikacji wspierających działalność ŚCDN.
  1. Pracą działu kieruje Kierownik ds. informatyzacji i zarządzania projektami.

                                         

§ 20.
Centrum Edukacyjne w Wólce Milanowskiej

1.Do zadań Centrum Edukacyjnego w Wólce Milanowskiej należy m.in:

  1. organizacja i obsługa szkoleń, konferencji, imprez edukacyjnych itp.;
  2. organizacja wycieczek, zielonych szkół, obozów i innych form edukacyjnych dla dzieci i młodzieży;
  3. prowadzenie wirtualnej strzelnicy;
  4. pozyskiwanie klientów z wykorzystaniem różnorodnych działań marketingowych;
  5. organizacja zakwaterowania i obsługi gastronomicznej dla grup zorganizowanych i klientów indywidualnych;
  6.  organizacja imprez plenerowych, okolicznościowych;
  7. obsługa cateringowa imprez i uroczystości;
  8. realizacja innych zadań zleconych przez Dyrektora ŚCDN.

2.Zadaniami Centrum Edukacyjnego kieruje Kierownik.

 

Rozdział IV
Obowiązki, uprawnienia i zakres odpowiedzialności poszczególnych pracowników

§21.

Do zadań nauczycieli-konsultantów zatrudnionych w ŚCDN należy w szczególności:

  1. organizacja i prowadzenie form dokształcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli zgodnie z regulacjami wewnętrznymi;
  2. organizowanie i prowadzenie wspomagania szkół i placówek;
  3. opracowywanie materiałów szkoleniowych;
  4. upowszechnianie przykładów dobrej praktyki;
  5. dzielenie się wiedzą i doświadczeniem, w tym w ramach organizowania oraz prowadzenia sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli;
  6. udzielanie konsultacji;
  7. promowanie bieżących działań ŚCDN w środowisku oświatowym;
  8. rozwijanie umiejętności zawodowych;
  9. uczestnictwo w planowaniu i projektowaniu oferty ŚCDN;
  10. udział w pracach: sekcji, pracowni i zespołów zadaniowych powołanych przez Dyrektora ŚCDN;
  11. realizacja innych zadań zleconych przez Dyrektora ŚCDN.

§22.

Do zadań nauczycieli-doradców metodycznych należy:

  1. udzielanie indywidualnych konsultacji;
  2. prowadzenie zajęć edukacyjnych, zajęć otwartych oraz zajęć warsztatowych;
  3. organizowanie innych form doskonalenia wspomagających pracę dydaktyczno- wychowawczą nauczycieli;
  4. organizowanie oraz prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli;
  5. rozwijanie umiejętności metodycznych;
  6. planowanie, organizowanie i badanie efektów procesu;
  7. dydaktyczno-wychowawczego z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb uczniów;
  8. opracowywanie, dobór i adaptacja programów nauczania;
  9. podejmowanie działań innowacyjnych;
  10. uczestnictwo w planowaniu i projektowaniu oferty ŚCDN;
  11. udział w pracach: sekcji, pracowni i zespołów powołanych przez Dyrektora ŚCDN;
  12. realizacja innych zadań zleconych przez Dyrektora ŚCDN.

§23.

Do obowiązków i uprawnień wszystkich pracowników  ŚCDN należy:

  1. najomość i przestrzeganie przepisów prawnych oraz zarządzeń wewnętrznych w zakresie wykonywanej pracy;
  2.  
  3. wykonywanie poleceń przełożonych;
  4. terminowe i rzetelne załatwianie realizowanych zadań;
  5. zgłaszanie uwag, propozycji i wniosków zmierzających do usprawnienia realizacji zadań i poprawy jakości i organizacji pracy;
  6. przestrzeganie instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt stosowanych w  ŚCDN;
  7. przestrzeganie przepisów ppoż. i bhp oraz utrzymywanie porządku na stanowisku pracy;
  8. przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych i innych tajemnic prawnie chronionych;
  9. przestrzeganie zasad zakazu konkurencji;
  10. przestrzeganie Regulaminu pracy i innych  procedur  wewnętrznych.

§24.

1.Pracownikom zatrudnionym na samodzielnych stanowiskach pracy, o których mowa w §9 ust. 1.1   pkt 1-3, szczegółowy zakres realizowanych zadań określa Dyrektor ŚCDN w sporządzonym na piśmie zakresie obowiązków.

2. Pracownikom zatrudnionym na samodzielnych stanowiskach pracy, o których mowa w §9 ust. 1.1. pkt 4-6 zakres zadań określa stosowna umowa.

Rozdział V
Właściwość w zakresie podpisywania dokumentów i pism

§25.

1.Dyrektor ŚCDN podpisuje:

  1. akty normatywne, decyzje, umowy, porozumienia;
  2. wystąpienia, informacje i sprawozdania oraz inną korespondencję kierowaną do:
      1. Ministerstwa Edukacji Narodowej,
      2. Kuratorium Oświaty w Lublinie,
      3. centralnych placówek doskonalenia nauczycieli,
      4. Marszałka, Zarządu i Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego,
      5. innych organów administracji rządowej i samorządowej,
      6. organów ścigania i sądów;
  1. odpowiedzi na wystąpienia i zalecenia pokontrolne organów Województwa Świętokrzyskiego i administracji rządowej;
  2. korespondencję związaną ze współdziałaniem, prowadzeniem konsultacji z kierownictwami wojewódzkich struktur związków zawodowych, organizacji politycznych i społecznych oraz uczelniami wyższymi;
  3. odpowiedzi na wystąpienia, wnioski i interpelacje kierowane do ŚCDN przez posłów na Sejm RP i senatorów RP oraz radnych Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego;
  4. decyzje budżetowe, w tym roczne plany finansowe ŚCDN;
  5. decyzje dotyczące stosunku pracy i z nim związane przydziały obowiązków pracowników;
  6. świadectwa pracy;
  7. wnioski o nadanie odznaczeń państwowych, resortowych oraz o nagrody Marszałka Województwa Świętokrzyskiego;, Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty, Ministra Edukacji Narodowej;
  8. zamówienia na pieczęcie urzędowe;
  9. świadectwa i duplikaty świadectw;
  10. roczny plan pracy ŚCDN, roczne sprawozdanie z działalności merytorycznej ŚCDN, plan kontroli finansowych i plan nadzoru pedagogicznego;
  11. pełnomocnictwa do załatwiania określonych spraw w imieniu Dyrektora ŚCDN;
  12. delegacje służbowe i karty urlopowe;
  13. pisma powodujące skutki finansowe;
  14. oceny dorobku zawodowego oraz oceny pracy nauczycieli zatrudnionych w ŚCDN;
  15.  oceny pracy pracowników samorządowych;
  16. pisma, dokumenty i decyzje zastrzeżone do podpisu Dyrektora ŚCDN przepisami prawa.

2.Wicedyrektor ds. pedagogicznych  podpisuje dokumenty zgodnie ze szczegółowym zakresem obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności określonym przez Dyrektora  ŚCDN.

3.Główny księgowy podpisuje:

  1. projekty planów dochodów i wydatków budżetowych ŚCDN;
  2. analizy i informacje z zakresu realizacji budżetu;
  3. sprawozdania budżetowe w zakresie dochodów i wydatków ŚCDN;
  4. projekty wewnętrznych aktów prawnych regulujących gospodarkę finansową ŚCDN;
  5. zapotrzebowania na środki finansowe;
  6. parafuje pisma, decyzje i umowy powodujące skutki finansowe.

4.Kierownicy Działów i Pracowni podpisują: korespondencję zawierającą odpowiedzi na pisma imiennie do nich adresowane, z zastrzeżeniem ust. 1 pkt.18 oraz m.in:

  1. korespondencję o charakterze informacyjnym z zakresu działania komórki;
  2. materiały analityczne i oceniające, z zakresu działania komórki, przedkładane Dyrektorowi ŚCDN;
  3. parafują dokumenty i pisma przedkładane przez pracowników podległej komórki do podpisu Dyrektorowi ŚCDN oraz Wicedyrektorowi ds. pedagogicznych;
  4. parafują wnioski o urlopy wypoczynkowe podległych pracowników;
  5. inne pisma w określone w zakresach obowiązków i uprawnień.

5.Kierownik Centrum Edukacyjnego w Wólce Milanowskiej podpisuje:

  1. dokumenty wystawione w Centrum Edukacyjnym;
  1. plan urlopów pracowników Centrum Edukacyjnego;
  2. wnioski do Dyrektora ŚCDN;
  3. składane co miesiąc dokumenty dotyczące działalności Centrum Edukacyjnego w zakresie kosztów i sprzedaży;
  4. dokumenty finansowe dotyczące Centrum Edukacyjnego pod względem
    merytorycznym.

Rozdział VI
Organizacja załatwiania skarg i wniosków

§26.                                        

1. Interesanci zgłaszający się do w sprawach skarg i wniosków przyjmowani są codziennie w godzinach pracy  przez Wicedyrektora ds. pedagogicznych.

2. Dyrektor  ŚCDN przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy pierwszy wtorek miesiąca od godziny 10:00 do 14:00.

3. W przypadku, gdy wtorek jest dniem wolnym od pracy, dniem przyjęć staje się najbliższy dzień pracy ŚCDN.

4. Wnioski i zapytania mogą być składane również drogą elektroniczną za pomocą platformy e-PUAP.

§ 27.

1.Dział Administracji i Obsługi  prowadzi centralny rejestr skarg i wniosków, zwany dalej rejestrem.

2. Oprócz rejestru centralnego Centrum Edukacyjnego  w Wólce Milanowskiej prowadzi własny rejestr skarg i wniosków.

3. Wszystkie skargi i wnioski powinny być niezwłocznie przekazane Dyrektorowi ŚCDN, który nadaje im dalszy bieg.

Rozdział VII
Postanowienia końcowe

§ 28.

 1. Szczegółowe zadania dotyczące sposobu wykonywania pracy na wyznaczonym stanowisku regulują zakresy obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności pracowników zatwierdzane przez Dyrektora ŚCDN.

2. Organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników ustala Regulamin pracy.

§ 28.

 Zmiana treści Regulaminu organizacyjnego wymaga trybu właściwego dla jego uchwalenia.

Załączniki (1)
{"register":{"columns":[]}}