W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Z Białegostoku do Ostrołęki koleją

Od 18 marca 2024 r. można dojechać pociągiem z Białegostoku do Ostrołęki. Połączenie uruchamia Polregio SA. Samorząd województwa podlaskiego zorganizował przejazd techniczno-promocyjny pociągu.

Uczestnicy przejazdu w Kuleszach

W piątek (15.03) w przejeżdzie techniczno-promocyjnym tego pociągu wziął nim udział m.in. wicestarosta Roman Czepe. 

Codziennie na trasę długości 110 km będą wyjeżdżać po dwa pociągi w obie strony - podała w komunikacie spółka Polregio. Jeden pociąg z Białegostoku do Ostrołęki będzie odjeżdżał rano, drugi po południu.

Polregio dodaje, że rozkład jazdy jest dopasowany tak, aby z Ostrołęki można było dalej jechać pociągiem do Olsztyna, jak również z Ostrołęki do Białegostoku.
Połączenie kolejowe Białystok-Ostrołęka jest przywracane na podstawie decyzji zarządu województwa podlaskiego.

W związku z uruchomieniem kursów pociągów Polregio, do ruchu pasażerskiego obecnie dostosowywane są perony w Sokołach, Kuleszach Kościelnych i Śniadowie. Częściowo remontowana jest nawierzchnia peronów oraz uzupełniana infrastruktura pasażerska w obowiązującym standardzie - poinformował PAP Tomasz Łotowski z PKP PLK.

Wicestarosta bardzo dziękował Zarządowi Województwa Podlaskiego za zorganizowanie przejazdów osobowych na trasie Łapy – Ostrołęka, z możliwością komunikowania się  m.in. z Olsztynem, choć z przesiadką w Chorzelach. 

Koszt ze strony samorządu województwa to 4,5 mln, a są postulaty wykonania kolejnych przystanków i zwiększenia par pociągów. - Przed samorządami, zwłaszcza gminnymi, jest wielkie zadanie wypromowania przejazdów, aby byli pasażerowie, a to proces długi i niełatwy w dobie niskiej demografii – mówił R. Czepe. Dodał, że trasa wymaga oczyszczenia, aby widok z okna pociągu nie raził. Przypomniał długą walkę o utrzymanie i uruchomienie tej trasy – zwłaszcza wójta gminy Sokoły Józefa Zajkowskiego, ale też gminy Łapy, w czym on, jako burmistrz i poseł, też uczestniczył.

Docelowo infrastruktura kolejowa na trasie Łapy-Śniadowo-Łomża (część trasy kolejowej Białystok - Ostrołęka) ma przejść generalną modernizację w ramach odtwarzania linii kolejowej.
Chodzi o projekt z programu Kolej Plus, w ramach którego ma być odtworzone połączenie kolejowe Białystok - Łomża. Inwestycja ma - jak zapowiadano w lipcu 2023 r. - kosztować ok. 430 mln zł z czego ok. 366 mln zł ma pochodzić z budżetu państwa a 64,5 mln zł z budżetu województwa podlaskiego. Prace budowlane miałby być realizowane w latach 2025-2028.
Tomasz Łotowski z PKP PLK poinformował PAP, że trwają obecnie prace nad określeniem zakresu tej modernizacji i jej optymalizacji. Przetarg ma być ogłoszony w trzecim kwartale 2024 r.

Źródło PAP red. Ebk
Fot. UMWP

Zdjęcia (4)

{"register":{"columns":[]}}