Ochrona przyrody
Wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów z nieruchomości będących własnością gminy
Informacja o karcie
- Formularz F5d-P/7/2 - obowiązuje od 24.12.2019r.
- KARTA OPISU USŁUGI NR RO.0143.21.2021
- Stan na dzień 11.08.2021r.
Kto odpowiada za prowadzenie sprawy
Wydział Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa, pokój nr 207, II piętro, tel. 41 260 47 92
Podstawa prawna wykonywania usługi
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody
- Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko
Wymagane dokumenty
Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów który powinien zawierać:
• imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza i właściciela nieruchomości
• tytuł prawny władania nieruchomością;
• nazwę gatunku drzewa lub krzewu;
• obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 130 cm;
• przeznaczenia terenu, na którym rośnie drzewo lub krzew;
• przyczynę i termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu oraz wskazanie czy
• usunięcie wynika z celu związanego z prowadzeniem działalności gospodarczej
• wielkość powierzchni, z której zostaną usunięte krzewy.
• rysunek lub mapę określającą usytuowanie drzewa lub krzewu w stosunku do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej nieruchomości.
Projekt planu :
• nasadzeń zastępczych
• przesadzeń drzewa lub krzewu
Miejsce składania dokumentów
Kancelaria Ogólna Starostwa Powiatowego w Końskich ul. Stanisława Staszica 2 – parter, pokój nr 1.
Opłaty
Zwolnione z opłat
Sposób załatwienia sprawy
Decyzja administracyjna
Odbiór informacji
Za pośrednictwem poczty lub osobiście.
Termin załatwienia sprawy
Zgodnie z ustawą Kodeks postępowania administracyjnego:
- do 1 miesiąca,
- do 2 miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych.
Tryb odwoławczy
Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach za pośrednictwem Starosty Koneckiego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Inne informacje
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni od daty otrzymania wezwania.
Usuwanie drzew i krzewów w związku z inwestycją
Jeżeli planowane przez inwestora, np. developera, roboty budowlane kolidują z rozmieszczeniem roślinności na terenie nieruchomości, wówczas przed ich rozpoczęciem konieczne jest usunięcie drzew lub krzewów znajdujących się w obrębie planowanej inwestycji. Oznacza to, że inwestor musi uzyskać decyzję zezwalającą mu na dokonanie wycinki, a także że poniesie określone w decyzji opłaty z tytułu dokonanej wycinki (chyba że organ wydający decyzję nakaże dokonanie przesadzenia drzewa lub nasadzeń drzew w innym miejscu, co umożliwi odstąpienie od pobrania opłaty, o ile nasadzenia z upływem 3 lat będą w dobrym stanie lub, jeśli ich zły stan nie jest zależny od działania lub zaniechania zobowiązanego podmiotu). Bywa, że opłaty te stanowią znaczną część kosztów inwestycji.
Przy usuwaniu zieleni w związku z inwestycją, dodatkowo potrzebne są:
- kopia prawomocnej decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu z wydziału architektury, urbanistyki i nadzoru budowlanego urzędu (gminy, miasta),
- ocena oddziaływania na środowisko - do zapoznania się z jej treścią,
- projekt zieleni w fazie projektu budowlanego zawierający inwentaryzację zieleni z gospodarką zielenią,
- projekt zagospodarowania terenu zielenią.
Wydanie zaświadczenia o wpisie do rejestru zwierząt
Informacja o karcie
- Formularz F5d-P/7/2 - obowiązuje od 24.12.2019r.
- KARTA OPISU USŁUGI NR RO.0143.22.2021
- Stan na dzień 11.08.2021r.
Kto odpowiada za prowadzenie sprawy
Wydział Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa, pokój nr 205, II piętro, tel. 41 260 47 94
Podstawa prawna wykonywania usługi
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Wymagane dokumenty
- Wniosek
- Dokument wydany przez powiatowego lekarza weterynarii, potwierdzający urodzenie zwierzęcia w hodowli, albo inny dokument stwierdzający pochodzenie zwierzęcia (np. zezwolenie na import zwierzęcia do kraju lub zezwolenia na schwytanie zwierzęcia w środowisku)
- Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.
Miejsce składania dokumentów
Kancelaria Ogólna Starostwa Powiatowego w Końskich ul. Stanisława Staszica 2 – parter, pokój nr 1.
Opłaty
Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o dokonanie czynności urzędowej.
- Za wpis do rejestru – 26 zł
- Zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem, na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy w Końskich numer 82 1020 2629 0000 9602 0511 5813, bezpośrednio w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Końskich lub w kasie Starostwa Powiatowego w Końskich.
- Opłata skarbowa podlega zwrotowi, jeżeli mimo zapłacenia opłaty nie dokonano czynności urzędowej. Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek.
- Zwolnione z opłaty skarbowej są:
- jednostki budżetowe, b. jednostki samorządu terytorialnego,
- organizacje pożytku publicznego, jeżeli składają wniosek o dokonanie czynności urzędowej wyłącznie w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i wolontariacie,
- osoby, które składając wniosek o dokonanie czynności urzędowej, albo składając dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury, albo jego odpis, wypis lub kopię przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa.
Sposób załatwienia sprawy
Zaświadczenie.
Odbiór informacji
Za pośrednictwem poczty lub osobiście.
Termin załatwienia sprawy
Zgodnie z ustawą Kodeks postępowania administracyjnego:
- do 1 miesiąca,
- do 2 miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych.
Tryb odwoławczy
Brak.
Inne informacje
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni od daty otrzymania wezwania.
Materiały
Wniosek o wpis do rejestru zwierzątRO0143222021_wniosek_o_wpis_do_rejestru_zwierząt.pdf 0.15MB
- Pierwsza publikacja:
- 20.08.2021 09:08 jpiszcz
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Lucyna Ziętek
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Ochrona przyrody | 2.0 | 07.02.2025 10:05 pgoraj |
Ochrona przyrody | 1.0 | 20.08.2021 09:08 jpiszcz |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP