Zapytanie ofertowe nr PiR.272.1.7.2023 „Wycena działek objętych decyzją ZRID dla inwestycji pn. budowa drogi gminnej w miejscowości Rzeczniów”
20.10.2023
Lipsko, 20.10.2023 r.
Znak: PiR.272.1.7.2023
ZAPYTANIE OFERTOWE
na wykonanie zamówienia o wartości szacunkowej do 130 000 zł pn.: „Wycena działek objętych decyzją ZRID dla inwestycji pn. budowa drogi gminnej w miejscowości Rzeczniów”
do niniejszego postępowania nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.).
- Zamawiający:
Powiat Lipski, ul. Rynek 1, 27-300 Lipsko
tel.(48-3783-034), faks ( 48-3783-044)
adres strony internetowej: samorzad.gov.pl/web/powiat-lipski
e-mail : starostwo@powiatlipsko.pl
Zaprasza do złożenia oferty cenowej na:
Wycena działek objętych decyzją ZRID dla inwestycji pn. budowa drogi gminnej w miejscowości Rzeczniów
- Przedmiot zamówienia:
- Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na opracowaniu operatów szacunkowych działek, które będą stanowić własność Gminy Rzeczniów na podstawie decyzji Starosty Lipskiego NR 77/2023 znak: BOŚ.6740.20.2023.MP
z dnia 28.08. 2023 r. o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn.: „budowa drogi gminnej w miejscowości Rzeczniów”, wydanej na podstawie ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 162). - Wycena winna być poprzedzona sporządzeniem przez biegłego rzeczoznawcę majątkowego inwentaryzacji nieruchomości zawierającej opis składników roślinnych oraz budowlanych znajdujących się na działkach położonych w liniach rozgraniczających teren inwestycji, a które zostaną nabyte z mocy prawa przez jednostkę samorządu terytorialnego. Inwentaryzacja winna stanowić podstawę do określenia wysokości odszkodowania za w/w działki, zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy
o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 162) wg stanu nieruchomości na dzień wydania decyzji ZRID przez organ I instancji oraz według ich wartości z dnia, w którym następuje ustalenie wysokości odszkodowania. - Przedmiot zamówienia dotyczy 96 działek położonych w obrębie geodezyjnym 0019 RZECZNIÓW WIEŚ, jednostka ewidencyjna 140904_2 RZECZNIÓW. Szczegółowy wykaz działek wraz z ich powierzchniami stanowi załącznik nr 4 do niniejszego zapytania ofertowego.
- Wycena jest sporządzana w celu ustalenia wysokości odszkodowań, zgodnie z art. 18 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczegółowych zasadach przygotowania
i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 162). - Wykonawca zobowiązany jest po upływie 12 miesięcy od daty sporządzenia operatu do jego aktualizacji przez okres kolejnych 12 miesięcy.
- Operaty powinny być wykonane w 2 egzemplarzach w formie oryginału, trwale spięte w sposób uniemożliwiający rozkompletowanie dokumentu i dostarczone do Starostwa Powiatowego w Lipsku, ul. Rynek 1, 27-300 Lipsko, Punkt Obsługi Interesanta – Biuro Podawcze.
- Zamawiający udostępni Wykonawcy:
- Kopię Decyzji NR 77/2023 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej znak: BOŚ.6740.20.2023.MP z dnia 28.08.2023 r.
- Informacje i materiały niezbędne do wykonania zamówienia Wykonawca uzyska we własnym zakresie i na własny koszt.
- Termin realizacji zamówienia:
Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, jako oferta najkorzystniejsza i z którym zawarta zostanie umowa, zobowiązany jest do realizacji przedmiotu zamówienia od dnia podpisania umowy do dnia 21.12.2023 r.
- Warunki udziału w postępowaniu:
- O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
- znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia (zał. nr 2);
- dysponują odpowiednimi osobami – co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia zawodowe z zakresu wyceny nieruchomości (zał. nr 3).
- Ponadto, w związku z wejściem w życie regulacji rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie w brzmieniu nadanym rozrządzeniem Rady (UE) nr 2022/576 z dnia 8 kwietnia 2022 r. w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) nr 833/2014 dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (dalej jako Rozporządzenie Rady) oraz ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. 2022, poz. 835, dalej jako Ustawa o szczególnych rozwiązaniach) – stanowiących regulacje prawa powszechnie obowiązującego, które statuują wobec tzw. podmiotów rosyjskich (tzn. podmiotów objętych / określonych dyspozycją tych aktów prawnych – zgodnie z poniższym) sankcje i zakazy związane z obszarem zamówień publicznych – Zamawiający wskazuje, iż na gruncie niniejszego postępowania, zastosowanie mają również sankcje określone tymi regulacjami szczególnymi tj.:
- zgodnie z art. 5k Rozporządzenia Rady zakazuje się udzielania lub dalszego wykonywania wszelkich zamówień publicznych na rzecz lub z udziałem:
- obywateli rosyjskich lub osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów z siedzibą w Rosji,
- osób prawnych, podmiotów lub organów, do których prawa własności bezpośrednio lub pośrednio w ponad 50 % należą do podmiotu, o którym mowa w lit. a,
- osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów działających w imieniu lub pod kierunkiem podmiotu, o którym mowa w lit. a lub lit. B;
w tym podwykonawców, dostawców lub podmiotów, na których zdolności polega się na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, w przypadku, gdy przypada na nich ponad 10 % wartości zamówienia,
- zgodnie z art. 7 ust. 1 Ustawy o szczególnych rozwiązaniach z postępowania wyklucza się:
- Wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy o szczególnych rozwiązaniach;
- Wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U.
