W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Ochrona przyrody

Wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów z nieruchomości będących własnością gminy
Informacja o karcie
  • Formularz F5d-P/7/2 - obowiązuje od 24.12.2019r.
  • KARTA OPISU USŁUGI NR RO.0143.21.2021
  • Stan na dzień 11.08.2021r.
Kto odpowiada za prowadzenie sprawy

Wydział Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa, pokój nr 207, II piętro, tel. 41 260 47 92

Podstawa prawna wykonywania usługi
  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego 
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej 
  3. Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody 
  4. Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko 
Wymagane dokumenty

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów który powinien zawierać:
•    imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza i właściciela nieruchomości
•    tytuł prawny władania nieruchomością;
•    nazwę gatunku drzewa lub krzewu;
•    obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 130 cm;
•    przeznaczenia terenu, na którym rośnie drzewo lub krzew;
•    przyczynę i termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu oraz wskazanie czy
•    usunięcie wynika z celu związanego z prowadzeniem działalności gospodarczej
•    wielkość powierzchni, z której zostaną usunięte krzewy.
•    rysunek lub mapę określającą usytuowanie drzewa lub krzewu w stosunku do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej nieruchomości.
Projekt planu :
•    nasadzeń zastępczych
•    przesadzeń drzewa lub krzewu

Miejsce składania dokumentów

Kancelaria Ogólna Starostwa Powiatowego w Końskich ul. Stanisława Staszica 2 – parter, pokój nr 1.

Opłaty

Zwolnione z opłat

Sposób załatwienia sprawy

Decyzja administracyjna

Odbiór informacji

Za pośrednictwem poczty lub osobiście.

Termin załatwienia sprawy

Zgodnie z ustawą Kodeks postępowania administracyjnego:

  • do 1 miesiąca,
  • do 2 miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych.
Tryb odwoławczy

 Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach za pośrednictwem Starosty Koneckiego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Inne informacje

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni od daty otrzymania wezwania.
Usuwanie drzew i krzewów w związku z inwestycją
Jeżeli planowane przez inwestora, np. developera, roboty budowlane kolidują z rozmieszczeniem roślinności na terenie nieruchomości, wówczas przed ich rozpoczęciem konieczne jest usunięcie drzew lub krzewów znajdujących się w obrębie planowanej inwestycji. Oznacza to, że inwestor musi uzyskać decyzję zezwalającą mu na dokonanie wycinki, a także że poniesie określone w decyzji opłaty z tytułu dokonanej wycinki (chyba że organ wydający decyzję nakaże dokonanie przesadzenia drzewa lub nasadzeń drzew w innym miejscu, co umożliwi odstąpienie od pobrania opłaty, o ile nasadzenia z upływem 3 lat będą w dobrym stanie lub, jeśli ich zły stan nie jest zależny od działania lub zaniechania zobowiązanego podmiotu). Bywa, że opłaty te stanowią znaczną część kosztów inwestycji.
Przy usuwaniu zieleni w związku z inwestycją, dodatkowo potrzebne są:

  • kopia prawomocnej decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu z wydziału architektury, urbanistyki i nadzoru budowlanego urzędu (gminy, miasta),
  • ocena oddziaływania na środowisko - do zapoznania się z jej treścią,
  • projekt zieleni w fazie projektu budowlanego zawierający inwentaryzację zieleni z gospodarką zielenią,
  • projekt zagospodarowania terenu zielenią.

 

 

 

Wydanie zaświadczenia o wpisie do rejestru zwierząt
Informacja o karcie
  • Formularz F5d-P/7/2 - obowiązuje od 24.12.2019r.
  • KARTA OPISU USŁUGI NR RO.0143.22.2021
  • Stan na dzień 11.08.2021r.
Kto odpowiada za prowadzenie sprawy

Wydział Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa, pokój nr 205, II piętro, tel. 41 260 47 94

Podstawa prawna wykonywania usługi
  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego 
  2. Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody 
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej 
Wymagane dokumenty
  1. Wniosek
  2. Dokument wydany przez powiatowego lekarza weterynarii, potwierdzający urodzenie zwierzęcia w hodowli, albo inny dokument stwierdzający pochodzenie zwierzęcia (np. zezwolenie na import zwierzęcia do kraju lub zezwolenia na schwytanie zwierzęcia w środowisku)
  3. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej. 
Miejsce składania dokumentów

Kancelaria Ogólna Starostwa Powiatowego w Końskich ul. Stanisława Staszica 2 – parter, pokój nr 1.

Opłaty

Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o dokonanie czynności urzędowej.

  1. Za wpis do rejestru – 26 zł
  2. Zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem, na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy w Końskich numer 07 1240 5006 1111 0010 1843 0049, bezpośrednio w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Końskich lub w kasie Starostwa Powiatowego w Końskich.
  3. Opłata skarbowa podlega zwrotowi, jeżeli mimo zapłacenia opłaty nie dokonano czynności urzędowej. Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek.
  4. Zwolnione z opłaty skarbowej są:
  • jednostki budżetowe, b. jednostki samorządu terytorialnego,
  • organizacje pożytku publicznego, jeżeli składają wniosek o dokonanie czynności urzędowej wyłącznie w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i wolontariacie,
  • osoby, które składając wniosek o dokonanie czynności urzędowej, albo składając dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury, albo jego odpis, wypis lub kopię przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa. 
Sposób załatwienia sprawy

Zaświadczenie.

Odbiór informacji

Za pośrednictwem poczty lub osobiście.

Termin załatwienia sprawy

Zgodnie z ustawą Kodeks postępowania administracyjnego:

  • do 1 miesiąca,
  • do 2 miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych.
Tryb odwoławczy

Brak.

Inne informacje

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni od daty otrzymania wezwania.

 

Materiały

Wniosek o wpis do rejestru zwierząt
RO0143222021​_wniosek​_o​_wpis​_do​_rejestru​_zwierząt.pdf 0.15MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
20.08.2021 09:08 jpiszcz
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Lucyna Ziętek
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Ochrona przyrody 1.0 20.08.2021 09:08 jpiszcz

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}