W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.

Zapytanie ofertowe nr PiR.272.1.7.2023 „Wycena działek objętych decyzją ZRID dla inwestycji pn. budowa drogi gminnej w miejscowości Rzeczniów”

20.10.2023

Lipsko, 20.10.2023 r.

Znak: PiR.272.1.7.2023

 

ZAPYTANIE OFERTOWE

na wykonanie zamówienia o wartości szacunkowej do 130 000 zł pn.: „Wycena działek objętych decyzją ZRID dla inwestycji pn. budowa drogi gminnej w miejscowości Rzeczniów”

do niniejszego postępowania nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.).

 

  1. Zamawiający:

Powiat Lipski, ul. Rynek 1, 27-300 Lipsko

tel.(48-3783-034), faks ( 48-3783-044)

adres strony internetowej: samorzad.gov.pl/web/powiat-lipski

e-mail : starostwo@powiatlipsko.pl

 

Zaprasza do złożenia oferty cenowej na:

Wycena działek objętych decyzją ZRID dla inwestycji pn. budowa drogi gminnej w miejscowości Rzeczniów

 

  1. Przedmiot zamówienia:
  1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na opracowaniu operatów szacunkowych działek, które będą stanowić własność Gminy Rzeczniów  na podstawie decyzji Starosty Lipskiego NR 77/2023 znak: BOŚ.6740.20.2023.MP
    z dnia 28.08. 2023 r. o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn.: „budowa drogi gminnej w miejscowości Rzeczniów”, wydanej na podstawie ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 162).
  2. Wycena winna być poprzedzona sporządzeniem przez biegłego rzeczoznawcę majątkowego inwentaryzacji nieruchomości zawierającej opis składników roślinnych oraz budowlanych znajdujących się na działkach położonych w liniach rozgraniczających teren inwestycji, a które zostaną nabyte z mocy prawa przez jednostkę samorządu terytorialnego. Inwentaryzacja winna stanowić podstawę do określenia wysokości odszkodowania za w/w działki, zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy
    o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 162) wg stanu nieruchomości na dzień wydania decyzji ZRID przez organ I instancji oraz według ich wartości z dnia, w którym następuje ustalenie wysokości odszkodowania.
  3. Przedmiot zamówienia dotyczy 96 działek położonych w obrębie geodezyjnym 0019 RZECZNIÓW WIEŚ, jednostka ewidencyjna 140904_2 RZECZNIÓW. Szczegółowy wykaz działek wraz z ich powierzchniami stanowi załącznik nr 4 do niniejszego zapytania ofertowego.
  4. Wycena jest sporządzana w celu ustalenia wysokości odszkodowań, zgodnie z  art. 18 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczegółowych zasadach przygotowania
    i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 162).
  5. Wykonawca zobowiązany jest po upływie 12 miesięcy od daty sporządzenia operatu do jego aktualizacji przez okres kolejnych 12 miesięcy.
  6. Operaty powinny być wykonane w 2 egzemplarzach w formie oryginału, trwale spięte w sposób uniemożliwiający rozkompletowanie dokumentu i dostarczone do Starostwa Powiatowego w Lipsku, ul. Rynek 1, 27-300 Lipsko, Punkt Obsługi Interesanta – Biuro Podawcze.
  7. Zamawiający udostępni Wykonawcy:

- Kopię Decyzji NR 77/2023 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej znak: BOŚ.6740.20.2023.MP z dnia 28.08.2023 r.

  1.  Informacje i materiały niezbędne do wykonania zamówienia Wykonawca uzyska we własnym zakresie i na własny koszt.

 

  1. Termin realizacji zamówienia:

Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, jako oferta najkorzystniejsza i z którym zawarta zostanie umowa, zobowiązany jest do realizacji przedmiotu zamówienia od dnia podpisania umowy do dnia 21.12.2023 r.

 

  1. Warunki udziału w postępowaniu:
  1. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
  1. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia (zał. nr 2);
  2. dysponują odpowiednimi osobami – co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia zawodowe z zakresu wyceny nieruchomości (zał. nr 3).
  1. Ponadto, w związku z wejściem w życie regulacji rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie w brzmieniu nadanym rozrządzeniem Rady (UE) nr 2022/576 z dnia 8 kwietnia 2022 r. w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) nr 833/2014 dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (dalej jako Rozporządzenie Rady) oraz ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. 2022, poz. 835, dalej jako Ustawa o szczególnych rozwiązaniach) – stanowiących regulacje prawa powszechnie obowiązującego, które statuują wobec tzw. podmiotów rosyjskich (tzn. podmiotów objętych / określonych dyspozycją tych aktów prawnych – zgodnie z poniższym) sankcje i zakazy związane z obszarem zamówień publicznych – Zamawiający wskazuje, iż na gruncie niniejszego postępowania, zastosowanie mają również sankcje określone tymi regulacjami szczególnymi tj.:
  1. zgodnie z art. 5k Rozporządzenia Rady zakazuje się udzielania lub dalszego wykonywania wszelkich zamówień publicznych na rzecz lub z udziałem:
    1. obywateli rosyjskich lub osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów z siedzibą w Rosji,
    2. osób prawnych, podmiotów lub organów, do których prawa własności bezpośrednio lub pośrednio w ponad 50 % należą do podmiotu, o którym mowa w lit. a,
    3. osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów działających w imieniu lub pod kierunkiem podmiotu, o którym mowa w lit. a lub lit. B;

            w tym podwykonawców, dostawców lub podmiotów, na których zdolności polega się na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, w przypadku, gdy przypada na nich ponad 10 % wartości zamówienia,

  1. zgodnie z art. 7 ust. 1 Ustawy o szczególnych rozwiązaniach z postępowania wyklucza się:
    1. Wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy o szczególnych rozwiązaniach;
    2. Wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U.
      z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych
      w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy o szczególnych rozwiązaniach;
    3. Wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy
      z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt
      3 Ustawy o szczególnych rozwiązaniach, w okresie trwania okoliczności wskazanych powyżej;

osoba lub podmiot podlegające wykluczeniu na podstawie przesłanek określonych w ppkt 2 lit. a - c, które w okresie tego wykluczenia ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego lub biorą udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, podlegają karze pieniężnej – karę pieniężną nakłada Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, w drodze decyzji, w wysokości do 20 000 000 zł. 

Ocena spełniania wyżej wymienionych warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia/nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach.

  1. Do udokumentowania spełnienia wymaganych warunków Wykonawca winien dołączyć następujące dokumenty:
  1. oświadczenie, iż Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu w trybie zapytania ofertowego (zał. nr 2, zał. nr 3);
  2. oświadczenie w zakresie podstaw wykluczenia wprowadzonych w związku z sytuacją w Ukrainie (zał. nr 6);
  3. pełnomocnictwo – jeżeli dotyczy.

 

  1. Termin związania z ofertą:

Wykonawca zostaje związany złożoną ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu składania ofert.

 

  1. Opis sposobu przygotowania ofert:
  1. Każdy Wykonawca może złożyć w niniejszym postępowaniu tylko jedną ofertę. Wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca.
  2. Oferta powinna być napisana czytelnie, w języku polskim i spięta w sposób nierozerwalny (uniemożliwiający przypadkową dekompletację).
  3. Oferta złożona przez Wykonawcę powinna zawierać: wypełniony formularz ofertowy (załącznik nr 1), oraz dokumenty wyszczególnione w rozdz. IV ust. 3.
  4. Wszystkie formularze zawarte w zapytaniu ofertowym, a w szczególności formularz ofertowy powinny być wypełnione wg wzorów, bez dokonywania w nich zmian przez Wykonawcę. Wszystkie dokumenty składające się na ofertę powinny być podpisane przez Wykonawcę lub upełnomocnionych przedstawicieli. Formularz ofertowy, Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, muszą być złożone w oryginale.  Wszystkie dokumenty składające się na ofertę powinny być podpisane przez Wykonawcę lub upełnomocnionych przedstawicieli. Wszystkie dokumenty dołączone do oferty w postaci kopii winny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy.
  5. Brak jakichkolwiek z wyżej wymienionych dokumentów lub złożenie dokumentów
    w niewłaściwej formie.
  6. Oferta powinna być złożona w zamkniętej kopercie z opisem „Oferta na wycenę działek objętych decyzją ZRID dla inwestycji pn. budowa drogi gminnej
    w miejscowości Rzeczniów – nie otwierać do 27.10.2023, godz. 10.30.
    ”. Na kopercie oprócz powyższego opisu należy umieścić nazwę i dokładny adres Wykonawcy.

 

  1. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert:
  1. Oferty należy złożyć pod rygorem nieważności do dnia 27.10.2023 r. do godziny 12:00 :

- w siedzibie Zamawiającego;

- pocztą: na adres Powiat Lipski, ul. Rynek 1, 27-300 Lipsko.

  1. Oferta może być złożona tylko do upływu terminu składania ofert.
  2. Do upływu terminu składania ofert wykonawca może wycofać ofertę.
  3. Otwarcie ofert następuje niezwłocznie po upływie terminu składania ofert.
  4. Oferty złożone po terminie będą zwrócone niezwłocznie Wykonawcom bez otwierania.

​​​​​​​

  1. Opis sposobu obliczania ceny:
  1. Cena oferty powinna uwzględniać wszystkie zobowiązania, musi być podana
    w złotych polskich, cyfrowo i słownie w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku.
  2. Cena ofertowa powinna mieć charakter ryczałtowy i powinna być tak skalkulowana, aby obejmowała wszystkie niezbędne koszty wymagane do realizacji przedmiotowego zamówienia.
  3. Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania zakresu przedmiotu umowy nie będą podstawą do żądania zmiany wynagrodzenia wskazanego w ofercie, cenę obliczoną zgodnie z powyższym opisem wykonawca wpisze w stosownym punkcie formularza oferty.
  4. Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty do złożenia w wyznaczonym terminie ofert dodatkowych. Wykonawcy nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.

​​​​​​​

  1. Ocena ofert:
  1. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, który złoży ofertę z najniższą ceną i którego oferta będzie spełniać warunki wymagane przez Zamawiającego.
  2. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i wagami:

Kryteria oceny ofert: Cena oferty-100%

  1. Obliczenie punktów ze względu na kryterium „cena ofert” dla poszczególnych Wykonawców nastąpi według wzoru:

 

                                          Najniższa cena brutto 

                          Xi = …………………………………X 100 %

                                     Cena brutto badanej oferty

 

gdzie: Xi –ilość punktów obliczona dla badanej ofert.

 

  1. W toku oceny ofert Zamawiający zastosuje zaokrąglenia wszystkich wyników do dwóch miejsc po przecinku.

​​​​​​​

  1. Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy:
  1. Zamawiający niezwłocznie zawiadomi pisemnie wybranego Wykonawcę, że jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, a także pozostałych wykonawców o dokonanym wyborze.
  2. Zawiadomienie Wykonawcy o wyborze jego oferty będzie jednocześnie zleceniem wykonania przedmiotowego zamówienia oraz zaproszeniem do zawarcia umowy.
  3. Zamawiający zawrze umowę w sprawie zamówienia z Wykonawcą którego oferta została wybrana. Wybrany Wykonawca zostanie poinformowany o terminie i miejscu podpisania umowy.
  4. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, będzie się uchylał od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert.

​​​​​​​

  1. Istotne dla stron postanowienia:
  1. Umowa zostanie zawarta na podstawie złożonej oferty.
  2. Szczegółowe wymagania dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia, w tym gwarancji, kar, płatności zawarte są w załączniku nr 4 – wzór umowy.

​​​​​​​

  1. Klauzula informacyjna z art. 13 RODO do zastosowania przez zamawiających w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego:

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) dalej „RODO”, przekazujemy następujące informacje:

  1. Administrator danych:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe w Lipsku. Adres siedziby: ul. Rynek 1, 27-300 Lipsko, adres e-mail: starostwo@powiatlipsko.pl, nr telefonu: 48 378 30 11.

  1. Inspektor Ochrony Danych:

W sprawach związanych z ochroną danych osobowych może Pani/Pan kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych drogą elektroniczną pod adresem e-mail: iod@powiatlipsko.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora.

  1. Cele przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania danych osobowych:

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą przed zawarciem umowy) oraz art. 6 ust. 1 lit. e RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi) w celu udzielenia zmówienia publicznego na podstawie Regulaminu udzielania zamówień publicznych w Starostwie Powiatowym w Lipsku stanowiącego załącznik do Zarządzenia nr 59/2020 Starosty Lipskiego z dnia 31 grudnia 2020 r., w sprawie wprowadzenia Regulaminu udzielania zamówień publicznych o wartości szacunkowej mniejszej niż równowartości kwoty 130 000,00 zł netto w Starostwie Powiatowym w Lipsku.

  1. Odbiorcy danych osobowych:

Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:

  1. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności Urząd Zamówień Publicznych oraz organy kontroli: Urząd Kontroli Skarbowej, Regionalna Izba Obrachunkowa, Urząd Skarbowy, ZUS, NIK itp.;
  2. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych
    z Administratorem przetwarzają dane osobowe, w tym dostawców usług teleinformatycznych.
  1. Okres przechowywania danych osobowych:

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez 5 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

  1. Prawa osób, których dane dotyczą:

W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują Pani/Panu określone prawa:

  1. prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz prawo do uzyskania ich kopii - art. 15 RODO,
  1. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego:

Jeśli stwierdzi Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza RODO, ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres siedziby: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

  1. Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych oraz konsekwencjach niepodania danych osobowych:

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Ich niepodanie spowoduje brak możliwości udziału w postępowaniu.

  1. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub do organizacji międzynarodowej.
  2. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany
    w celu podjęcia jakikolwiek decyzji oraz nie będą profilowane.
  1. Osobami upoważnionymi do kontaktów z Wykonawcami jest:

Kamil Kapciak w zakresie opisu przedmiotu zamówienia: 48/3783-036

  1. Informacja o dodatkowych uprawnieniach zamawiającego:
  1. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bez podania przyczyn.
  2. Zamawiający zastrzega sobie prawo zamknięcia postępowania bez wyboru oferty najkorzystniejszej.
  3. Wykonawcy, których oferty nie zostaną wybrane, nie mogą zgłaszać żadnych roszczeń względem Starostwa Powiatowego w Lipsku z tytułu otrzymania niniejszego zapytania ofertowego oraz przygotowania i złożenia ofert na to zapytanie.
  1. Załączniki:
  1. Wzór formularza ofertowego – zał. nr 1
  2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - zał. nr 2.
  3. Wzór oświadczenia – zał. nr 3
  4. Wzór umowy – zał. nr 4
  5. Wykaz działek – zał. nr 5
  6. Oświadczenie o braku podstaw wykluczenia – zał. nr 6

Materiały

Zapytanie ofertowe PiR.272.1.7.2023
Zapytanie​_ofertowe​_PiR272172023.pdf 0.31MB
Zał. nr 1 formularz ofertowy
Zał​_nr​_1​_formularz​_ofertowy.doc 0.03MB
Zał. nr 2 oświadczenie
Zał​_nr​_2​_oświadczenie.docx 0.01MB
Zał. nr 3 oświadczenie
Zał​_nr​_3​_oświadczenie.doc 0.02MB
Zał. nr 4 wzór umowy
Zał​_nr​_4​_wzór​_umowy.pdf 0.21MB
Zał. nr 5 wykaz działek
Zał​_nr​_5​_wykaz​_działek.pdf 0.27MB
Zał. nr 6 oświadczenie o braku podstaw wykluczenia z postępowania
Zał​_nr​_6​_oświadczenie​_o​_braku​_podstaw​_wykluczenia​_z​_postępowania.odt 0.03MB
{"register":{"columns":[]}}