W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Cyfrowa szkoła 4.0 (2024)

Publikacja ma na celu ocenę stopnia transformacji cyfrowej edukacji w szkołach publicznych w Polsce oraz wskazanie wyzwań związanych z tym procesem.

Raport powstał po przeprowadzeniu badań przez ARC Rynek i Opinie w lutym 2024 r. Respondenci to nauczyciele oraz dyrektorzy lub wicedyrektorzy szkół publicz­nych – podstawowych oraz ponadpodstawowych. Ich średnia ocena cyfryzacji szkół to 7,6 (na 10 punktów). Badani stwierdzili m.in., że większość szkół ma problemy z Internetem dostarczanym przez OSE, uczniowie szkół podstawowych mają lepszy dostęp do sprzętu niż uczniowie szkół ponadpodstawowych. Podkreślili znaczenie kompetencji miękkich w edukacji. Z badań wynika, że prawie wszyscy nauczyciele w swojej pracy dydaktycznej wykorzystują interaktywne tablice oraz projektory (98%), włączają do programu nauczania różnorodne formy multimedialne (97%). Autorzy raportu formułują rekomendacje, wskazują punkty odniesienia oraz inspiracje dla polskich władz i innych interesariuszy zaangażowanych w cyfryzację edukacji – przykłady państw wiodących prym w zakresie nowoczesnej, skutecznej edukacji (Japonii i Finlandii).

Cyfrowa szkoła 4.0, Raport Związku Cyfrowa Polska, 2024.

Materiały

Cyfrowa szkoła 4.0
Cyfrowa​_szkoła​_40.pdf 9.00MB
{"register":{"columns":[]}}