Zapytanie ofertowe na wykonanie zamówienia o wartości szacunkowej do 130 000 zł pn.: „Wycena działek objętych decyzją ZRID dla inwestycji pn. Budowa drogi gminnej Nr 190349W - ulica Gospodarcza w Lipsku”
31.01.2024
Lipsko, 31.01.2024 r.
Znak: PiR.272.1.4.2024
Zapytanie ofertowe na wykonanie zamówienia o wartości szacunkowej do 130 000 zł pn.: „Wycena działek objętych decyzją ZRID dla inwestycji pn. Budowa drogi gminnej Nr 190349W – ulica Gospodarcza w Lipsku”
do niniejszego postępowania nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.).
- Zamawiający:
Powiat Lipski, ul. Rynek 1, 27-300 Lipsko
tel.(48-3783-034), faks ( 48-3783-044)
adres strony internetowej: samorzad.gov.pl/web/powiat-lipski
e-mail : starostwo@powiatlipsko.pl
Zaprasza do złożenia oferty cenowej na:
Wycena działek objętych decyzją ZRID dla inwestycji pn. Budowa drogi gminnej Nr 190349W – ulica Gospodarcza w Lipsku
- Przedmiot zamówienia
- Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na opracowaniu operatów szacunkowych działek, które będą stanowić własność Miasta i Gminy Lipsko na podstawie decyzji Starosty Lipskiego NR 1/2024 znak: BOŚ.6740.99.2021.WM z dnia 05.01. 2024 r. o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn.: „Budowa drogi gminnej Nr 190349W – ulica Gospodarcza w Lipsku”, wydanej na podstawie ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 162).
- Wycena winna być poprzedzona sporządzeniem przez biegłego rzeczoznawcę majątkowego inwentaryzacji nieruchomości zawierającej opis składników roślinnych oraz budowlanych znajdujących się na działkach położonych w liniach rozgraniczających teren inwestycji, a które zostaną nabyte z mocy prawa przez jednostkę samorządu terytorialnego. Inwentaryzacja winna stanowić podstawę do określenia wysokości odszkodowania za w/w działki, zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 162) wg stanu nieruchomości na dzień wydania decyzji ZRID przez organ I instancji oraz według ich wartości z dnia, w którym następuje ustalenie wysokości odszkodowania.
- Przedmiot zamówienia dotyczy 55 działek położonych w obrębie geodezyjnym 0001 LIPSKO, jednostka ewidencyjna 140903_4 LIPSKO - MIASTO. Szczegółowy wykaz działek wraz z ich powierzchniami stanowi załącznik nr 5 do niniejszego zapytania ofertowego.
- Wycena jest sporządzana w celu ustalenia wysokości odszkodowań, zgodnie z art. 18 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczegółowych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych.
- Wykonawca zobowiązany jest po upływie 12 miesięcy od daty sporządzenia operatu do jego aktualizacji przez okres kolejnych 12 miesięcy.
- Operaty powinny być wykonane w 2 egzemplarzach w tym 1 egzemplarz w formie elektronicznej podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym i zapisany na nośniku pendrive oraz 1 egzemplarz papierowy w formie oryginału, spięty w skoroszycie A4 z europerforacją i dostarczony do Starostwa Powiatowego w Lipsku, ul. Rynek 1, 27-300 Lipsko, biuro podawcze.
- Zamawiający udostępni Wykonawcy:
- Kopię Decyzji NR 1/2024 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej znak: BOŚ.6740.99.2021.WM z dnia 05.01.2024 r.
- Informacje i materiały niezbędne do wykonania zamówienia Wykonawca uzyska we własnym zakresie i na własny koszt.
- Termin realizacji zamówienia:
Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, jako oferta najkorzystniejsza i z którym zawarta zostanie umowa, zobowiązany jest do realizacji przedmiotu zamówienia do dnia 03.04.2024 r.
- Warunki udziału w postepowaniu:
- O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
- znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia (zał. nr 2);
- dysponują odpowiednimi osobami – co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia zawodowe z zakresu wyceny nieruchomości (zał. nr 3).
