W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wypisy i wyrysy, ewidencja gruntów i budynków

Udzielanie informacji z operatu ewidencji gruntów i budynków - wykonywanie wypisu/wyrysu z ewidencji gruntów i budynków
Informacja o karcie
  • Formularz F5e-P/7/2 - obowiązuje od 19.01.2022r.
  • Karta Opisu Usługi Nr GN.0143.3.2023
  • Stan na dzień 05.09.2023r.
Kto odpowiada za prowadzenie sprawy

Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami I piętro, pokój nr 109 tel. 41 260 47 46, pokój nr 110 tel. 41 260 47 36, pokój nr 106 tel. 41 260 48 15, pokój nr 134 tel. 41 260 47 45.

Podstawa prawna wykonywania usługi
  1. Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2023 r.,  poz. 1752),
  2. Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. z 2021 r., poz. 1390 ze zm.),
  3. Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 1781),
  4. Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 28 lipca 2020r. w sprawie wzorów wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu wydawania licencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1322 ze zm.)
Wymagane dokumenty
  1. Wniosek o wydanie wypisu lub wyrysu z operatu ewidencyjnego – formularz EGiB.
  2. W przypadku, gdy o udostępnienie informacji ubiega się osoba działająca w imieniu właściciela nieruchomości – pełnomocnictwo do reprezentowania właściciela przed Organem.
Miejsce składania dokumentów
  • Kancelaria Ogólna Starostwa Powiatowego w Końskich ul. Stanisława Staszica 2 - parter, pokój Nr 1,
  • Geoportal - http://konskie.geoportal2.pl
Opłaty

UWAGA – wypisy oraz wyrysy z operatu ewidencyjnego wydaje się po uiszczeniu opłaty zgodnie z art. 40d ust. 3  i tabelą Nr 11 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne. Opłatę wynikającą z Dokumentu Obliczenia Opłaty należy uiścić gotówką w kasie Starostwa (26-200 Końskie ul. Stanisława Staszica 2 – parter) lub przelewem na konto: Banku PEKAO SA o/Końskie 84 1240 1372 1111 0010 3741 8718

bez opłat – jeśli przepisy szczególne tak stanowią lub na podstawie art. 40b ust. 2 ustawy z dnia 17 maja 1989r - Prawo geodezyjne i kartograficzne.

Sposób załatwienia sprawy
  1. Przyjęcie wniosku (EGiB),
  2. Wykonanie wypisu/wyrysu,
  3. Przygotowanie Dokumentu Obliczenia Opłaty,
  4. Kontrola uiszczenia opłaty,
  5. Wydanie wypisu/wyrysu,
  6. W przypadku sporu co do wysokości należnej opłaty – wydanie decyzji,
  7. W przypadku odmowy wydania wypisu/wyrysu – wydanie decyzji.
Odbiór informacji

Osobiście I piętro pokoje nr 106, 109, 110, 112, 134 lub przesłanie na adres wskazany przez Wnioskodawcę.

Termin załatwienia sprawy

30 dni.

Tryb odwoławczy
  1. W przypadku odmowy wydania wypisu/wyrysu - odwołanie do Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Kielcach.
  2. W przypadku sporu dotyczącego wysokości należnej opłaty - odwołanie do Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Kielcach.
Inne informacje

Wniosek może być złożony osobiście, przesłany przez operatora pocztowego albo w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym przez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (ePUAP), a w przypadku geoportalu identyfikatorem umożliwiającym weryfikację wnioskodawcy w tym systemie.

 

 

Rozpatrzenie wniosku w sprawie wydania zaświadczenia na podstawie operatu ewidencji gruntów i budynków
Informacja o karcie
  • Formularz F5e-P/7/2 - obowiązuje od 19.01.2022rr.
  • Karta Opisu Usługi Nr GN.0143.5.2023
  • Stan na dzień 05.09.2023r.
Kto odpowiada za prowadzenie sprawy

Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, pokój nr 135, I piętro, tel. 41 260 47 40

Podstawa prawna wykonywania usługi

Art. 217 i 218 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 ze zm.).

 

Wymagane dokumenty

 Pisemny wniosek (podanie) o wydanie zaświadczenia.

Miejsce składania dokumentów

Kancelaria Ogólna Starostwa Powiatowego w Końskich ul. Stanisława Staszica 2 – parter, pokój Nr 1

Opłaty

Wydanie zaświadczenia podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł, z wyjątkiem przypadków wymienionych w art. 2, art. 7 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jedn. Dz.U. z 2022 r. poz. 2142 ze zm.).

