W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Szkolą się by budować lokalne marki produktów

6 grudnia 2021 r. w Modliszewicach, w siedzibie LGD "U Źródeł" odbyło się szkolenie pn. „Region inspiracją dla przedsiębiorczości społecznej”. Szkolenie zorganizował Kielecko - Ostrowiecki Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej we współpracy z Lokalną Grupą Działania "U Źródeł".

Szkolenie pn. „Region inspiracją dla przedsiębiorczości społecznej” w siedzibie LGD "U Źródeł"

Prelekcję przeprowadziła - Olga Gałek z Fundacji Miejsc i Ludzi Aktywnych - "MILA". W spotkaniu uczestniczyli: przedstawicielki i przedstawiciele organizacji pozarządowych, kół gospodyń wiejskich, sołtysi, oraz radni z terenu powiatu koneckiego. Na zaproszenie odpowiedziała także Przewodnicząca Powiatowej Rady KGW w Końskich - Justyna Rupniewska.

Jak mogliśmy zauważyć, budowanie i kreowanie lokalnych marek jest wyzwaniem i nieustanną troską o zachowanie tożsamości poszczególnych regionów naszego kraju, co w rozmowie z nami podkreślała - Joanna Sędziejewska z Kielecko – Ostrowieckiego Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej. Wśród omawianej tematyki szkolenia znalazły się następujące zagadnienia:

  1. Produkt lokalny – wizytówka regionu, kraju, Europy – charakterystyka i definicja produktu lokalnego, tradycyjnego, oznaczenia geograficzne, przykłady produktów lokalnych z Polski i zagranicy.
  2. Odkrywanie produktów lokalnych w regionie – dziedzictwo regionu źródłem produktów lokalnych.
  3. Wartość produktu lokalnego siłą jego producentów – wykorzystanie lokalnych przewag konkurencyjnych, budowanie poczucia dumy z lokalnych produktów - wykorzystanie „wiodących” produktów lokalnych.
  4. Droga produktu lokalnego na rynek – wykorzystanie produktów lokalnych w turystyce.
  5. Marka lokalna - narzędzie promocji produktów lokalnych i regionu. Motywacje do budowania marki parasolowej – korzyści, obowiązki, oczekiwane zmiany społeczno - gospodarcze dla regionu i konkretnych podmiotów, wspólne wartości /warsztaty.

„Chętnie bierzemy udział w tego typu szkoleniach, które nie tylko poszerzają naszą wiedzę, ale przede wszystkim są pewnym drogowskazem i uzupełnieniem podjętych już działań w kwestii budowania lokalnych marek produktów” – podkreślała Przewodnicząca Kół Gospodyń Wiejskich w Powiecie Koneckim.

Paweł Kubiak

Zdjęcia (5)

{"register":{"columns":[]}}