- Ponadto, w związku z wejściem w życie regulacji rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie w brzmieniu nadanym rozrządzeniem Rady (UE) nr 2022/576 z dnia 8 kwietnia 2022 r. w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) nr 833/2014 dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (dalej jako Rozporządzenie Rady) oraz ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. 2022 poz. 835, dalej jako Ustawa o szczególnych rozwiązaniach) – stanowiących regulacje prawa powszechnie obowiązującego, które statuują wobec tzw. podmiotów rosyjskich (tzn. podmiotów objętych/ określonych dyspozycją tych aktów prawnych – zgodnie z poniższym) sankcje i zakazy związane z obszarem zamówień publicznych – Zamawiający wskazuje, iż na gruncie niniejszego postępowania, zastosowanie mają również sankcje określone tymi regulacjami szczególnymi, tj.:
- zgodnie z art. 5k Rozporządzenia Rady zakazuje się udzielania lub dalszego wykonywania wszelkich zamówień publicznych lub koncesji objętych zakresem dyrektyw w sprawie zamówień publicznych, a także zakresem art. 10 ust. 1 i 3, art. 10 ust. 6 lit. a)-e), art. 10 ust. 8, 9 i 10, art. 11, 12, 13 i 14 dyrektywy 2014/23/UE, art. 7 lit. a)-d), art. 8, art. 10 lit. b)-f)
i lit. h)-j) dyrektywy 2014/24/UE, art. 18, art. 21 lit. b)-e) i lit. g)-i), art. 29 i 30 dyrektywy 2014/25/UE oraz art. 13 lit. a)-d), lit. f)-h) i lit. j) dyrektywy 2009/81/WE na rzecz lub
z udziałem:
- obywateli rosyjskich, osób fizycznych zamieszkałych w Rosji lub osób prawnych, podmiotów lub organów z siedzibą w Rosji;
- osób prawnych, podmiotów lub organów, do których prawa własności bezpośrednio lub pośrednio w ponad 50 % należą do podmiotu, o którym mowa w lit. a) niniejszego ustępu; lub
- osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów działających w imieniu lub pod kierunkiem podmiotu, o którym mowa w lit. a) lub b) niniejszego ustępu, w tym podwykonawców, dostawców lub podmiotów, na których zdolności polega się w rozumieniu dyrektyw w sprawie zamówień publicznych, w przypadku gdy przypada na nich ponad 10 % wartości zamówienia.
- zgodnie z art. 7 ust. 1 Ustawy o szczególnych rozwiązaniach z postępowania wyklucza się:
- Wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych
w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3, - Wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593, z późn. zm. 8 ) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3,
- Wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120 i 295) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006
i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3. - osoba lub podmiot podlegające wykluczeniu na podstawie ust. 1, które w okresie tego wykluczenia ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego lub dopuszczenie do udziału w konkursie lub biorą udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub w konkursie, podlegają karze pieniężnej. Karę pieniężną nakłada Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, w drodze decyzji, w wysokości do 20 000 000 zł.
Ocena spełniania wyżej wymienionych warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia/nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach.
- Wykonawca w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia oraz potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu winien dołączyć następujące dokumenty:
- oświadczenie, iż Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu w trybie zapytania ofertowego (zał. nr 2, zał. nr 3);
- oświadczenie w zakresie podstaw wykluczenia wprowadzonych w związku z sytuacją
w Ukrainie (zał. nr 6); - pełnomocnictwo do występowania w imieniu wykonawcy, w przypadku, gdy dokumenty składające się na ofertę podpisuje osoba, której umocowanie do reprezentowania wykonawcy nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty (jeżeli dotyczy).
- Termin związania z ofertą
Wykonawca zostaje związany złożoną ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu składania ofert.
- Opis sposobu przygotowania ofert
- Każdy Wykonawca może złożyć w niniejszym postępowaniu tylko jedną ofertę. Wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca.
- Oferta powinna być napisana czytelnie, w języku polskim i spięta w sposób nierozerwalny (uniemożliwiający przypadkową dekompletację).
- Oferta złożona przez Wykonawcę powinna zawierać: wypełniony formularz ofertowy (załącznik nr 1), oraz dokumenty wyszczególnione w rozdz. IV.
- Wszystkie formularze zawarte w zapytaniu ofertowym a w szczególności formularz ofertowy powinny być wypełnione wg wzorów, bez dokonywania w nich zmian przez Wykonawcę. Wszystkie dokumenty składające się na ofertę powinny być podpisane przez Wykonawcę lub upełnomocnionych przedstawicieli. Wszystkie dokumenty dołączone do oferty w postaci kopii winny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy.
- Brak jakichkolwiek z wyżej wymienionych dokumentów lub złożenie dokumentów
w niewłaściwej formie np. brak potwierdzenia kopii przez osoby uprawnione, spowoduje odrzucenie oferty. - Oferta powinna być złożona w zamkniętej kopercie z opisem „Oferta na wykonanie wyceny działek w miejscowości Lipsko – nie otwierać do 13.02.2024 r., godz. 13:00.”. Na kopercie oprócz powyższego opisu należy umieścić nazwę i dokładny adres Wykonawcy.
- Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert
- Oferty należy złożyć pod rygorem nieważności do dnia 13.02.2024 roku do godziny 13:00:
- w siedzibie Zamawiającego,
- pocztą: na adres Powiat Lipski, ul. Rynek 1, 27-300 Lipsko.
- Oferta może być złożona tylko do upływu terminu składania ofert.
- Do upływu terminu składania ofert Wykonawca może wycofać ofertę.
- Otwarcie ofert następuje niezwłocznie po upływie terminu składania ofert.
- Oferty złożone po terminie będą zwrócone niezwłocznie Wykonawcom bez otwierania.
- Opis sposobu obliczania ceny
- Cena oferty powinna uwzględniać wszystkie zobowiązania, musi być podana w złotych polskich, cyfrowo i słownie w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku.
- Cena ofertowa powinna mieć charakter ryczałtowy i powinna być tak skalkulowana, aby obejmowała wszystkie niezbędne koszty wymagane do realizacji przedmiotowego zamówienia.
- Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty do złożenia w wyznaczonym terminie ofert dodatkowych. Wykonawcy nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
- Ocena ofert
- Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, który złoży ofertę z najniższą ceną
i którego oferta będzie spełniać warunki wymagane przez Zamawiającego. - Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i wagami:
Kryteria oceny ofert: Cena oferty-100%
- Obliczenie punktów ze względu na kryterium „cena ofert” dla poszczególnych Wykonawców nastąpi według wzoru:
Najniższa cena brutto
Xi = …………………………………X 100 %
Cena brutto badanej oferty
gdzie: Xi –ilość punktów obliczona dla badanej ofert.
- W toku oceny ofert Zamawiający zastosuje zaokrąglenia wszystkich wyników do dwóch miejsc po przecinku.
- Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty
w celu zawarcia umowy
- Zamawiający powiadomi o wynikach postępowania wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty.
- Zamawiający zawrze umowę w sprawie zamówienia z Wykonawcą którego oferta została wybrana. Wybrany Wykonawca zostanie poinformowany o terminie i miejscu podpisania umowy.
- Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, będzie się uchylał od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert.
- Istotne dla stron postanowienia
- Zamawiający powiadomi o wynikach postępowania wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty.
- Wykonawca, którego oferta została wybrana, zobowiązany jest do zawarcia umowy zgodnie
z wymaganiami niniejszego zapytania ofertowego, jego zobowiązaniem zawartym w ofercie i na warunkach określonych we wzorze umowy Załącznik Nr 4 do niniejszego zapytania ofertowego. - Wybrany Wykonawca zostanie poinformowany o terminie i miejscu podpisania umowy.
- Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, będzie się uchylał od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert.
- Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień umowy zawartej z wybranym Wykonawcą w przypadkach określonych w § 9 wzoru umowy
- Klauzula informacyjna z art. 13 RODO do zastosowania przez zamawiających w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) dalej „RODO”, przekazujemy następujące informacje:
- Administrator danych:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiat Lipski. Adres siedziby: ul. Rynek 1, 27-300 Lipsko, adres e-mail: starostwo@powiatlipsko.pl, nr telefonu: 48 378 30 11.
