W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

7. Wtórnik lub wymiana tablic rej. z powodu utraty lub zniszczenia

Niezbędne dokumenty:

  • Wniosek
  • dowód tożsamości właściciela,
  • stosowne pełnomocnictwo wraz dowodem uiszczenia opłaty skarbowej w wys. 17 zł – w wypadku działania przez pełnomocnika (opłata skarbowa nie dotyczy: małżonka, wstępnego, zstępnego lub rodzeństwa – na podstawie załącznika do ustawy o opłacie skarbowej; w tych przypadkach stopień pokrewieństwa powinien być wskazany w dokumencie pełnomocnictwa),
  • dowód rejestracyjny,
  • zaświadczenie z Policji potwierdzające fakt zgłoszenia utraty tablic rejestracyjnych – w wypadku ich kradzieży,
  • stosowne oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań określające okoliczności utraty tablic -  w wypadku ich zagubienia przez właściciela,
  • tablice rejestracyjne – w przypadku wymiany tablic z powodu ich zniszczenia,
  • polisa ubezpieczenia O C (do wglądu),
  • dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej.

W toku prowadzonego postępowania, celem ustalenia stanu faktycznego mogą być niezbędne inne dokumenty, niewymienione powyżej.

Opłata:

Tabela opłat

Opłatę komunikacyjną i ewidencyjną należy uiścić w kasie Starostwa Powiatowego w Białymstoku, kartą płatniczą bezpośrednio na okienku rejestracyjnym (prowizja  2zł)  lub na konto w:

Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A Oddział w Białymstoku:

44 1020 1332 0000 1102 0609 3282

Starostwo Powiatu Białostockiego, ul. Borsucza 2, 15 - 569 Białystok

Opłatę skarbową należy uiścić w kasie Starosta Powiatowego w Białymstoku lub na konto w:
BANK PEKAO S.A.

26 1240 5211 1111 0010 3553 3132

Urząd Miejski w Białymstoku Departament Finansów Miasta, ul. Słonimska 1, 15 – 950 Białystok

Miejsce złożenia wniosku:

Wydział Komunikacji,  sala parter, tel. 085-740-39-01.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U.2016 r., poz. 23 ),
  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r., poz. 1137 z późn. zm.), 
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (tekst jednolity  Dz.U.2014 poz. 1522 ze zm.),
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (tekst jednolity Dz. U. Dz.U.2014 poz. 1727 ze zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej  z dnia 13 kwietnia 2012 r. w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego (Dz. U. z 2012 r., poz. 481 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (tekst jednolity Dz. U.2013 r., poz. 392 , ze zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego (Dz. U. z 2012 r., poz. 481 ze zm.).

Materiały

Zawiadomienie
zawiadomienie​_nowe.doc 0.09MB
Zawiadomienie wersja PDF
zawiadomienie​_nowe.pdf 0.27MB
Upowaznienie
upowaznienie​_(1).pdf 0.02MB
Tabela opłat
tabela​_oplat​_2022.pdf 0.07MB
{"register":{"columns":[]}}