11. Wpis do ewidencji diagnostów
Podstawa Prawna
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 1137 t.j.),
- Ustawa z dnia 9 maja 2014 r. o ułatwieniu dostępu do wykonywania niektórych zawodów regulowanych (Dz.U. z 2014r., poz. 768),
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 28 listopada 2014 r. w sprawie szkolenia i egzaminowania diagnostów oraz wzorów dokumentów z tym związanych (Dz.U. z 2014r., poz. 1836),
- Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r. (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 783).
Wymagane wnioski
W Materiałach.
Wymagane załączniki
- dokument potwierdzający wymagane wykształcenie,
- dokument potwierdzający wymaganą praktykę (staż pracy),
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia kandydatów na diagnostów,
- zaświadczenie o złożeniu z wynikiem pozytywnym egzaminu kwalifikacyjnego na diagnostę,
- dowód uiszczenia opłaty,
- inne dokumenty – o ile będą wymagane.
Dokumenty do wglądu
dowód osobisty
Opłaty
- oplata skarbowa za wpis do ewidencji: 48 zł.
Opłatę należy uiścić w kasie Starostwa Powiatowego w Białymstoku lub na konto Urzędu Miejskiego w Białymstoku: BANK PEKAO S.A. 26 1240 5211 1111 0010 3553 3132 Urząd Miejski w Białymstoku Departament Finansów Miasta, ul. Słonimska 1, 15 – 950 Białystok
Termin załatwienia sprawy
1 miesiąc
Miejsce załatwienia sprawy
Starostwo Powiatowe w Białymstoku, Wydział Komunikacji ul. Borsucza 2, pokój nr 110, tel. 85/740-39-69
Godziny pracy
pn. – pt. 8.00 – 14.45
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium odwoławczego w Białymstoku, za pośrednictwem Starosty Białostockiego, w terminie 14 dni od otrzymania decyzji.
Materiały
Wniosek o wydanie uprawnień diagnostywniosek_o_wydanie_uprawnien_diagnosty_(1).doc 0.02MB