W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Inspiracje. Pismo Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach

Tradycyjnie już kolejny numer naszych „Inspiracji” poświęcamy wybranemu zagadnieniu. Tym razem przedmiotem zainteresowań autorów publikowanych artykułów stała się edukacja włączająca.

Inspiracje nr 2 (126)

Na łamach bieżącego numeru „Inspiracji” prezentujemy teksty omawiające dobre praktyki naszych autorów. Publikujemy artykuły osadzone w zagadnieniach dotyczących edukacji humanistycznej. Sięgamy do królowej nauk, czyli kształcenia sprawności matematycznych, ale też nowoczesnych technologii wykorzystywanych w edukacji. Autorzy podejmują tematykę pracy specjalistycznej z uczniem o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych. Omawiają zasady pracy metodą Warnkego, treningu umiejętności społecznych czy zależności potencjału uczenia się uczniów od stylu życia. 

W wydaniu
INKLUZYWNOŚĆ

Małgorzata Łakomiec, Edukacja włączająca w Świętokrzyskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach 
Krzysztof Słoń, Społeczeństwo włączające 
DOSKONALENIE NAUCZYCIELI
Paulina Forma, Edukacja włączająca w ofercie studiów Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach i w kontekstach szkolnych 
Izabela Juszkiewicz, UczyMy otwartości – edukacja włączająca 
ZDROWIE i ROZWÓJ
Magdalena Pietraszkiewicz, Potencjał uczenia się uczniów, a styl życia 
Karolina Grzela, Projektowanie uniwersalne w edukacji włączającej 
Joanna Dziadoń, Wybrane techniki treningu umiejętności społecznych w pracy z uczniem
Anna Wójcik, Praca z klasą zróżnicowaną pod względem możliwości edukacyjnych w szkole ponadpodstawowej 
Maria Kinga Orlicz, Tekst łatwy do czytania w edukacyjnej przestrzeni
Ewa Kwiecień, Czytnik immersyjny w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 
Tomasz Sokołowski, Technologie dla edukacji 
JĘZYKI OBCE
Ewa Witczyńska, Nauczanie języka obcego uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 
Justyna Kopycińska, Realia edukacji włączającej, czyli uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na lekcji języka obcego
Izabela Krzak-Borkowska, Wzmacnianie relacji i indywidualizacja w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 
EDUKACJA ARTYSTYCZNA
Izabela Kaleta, Teatr w edukacji włączającej – scena różnorodności i równości 
KOMPETENCJE MATEMATYCZNE
Katarzyna Pluta, Rozwijanie sprawności rachunkowej uczniów w klasach I−III szkoły podstawowej
DOBRE PRAKTYKI
Marcin Kruk, Szkoła do zadań specjalnych 
Iwona Gralec, Z doświadczeń terapeuty pracującego metodą Warnkego
Ernest Nowak, Edukacja włączająca na lekcji historii w szkole podstawowej 
Aleksandra Potocka-Kuc, Dziecko z dysleksją uzdolnione plastycznie – studium przypadku 
POLECAMY
Maria Kinga Orlicz, Czytelnicze inspiracje 
Wybór publikacji z zakresu edukacji włączającej dostępnych online 

Materiały

„Inspiracje" 2023 nr 2 (126)
Inspiracje​_2023​_nr​_2​_(126).pdf 2.49MB
{"register":{"columns":[]}}