„Bridge to Bilingual Excellence”: wspomaganie placówki w wdrażaniu dwujęzyczności
Zapraszamy do udziału w kompleksowym szkoleniu, które pozwoli na rozwinięcie kompetencji w zakresie wprowadzania dwujęzyczności do edukacji na poziomie szkół ponadpodstawowych. Program szkolenia składa się z sześciu modułów, które zapewnią wsparcie w każdym aspekcie wdrażania dwujęzycznej edukacji.
Szkolenia pozwolą uczestnikom aktualizować wiedzę na temat najnowszych modeli i procedur związanych z wdrażaniem dwujęzyczności. Zachęcamy do aktywnego udziału i zaplanowania działań, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia dwujęzyczności w szkole.
Kiedy
Terminy zajęć ustalane są indywidualnie z placówką zainteresowaną nawiązaniem współpracy.
Gdzie
- Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 42
- platforma Microsoft TEAMS
Tematyka
Proponowana forma wsparcia obejmuje:
Moduł 1: Wprowadzenie do dwujęzyczności w edukacji
- Definicja i cele dwujęzyczności w kontekście szkoły ponadpodstawowej.
- Różne modele dwujęzycznej edukacji i ich zastosowanie.
- Omówienie korzyści i wyzwań związanych z wdrażaniem dwujęzyczności na poziomie formalnym.
Moduł 2: Planowanie i projektowanie programu dwujęzycznego
- Wybór odpowiednich programów dwujęzycznych dla szkoły ponadpodstawowej.
- Projektowanie i rozwijanie programów nauczania dwujęzycznego z uwzględnieniem podstawy programowej i wymagań kuratoryjnych.
- Integracja języka drugiego w różne przedmioty i dziedziny w ramach programu.
Moduł 3: Rola nauczycieli w dwujęzycznej edukacji
- Zrozumienie roli nauczycieli jako mediatorów językowych i kulturowych.
- Doskonalenie kompetencji nauczycieli w zakresie dwujęzyczności i interkulturowości.
- Budowanie efektywnej komunikacji i współpracy między nauczycielami dwujęzycznymi.
Moduł 4: Metody i strategie nauczania w dwujęzycznej edukacji
- Zastosowanie różnych metod i strategii nauczania w kontekście dwujęzyczności.
- Tworzenie zasobów i materiałów dydaktycznych, które wspierają rozwój języka drugiego.
- Wykorzystanie technologii edukacyjnych jako narzędzia wspierającego naukę dwujęzyczną.
Moduł 5: Ocenianie i monitorowanie postępów uczniów dwujęzycznych
- Zasady oceniania i monitorowania postępów uczniów w dwujęzycznej edukacji.
- Dostosowanie metod oceniania do specyfiki dwujęzyczności.
- Analiza i interpretacja wyników ocen w celu dostosowania procesu nauczania i uczenia się.
Moduł 6: Współpraca z rodzicami i społecznością
- Budowanie efektywnej współpracy z rodzicami uczniów dwujęzycznych.
- Informowanie i angażowanie rodziców w proces dwujęzycznej edukacji.
- Współpraca z lokalnymi społecznościami i organizacjami wspierającymi dwujęzyczność.
Czas trwania
Szkolenie zrealizowane zostanie metodą B-learning.
- 6 godz. zajęć stacjonarnych
- 14 godz. zajęć e-learningowych
Grupa docelowa
Placówki edukacyjne realizujące działania dwujęzyczne.
Prowadzący
mgr Izabela Krzak – Borkowska, filolog języka angielskiego
Materiały szkoleniowe
Informacja zostanie podana na szkoleniu
Metody i narzędzia szkoleniowe
wykład interaktywny, zadania twórcze, analiza i dyskusja nad materiałami, refleksja indywidualna, praca w parach/grupach
Certyfikacja szkolenia
Warunkiem otrzymania zaświadczenia jest obecność na całym szkoleniu. Zaświadczenie potwierdzające uczestnictwo w szkoleniu dostępne będzie do samodzielnego pobrania z konta Uczestnika na platformie ŚCDN najpóźniej w ciągu 14 dni roboczych od zakończenia szkolenia.
Dodatkowe informacje
Wsparcie zostanie dostosowane do indywidualnych potrzeb placówki
Rejestracja
Poprzez wypełnienie i przesłanie karty zamówienia szkolenia z pliku poniżej. Do wyboru format .pdf lub .docx
Materiały
Karta zamówienia szkolenia w formacie .pdfKarta_zamówienia_szkolenia__2023-2024.pdf 0.10MB Karta zamówienia szkolenia w formacie.docx
Karta_zamówienia_szkolenia__2023-2024.docx 0.03MB