- Inspektor Ochrony Danych:
W sprawach związanych z ochroną danych osobowych może Pani/Pan kontaktować się
z Inspektorem Ochrony Danych drogą elektroniczną pod adresem e-mail: iod@powiatlipsko.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
- Cele przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania danych osobowych:
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą przed zawarciem umowy) oraz art. 6 ust. 1 lit. e RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi) w celu udzielenia zmówienia publicznego na podstawie Regulaminu udzielania zamówień publicznych w Starostwie Powiatowym w Lipsku stanowiącego załącznik do Zarządzenia nr 59/2020 Starosty Lipskiego z dnia 31 grudnia 2020 r., w sprawie wprowadzenia Regulaminu udzielania zamówień publicznych o wartości szacunkowej mniejszej niż równowartości kwoty 130 000,00 zł netto w Starostwie Powiatowym w Lipsku.
- Odbiorcy danych osobowych:
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
- organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności Urząd Zamówień Publicznych oraz organy kontroli: Urząd Kontroli Skarbowej, Regionalna Izba Obrachunkowa, Urząd Skarbowy, ZUS, NIK itp.;
- inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Administratorem przetwarzają dane osobowe, w tym dostawców usług teleinformatycznych.
- Okres przechowywania danych osobowych:
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez 5 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Prawa osób, których dane dotyczą:
W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują Pani/Panu określone prawa:
-
- prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz prawo do uzyskania ich kopii - art.
15 RODO, - prawo do sprostowania danych Pani/Pana danych osobowych - art. 16 RODO,
- prawo żądania ograniczenia przetwarzania - art. 18 RODO.
- prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz prawo do uzyskania ich kopii - art.
Aby skorzystać z wyżej wymienionych praw, osoba, której dane dotyczą, powinna skontaktować się, wykorzystując podane dane kontaktowe, z administratorem i poinformować go, z którego prawa i w jakim zakresie chce skorzystać.
- Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego:
Jeśli stwierdzi Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza RODO, ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres siedziby: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
- Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych oraz konsekwencjach niepodania danych osobowych:
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Ich niepodanie spowoduje brak możliwości udziału w postępowaniu.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub do organizacji międzynarodowej.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w celu podjęcia jakikolwiek decyzji oraz nie będą profilowane.
- Osobami upoważnionymi do kontaktów z Wykonawcami jest:
Kamil Kapciak w zakresie opisu przedmiotu zamówienia: 48/3783-036
- Informacja o dodatkowych uprawnieniach zamawiającego
- Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postepowania bez podania przyczyn.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo zamknięcia postępowania bez wyboru oferty najkorzystniejszej.
- Wykonawcy, których oferty nie zostaną wybrane, nie mogą zgłaszać żadnych roszczeń względem Starostwa Powiatowego w Lipsku z tytułu otrzymania niniejszego zapytania ofertowego oraz przygotowania i złożenia ofert na to zapytanie.
- Załączniki:
- Wzór formularza ofertowego – zał. nr 1
- Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - zał. nr 2.
- Wzór oświadczenia – zał. nr 3
- Wzór umowy – zał. nr 4
- Wykaz działek – zał. nr 5
- Oświadczenie o braku podstaw wykluczenia – zał. nr 6
Materiały
zapytanie ofertowe PiR.272.1.4.2024zapytanie_ofertowe_PiR272142024_.pdf 0.43MB Zał. nr 1 formularz ofertowy
Zał_nr_1_formularz_ofertowy_.doc 0.06MB Zał. nr 2 oświadczenie
Zał_nr_2_oświadczenie.docx 0.01MB Zał. nr 3 oświadczenie o spełnieniu warunków udział
Zał_nr_3_oświadczenie_o_spełnieniu_warunków_udział.docx 0.01MB Zał. nr 4 wzór umowy - zatwierdzony
Zał_nr_4_wzór_umowy_-_zatwierdzony.pdf 0.30MB Zał. nr 5 wykaz działek
Zał_nr_5_wykaz_działek.doc 0.08MB Zał. nr 6 oświadczenie o braku podstaw wykluczenia
Zał_nr_6_oświadczenie_o_braku_podstaw_wykluczenia_.docx 0.01MB
- Pierwsza publikacja:
- 31.01.2024 14:47 Piotr Tkaczyk
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Sławomir Śmieciuch - Starosta
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Zapytanie ofertowe na wykonanie zamówienia o wartości szacunkowej do 130 000 zł pn.: „Wycena działek objętych decyzją ZRID dla inwestycji pn. Budowa drogi gminnej Nr 190349W - ulica Gospodarcza w Lipsku” | 1.0 | 31.01.2024 14:47 Piotr Tkaczyk |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP