W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Protokół Nr XLVI/2024 z obrad XLVI Sesji Rady Gminy Augustów w dniu 1 marca 2024 roku.

Obrady Sesji rozpoczęto ok. godz. 1010 w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Augustów.

Obrady XLVI Sesji Rady Gminy Augustów prowadziła Przewodnicząca Rady Gminy Augustów – Ewa Frąckiewicz.

 

Ad. pkt 1.

Otwarcie obrad.

Czas rozpoczęcia /00:00:06 /.

Przewodnicząca Rady otworzyła XLVI Sesję Rady Gminy Augustów. Powitała radnych Gminy, władze gminy, sołtysów, Panią Katarzynę Rzepnicką – Kierownika GOPS.

Wiceprzewodniczący Rady poinformował o tym, że klauzula informacyjna RODO znajduje się przy wejściu do sali obrad sesji.

Radni przystąpili do głosowania w celu sprawdzenia obecności.

Wyniki głosowania:

OBECNY: 14, NIEOBECNY: 1

Radny nieobecny:

  1. Szczepański Michał

Wykaz głosowań imiennych stanowi załącznik do protokołu.

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że na 15 radnych zgodnie z listą obecności w obradach obecnie uczestniczy 14 radnych, a więc podejmowane uchwały będą prawomocne.

W obradach Rady Gminy uczestniczyło ogółem 53 osoby.

Listy obecności stanowią załączniki do protokołu.

Ad. pkt 2.

Przyjęcie porządku obrad.

Czas rozpoczęcia rozpatrywania punktu /00:00:58/.

Ewa Frąckiewicz – Przewodnicząca Rady Gminy przedstawiła proponowany porządek obrad XLVI sesji Rady Gminy:

1. Otwarcie obrad Rady Gminy, powitanie radnych, sołtysów, gości zaproszonych.

2. Przyjęcie porządku obrad.

3. Informacja o międzysesyjnej działalności Wójta Gminy tj. w okresie od 23 stycznia 2024 r. do 1 marca 2024 roku.

4. Omówienie przebiegu wyborów do organów samorządu mieszkańców wsi na terenie gminy.

5. Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał:

a) w sprawie określenia szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, usługi opiekuńcze w formie usług sąsiedzkich i specjalistyczne usługi opiekuńcze z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat, jak również trybu ich pobierania;

b) w sprawie programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Augustów w 2024 roku;

c) w sprawie niewyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w 2025 roku;

d) w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Augustów, zasad polityki czynszowej oraz zasad wynajmowania lokali;

e) w sprawie przystąpienia Gminy Augustów do Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania ,,Nasza Augustowszczyzna”.

6. Wolne wnioski.

7. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji Rady Gminy.

8. Zamknięcie obrad Rady Gminy.

Pan Tadeusz Smoleński – sołtys wsi Netta Pierwsza zwrócił się o przeprowadzenie dyskusji nad punktem 5 c) - w sprawie niewyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w 2025 roku.

Przewodnicząca Rady poinformowała, że odbędzie się dyskusja w tej sprawie po przyjęciu porządku obrad sesji w punkcie 5 c).

Następnie Przewodnicząca Rady Gminy poddała pod głosowanie porządek obrad.

Wyniki głosowania:

ZA: 14 głosów,  PRZECIW: 0,  WSTRZYMUJĄCYCH: 0NIEOBECNI: 1

Wykaz głosowań imiennych stanowi załącznik do protokołu.

Ad. pkt 3.

Informacja o międzysesyjnej działalności Wójta Gminy tj. w okresie od 23 stycznia 2024 r. do 1 marca 2024 roku.

Czas rozpoczęcia rozpatrywania punktu /00:04:17/.

Zbigniew Buksiński – Wójt Gminy omówił międzysesyjną działalność Wójta Gminy tj. od 23 stycznia 2024 r. do 1 marca 2024 roku oraz przedstawił sposób realizacji uchwał podjętych na XLV sesji Rady Gminy Augustów w dniu 23 stycznia 2024 roku.

Informacja stanowi załącznik do protokołu.

pkt 4.  

Omówienie przebiegu wyborów do organów samorządu mieszkańców wsi na terenie gminy.

Czas rozpoczęcia rozpatrywania punktu /00:15:11/.

Zbigniew Buksiński – Wójt Gminy powiedział, że w dniu 27 lutego br. zostały zakończone wybory do organów samorządu mieszkańców wsi na terenie gminy. Dokonano wyborów sołtysów i rad sołeckich we wszystkich 36 sołectwach.

W 11 sołectwach dokonano wyboru nowych sołtysów, a w 9 sołectwach funkcję sołtysa będą pełniły kobiety. W pozostałych 25 sołectwach wybrano dotychczasowych sołtysów.

 

Sołectwa, w których dokonano wyboru nowych sołtysów :

1.    w sołectwie Chomontowo   -    Pan Zbigniew Bukrejewski

2.    w sołectwie Gliniski              -    Pan Dariusz Koronkiewicz

3.    w sołectwie Janówka            -    Pani Barbara Łada

4.    w sołectwie Jeziorki              -    Pani Barbara Jasionek

5.    w sołectwie Kolnica               -    Pani Paulina Agnieszka Rutkowski

6.    w sołectwie Kolnica Nowa    -    Pani Joanna Maliszewska

7.    w sołectwie Netta Druga       -    Pani Martyna Pieńczykowska

8.    w sołectwie Osowy Grąd       -    Pani Elżbieta Marcińczyk

9.    w sołectwie Ponizie                -    Pani Urszula Monika Kierklo

10.   w sołectwie Pruska Wielka   -    Pani Henryka Zalewska

11.   w sołectwie Rutki Nowe       -    Pani Krystyna Szurant

 

Wójt Gminy stwierdził, że kampania wyborcza przebiegała bez zakłóceń. W części sołectw odnotowuje się większe zainteresowanie mieszkańców sprawami swojej wsi.  Jednak w dalszym ciągu w wielu sołectwach niepokojąca jest sytuacja obojętności, o czym świadczy chociażby frekwencja na zebraniach.  Wyraził nadzieję, że wybrani sołtysi na nową kadencję wspólnie z Radami Sołeckimi będą realizowali swoje zadania jak najlepiej, aby nie zawieść swoich mieszkańców. W związku z tym życzył Paniom i Panom Sołtysom nowo wybranym oraz tym, którzy zostali ponownie wybrani, dużo zdrowia i wytrwałości w pełnieniu tak zaszczytnej funkcji.

 

Ponadto Wójt Gminy podziękował w imieniu własnym oraz Rady Gminy, wszystkim sołtysom za pracę na rzecz swoich sołectw, za dobrą współpracę z gminą i Radą Gminy. Szczególne podziękowania złożył byłym sołtysom, którzy przez wiele lat sprawowali funkcje sołtysa w swoich miejscowościach a są to :

 

1. Pani Jadwiga Banaś  -  funkcję Sołtysa wsi Kolnica Nowa sprawowała     

przez okres 13 lat tj. od 2011 r. do 26 lutego 2024 r.

2. Pani Bożena Chmielewska  -  funkcję Sołtysa wsi Rutki Nowe sprawowała     

przez okres 13 lat tj. od 2011 r. do 06 lutego 2024 r.

3. Pan Ryszard Chmielewski  - funkcję Sołtysa wsi Jeziorki  sprawował od 1999 roku do 16 lutego 2024 r. a więc nieprzerwalnie przez 25 lat.

4. Pan Wojciech Dawidowicz – był Sołtysem wsi Kolnica od 2011 r. do 05.02.2024 r. a więc funkcję tą sprawował przez 13 lat,

5. Pan Antoni Jagłowski - był  Sołtysem wsi  Ponizie  w latach  od 1999 roku do dnia 17 lutego 2024 r. czyli nieprzerwalnie przez 25 lat,

6. Pan Wacław Kalinowski   - był Sołtysem  wsi Chomontowo w latach 2019 r. – 2024, a więc funkcję tą sprawował przez 5 lat.

7. Pan Marek Klekotko - był Sołtysem  wsi Pruska Wielka w latach 2011 r. – 2024, a więc funkcję tą sprawował przez 13 lat.

8. Pan Marek Kozłowski - był Sołtysem wsi Janówka w latach 2007-2015 oraz w latach 2019-2024 a więc funkcję tą sprawował przez 13 lat.

9. Pan Wacław Maksimowski - był Sołtysem wsi Osowy Grąd od 12 grudnia 1994 r. do 04 lutego 2024 r. a więc funkcję tą sprawował nieprzerwalnie przez ponad 29 lat.

10. Pan Mateusz Pieńczykowski - był Sołtysem wsi Netta Druga w latach 2015-2024 a więc funkcję tą sprawował przez 9 lat.

11. Arkadiusz Roszkowski - był Sołtysem wsi Gliniski w latach 2007-2024 a więc funkcję tą sprawował nieprzerwalnie przez 17 lat.