z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych
w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy o szczególnych rozwiązaniach; - Wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy
z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt
3 Ustawy o szczególnych rozwiązaniach, w okresie trwania okoliczności wskazanych powyżej;
osoba lub podmiot podlegające wykluczeniu na podstawie przesłanek określonych w ppkt 2 lit. a - c, które w okresie tego wykluczenia ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego lub biorą udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, podlegają karze pieniężnej – karę pieniężną nakłada Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, w drodze decyzji, w wysokości do 20 000 000 zł.
Ocena spełniania wyżej wymienionych warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia/nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach.
- Do udokumentowania spełnienia wymaganych warunków Wykonawca winien dołączyć następujące dokumenty:
- oświadczenie, iż Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu w trybie zapytania ofertowego (zał. nr 2, zał. nr 3);
- oświadczenie w zakresie podstaw wykluczenia wprowadzonych w związku z sytuacją w Ukrainie (zał. nr 6);
- pełnomocnictwo – jeżeli dotyczy.
- Termin związania z ofertą:
Wykonawca zostaje związany złożoną ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu składania ofert.
- Opis sposobu przygotowania ofert:
- Każdy Wykonawca może złożyć w niniejszym postępowaniu tylko jedną ofertę. Wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca.
- Oferta powinna być napisana czytelnie, w języku polskim i spięta w sposób nierozerwalny (uniemożliwiający przypadkową dekompletację).
- Oferta złożona przez Wykonawcę powinna zawierać: wypełniony formularz ofertowy (załącznik nr 1), oraz dokumenty wyszczególnione w rozdz. IV ust. 3.
- Wszystkie formularze zawarte w zapytaniu ofertowym, a w szczególności formularz ofertowy powinny być wypełnione wg wzorów, bez dokonywania w nich zmian przez Wykonawcę. Wszystkie dokumenty składające się na ofertę powinny być podpisane przez Wykonawcę lub upełnomocnionych przedstawicieli. Formularz ofertowy, Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, muszą być złożone w oryginale. Wszystkie dokumenty składające się na ofertę powinny być podpisane przez Wykonawcę lub upełnomocnionych przedstawicieli. Wszystkie dokumenty dołączone do oferty w postaci kopii winny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy.
- Brak jakichkolwiek z wyżej wymienionych dokumentów lub złożenie dokumentów
w niewłaściwej formie. - Oferta powinna być złożona w zamkniętej kopercie z opisem „Oferta na wycenę działek objętych decyzją ZRID dla inwestycji pn. budowa drogi gminnej
w miejscowości Rzeczniów – nie otwierać do 27.10.2023, godz. 10.30.”. Na kopercie oprócz powyższego opisu należy umieścić nazwę i dokładny adres Wykonawcy.
- Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert:
- Oferty należy złożyć pod rygorem nieważności do dnia 27.10.2023 r. do godziny 12:00 :
- w siedzibie Zamawiającego;
- pocztą: na adres Powiat Lipski, ul. Rynek 1, 27-300 Lipsko.
- Oferta może być złożona tylko do upływu terminu składania ofert.
- Do upływu terminu składania ofert wykonawca może wycofać ofertę.
- Otwarcie ofert następuje niezwłocznie po upływie terminu składania ofert.
- Oferty złożone po terminie będą zwrócone niezwłocznie Wykonawcom bez otwierania.
- Opis sposobu obliczania ceny:
- Cena oferty powinna uwzględniać wszystkie zobowiązania, musi być podana
w złotych polskich, cyfrowo i słownie w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku. - Cena ofertowa powinna mieć charakter ryczałtowy i powinna być tak skalkulowana, aby obejmowała wszystkie niezbędne koszty wymagane do realizacji przedmiotowego zamówienia.
- Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania zakresu przedmiotu umowy nie będą podstawą do żądania zmiany wynagrodzenia wskazanego w ofercie, cenę obliczoną zgodnie z powyższym opisem wykonawca wpisze w stosownym punkcie formularza oferty.
- Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty do złożenia w wyznaczonym terminie ofert dodatkowych. Wykonawcy nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
- Ocena ofert:
- Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, który złoży ofertę z najniższą ceną i którego oferta będzie spełniać warunki wymagane przez Zamawiającego.
- Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i wagami:
Kryteria oceny ofert: Cena oferty-100%
- Obliczenie punktów ze względu na kryterium „cena ofert” dla poszczególnych Wykonawców nastąpi według wzoru:
Najniższa cena brutto
Xi = …………………………………X 100 %
Cena brutto badanej oferty
gdzie: Xi –ilość punktów obliczona dla badanej ofert.
- W toku oceny ofert Zamawiający zastosuje zaokrąglenia wszystkich wyników do dwóch miejsc po przecinku.
- Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy:
- Zamawiający niezwłocznie zawiadomi pisemnie wybranego Wykonawcę, że jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, a także pozostałych wykonawców o dokonanym wyborze.
- Zawiadomienie Wykonawcy o wyborze jego oferty będzie jednocześnie zleceniem wykonania przedmiotowego zamówienia oraz zaproszeniem do zawarcia umowy.
- Zamawiający zawrze umowę w sprawie zamówienia z Wykonawcą którego oferta została wybrana. Wybrany Wykonawca zostanie poinformowany o terminie i miejscu podpisania umowy.
- Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, będzie się uchylał od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert.
- Istotne dla stron postanowienia:
- Umowa zostanie zawarta na podstawie złożonej oferty.
- Szczegółowe wymagania dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia, w tym gwarancji, kar, płatności zawarte są w załączniku nr 4 – wzór umowy.
- Klauzula informacyjna z art. 13 RODO do zastosowania przez zamawiających w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego:
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) dalej „RODO”, przekazujemy następujące informacje:
- Administrator danych:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe w Lipsku. Adres siedziby: ul. Rynek 1, 27-300 Lipsko, adres e-mail: starostwo@powiatlipsko.pl, nr telefonu: 48 378 30 11.
- Inspektor Ochrony Danych:
W sprawach związanych z ochroną danych osobowych może Pani/Pan kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych drogą elektroniczną pod adresem e-mail: iod@powiatlipsko.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
- Cele przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania danych osobowych:
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą przed zawarciem umowy) oraz art. 6 ust. 1 lit. e RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi) w celu udzielenia zmówienia publicznego na podstawie Regulaminu udzielania zamówień publicznych w Starostwie Powiatowym w Lipsku stanowiącego załącznik do Zarządzenia nr 59/2020 Starosty Lipskiego z dnia 31 grudnia 2020 r., w sprawie wprowadzenia Regulaminu udzielania zamówień publicznych o wartości szacunkowej mniejszej niż równowartości kwoty 130 000,00 zł netto w Starostwie Powiatowym w Lipsku.
- Odbiorcy danych osobowych:
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
- organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności Urząd Zamówień Publicznych oraz organy kontroli: Urząd Kontroli Skarbowej, Regionalna Izba Obrachunkowa, Urząd Skarbowy, ZUS, NIK itp.;
- inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych
z Administratorem przetwarzają dane osobowe, w tym dostawców usług teleinformatycznych.
- Okres przechowywania danych osobowych:
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez 5 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Prawa osób, których dane dotyczą:
W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują Pani/Panu określone prawa:
- prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz prawo do uzyskania ich kopii - art. 15 RODO,
- Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego:
Jeśli stwierdzi Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza RODO, ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres siedziby: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
- Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych oraz konsekwencjach niepodania danych osobowych:
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Ich niepodanie spowoduje brak możliwości udziału w postępowaniu.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub do organizacji międzynarodowej.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany
w celu podjęcia jakikolwiek decyzji oraz nie będą profilowane.
- Osobami upoważnionymi do kontaktów z Wykonawcami jest:
Kamil Kapciak w zakresie opisu przedmiotu zamówienia: 48/3783-036
- Informacja o dodatkowych uprawnieniach zamawiającego:
- Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bez podania przyczyn.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo zamknięcia postępowania bez wyboru oferty najkorzystniejszej.
- Wykonawcy, których oferty nie zostaną wybrane, nie mogą zgłaszać żadnych roszczeń względem Starostwa Powiatowego w Lipsku z tytułu otrzymania niniejszego zapytania ofertowego oraz przygotowania i złożenia ofert na to zapytanie.
- Załączniki:
- Wzór formularza ofertowego – zał. nr 1
- Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - zał. nr 2.
- Wzór oświadczenia – zał. nr 3
- Wzór umowy – zał. nr 4
- Wykaz działek – zał. nr 5
- Oświadczenie o braku podstaw wykluczenia – zał. nr 6
Materiały
Zapytanie ofertowe PiR.272.1.7.2023Zapytanie_ofertowe_PiR272172023.pdf 0.31MB Zał. nr 1 formularz ofertowy
Zał_nr_1_formularz_ofertowy.doc 0.03MB Zał. nr 2 oświadczenie
Zał_nr_2_oświadczenie.docx 0.01MB Zał. nr 3 oświadczenie
Zał_nr_3_oświadczenie.doc 0.02MB Zał. nr 4 wzór umowy
Zał_nr_4_wzór_umowy.pdf 0.21MB Zał. nr 5 wykaz działek
Zał_nr_5_wykaz_działek.pdf 0.27MB Zał. nr 6 oświadczenie o braku podstaw wykluczenia z postępowania
Zał_nr_6_oświadczenie_o_braku_podstaw_wykluczenia_z_postępowania.odt 0.03MB