W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Ochrona powietrza

Zezwolenie na uczestnictwo w systemie handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych
Informacja o karcie
  • Formularz F5d-P/7/2 - obowiązuje od 24.12.2019r.
  • KARTA OPISU USŁUGI RO.0143.7.2021
  • Stan na dzień : 11.08.2021r.
Kto odpowiada za prowadzenie sprawy

Wydział Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa, pokój nr 205, II piętro, tel. 41 260 47 94

Podstawa prawna wykonywania usługi
  1.  Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego 
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej 
  3. Ustawa z dnia 12 czerwca 2015 r. o systemie handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych 
Wymagane dokumenty
  1. Wniosek o wydanie zezwolenia powinien zawierać:
  • imię i nazwisko albo nazwę prowadzącego instalację oraz oznaczenie jego adresu miejsca zamieszkania albo adresu siedziby;
  • adres zakładu, na terenie którego jest położona instalacja;
  • informację o tytule prawnym do instalacji;
  • informację o instalacji, stosowanych urządzeniach i technologiach oraz charakterystykę techniczną źródeł powstawania i miejsca emisji;
  • informację o rodzaju prowadzonych działań w instalacji;
  • określenie rodzajów gazów cieplarnianych, które mają być objęte zezwoleniem.
    Do wniosku o wydanie zezwolenia dołącza się:
  • kopię pozwolenia zintegrowanego albo kopię pozwolenia na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza, jeżeli jego uzyskanie jest wymagane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska. Kopii tych pozwoleń nie dołącza się, jeżeli zostały one wydane przez organ właściwy do wydania zezwolenia lub organ ten je posiada;
  • streszczenie wniosku sporządzone w języku niespecjalistycznym;
  • plan monitorowania wielkości emisji, o którym mowa w art. 12 rozporządzenia Komisji (UE) nr 601/2012, zwany dalej „planem monitorowania wielkości emisji”, wraz z dokumentami uzupełniającymi i informacjami, o których mowa w tym przepisie;
  • plan poboru próbek w przypadku, o którym mowa w art. 33 rozporządzenia Komisji (UE) nr 601/2012.Dziennik Ustaw – 24 – Poz. 1223
    W przypadku instalacji o niskim poziomie emisji, o której mowa w art. 47 ust. 2 rozporządzenia Komisji (UE)nr 601/2012, do wniosku o wydanie zezwolenia dołącza się:
  • dokumenty, o których mowa w ust. 2 pkt 1, 2 i 4;
  • dokumenty potwierdzające spełnianie co najmniej jednego z warunków, o których mowa w art. 47 ust. 2 rozporządzenia Komisji (UE) nr 601/2012;
  • plan monitorowania wielkości emisji, o którym mowa w art. 78 ust. 2.
Miejsce składania dokumentów

Kancelaria Ogólna Starostwa Powiatowego w Końskich ul. Stanisława Staszica 2 – parter, pokój nr 1.

Opłaty

Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie decyzji.

  1. Opłata skarbowa za wydanie zezwolenia – 82 zł:
  2. Zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy w Końskich numer 07 1240 5006 1111 0010 1843 0049, bezpośrednio w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Końskich lub w kasie Starostwa Powiatowego w Końskich. 
  3. Opłata skarbowa podlega zwrotowi, jeżeli mimo zapłacenia opłaty nie dokonano czynności urzędowej.
  4. Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek.

Zwolnione z opłaty skarbowej są:

  • jednostki budżetowe,
  • jednostki samorządu terytorialnego,
  • organizacje pożytku publicznego, jeżeli składają wniosek o dokonanie czynności urzędowej wyłącznie w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i wolontariacie,
  • osoby, które składając wniosek o dokonanie czynności urzędowej, albo składając dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury, albo jego odpis, wypis lub kopię przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa
Sposób załatwienia sprawy

Decyzja administracyjna

Odbiór informacji

Za pośrednictwem poczty lub osobiście.