Wójt Gminy życzył obecnym sołtysom dużo zdrowia oraz wszystkiego najlepszego w życiu osobistym i zawodowym.

Ad. pkt 5.

Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał:

a) w sprawie określenia szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, usługi opiekuńcze w formie usług sąsiedzkich i specjalistyczne usługi opiekuńcze z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat, jak również trybu ich pobierania;

Czas rozpoczęcia rozpatrywania punktu /00:25:42/.

Katarzyna Rzepnicka – Kierownik GOPS powiedziała, że uchwała określa szczegółowe warunki przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi; szczegółowe warunki częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat, jak również tryb ich pobierania; szczegółowe warunki przyznawania usług opiekuńczych w formie usług sąsiedzkich, wymiar i zakres usług sąsiedzkich oraz sposób rozliczania wykonywania takich usług; rozszerzony katalog osób, którym mogą zostać przyznane usługi opiekuńcze w formie usług sąsiedzkich. Usługi opiekuńcze organizuje Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Augustowie. Usługi opiekuńcze, w tym usługi opiekuńcze w miejscu zamieszkania w formie usług sąsiedzkich oraz specjalistyczne usługi opiekuńcze organizuje Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Augustowie. Pomoc w formie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych przyznawana jest na warunkach oraz w zakresie określonym w ustawie. Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze mogą być świadczone w miejscu zamieszkania świadczeniobiorców 7 dni w tygodniu. Usługi opiekuńcze w formie usług sąsiedzkich mogą być przyznane osobom, dla których wsparcie w postaci usług sąsiedzkich będzie miało charakter uzupełniający opiekę sprawowaną przez rodzinę oraz wspólnie niezamieszkującego małżonka, wstępnych i zstępnych. Usługi opiekuńcze w formie usług sąsiedzkich świadczone w miejscu zamieszkania świadczeniobiorcy realizowane będą w zakresie obejmującym zaspokojenie podstawowych potrzeb życiowych, opiekę higieniczno- pielęgnacyjną niewymagającą specjalistycznego przygotowania oraz pomoc w utrzymaniu kontaktów z otoczeniem. Usługi opiekuńcze, w tym usługi sąsiedzkie i specjalistyczne usługi opiekuńcze przyznaje się z uwzględnieniem potrzeb osoby uprawnionej, wynikających między innymi z wieku, niepełnosprawności oraz choroby. Usługi opiekuńcze w formie usług sąsiedzkich mogą być świadczone 7 dni w tygodniu w wymiarze nie większym niż 2 godziny dziennie i nie większym niż 40 godzin miesięcznie. Usługi opiekuńcze, usługi opiekuńcze w formie usług sąsiedzkich i specjalistyczne usługi opiekuńcze są odpłatne. Koszt 1 godziny usługi opiekuńczej, usługi opiekuńczej w formie usług sąsiedzkich ustala się w wysokości 100% wysokości minimalnej stawki godzinowej. Koszt 1 godziny specjalistycznej usługi opiekuńczej ustala się w wysokości 120% wysokości minimalnej stawki godzinowej. Kwotę miesięcznej odpłatności za wykonane usługi opiekuńcze, w tym usługi sąsiedzkie albo specjalistyczne usługi opiekuńcze stanowi iloczyn godzin usług świadczonych w danym miesiącu, kosztu jednej godziny usług określonego w tabeli uchwały. Usługi sąsiedzkie są rozliczane miesięcznie, na podstawie karty rozliczeniowej usługi, na której osoba świadcząca usługę i świadczeniobiorca potwierdzają pisemnie wykonanie usług sąsiedzkich. W karcie rozliczeniowej wskazuje się: imię i nazwisko świadczeniobiorcy, imię i nazwisko osoby świadczącej usługi sąsiedzkie oraz dni, godziny i wymiar czasowy świadczenia usług sąsiedzkich w danym miesiącu kalendarzowym. Karta rozliczeniowa przedkładana jest organizatorowi usług sąsiedzkich w terminie do 5 dnia roboczego miesiąca następującego po miesiącu, na który usługi zostały przyznane. Opłaty za usługi opiekuńcze, w tym w formie usług sąsiedzkich i specjalistyczne usługi opiekuńcze wnoszone są na rachunek bankowy Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Augustowie w terminie do 15 dnia każdego miesiąca następującego po miesiącu, w którym świadczono usługę. Świadczeniobiorca może być całkowicie zwolniony z ponoszenia odpłatności za usługi opiekuńcze, w tym usługi sąsiedzkie lub specjalistyczne usługi opiekuńcze, w przypadku: ponoszenia opłat za pobyt członka rodziny w domu pomocy społecznej, ośrodku wsparcia, placówce opiekuńczo-wychowawczej, ośrodku leczniczo- rehabilitacyjnym, zakładzie opiekuńczo-leczniczym lub zakładzie pielęgnacyjno-opiekuńczym; gdy więcej niż jedna osoba w rodzinie wymaga pomocy w formie usług opiekuńczych, w tym co najmniej jedna osoba jest obłożnie chora. Świadczeniobiorca może być częściowo zwolniony z ponoszenia odpłatności za usługi opiekuńcze, w tym usługi sąsiedzkie lub specjalistyczne usługi opiekuńcze w przypadku: korzystania z co najmniej dwóch rodzajów usług; ponoszenia znacznych, udokumentowanych wydatków związanych z koniecznością zakupu sprzętu rehabilitacyjnego, zakupem lekarstw, artykułów higienicznych, pielęgnacyjnych; udokumentowanej konieczności stosowania specjalistycznej diety; udokumentowanego zdarzenia losowego. Na mocy wprowadzonych w dniu 28 lipca 2023 r. zapisów o zmianie ustawy o pomocy społecznej oraz niektórych innych ustaw nałożono na gminę obowiązek realizacji w ramach zadań własnych nowego zadania, tj. usług opiekuńczych w formie usług sąsiedzkich.

Uwag i pytań nie zgłoszono.

Przewodnicząca Rady zwróciła się do Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych Rady Gminy Augustów o przedstawienie opinii w sprawie projektu uchwały.

Radny Marek Sujata – Przewodniczący Komisji powiedział, że Komisja wydała pozytywną opinię dla proponowanej uchwały /00:31:55/.

Następnie przystąpiono do głosowania nad uchwałą.

Wyniki głosowania:

ZA: 14 głosów, PRZECIW: 1, WSTRZYMUJĄCYCH: 0, NIEOBECNI: 1

Wykaz głosowań imiennych oraz Uchwała nr XLVI/425/2024 Rady Gminy Augustów z dnia 1 marca 2024 r. w sprawie określenia szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, usługi opiekuńcze w formie usług sąsiedzkich i specjalistyczne usługi opiekuńcze z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat, jak również trybu ich pobierania stanowią załączniki do protokołu.

b) w sprawie programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Augustów w 2024 roku;

Czas rozpoczęcia rozpatrywania punktu /00:32:44/.

Zbigniew Buksiński – Wójt Gminy powiedział, że zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt do zadań własnych gminy należy coroczne opracowanie i realizacja gminnego programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt. Projekt programu podlega zaopiniowaniu przez Powiatowego Lekarza Weterynarii w Augustowie, nadleśnictwom, kołom łowieckim, Augustowskie Stowarzyszenie Opieki nad Zwierzętami ,,Kudłacz”. Organizacje wydały pozytywne opinie o projekcie programu. Zapewnienie bezdomnym zwierzętom miejsca w schronisku realizowane jest przez Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt ,,Sonieczkowo” w Żarnowie. Zapewnienie całodobowej opieki weterynaryjnej w przypadku zdarzeń drogowych z udziałem zwierząt na terenie gminy Augustów realizowane jest przez Lecznicę Zwierząt Pana Leszka Czokajło. Gmina Augustów umożliwia przeprowadzenie kastracji oraz znakowania psów i kotów utrzymywanych przez mieszkańców Gminy Augustów. Część kół łowieckich, do których zwrócono się o zaopiniowanie projektu, w terminie 21 dni od dnia otrzymania projektu programu nie przekazały opinii o projekcie, co uznaje się za akceptację przesłanego programu.

Uwag i pytań nie zgłoszono.

Przewodnicząca Rady zwróciła się do Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych Rady Gminy Augustów o przedstawienie opinii w sprawie projektu uchwały.

Radny Marek Sujata – Przewodniczący Komisji powiedział, że Komisja wydała pozytywną opinię dla proponowanej uchwały /00:35:11/.

Wyniki głosowania:

ZA: 14 głosów, PRZECIW: 1, WSTRZYMUJĄCYCH: 0, NIEOBECNI: 1

Wykaz głosowań imiennych oraz Uchwała nr XLVI/426/2024 Rady Gminy Augustów z dnia 1 marca 2024 r. w sprawie programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Augustów w 2024 roku stanowią załączniki do protokołu.

c) w sprawie niewyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w 2025 roku;

Czas rozpoczęcia rozpatrywania punktu /00:35:53/

Zbigniew Buksiński – Wójt Gminy powiedział, że od 3 lat jest zawieszony fundusz sołecki. Wójt stwierdził, że dla wszystkich sołectw z terenu gminy trzeba byłoby wydatkować kwotę w wysokości powyżej 800.000 zł, co jest znaczącą kwotą w budżecie gminy. Radni oceniając możliwości wykonania budżetu podejmowali decyzje o zawieszeniu funduszu. Wójt powiedział, że jeśli są potrzeby finansowe sołectwa to zwrócił się z prośbą o składanie do końca września do budżetu gminy wniosków w tej sprawie. Po rozpatrzeniu przez Radę Gminy wnioski zostaną przyjęte do budżetu gminy do realizacji w następnym roku. W tym roku fundusz sołecki nie będzie funkcjonował, ponieważ rada gminy w ubiegłym roku podjęła uchwałę o niewyodrębnianiu środków w budżecie na 2024 rok. Wójt dodał, że wcześniej niektórzy sołtysi nie mieli zadań do zrealizowania w ramach funduszu sołeckiego. Z funduszu sołeckiego chętnie korzystali mieszkańcy sołectw, w których znajdują się budynki typu szkoły, remizy, świetlice z przeznaczeniem na ich funkcjonowanie. Wójt wyjaśnił, że dyrektorzy szkół, czy prezesi remiz posiadają swoje budżety, w ramach których są realizowane zadania. Fundusz sołecki stanowił dodatkowe środki. 

 

Pan Tadeusz Smoleński – sołtys wsi Netta Pierwsza powiedział, że dobrze byłoby gdyby sołtysi mieli swoje środki do dyspozycji.

Wójt Gminy wyjaśnił, że fundusz sołecki stanowi środki budżetu gminy a nie sołectwa.

Pani Krystyna Szurant – sołtys wsi Rutki Nowe zwróciła się z prośbą o rozważenie możliwości dofinansowania Koła Gospodyń Wiejskich w Rutkach.

Wójt Gminy powiedział, że Koła Gospodyń Wiejskich również mogą składać wnioski do budżetu gminy o środki finansowe do 30 września.  Wnioski zostaną rozpatrzone przez komisję i po zaakceptowaniu będą realizowane.

Przewodnicząca Rady zwróciła się do Przewodniczącego Komisji Budżetu, Planowania, Spraw Gospodarczych i Rolnictwa Rady Gminy Augustów o przedstawienie opinii w sprawie projektu uchwały.

Radny Henryk Karczewski – Przewodniczący Komisji powiedział, że Komisja wydała pozytywną opinię dla proponowanej uchwały /00:43:39/.

Następnie przystąpiono do głosowania nad uchwałą.

Wyniki głosowania:

ZA: 13 głosów, PRZECIW: 0, WSTRZYMUJĄCYCH: 1, NIEOBECNI:1

Wykaz głosowań imiennych oraz Uchwała nr XLVI/427/2024 Rady Gminy Augustów z dnia 1 marca 2024 r. w sprawie niewyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w 2025 roku stanowią załączniki do protokołu.

d) w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Augustów, zasad polityki czynszowej oraz zasad wynajmowania lokali;

Czas rozpoczęcia rozpatrywania punktu /00:44:31/.

Wójt Gminy powiedział, że jest obowiązek uchwalenia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Augustów, zasad polityki czynszowej oraz zasad wynajmowania lokali. Program dotyczy tylko 5 lokali, tj. w Białobrzegach oraz w Rutkach. Program przewiduje termin i remonty, czynniki wpływające na czynsz dzierżawny. Jeśli zajdzie większa potrzeba realizacji inwestycji w tych budynkach to Rada będzie decydować o środkach.  

Uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.

Przewodnicząca Rady zwróciła się do Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych Rady Gminy Augustów o przedstawienie opinii w sprawie projektu uchwały.

Radny Marek Sujata – Przewodniczący Komisji powiedział, że Komisja wydała pozytywną opinię dla proponowanej uchwały /00:46:42/.

Następnie przystąpiono do głosowania nad uchwałą.

