W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Poza szkołą. Analiza barier systemowych dla nastolatków z Ukrainy przebywających w Polsce (2024)

Głównym celem przeprowadzonej analizy było ustalenie czynników utrudniających dzieciom z Ukrainy udział w polskim systemie edukacji.

Badaniem objęto ukraińskich nastolatków w wieku od dziesięciu do osiemnastu lat, ale w toku badania rozważano również włączenie dzieci w wieku od sześciu do dziewięciu lat, aby badanie obejmowało wszystkie dzieci w wieku szkolnym. Przeprowadzono 28 wywiadów z kluczowymi informatorami, 17 dyskusji w grupach fokusowych, 25 wywiadów pogłębionych oraz ankietę z udziałem 619 opiekunów i nastolatków.  Stwierdzono, m.in.: brak jest pełnych danych na temat ukraińskiej młodzieży pozostającej poza szkołą, starsi nastolatkowie często wybierają ukraińską edukację zdalną, choć nie zapewnia ona świadectw potwierdzających jej ukończenie, bariery kulturowe i językowe są głównymi powodami rezygnacji z polskiej edukacji.

S. Halabi, K. Janowska-Maddison, M. Gontarska i in., Poza szkołą. Analiza barier systemowych dla nastolatków z Ukrainy przebywających w Polsce, Fundacja CARE International in Poland, International Rescue Committee, Save the Children International Poland, 2024.

Materiały

Poza szkołą. Analiza barier systemowych dla nastolatków z Ukrainy przebywających w Polsce
Poza​_szkołą​_Analiza​_barier​_systemowych​_dla​_nastolatków​_z​_Ukrainy​_przebywających​_w​_Polsce.pdf 3.00MB
{"register":{"columns":[]}}