Regulamin organizacyjny ŚCDN
Rozdział I
Postanowienia Ogólne
§ 1.
Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli działa na podstawie:
- ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku Prawo oświatowe;
- rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli;
- Statutu Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach.
§ 2.
Regulamin organizacyjny Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli, zwany dalej „Regulaminem”, określa szczegółową organizację i zasady funkcjonowania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach.
§ 3.
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
- Marszałku – należy przez to rozumieć Marszałka Województwa Świętokrzyskiego,
- Kuratorze – należy przez to rozumieć Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty,
- ŚCDN – należy przez to rozumieć Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach,
- Pracowni - należy przez to rozumieć pracownie wymienione w § 9 ust 1 pkt 1-5 Regulaminu,
- Dziale – należy przez to rozumieć działy wymienione w § 9 ust.1 pkt 6-9 Regulaminu;
- Kierowniku – należy przez to rozumieć osobę kierującą komórką organizacyjną ŚCDN, zgodnie ze schematem organizacyjnym stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
§ 4.
- ŚCDN jest publiczną, wojewódzką placówką doskonalenia nauczycieli z siedzibą w Kielcach, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 4.
- W skład ŚCDN wchodzi Centrum Edukacyjne w Wólce Milanowskiej, Milanowska Wólka 18a A.
Rozdział II
Zasady kierowania ŚCDN
§ 5.
- Pracą ŚCDN kieruje jednoosobowo Dyrektor na mocy pełnomocnictwa udzielonego przez Zarząd Województwa Świętokrzyskiego.
- Dyrektor ŚCDN kieruje całokształtem pracy ŚCDN i sprawuje ogólny nadzór nad jego działalnością oraz bezpośrednio nadzoruje pracę:
- Działu Administracji i Obsługi;
- Działu Finansowo-Księgowego;
- Działu Informatyzacji;
- Działu Szkoleń i Promocji,
- Centrum Edukacyjnego w Wólce Milanowskiej.
- Ponadto Dyrektorowi ŚCDN podlegają bezpośrednio:
- Samodzielne stanowisko ds. kadr,
- Samodzielne stanowisko ds. projektów;
- Stanowisko ds. BHP,
- Inspektor Ochrony Danych,
- Obsługa prawna.
- W czasie nieobecności Dyrektora ŚCDN jego kompetencje przejmuje, na podstawie stosownego upoważnienia, Wicedyrektor ds. pedagogicznych lub inna upoważniona przez Dyrektora ŚCDN osoba.
- Zakres upoważnienia, w przypadku dłuższych nieobecności Dyrektora ŚCDN, jest każdorazowo przekazywany na piśmie.
§ 6.
- Do wyłącznych uprawnień i obowiązków Dyrektora ŚCDN należy:
- kierowanie i nadzór nad całością działalności ŚCDN;
- ustalanie głównych kierunków działalności ŚCDN;
- przygotowywanie rocznych planów pracy ŚCDN;
- przedkładanie projektów planów finansowych;
- wydawanie zarządzeń regulujących szczegółowe zasady funkcjonowania ŚCDN;
- zatrudnianie i zwalnianie pracowników ŚCDN;
- pełnienie funkcji kierownika zakładu dla pracowników zatrudnionych w ŚCDN;
- sprawowanie nadzoru nad pracownikami w zakresie realizacji zadań ŚCDN;
- sprawowanie nadzoru nad gospodarowaniem środkami i mieniem;
- przedkładanie zgodnie z rozporządzeniem rocznych sprawozdań z działalności ŚCDN,
- zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej,
- reprezentowanie ŚCDN na zewnątrz.
- Dyrektor przy realizacji zadań współpracuje z Wicedyrektorem ds. pedagogicznych oraz kierownikami poszczególnych komórek organizacyjnych.
- Nadzór pedagogiczny, w stosunku do zatrudnionych w ŚCDN nauczycieli konsultantów oraz doradców metodycznych, pełni Wicedyrektor ds. pedagogicznych.
§ 7.
- Wicedyrektor ds. pedagogicznych oraz kierownicy wykonują swoje obowiązki na podstawie szczegółowych zakresów czynności, uprawnień i odpowiedzialności określonych przez Dyrektora ŚCDN.
- Wicedyrektor ds. pedagogicznych oraz kierownicy ponoszą odpowiedzialność służbową przed Dyrektorem ŚCDN.
§8.
Do wspólnych obowiązków i uprawnień kierowników poszczególnych komórek organizacyjnych należy:
- planowanie, organizowanie i kierowanie pracą podległych komórek organizacyjnych w celu terminowego i zgodnego z przepisami wykonania zadań ustalonych dla nich w niniejszym Regulaminie;
- opracowywanie projektów zakresów czynności podległych pracowników;
- udzielanie podległym pracownikom wskazówek i pomocy w realizacji przydzielonych zadań;
- sprawdzanie pod względem merytorycznym i formalnym pism oraz opracowań;
- doskonalenie metod pracy oraz usprawnianie organizacji i techniki pracy; przedstawianie Dyrektorowi ŚCDN wniosków i propozycji w tym zakresie;
- ocena efektywności wykorzystania czasu pracy i dokonywanie okresowych ocen jakości pracy podległych pracowników;
- wnioskowanie do Dyrektora ŚCDN w sprawach zatrudniania, awansowania, nagradzania i wyróżniania pracowników;
- wdrażanie nowych przepisów prawnych z zakresu swojego działania;
- zapewnienie przestrzegania przepisów dotyczących porządku oraz zachowania i zabezpieczenia tajemnic prawnie chronionych;
- dbałość o przechowywaną dokumentację;
- zapewnienie przestrzegania dyscypliny pracy oraz właściwego wykorzystania czasu pracy przez pracowników;
- opisywanie pod względem merytorycznym rachunków/faktur dot. zakupów i usług wykonywanych na rzecz podległych komórek organizacyjnych/obiektów;
- przygotowywanie okresowych zapotrzebowań dotyczących zaopatrzenia w niezbędne materiały i środki dla kierowanych przez siebie komórek organizacyjnych.
Rozdział III
Organizacja pracy ŚCDN
§9.
- W skład ŚCDN wchodzą komórki organizacyjne, dla których ustala się następujące symbole literowe przy znakowaniu spraw:
- Pracownia Doskonalenia Kadr ( DK),
- Pracownia Wsparcia i Rozwoju (WR),
- Pracownia Edukacji Wczesnoszkolnej i Przedszkolnej (WP),
- Pracownia Przedmiotów Ścisłych (PS)
- Pracownia Języków Obcych ( JO),
- Dział Administracji i Obsługi (AO);
- Dział Finansowo-Księgowy (FK);
- Dział Szkoleń i Promocji (SP);
- Dział Informatyzacji (IN);
- Samodzielne stanowiska pracy:
- Samodzielne stanowisko ds. informacji (IP),
- Samodzielne stanowisko ds. kadr (KD),
- Samodzielne stanowisko ds. projektów (SP),
- Inspektor Ochrony Danych (IOD),
- Stanowisko ds. BHP (BHP)
- Obsługa prawna (PR)
- Ponadto w skład ŚCDN wchodzi Centrum Edukacyjne w Wólce Milanowskiej - (CE)
- Strukturę organizacyjną ŚCDN i podległość służbową określa schemat organizacyjny, stanowiący Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
- Dyrektor ŚCDN może powoływać w zależności od potrzeb na czas określony zespoły projektowe lub zadaniowe oraz komisje. Zadania tych komórek każdorazowo określa Dyrektor ŚCDN w formie zarządzenia.
Rozdział IV
Zakres zadań komórek organizacyjnych
§10.
Do zadań wspólnych komórek organizacyjnych ŚCDN należy:
- udzielanie wszechstronnej pomocy Dyrektorowi ŚCDN w realizacji zadań;
- współdziałanie w opracowywaniu planu pracy ŚCDN oraz sprawozdań za dany rok;
- współdziałanie w tworzeniu rozwiązań usprawniających funkcjonowanie ŚCDN, w szczególności w zakresie informatyzacji:
- współdziałanie z głównym księgowym w zakresie przygotowania projektu planu finansowego ŚCDN;
- podejmowanie działań zmierzających do uzyskania przez ŚCDN akredytacji;
- działanie na rzecz pozyskiwania środków pozabudżetowych na zadania realizowane przez ŚCDN;
- realizacja projektów ze środków zewnętrznych;
- przekazywanie informacji publicznych do zamieszczenia na stronie internetowej oraz w Biuletynie Informacji Publicznej ŚCDN oraz w mediach społecznościowych;
- promocja ŚCDN w województwie;
- współpraca z Działem Szkoleń i Promocji w zakresie wspólnych przedsięwzięć;
- współpraca ze stanowiskiem ds. informacji w zakresie wydawanych przez ŚCDN publikacji;
- realizacja zadań z zakresu kontroli zarządczej.
§11.
Pracownia Doskonalenia Kadr
Do zakresu działania Pracowni Doskonalenia Kadr należy m.in:
- opracowywanie i wdrażanie systemu diagnozowania i określania potrzeb
w zakresie doskonalenia nauczycieli i dyrektorów szkół, - planowanie działań wynikających z diagnozy potrzeb, w tym podejmowanie prac koncepcyjnych, jak również, organizowanie i prowadzenie działań na rzecz kształcenia ustawicznego kadry kierowniczej, pracowników sprawujących nadzór pedagogiczny, pracowników organów prowadzących szkoły i placówki, doradców metodycznych i nauczycieli konsultantów;
- organizowanie form wymiany doświadczeń i współpracy między nauczycielami i kadrą kierowniczą szkół i placówek;
- stały monitoring potrzeb sektora oświaty ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb szkoleniowych nauczycieli oraz kadry kierowniczej poszczególnych typów szkół i placówek;
- diagnozowanie stanu kwalifikacji nauczycieli, kadry kierowniczej publicznych i niepublicznych szkół i placówek oświatowych oraz określenie potrzeb w zakresie ich dokształcania i doskonalenia;
- prowadzenie projektów badawczych przy udziale ośrodków akademickich oraz upowszechnianie ich wyników;
- prowadzenie analiz i przygotowywanie ekspertyz w zakresie wspierania jakości pracy szkół i placówek;
- dbałość o standardy metodologiczne prowadzonych badań;
- koordynowanie współpracy z organami sprawującymi nadzór pedagogiczny i prowadzącymi szkoły oraz placówki oświatowe w zakresie tworzenia i realizacji systemu doradztwa metodycznego dla nauczycieli, doskonalenie umiejętności doradców niezbędnych w prowadzeniu bezpośrednich form pomocy dla nauczycieli;
- organizacja i prowadzenie kursów kwalifikacyjnych dla nauczycieli za zgodą Kuratora, przy współpracy z innymi pracowniami merytorycznymi;
- organizowanie stałej oferty doskonalącej dla kadry zarządzającej szkół i placówek oświatowych województwa świętokrzyskiego;
- organizowanie, współorganizowanie i realizacja programów, projektów
i przedsięwzięć edukacyjnych istotnych dla środowiska lokalnego i województwa; - podejmowanie współpracy z partnerami zewnętrznymi w celu przygotowywania i realizacji przedsięwzięć edukacyjnych;
- koordynacja oraz realizacja innych programów, projektów i analiz zleconych przez organ akredytujący bądź organ prowadzący;
- prowadzenie wojewódzkiego systemu informacji pedagogicznej, w tym gromadzenia i udostępnianie informacji dotyczących dostępnych form kształcenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli;
- współpraca i wymiana informacji z ośrodkami badawczymi w Polsce oraz z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji czy Ministerstwem Edukacji i Nauki,
- współpraca z krajowymi i zagranicznymi partnerami poprzez udział we wspólnych projektach edukacyjnych, w tym w ramach programów regionalnych i europejskich,
- realizacja innych zadań zlecona przez Dyrektora ŚCDN.
§12.
Pracownia Wsparcia i Rozwoju
Do zadań Pracowni Wsparcia i Rozwoju należy w szczególności:
- kompleksowe wspomaganie szkół i placówek w celu podniesienia jakości ich pracy w obszarze dydaktycznym, wychowawczym i opiekuńczym;
- opracowanie i realizowanie programów doskonalenia zawodowego nauczycieli, wynikających z diagnozy potrzeb;
- wspomaganie nauczycieli w zakresie organizacji i realizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole poprzez doradztwo metodyczne;
- wspomaganie nauczycieli i szkół w zakresie realizacji doradztwa edukacyjno-zawodowego;
- wspieranie podnoszenia jakości edukacji włączającej w województwie poprzez różnego rodzaju wsparcie metodyczne i psychologiczno-pedagogiczne;
- udzielanie nauczycielom różnych szczebli edukacyjnych wsparcia metodycznego i psychologiczno-pedagogicznego w formie konsultacji indywidualnych i grupowych;
- organizowanie i prowadzenie doskonalenia zawodowego dla nauczycieli przedmiotów zawodowych, biznesu i przedsiębiorczości oraz szkolnych doradców zawodowych;
- organizowanie form wymiany doświadczeń i współpracy między nauczycielami,
- upowszechnianie przykładów dobrej praktyki oraz organizowanie różnorodnych form wymiany doświadczeń – promowanie nowatorskich inicjatyw;
- organizowanie, współorganizowanie i realizacja programów, projektów i przedsięwzięć edukacyjnych istotnych dla środowiska lokalnego i województwa;
- podejmowanie działań indywidualnie lub w zespołach zadaniowych zgodnie z potrzebami ŚCDN;
- współpraca z różnymi instytucjami, wydawnictwami, uczelniami, placówkami w obszarach edukacyjnych i wychowawczych wspierających jakościowe funkcjonowanie szkół i placówek oświatowych;
- współpraca z krajowymi i zagranicznymi partnerami poprzez udział we wspólnych projektach edukacyjnych, w tym w ramach programów regionalnych i europejskich;
- realizacja innych zadań powierzonych przez Dyrektora ŚCDN.
§13.
Pracownia Edukacji Wczesnoszkolnej i Przedszkolnej
Do zadań Pracowni Edukacji Wczesnoszkolnej i Przedszkolnej należy m.in:
-
- opracowywanie i wdrażanie systemu diagnozowania i określania potrzeb
w zakresie doskonalenia nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, a także nauczycieli wychowania fizycznego i plastyki; - planowanie i realizacja działań wynikających z diagnozy potrzeb nauczycieli o których mowa w ust. 1;
- wspieranie szkół i placówek w zakresie realizacji edukacji dla bezpieczeństwa;
- doskonalenie kompetencji metodycznych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, wychowania fizycznego oraz plastyki w zakresie modyfikowania i unowocześniania warsztatu pracy, również z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii informatycznych w procesie kształcenia;
- organizowanie form wymiany doświadczeń i współpracy między nauczycielami, upowszechnianie przykładów dobrej praktyki oraz organizowanie różnorodnych form wymiany doświadczeń – promowanie nowatorskich inicjatyw;
- organizowanie, współorganizowanie i realizacja programów, projektów
i przedsięwzięć edukacyjnych istotnych dla środowiska lokalnego i województwa; - podejmowanie działań indywidualnie lub w zespołach zadaniowych zgodnie z potrzebami ŚCDN;
- współpraca z różnymi instytucjami, wydawnictwami, uczelniami, placówkami w obszarach edukacyjnych wspierających jakościowe funkcjonowanie szkół i placówek oświatowych;
- współpraca z krajowymi i zagranicznymi partnerami poprzez udział we wspólnych projektach edukacyjnych, w tym w ramach programów regionalnych i europejskich;
- realizacja innych zadań powierzonych przez Dyrektora ŚCDN.
- opracowywanie i wdrażanie systemu diagnozowania i określania potrzeb
§14.
Pracownia Przedmiotów Ścisłych
Do zadań Pracowni Przedmiotów Ścisłych należy w szczególności:
- opracowywanie i wdrażanie systemu diagnozowania i określania potrzeb
w zakresie doskonalenia nauczycieli przedmiotów ścisłych; - wsparcie szkół i nauczycieli w zakresie wdrażania nowatorskich metod nauczania z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii informatycznych oraz sztucznej inteligencji;
- wspomaganie nauczycieli i szkół w zakresie realizacji przedmiotów ścisłych;
- udzielanie nauczycielom wsparcia metodycznego w formie konsultacji indywidualnych i grupowych;
- organizowanie i prowadzenie doskonalenia zawodowego dla nauczycieli przedmiotów ścisłych;
- inicjowanie nowatorskich form doskonalenia oraz innowacyjnych przedsięwzięć edukacyjnych w zakresie realizacji zadań szkół i placówek;
- upowszechnianie przykładów dobrej praktyki oraz organizowanie form wymiany doświadczeń – promowanie nowatorskich inicjatyw na wszystkich poziomach edukacji,
- organizowanie, współorganizowanie i realizacja programów, projektów
i przedsięwzięć edukacyjnych istotnych dla środowiska lokalnego i województwa; - współpraca z różnymi instytucjami, wydawnictwami, uczelniami, placówkami w obszarach edukacyjnych wspierających jakościowe funkcjonowanie szkół i placówek oświatowych;
- współpraca z krajowymi i zagranicznymi partnerami poprzez udział we wspólnych projektach edukacyjnych, w tym w ramach programów regionalnych i europejskich;
- realizacja innych zadań powierzonych przez Dyrektora ŚCDN.
§15.
Pracownia Języków Obcych
Do zadań Pracowni Języków Obcych należy m.in:
- opracowywanie programów oraz prowadzenie doskonalenia zawodowego nauczycieli języków obcych w celu wyposażenia ich w umiejętności organizowania procesu dydaktycznego w sposób sprzyjający uczeniu się;
- wsparcie metodyczne nauczycieli języków obcych w zakresie stosowania najnowszej wiedzy pedagogicznej w praktyce szkolnej, w szczególności z uwzględnieniem nauczania dwujęzycznego,
- propagowanie i rozwijanie idei dwujęzyczności w nauczaniu na wszystkich etapach kształcenia;
- wspieranie przedszkoli, szkół i placówek we wdrażaniu i nauczaniu dwujęzycznym;
- organizowanie i prowadzenie doskonalenia zawodowego nauczycieli różnych przedmiotów w zakresie języków obcych w celu rozwijania ich kompetencji językowych,
- wsparcie nauczycieli w zakresie podejmowania współpracy międzynarodowej w ramach programów unijnych, celem włączania innowacyjnych rozwiązań metodycznych i organizacyjnych do pracy dydaktycznej,
- doskonalenie kompetencji metodycznych nauczycieli języków obcych w zakresie twórczego wykorzystania technologii informatycznych i sztucznej inteligencji w procesie kształcenia językowego;
- organizowanie, współorganizowanie i realizacja programów, projektów i przedsięwzięć edukacyjnych istotnych dla środowiska lokalnego i województwa;
- współpraca z różnymi instytucjami, wydawnictwami, uczelniami, placówkami w obszarach edukacyjnych wspierających jakościowe funkcjonowanie szkół i placówek oświatowych;
- współpraca z krajowymi i zagranicznymi partnerami poprzez udział we wspólnych projektach edukacyjnych, w tym w ramach programów regionalnych i europejskich;
- realizacja innych zadań powierzonych przez Dyrektora ŚCDN.
§16.
Dział Administracji i Obsługi
Do zakresu zadań Działu Administracji i Obsługi należy:
- informowanie kierownictwa ŚCDN o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działania jednostki;
- prowadzenie spraw osobowych pracowników ŚCDN;
- redagowanie projektów zarządzeń wewnętrznych, pism okólnych, regulaminów, instrukcji oraz innych dokumentów organizacyjnych ŚCDN;
- prowadzenie rejestru zarządzeń wewnętrznych, pism okólnych, regulaminów, instrukcji oraz innych dokumentów organizacyjnych ŚCDN;
- prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez Dyrektora pracownikom ŚCDN;
- prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków;
- przygotowywanie analiz stanu zatrudnienia oraz ocen wykorzystania czasu pracy;
- prowadzenie całości spraw związanych z działalnością socjalną;
- załatwianie spraw związanych z przyznawaniem pracownikom wyróżnień i nagród oraz udzielaniem kar;
- przestrzeganie postanowień ustawy o ochronie danych osobowych i innych ustaw prawnie chronionych;
- prowadzenie sprawozdawczości statystycznej z działalności ŚCDN;
- tworzenie warunków materialno-technicznych oraz obsługa administracyjno - gospodarcza ŚCDN;
- administrowanie nieruchomościami ŚCDN;
- organizowanie zaopatrzenia materiałowo-technicznego dla ŚCDN;
- przygotowywanie procesów inwestycyjnych, remontów i modernizacji budynków;
- prowadzenie ewidencji zawartych umów na roboty, dostawy i usługi;
- prowadzenie całości zagadnień gospodarki transportowej;
- prowadzenie postępowań na dostawy i usługi dla ŚCDN zgodnie z ustawą - Prawo zamówień publicznych;
- prowadzenie - zgodnie z obowiązującymi przepisami - gospodarki magazynowej;
- prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej ŚCDN;
- prowadzenie księgi inwentarzowej;
- obsługa kancelaryjno-biurowa i asystencka dyrektora ŚCDN;
- koordynacja pracy Dyrektora ŚCDN i Wicedyrektora ds. pedagogicznych;
- organizacja narad i spotkań wynikających z zakresu działania ŚCDN;
- przyjmowanie, ewidencjonowanie i rozdzielanie pism wpływających do ŚCDN zgodnie z dyspozycją Dyrektora ŚCDN;
- gromadzenie, przechowywanie, ewidencjonowanie i odpowiednie zabezpieczenie materiałów archiwalnych przed zniszczeniem lub uszkodzeniem;
- udostępnianie materiałów archiwalnych oraz prowadzenie działalności informacyjnej;
- klasyfikowanie, kwalifikowanie, przekazywanie dokumentacji stanowiącej materiał archiwalny do właściwego archiwum państwowego;
- ocena przydatności dokumentacji niearchiwalnej dla celów praktycznych, wydzielanie dokumentacji nieprzydatnej i przekazywanie jej na makulaturę;
- niezwłoczne zawiadamianie właściwego archiwum państwowego o wydarzeniach mogących mieć ujemny wpływ na stan i zachowanie materiałów archiwalnych;
- dysponowanie samochodem służbowym;
- ewidencjonowanie delegacji służbowych;
- przygotowywanie i prowadzenie rejestru obecności pracowników;
- prowadzenie sprawozdawczości statystycznej ze swojej działalności;
- koordynacja zadań z zakresu kontroli zarządczej;
- realizacja innych zadań zleconych przez Dyrektora ŚCDN.
§17.
Dział Finansowo-Księgowy
1.Do zakresu zadań Działu Finansowo-Księgowego należy w szczególności:
- prowadzenie całości spraw finansowo-księgowych, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami;
- opracowywanie rocznego planu finansowego i czuwanie nad planowym jego wykonaniem;
- załatwianie całości spraw bankowych ŚCDN jako jednostki budżetowej;
- przedkładanie Dyrektorowi ŚCDN informacji o realizacji budżetu;
- prowadzenie ewidencji środków trwałych dla potrzeb naliczania umorzeń ich wartości;
- sporządzanie okresowych i rocznych sprawozdań finansowych i statystycznych;
- obsługa finansowo-księgowa zadań w zakresie dochodów i wydatków budżetowych realizowanych przez CE w Wólce Milanowskiej;
- przygotowywanie niezbędnych dokumentów uruchamiających prace inwentaryzacyjne majątku ŚCDN i CE oraz pełnienie nadzoru nad przebiegiem tych prac;
- realizacja zadań kontroli wewnętrznej w zakresie finansowo-księgowym;
- prowadzenie spraw dotyczących windykacji należności pieniężnych ŚCDN;
- prowadzenie całości dokumentacji finansowej projektów pochodzących ze środków zewnętrznych, realizowanych przez ŚCDN;
- prowadzenie ewidencji zaangażowania wydatków poprzez rejestrację zawartych umów, z rozbiciem wartości na poszczególne paragrafy klasyfikacji budżetowej oraz wartości urealnionej przypadającej na poszczególne lata;
- prowadzenie sprawozdawczości statystycznej ze swojej działalności;
- realizacja innych zadań zleconych przez Dyrektora ŚCDN.
2.Pracą działu kieruje Główny księgowy.
3.Szczegółowe kompetencje i zadania Głównego księgowego jako Kierownika działu określa Dyrektor ŚCDN w szczegółowym zakresie obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności.
§18.
Dział Szkoleń i Promocji
Do zakresu zadań Działu Szkoleń i Promocji należy m.in:
- organizowanie, zgodnie z ustalonymi potrzebami na dany rok szkolny, kursów, konferencji i seminariów dla nauczycieli, doradców metodycznych oraz kadry kierowniczej publicznych i niepublicznych szkół i placówek oświatowych;
- organizacja kursów kwalifikacyjnych dla nauczycieli, umożliwiających im rozwój merytoryczny oraz awans zawodowy;
- planowe przygotowanie i organizowanie form doskonalenia zawodowego dla pracowników ŚCDN;
- prowadzenie wewnętrznej bazy obsługi szkoleń (SOS) w systemie informatycznym;
- prowadzenie monitoringu systemu pracy doradców metodycznych w systemach informatycznych;
- promocja przedsięwzięć prowadzonych przez ŚCDN;
- współpraca z Centrum Edukacyjnym w Wólce Milanowskiej w zakresie organizacji i obsługi szkoleń;
- przygotowywanie i wdrażanie strategii promocji oraz działań marketingowych ŚCDN i Centrum Edukacyjnego w Wólce Milanowskiej;
- organizacja wydarzeń, prezentacji, konferencji promujących działalność ŚCDN;
- prowadzenie strony internetowej ŚCDN oraz profili w serwisach społecznościowych we współpracy z Działem Informatyzacji oraz stanowiskiem ds. informacji;
- prowadzenie kalendarza wydarzeń;
- prowadzenie spraw z zakresu patronatów ŚCDN;
- nadzór nad projektami graficznymi, gospodarowanie materiałami promocyjnymi ŚCDN (fizycznymi oraz cyfrowymi);
- koordynacja procesu opracowywania oraz publikowania materiałów informacyjnych;
- koordynacja działań informacyjnych i wizerunkowych dotyczących wszystkich sfer aktywności ŚCDN;
- współpraca ze szkołami wyższymi oraz uczelniami w zakresie doskonalenia nauczycieli;
- aktywne propagowanie oferty szkoleniowej ŚCDN;
- realizacja innych zadań zleconych przez Dyrektora ŚCDN.
§19.
Dział Informatyzacji
Do zakresu zadań Działu Informatyzacji należy m.in:
- monitorowanie postępu technologicznego i planowanie rozwoju infrastruktury IT i systemów informatycznych zgodnie z celami strategicznymi ŚCDN;
- analiza potrzeb, planowanie, uczestniczenie w procesie wyboru, wdrażania nowych technologii i rozwiązań IT w działalności ŚCDN oraz Centrum Edukacyjnego w Wólce Milanowskiej;
- administrowanie infrastrukturą sieciową w siedzibie ŚCDN i Centrum Edukacyjnym w Wólce Milanowskiej;
- zarządzanie sprzętem informatycznym;
- zarządzanie systemami zabezpieczeń, kontroli dostępów oraz monitoringiem;
- zarządzanie licencjami oprogramowania i usługami IT świadczonymi dla ŚCDN i Centrum Edukacyjnego w Wólce Milanowskiej;
- wdrażanie i zarządzanie polityką bezpieczeństwa informacji, w tym szkolenie pracowników w zakresie podstaw cyberbezpieczeństwa;
- współpraca z Inspektorem Ochrony Danych w zakresie zapewnienia zgodności z przepisami prawa dot. bezpieczeństwa informacji;
- współpraca i nadzór nad zewnętrznymi dostawcami i wykonawcami usług IT świadczonych dla ŚCDN;
- wsparcie techniczne pracowników ŚCDN w zakresie użytkowanych aplikacji i systemów IT;
- udzielnie pomocy informatycznej osobom korzystającym z usług ŚCDN w zakresie nie objętym usługami zewnętrznymi;
- udzielanie porad i wskazówek w zakresie korzystania z technologii IT w zakresie działalności pracowni i pozostałych działów ŚCDN;
- prowadzenie działań edukacyjnych w zakresie nowych technologii wśród pracowników ŚCDN;
- projektowanie, tworzenie aplikacji wspierających działalność ŚCDN.
- Pracą działu kieruje Kierownik ds. informatyzacji i zarządzania projektami.
§ 20.
Centrum Edukacyjne w Wólce Milanowskiej
1.Do zadań Centrum Edukacyjnego w Wólce Milanowskiej należy m.in:
- organizacja i obsługa szkoleń, konferencji, imprez edukacyjnych itp.;
- organizacja wycieczek, zielonych szkół, obozów i innych form edukacyjnych dla dzieci i młodzieży;
- prowadzenie wirtualnej strzelnicy;
- pozyskiwanie klientów z wykorzystaniem różnorodnych działań marketingowych;
- organizacja zakwaterowania i obsługi gastronomicznej dla grup zorganizowanych i klientów indywidualnych;
- organizacja imprez plenerowych, okolicznościowych;
- obsługa cateringowa imprez i uroczystości;
- realizacja innych zadań zleconych przez Dyrektora ŚCDN.
2.Zadaniami Centrum Edukacyjnego kieruje Kierownik.
Rozdział IV
Obowiązki, uprawnienia i zakres odpowiedzialności poszczególnych pracowników
§21.
Do zadań nauczycieli-konsultantów zatrudnionych w ŚCDN należy w szczególności:
- organizacja i prowadzenie form dokształcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli zgodnie z regulacjami wewnętrznymi;
- organizowanie i prowadzenie wspomagania szkół i placówek;
- opracowywanie materiałów szkoleniowych;
- upowszechnianie przykładów dobrej praktyki;
- dzielenie się wiedzą i doświadczeniem, w tym w ramach organizowania oraz prowadzenia sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli;
- udzielanie konsultacji;
- promowanie bieżących działań ŚCDN w środowisku oświatowym;
- rozwijanie umiejętności zawodowych;
- uczestnictwo w planowaniu i projektowaniu oferty ŚCDN;
- udział w pracach: sekcji, pracowni i zespołów zadaniowych powołanych przez Dyrektora ŚCDN;
- realizacja innych zadań zleconych przez Dyrektora ŚCDN.
§22.
Do zadań nauczycieli-doradców metodycznych należy:
- udzielanie indywidualnych konsultacji;
- prowadzenie zajęć edukacyjnych, zajęć otwartych oraz zajęć warsztatowych;
- organizowanie innych form doskonalenia wspomagających pracę dydaktyczno- wychowawczą nauczycieli;
- organizowanie oraz prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli;
- rozwijanie umiejętności metodycznych;
- planowanie, organizowanie i badanie efektów procesu;
- dydaktyczno-wychowawczego z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb uczniów;
- opracowywanie, dobór i adaptacja programów nauczania;
- podejmowanie działań innowacyjnych;
- uczestnictwo w planowaniu i projektowaniu oferty ŚCDN;
- udział w pracach: sekcji, pracowni i zespołów powołanych przez Dyrektora ŚCDN;
- realizacja innych zadań zleconych przez Dyrektora ŚCDN.
§23.
Do obowiązków i uprawnień wszystkich pracowników ŚCDN należy:
- najomość i przestrzeganie przepisów prawnych oraz zarządzeń wewnętrznych w zakresie wykonywanej pracy;
- wykonywanie poleceń przełożonych;
- terminowe i rzetelne załatwianie realizowanych zadań;
- zgłaszanie uwag, propozycji i wniosków zmierzających do usprawnienia realizacji zadań i poprawy jakości i organizacji pracy;
- przestrzeganie instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt stosowanych w ŚCDN;
- przestrzeganie przepisów ppoż. i bhp oraz utrzymywanie porządku na stanowisku pracy;
- przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych i innych tajemnic prawnie chronionych;
- przestrzeganie zasad zakazu konkurencji;
- przestrzeganie Regulaminu pracy i innych procedur wewnętrznych.
§24.
1.Pracownikom zatrudnionym na samodzielnych stanowiskach pracy, o których mowa w §9 ust. 1.1 pkt 1-3, szczegółowy zakres realizowanych zadań określa Dyrektor ŚCDN w sporządzonym na piśmie zakresie obowiązków.
2. Pracownikom zatrudnionym na samodzielnych stanowiskach pracy, o których mowa w §9 ust. 1.1. pkt 4-6 zakres zadań określa stosowna umowa.
Rozdział V
Właściwość w zakresie podpisywania dokumentów i pism
§25.
1.Dyrektor ŚCDN podpisuje:
- akty normatywne, decyzje, umowy, porozumienia;
- wystąpienia, informacje i sprawozdania oraz inną korespondencję kierowaną do:
-
- Ministerstwa Edukacji Narodowej,
- Kuratorium Oświaty w Lublinie,
- centralnych placówek doskonalenia nauczycieli,
- Marszałka, Zarządu i Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego,
- innych organów administracji rządowej i samorządowej,
- organów ścigania i sądów;
-
- odpowiedzi na wystąpienia i zalecenia pokontrolne organów Województwa Świętokrzyskiego i administracji rządowej;
- korespondencję związaną ze współdziałaniem, prowadzeniem konsultacji z kierownictwami wojewódzkich struktur związków zawodowych, organizacji politycznych i społecznych oraz uczelniami wyższymi;
- odpowiedzi na wystąpienia, wnioski i interpelacje kierowane do ŚCDN przez posłów na Sejm RP i senatorów RP oraz radnych Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego;
- decyzje budżetowe, w tym roczne plany finansowe ŚCDN;
- decyzje dotyczące stosunku pracy i z nim związane przydziały obowiązków pracowników;
- świadectwa pracy;
- wnioski o nadanie odznaczeń państwowych, resortowych oraz o nagrody Marszałka Województwa Świętokrzyskiego;, Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty, Ministra Edukacji Narodowej;
- zamówienia na pieczęcie urzędowe;
- świadectwa i duplikaty świadectw;
- roczny plan pracy ŚCDN, roczne sprawozdanie z działalności merytorycznej ŚCDN, plan kontroli finansowych i plan nadzoru pedagogicznego;
- pełnomocnictwa do załatwiania określonych spraw w imieniu Dyrektora ŚCDN;
- delegacje służbowe i karty urlopowe;
- pisma powodujące skutki finansowe;
- oceny dorobku zawodowego oraz oceny pracy nauczycieli zatrudnionych w ŚCDN;
- oceny pracy pracowników samorządowych;
- pisma, dokumenty i decyzje zastrzeżone do podpisu Dyrektora ŚCDN przepisami prawa.
2.Wicedyrektor ds. pedagogicznych podpisuje dokumenty zgodnie ze szczegółowym zakresem obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności określonym przez Dyrektora ŚCDN.
3.Główny księgowy podpisuje:
- projekty planów dochodów i wydatków budżetowych ŚCDN;
- analizy i informacje z zakresu realizacji budżetu;
- sprawozdania budżetowe w zakresie dochodów i wydatków ŚCDN;
- projekty wewnętrznych aktów prawnych regulujących gospodarkę finansową ŚCDN;
- zapotrzebowania na środki finansowe;
- parafuje pisma, decyzje i umowy powodujące skutki finansowe.
4.Kierownicy Działów i Pracowni podpisują: korespondencję zawierającą odpowiedzi na pisma imiennie do nich adresowane, z zastrzeżeniem ust. 1 pkt.18 oraz m.in:
- korespondencję o charakterze informacyjnym z zakresu działania komórki;
- materiały analityczne i oceniające, z zakresu działania komórki, przedkładane Dyrektorowi ŚCDN;
- parafują dokumenty i pisma przedkładane przez pracowników podległej komórki do podpisu Dyrektorowi ŚCDN oraz Wicedyrektorowi ds. pedagogicznych;
- parafują wnioski o urlopy wypoczynkowe podległych pracowników;
- inne pisma w określone w zakresach obowiązków i uprawnień.
5.Kierownik Centrum Edukacyjnego w Wólce Milanowskiej podpisuje:
- dokumenty wystawione w Centrum Edukacyjnym;
- plan urlopów pracowników Centrum Edukacyjnego;
- wnioski do Dyrektora ŚCDN;
- składane co miesiąc dokumenty dotyczące działalności Centrum Edukacyjnego w zakresie kosztów i sprzedaży;
- dokumenty finansowe dotyczące Centrum Edukacyjnego pod względem
merytorycznym.
Rozdział VI
Organizacja załatwiania skarg i wniosków
§26.
1. Interesanci zgłaszający się do w sprawach skarg i wniosków przyjmowani są codziennie w godzinach pracy przez Wicedyrektora ds. pedagogicznych.
2. Dyrektor ŚCDN przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy pierwszy wtorek miesiąca od godziny 10:00 do 14:00.
3. W przypadku, gdy wtorek jest dniem wolnym od pracy, dniem przyjęć staje się najbliższy dzień pracy ŚCDN.
4. Wnioski i zapytania mogą być składane również drogą elektroniczną za pomocą platformy e-PUAP.
§ 27.
1.Dział Administracji i Obsługi prowadzi centralny rejestr skarg i wniosków, zwany dalej rejestrem.
2. Oprócz rejestru centralnego Centrum Edukacyjnego w Wólce Milanowskiej prowadzi własny rejestr skarg i wniosków.
3. Wszystkie skargi i wnioski powinny być niezwłocznie przekazane Dyrektorowi ŚCDN, który nadaje im dalszy bieg.
Rozdział VII
Postanowienia końcowe
§ 28.
1. Szczegółowe zadania dotyczące sposobu wykonywania pracy na wyznaczonym stanowisku regulują zakresy obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności pracowników zatwierdzane przez Dyrektora ŚCDN.
2. Organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników ustala Regulamin pracy.
§ 28.
Zmiana treści Regulaminu organizacyjnego wymaga trybu właściwego dla jego uchwalenia.