W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Prace domowe (2024)

Publikacja jest opracowaniem podsumowującym wyniki badań naukowych dotyczących prac domowych ze szczególnym uwzględnieniem danych z międzynarodowych badań porównawczych − TIMSS, PIRLS i PISA.

Autorzy prezentują opinie rodziców na temat prac domowych, analizują czas poświęcony na ich wykonanie, częstotliwość ich zadawania oraz ich wpływ na osiągnięcia szkolne uczniów. Przywołują ważne stwierdzenie, że efektywność edukacyjna korzystania z prac domowych zależy nie od ich częstotliwości i intensywności, ale od jakości. Okazuje się, że gorsze wyniki osiągają ci uczniowie, którym przy zadaniach domowych pomagają rodzice lub inne osoby. Jak czytamy: „Ważne jest stworzenie opracowania zawierającego wskazówki dla nauczycieli dotyczące zadawania prac domowych w nowych uwarunkowaniach prawnych”.

P. Penszko, M. Sitek, O. Wasilewska, Prace domowe. Wyniki badań dotyczących prac domowych i ich efektywności edukacyjnej, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2024.

Materiały

Prace domowe. Wyniki badań dotyczących prac domowych i ich efektywności edukacyjnej
Prace​_domowe​_Wyniki​_badań​_dotyczących​_prac​_domowych​_i​_ich​_efektywności​_edukacyjnej.pdf 0.51MB
{"register":{"columns":[]}}