Wyniki głosowania:

ZA: 14 głosów, PRZECIW: 0, WSTRZYMUJĄCYCH: 0, NIEOBECNI: 1

Wykaz głosowań imiennych oraz Uchwała nr XLVI/428/2024 Rady Gminy Augustów z dnia 1 marca 2024 r. w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Augustów, zasad polityki czynszowej oraz zasad wynajmowania lokali stanowią załączniki do protokołu.

e) w sprawie przystąpienia Gminy Augustów do Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania ,,Nasza Augustowszczyzna”.

Czas rozpoczęcia rozpatrywania punktu /00:47:23/.

Wójt Gminy powiedział, że dotychczasowe stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania ,,Nasza Augustowszczyzna” kończy działalność w czerwcu br. Został ogłoszony konkurs na lokalne grupy działania. Na naszym terenie dofinansowanie otrzymała  Lokalna Grupa Działania ,,Nasza Augustowszczyzna”. Wójt dodał, że należy przystąpić do stowarzyszenia, aby do 2027 roku była możliwość ubiegania się o dodatkowe środki finansowe w wysokości ok. 2 mln. zł.

Uwag i pytań nie zgłoszono.

Przewodnicząca Rady zwróciła się do Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych Rady Gminy Augustów o przedstawienie opinii w sprawie projektu uchwały.

Radny Marek Sujata – Przewodniczący Komisji powiedział, że Komisja wydała pozytywną opinię dla proponowanej uchwały /00:50:03/.

Następnie przystąpiono do głosowania nad uchwałą.

Wyniki głosowania:

ZA: 14 głosów, PRZECIW: 0, WSTRZYMUJĄCYCH: 0, NIEOBECNI: 1

Wykaz głosowań imiennych oraz Uchwała nr XLVI/429/2024 Rady Gminy Augustów z dnia 1 marca 2024 r. w sprawie przystąpienia Gminy Augustów do Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania ,,Nasza Augustowszczyzna” stanowią załączniki do protokołu.

Ad. pkt 6.

Wolne wnioski.

Czas rozpoczęcia rozpatrywania punktu /00:50:50/.

Radny Jerzy Galicki zaapelował do sołtysów o mobilizację mieszkańców do udziału w wyjazdach stanowiących protesty rolników.

Tadeusz Smoleński – sołtys wsi Netta Pierwsza powiedział, że odbyły się liczne wyjazdy osób protestujących do Warszawy, lecz wiele osób nie dopuszczono do głosu. Wyraził niezadowolenie z przebiegu akcji protestacyjnej. 

Henryka Zalewska – sołtys wsi Pruska Wielka zapytała czy posiadacz Karty Dużej Rodziny, senior czy opiekun może być zwolniony z opłat za wywóz odpadów komunalnych. 

Wójt Gminy odpowiedział, że występują ulgi dla większej liczby mieszkańców. W ustawie nie ma zapisu, że rada gminy ma prawo obniżyć stawki dla wybranych grup mieszkańców. Jeżeli będą indywidualne wnioski i zgłoszenia to zostaną one rozpatrzone przy ustalaniu stawek na przyszły rok.

Ad. pkt 7.

Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji Rady Gminy.

Czas rozpoczęcia rozpatrywania punktu /00:59:41/.

Przewodnicząca Rady poinformowała, że protokół był wyłożony do publicznego wglądu i radni zapoznali się z jego treścią.

    1. nie zgłoszono.
    1. do głosowania za przyjęciem protokołu.

Wyniki głosowania:

ZA: 13 głosów, PRZECIW: 0, WSTRZYMUJĄCYCH: 1, NIEOBECNI: 1

Wykaz głosowań imiennych stanowi załącznik do protokołu.

Ad. pkt 8.

Zamknięcie obrad Rady Gminy.

Czas rozpoczęcia rozpatrywania punktu poświęconego zamknięciu obrad  /01:00:10/.

Po wyczerpaniu tematyki Przewodnicząca Rady zamknęła XLVI sesję Rady Gminy Augustów ok. godziny 1110.

 

 

Przewodnicząca Rady Gminy

Ewa Frąckiewicz

 

Protokółowała:

Katarzyna Szczęsna

Materiały

PROTOKÓŁ​_Z​_XLVI​_2024​_SESJI​_RG​_​_z​_01032024​_r
PROTOKÓŁ​_Z​_XLVI​_2024​_SESJI​_RG​_​_z​_01032024​_r.pdf 0.26MB
{"register":{"columns":[]}}