Termin załatwienia sprawy

Zgodnie z ustawą Kodeks postępowania administracyjnego:

  • do 1 miesiąca
  • do 2 miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych. 
Tryb odwoławczy

Do Ministra właściwego do spraw środowiska za pośrednictwem tut. Urzędu w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Inne informacje

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni od daty otrzymania wezwania. 

 

 

Przyjmowanie zgłoszenia instalacji z której emisja nie wymaga pozwolenia a której eksploatacja wymaga zgłoszenia
Informacja o karcie
  • Formularz F5d-P/7/2 - obowiązuje od 24.12.2019r.
  • KARTA OPISU USŁUGI RO.0143.8.2021
  • Stan na dzień: 11.08.2021r.
Kto odpowiada za prowadzenie sprawy

Wydział Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa, pokój nr 205, II piętro, tel. 41 260 47 94

Podstawa prawna wykonywania usługi
  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej 
  3. Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska 
  4. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia 
Wymagane dokumenty
  1. Zgłoszenie, które powinno zawierać:
  • oznaczenie prowadzącego instalację, jego adres zamieszkania lub siedziby;
  • adres zakładu, na którego terenie prowadzona jest eksploatacja instalacji;
  • rodzaj i zakres prowadzonej działalności, w tym wielkość produkcji lub wielkość świadczonych usług;
  • czas funkcjonowania instalacji (dni tygodnia i godziny);
  • wielkość i rodzaj emisji;
  • opis stosowanych metod ograniczania wielkości emisji;
  • informację, czy stopień ograniczania wielkości emisji jest zgodny z obowiązującymi przepisami;

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010r. w sprawie zgłoszenia instalacji wytwarzających pola elektromagnetyczne, zgłoszenia instalacji wytwarzających pola elektromagnetyczne należy:

  • dokonać na formularzu zgodnym z załącznikiem Nr 1 do ww. rozporządzenia,
  • z uwzględnieniem szczegółowych wymagań dotyczących zakresu danych ujętych w zgłoszeniu instalacji wytwarzających pola elektromagnetyczne, wymienionych w załączniku Nr 2 do ww. rozporządzenia.

Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej. 

Miejsce składania dokumentów

Kancelaria Ogólna Starostwa Powiatowego w Końskich ul. Stanisława Staszica 2 – parter, pokój nr 1.

Opłaty

Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia zgłoszenia.

  1. 120 zł. – opłata skarbowa za przyjęcie zgłoszenia instalacji mogących negatywnie oddziaływać na środowisko, z których emisja nie wymaga pozwolenia.
  2. 17 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu potwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury.
  3. Zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy Końskie konto nr: 07 1240 5006 1111 0010 1843 0049 lub bezpośrednio w kasie Starostwa Powiatowego w Końskich.
  4. Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek.

Zwolnione z opłaty skarbowej są:

  • jednostki budżetowe,
  • jednostki samorządu terytorialnego,
  • organizacje pożytku publicznego, jeżeli składają wniosek o dokonanie czynności urzędowej wyłącznie w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i wolontariacie,
  • osoby, które składając wniosek o dokonanie czynności urzędowej, albo składając dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury, albo jego odpis, wypis lub kopię przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa
Sposób załatwienia sprawy

Decyzja administracyjna – w przypadku sprzeciwu.

Odbiór informacji

Za pośrednictwem poczty lub osobiście.

Termin załatwienia sprawy

Zgodnie z ustawą Kodeks postępowania administracyjnego:

  • do 1 miesiąca
  • do 2 miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych. 
Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie. 

Inne informacje

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

 

Pozwolenie na emitowanie gazów lub pyłów do powietrza
Informacja o karcie
  • Formularz F5d-P/7/2 - obowiązuje od 24.12.2019 r.
  • KARTA OPISU USŁUGI NR RO.0143.9.2021
  • Stan na dzień 11.08.2021r.
Kto odpowiada za prowadzenie sprawy

Wydział Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa, pokój nr 205, II piętro, tel. 41 260 47 94

Podstawa prawna wykonywania usługi
  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego 
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej 
  3. Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska 
Wymagane dokumenty

Wniosek , który powinien zawierać:

  • oznaczenie prowadzącego instalację, jego adres zamieszkania lub siedziby;
  • oznaczenie głównego prowadzącego instalację lub określenie zakresu odpowiedzialności poszczególnych prowadzących oznaczone części instalacji za eksploatację instalacji zgodnie z przepisami ochrony środowiska, w przypadku określonym w art. 183b;
  • adres zakładu, na którego terenie prowadzona jest eksploatacja instalacji;
  • informację o tytule prawnym do instalacji;
  • informacje o rodzaju instalacji, stosowanych urządzeniach i technologiach oraz charakterystykę techniczną źródeł powstawania i miejsc emisji;
  •  ocenę stanu technicznego instalacji;
  • informację o rodzaju prowadzonej działalności;
  • opis zakładanych wariantów funkcjonowania instalacji;
  • blokowy (ogólny) schemat technologiczny wraz z bilansem masowym i rodzajami
  • wykorzystywanych materiałów, surowców i paliw, istotnych z punktu widzenia wymagań ochrony środowiska;
  • informację o energii wykorzystywanej lub wytwarzanej przez instalację;
  • wielkość i źródła powstawania albo miejsca emisji - aktualnych i proponowanych - w trakcie normalnej eksploatacji instalacji oraz w warunkach odbiegających od normalnych, w szczególności takich jak rozruch i wyłączenia;
  • warunki lub parametry charakteryzujące pracę instalacji, określające moment zakończenia rozruchu i moment rozpoczęcia wyłączania instalacji;
  • informację o planowanych okresach funkcjonowania instalacji w warunkach odbiegających od normalnych;
  • informację o istniejącym lub przewidywanym oddziaływaniu emisji na środowisko;
  • wyniki pomiarów wielkości emisji z instalacji, jeżeli przeprowadzenie pomiarów było wymagane;
  • zmiany wielkości emisji, jeżeli nastąpiły po uzyskaniu ostatniego pozwolenia dla instalacji;
  • proponowane działania, w tym wyszczególnienie środków technicznych mających na celu zapobieganie lub ograniczanie emisji, a jeżeli działania mają być realizowane w okresie, na który ma być wydane pozwolenie - również proponowany termin zakończenia tych działań;
  • proponowane procedury monitorowania procesów technologicznych istotnych z punktu widzenia wymagań ochrony środowiska, w szczególności pomiaru lub ewidencjonowania wielkości emisji oraz wymagań ochrony przeciwpożarowej w przypadku pozwolenia na wytwarzanie odpadów uwzględniającego zbieranie lub przetwarzanie odpadów;
  • deklarowany termin i sposób zakończenia eksploatacji instalacji lub jej oznaczonej części, niestwarzający zagrożenia dla środowiska, jeżeli zakończenie eksploatacji jest przewidywane w okresie, na który ma być wydane pozwolenie;
  • deklarowany łączny czas dalszej eksploatacji instalacji, jeżeli ma on wpływ na określenie wymagań ochrony środowiska, oraz deklarowany sposób dokumentowania czasu tej eksploatacji;
  • deklarowany termin oddania instalacji do eksploatacji w przypadku określonym w art. 191a;
  • czas, na jaki wydane ma być pozwolenie.

Ponadto do wniosku o wydanie pozwolenia należy dołączyć:

  • dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym, jeżeli prowadzący instalację nie jest osobą fizyczną,
  • streszczenie wniosku sporządzone w języku niespecjalistycznym,
  • zaświadczenie o niekaralności prowadzącego instalację - za przestępstwa przeciwko środowisku.
  • Jeżeli wniosek dotyczy instalacji nowo uruchamianej lub w sposób istotny zmienionej winien on zawierać informacje o spełnieniu wymagań, przy których określeniu uwzględniansię w szczególności:
  • stosowanie substancji o małym potencjale zagrożeń;
  • efektywne wytwarzanie oraz wykorzystanie energii;
  • zapewnienie racjonalnego zużycia wody i innych surowców oraz materiałów i paliw;
  • stosowanie technologii bezodpadowych i małoodpadowych oraz możliwość odzysku
    powstających odpadów;
  • rodzaj, zasięg oraz wielkość emisji;
  • wykorzystywanie porównywalnych procesów i metod, które zostały skutecznie zastosowane w skali przemysłowej;
  • postęp naukowo-techniczny.
  • Wniosek o wydanie pozwolenia na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza powinien także zawierać:
  • czas pracy źródeł powstawania i miejsc wprowadzania gazów lub pyłów do powietrzan w ciągu roku;
  • określenie wprowadzanych do powietrza rodzajów i ilości gazów lub pyłów przypadających na jednostkę wykorzystywanego surowca, materiału, paliwa lub powstającego produktu;
  • opis terenu w zasięgu pięćdziesięciokrotnej wysokości najwyższego miejsca wprowadzania gazów lub pyłów do powietrza, z uwzględnieniem obszarów poddanych ochronie na podstawie przepisów ustawy o ochronie przyrody oraz ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o uzdrowiskach i lecznictwie uzdrowiskowym (Dz. U. poz. 150, z późn. zm.);
  • określenie aerodynamicznej szorstkości terenu;
  • aktualny stan jakości powietrza;
  • określenie warunków meteorologicznych;
  • wyniki obliczeń stanu jakości powietrza, z uwzględnieniem metodyk modelowania, o których mowa w art. 12, wraz z graficznym przedstawieniem tych wyników.
  • Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.
Miejsce składania dokumentów

Kancelaria Ogólna Starostwa Powiatowego w Końskich ul. Stanisława Staszica 2 – parter, pokój nr 1.

Opłaty

Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie decyzji.

  1. Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia:
  • 2011 zł - w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, z zastrzeżeniem pkt b,
  • 506 zł - w związku z działalnością gospodarczą prowadzoną przez podmioty prowadzące działalność wytwórczą w rolnictwie, mikroprzedsiębiorców oraz małych i średnich przedsiębiorców,
  • 506 zł - pozostałe.

2.  Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na wprowadzanie gazów i pyłów do powietrza, wydanego w wyniku przeprowadzenia postępowania kompensacyjnego - 150% stawki określonej w pkt 1.

3.  Przedłużenia terminu ważności lub zmiana warunków pozwolenia, jeżeli:

  • dotyczy przedłużenia terminu ważności lub rozszerzenia zakresu działalności - 50 % stawki określonej od pozwolenia,
  • treścią zmiany jest kolejny rodzaj działalności - 100% stawki określonej od pozwolenia.

 

Zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy w Końskich numer 07 1240 5006 1111 0010 1843 0049, bezpośrednio w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Końskich lub w kasie Starostwa Powiatowego
w Końskich. 

4.  Opłata skarbowa podlega zwrotowi, jeżeli mimo zapłacenia opłaty nie dokonano czynności urzędowej. Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek.

Sposób załatwienia sprawy

Decyzja administracyjna.

Odbiór informacji

Za pośrednictwem poczty lub osobiście.

Termin załatwienia sprawy

Zgodnie z ustawą Kodeks postępowania administracyjnego:

  • do 1 miesiąca
  • do 2 miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych. 
Tryb odwoławczy

Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach za pośrednictwem tut. Urzędu w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Inne informacje

 W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia

 

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
12.08.2021 12:37 jpiszcz
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Lucyna Ziętek
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Ochrona powietrza 5.0 20.08.2021 09:04 jpiszcz
Ochrona powietrza 4.0 19.08.2021 09:31 jpiszcz
Ochrona powietrza 3.0 16.08.2021 11:46 jpiszcz
Ochrona powietrza 2.0 16.08.2021 10:23 jpiszcz
Ochrona powietrza 1.0 12.08.2021 12:37 jpiszcz

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}