Sposób załatwienia sprawy
  1. Złożenie pisemnego wniosku przez osobę zainteresowaną,
  2. Rozpatrzenie sprawy,
  3. Wydanie zaświadczenia.
Odbiór informacji

Osobiście lub przesłanie na adres wskazany przez wnioskodawcę.

Termin załatwienia sprawy

 W terminie 7 dni.

Tryb odwoławczy

Odmowa wydania zaświadczenia następuje w drodze postanowienia, na które przysługuje zażalenie. Zażalenie wnosi się w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie za pośrednictwem organu wydającego.

Inne informacje

Wniosek może być złożony osobiście, przesłany przez operatora pocztowego albo w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym przez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (ePUAP).

 

 

Rozpatrzenie wniosku w sprawie aktualizacji informacji zawartych w ewidencji gruntów i budynków
Informacja o karcie
  • Formularz F5e-P/7/2 - obowiązuje od 19.01.2022r.
  • Karta Opisu Usługi Nr GN.0143.7.2023
  • Stan na dzień 05.09.2023r.
Kto odpowiada za prowadzenie sprawy

Sprawy prowadzi Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami pokój nr 129, I piętro, tel. 41 260 47 48, pokój nr 107, I piętro, tel. 41 260 47 35, pokój nr 135, I piętro, tel. 41 260 47 50.

Podstawa prawna wykonywania usługi
  1. art. 22, art. 23 i art. 24 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r., poz. 1752),
  2. Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (tekst jednolity Dz. U. z 2021r., poz. 1390 ze zm.).
Wymagane dokumenty
  1. Wniosek o dokonanie aktualizacji informacji zawartych w ewidencji gruntów i budynków.
  2. Dokumenty uzasadniające zmianę danych objętych ewidencją gruntów i budynków.
Miejsce składania dokumentów

Kancelaria Ogólna Starostwa Powiatowego w Końskich ul. Stanisława Staszica 2 – parter, pokój Nr 1

Opłaty

Wydanie decyzji w oparciu o przepisy Kpa podlega opłacie skarbowej na podstawie art. 1 ust. 1 pkt 1 lit. a oraz poz. 53 cześć I załącznika ustawy z dnia 16 listopada 2006 r o opłacie skarbowej w wysokości 10 zł.

Sposób załatwienia sprawy
  1. Przyjęcie wniosku wraz z dokumentacją potwierdzającą żądanie wprowadzenia zmiany.
  2. Dokonanie aktualizacji zapisów w ewidencji gruntów i budynków.
  3. Sporządzenie zawiadomienia o zmianie.
  4. Decyzja – w przypadku odmowy aktualizacji informacji zawartych w ewidencji gruntów i budynków.
Odbiór informacji

Zawiadomienie o dokonanej zmianie w ewidencji jest przesyłane do organu podatkowego, wydziału ksiąg wieczystych, podmiotów ewidencyjnych w terminie 14 dni od dokonania zmiany w myśl § 35 ust. 1 rozporządzenia w sprawie ewidencji gruntów i budynków.

Termin załatwienia sprawy

Niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku. 

Tryb odwoławczy

Od decyzji w sprawie odmowy aktualizacji informacji zawartych w ewidencji gruntów i budynków służy stronie odwołanie do Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Kielcach za pośrednictwem Starosty Koneckiego.

Inne informacje

1. Właściciele, a w odniesieniu do gruntów państwowych i samorządowych – inne osoby fizyczne i prawne, w których władaniu znajdują się grunty i budynki lub ich części, są obowiązane zgłaszać właściwemu staroście wszelkie zmiany danych objętych ewidencją gruntów i budynków, w terminie 30 dni od dnia powstania tych zmian, dostarczając dokumenty geodezyjne, kartograficzne i inne niezbędne do wprowadzenia zmian.

2. Z urzędu: właściwe organy administracji publicznej, sądy i kancelarie notarialne przesyłają staroście odpisy prawomocnych decyzji i orzeczeń oraz odpisy aktów notarialnych, w terminie 14 dni od dnia, w którym te dokumenty wywołują skutki prawne.

3. Aktualizacji w ewidencji gruntów i budynków dokonuje się na podstawie:

1) odpisów prawomocnych orzeczeń sądowych, a w przypadkach dotyczących europejskiego poświadczenia spadkowego - odpisy orzeczeń sądu w sprawach o:

a) własność nieruchomości lub jej części, w szczególności dotyczących:

- stwierdzenia nabycia prawa własności do nieruchomości przez zasiedzenie,

- nabycia praw do spadku,

- działu spadku,

- zniesienia współwłasności,

- podziału majątku wspólnego,

- potwierdzenia nabycia prawa własności w wyniku uwłaszczenia,

b) wydanie nieruchomości lub jej części,

c) rozgraniczenie nieruchomości;

2) zawiadomień o nowych wpisach w działach I i II księgi wieczystej.

3) odpisów aktów notarialnych, które w swojej treści zawierają przeniesienie, zmianę, zrzeczenie się albo ustanowienie praw do nieruchomości, które podlegają ujawnieniu w ewidencji gruntów i budynków, bądź obejmują czynności przenoszące własność nieruchomości lub prawo użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej;

4) odpisów aktów poświadczenia dziedziczenia, oraz odpisy europejskich poświadczeń spadkowych.

5) odpisów ostatecznych decyzji administracyjnych, wraz z załącznikami oraz innymi dokumentami stanowiącymi integralną ich część, w sprawie o:

a) nabyciu, zmianie lub utracie prawa własności do nieruchomości, a w odniesieniu do nieruchomości Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego także o nabyciu, zmianie lub utracie prawa użytkowania wieczystego, trwałego zarządu lub innej formy władania tą nieruchomością,

b) podziale nieruchomości,

c) scaleniu i podziale nieruchomości,

d) scaleniu gruntów,

e) wymianie gruntów,

f) rozgraniczeniu nieruchomości,

g) zatwierdzeniu gleboznawczej klasyfikacji gruntu,

h) ustaleniu linii brzegu,

i) pozwoleniu na użytkowanie budynku, drogi lub linii kolejowej,

j) rozbiórce budynku,

k) zmianie sposobu użytkowania gruntu.

6) odpisów zgłoszeń dotyczących zmiany sposobu użytkowania budynku lub jego części, o których mowa w art. 71 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane;

7) zawiadomień o zmianach danych, zawartych w zbiorze danych osobowych Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (PESEL) w rozumieniu przepisów o ewidencji ludności i dowodach osobistych, dotyczących osób fizycznych ujawnianych w ewidencji gruntów i budynków jako właściciele lub władający nieruchomościami.

8) dokumentacji geodezyjnej przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, z uwzględnieniem art. 20 ust. 2b.

4. Wniosek może być złożony osobiście, przesłany przez operatora pocztowego albo w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym przez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (ePUAP).

 

 

 

Materiały

Wniosek o wydanie wypisu lub wyrysu z operatu ewidencyjnego w formacie PDF
Zał4​_EGiB​_v12​_wniosek​_o​_wydanie​_wypisu​_wypisu​_i​_wyrysu​_wyry​_05.07.2023.pdf 0.08MB
Wniosek o wydanie wypisu lub wyrysu z operatu ewidencyjnego w formacie XLS
Zał4​_EGiB​_v12​_wniosek​_o​_wydanie​_wypisu​_wypisu​_i​_wyrysu​_wyry.xls 0.10MB
Wniosek o wydanie zaświadczenia na podstawie operatu ewidencji gruntów i budynków
Wniosek​_w​_sprawie​_wyd​_zaświadczenia​_na​_podst​_operatu​_egib​_v11​_05.12.2022.pdf 0.04MB
Wniosek o dokonanie aktualizacji informacji zawartych w ewidencji gruntów i budynków
wniosek​_w​_sprawie​_akt​_info​_w​_egib​_v10​_05.12.2022.pdf 0.04MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
01.09.2021 11:31 jpiszcz
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Lucyna Kołodziejczyk
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wypisy i wyrysy, ewidencja gruntów i budynków 9.0 06.09.2023 10:30 jpiszcz
Wypisy i wyrysy, ewidencja gruntów i budynków 8.0 06.09.2023 10:00 jpiszcz
Wypisy i wyrysy, ewidencja gruntów i budynków 7.0 05.07.2023 11:12 jpiszcz
Wypisy i wyrysy, ewidencja gruntów i budynków 6.0 06.12.2022 13:52 jpiszcz
Wypisy i wyrysy, ewidencja gruntów i budynków 5.0 05.12.2022 12:04 jpiszcz
Wypisy i wyrysy, ewidencja gruntów i budynków 4.0 16.08.2022 12:42 jpiszcz
Wypisy i wyrysy, ewidencja gruntów i budynków 3.0 12.08.2022 12:34 jpiszcz
Wypisy i wyrysy, ewidencja gruntów i budynków 2.0 01.04.2022 13:05 jpiszcz
Wypisy i wyrysy, ewidencja gruntów i budynków 1.0 01.09.2021 11:31 jpiszcz

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}