ZAPYTANIE OFERTOWE nr PiR.272.1.15.2022 „Badanie sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Lipsku za 2022 i 2023 rok
02.12.2022
Lipsko, 02.12.2022 r.
PiR.272.1.15.2022
ZAPYTANIE OFERTOWE
na wykonanie zamówienia o wartości szacunkowej do 130 000 zł pn.: „Badanie sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Lipsku za 2022 i 2023 rok”
do niniejszego postępowania nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 z późn. zm.).
- Wprowadzenie
Powiat Lipski działając na podstawie art. 66 ust.4 ustawy z dnia 29 września 1994 r.
o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105, 2106, z 2022 r. poz. 1488) zaprasza uprawnione podmioty do składania ofert na usługę dotyczącą badania i oceny oraz sporządzenie pisemnej opinii wraz z raportem biegłego rewidenta o wyniku badania sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Lipsku za 2022 i 2023 rok.
- Nazwa i adres Zamawiającego
Powiat Lipski, ul. Rynek 1, 27-300 Lipsko
tel.(48-3783-034), faks ( 48-3783-044)
adres strony internetowej: https://samorzad.gov.pl/web/powiat-lipski
e-mail : starostwo@powiatlipsko.pl
- Nazwa i opis przedmiotu zamówienia
Przeprowadzenie badania sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Lipsku za rok obrotowy 2022 i 2023 obejmujący okres
od 01.01.2022r. do 31.12.2022 r. i 01.01.2023 r. do 31.12.2023 r. oraz sporządzenie pisemnej opinii wraz z raportem biegłego rewidenta o tym, czy sprawozdanie finansowe jest prawidłowe oraz rzetelnie i jasno przedstawia sytuację majątkową i finansową oraz wynik finansowy SPZZOZ w Lipsku.
Informacje dotyczące badanej jednostki:
L.p. |
Nazwa jednostki |
Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej |
1. |
Adres |
ul. J. Śniadeckiego 2, 27-300 Lipsko |
2. |
Nr telefonu |
48-3783507 |
3. |
Nr fax |
48 -3783663 |
4. |
Osoba do kontaktu/Stanowisko |
Anna Wieczorek główny księgowy |
5. |
Księgowość |
Księgowość komputerowa |
6. |
Rok rozpoczęcia działalności |
1982 |
7. |
Przedmiot działalności |
całodobowe świadczenia zdrowotne, specjalistyczne poradnie, pomoc doraźna |
8. |
Średnioroczne zatrudnienie w przeliczeniu na pełen etat 2021r. |
386 |
9. |
Suma aktywów bilansu 2021r. |
31 956 225,47 zł. |
10. |
Przychody netto ze sprzedaży towarów i produktów oraz operacji finansowych |
54 940 884,89 zł. |
11. |
Okres objęty badaniem |
01.01.2022 r. – 31.12.2022 r. 01.01.2023 r. – 31.12.2023 r. |
12. |
Preferowany termin: 1. przeprowadzenia badania (zakończenie) 2. złożenie raportu i opinii |
|
13. |
Miejsce badania |
Siedziba SPZZOZ w Lipsku |
14. |
Badanie jednostkowego sprawozdania finansowego według: |
ustawy o rachunkowości |
- Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu potwierdzenia spełniania tych
warunków
- O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się podmioty:
- posiadające uprawnienia wynikające z ustawy z dnia 11 maja 2017r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1302),
- posiadające doświadczenie w badaniu sprawozdań finansowych - przynajmniej trzykrotne badanie i ocena sprawozdań finansowych podmiotów leczniczych (samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej).
- ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej podmiotów uprawnionych do badania sprawozdań finansowych.
- Ponadto, w związku z wejściem w życie regulacji rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie w brzmieniu nadanym rozrządzeniem Rady (UE) nr 2022/576 z dnia 8 kwietnia 2022 r. w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) nr 833/2014 dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (dalej jako Rozporządzenie Rady) oraz ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. 2022, poz. 835, dalej jako Ustawa o szczególnych rozwiązaniach) – stanowiących regulacje prawa powszechnie obowiązującego, które statuują wobec tzw. podmiotów rosyjskich (tzn. podmiotów objętych / określonych dyspozycją tych aktów prawnych – zgodnie z poniższym) sankcje i zakazy związane z obszarem zamówień publicznych – Zamawiający wskazuje, iż na gruncie niniejszego postępowania, zastosowanie mają również sankcje określone tymi regulacjami szczególnymi tj.:
- zgodnie z art. 5k Rozporządzenia Rady zakazuje się udzielania lub dalszego wykonywania wszelkich zamówień publicznych na rzecz lub z udziałem:
- obywateli rosyjskich lub osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów z siedzibą w Rosji,
- osób prawnych, podmiotów lub organów, do których prawa własności bezpośrednio lub pośrednio w ponad 50 % należą do podmiotu, o którym mowa w lit. a,
- osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów działających w imieniu lub pod kierunkiem podmiotu, o którym mowa w lit. a lub lit. b;
w tym podwykonawców, dostawców lub podmiotów, na których zdolności polega się na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, w przypadku, gdy przypada na nich ponad 10 % wartości zamówienia,
- zgodnie z art. 7 ust. 1 Ustawy o szczególnych rozwiązaniach z postępowania wyklucza się:
- Wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy o szczególnych rozwiązaniach;
- Wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy o szczególnych rozwiązaniach;
- Wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy o szczególnych rozwiązaniach, w okresie trwania okoliczności wskazanych powyżej;
osoba lub podmiot podlegające wykluczeniu na podstawie przesłanek określonych w ppkt 2 lit. a - c, które w okresie tego wykluczenia ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego lub biorą udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, podlegają karze pieniężnej – karę pieniężną nakłada Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, w drodze decyzji, w wysokości do 20 000 000 zł.
- Termin związania z ofertą
Wykonawca zostaje związany złożoną ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu składania ofert.
- Oświadczenia i dokumenty, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu
- Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
- Kopię dokumentu wydanego przez Krajową Radę Biegłych Rewidentów o wpisie Wykonawcy na listę podmiotów uprawnionych do badania sprawozdań finansowych.
- Informację o wpisie do rejestru biegłych rewidentów z podaniem nr i daty wpisu.
- Oświadczenie Wykonawcy do wyrażenia bezstronnej i niezależnej opinii o badanym sprawozdaniu finansowym względem Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Lipsku.
- Informacje o wykonawcy wraz z listą spzoz-ów, w których wykonawca w latach poprzednich przeprowadził badanie sprawozdania finansowego wraz ze wskazaniem kluczowego biegłego rewidenta.
- Oświadczenie w zakresie doświadczenia kluczowego biegłego rewidenta w badaniu sprawozdań finansowych spzoz-ów (wzór druku stanowiący załącznik nr 2 do zapytania).
- Wykaz osób, które będą uczestniczyć w realizacji usługi w siedzibie SPZZOZ wraz
z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia w badaniu sprawozdań finansowych spzoz-ów niezbędnych do wykonania usługi. - Poświadczona za zgodność z oryginałem kserokopię dokumentu potwierdzającego posiadanie przez firmę audytorską ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej z tytułu wykonywania czynności rewizji finansowej.
- Oświadczenie w zakresie podstaw wykluczenia wprowadzonych w związku z sytuacją
w Ukrainie (wzór druku stanowiący załącznik nr 3 do zapytania).
- Sposób przygotowania oferty
- Każdy Wykonawca może złożyć w niniejszym postępowaniu tylko jedną ofertę. Wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca.
- Oferta powinna być napisana czytelnie, w języku polskim i spięta w sposób nierozerwalny (uniemożliwiający przypadkową dekompletację).
- Oferta złożona przez Wykonawcę powinna zawierać: wypełniony formularz ofertowy (załącznik nr 1), oraz dokumenty wyszczególnione w rozdz. VI.
- Formularz ofertowy zawarty w zapytaniu ofertowym powinien być wypełniony wg wzorów, bez dokonywania w nich zmian przez Wykonawcę. Wszystkie dokumenty składające się na ofertę powinny być podpisane przez Wykonawcę lub upełnomocnionych przedstawicieli. Wszystkie dokumenty dołączone do oferty w postaci kopii winny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy.
- Brak jakichkolwiek z wyżej wymienionych dokumentów lub złożenie dokumentów
w niewłaściwej formie np. brak potwierdzenia kopii przez osoby uprawnione, spowoduje odrzucenie oferty. - Oferta powinna być złożona w zamkniętej kopercie z opisem „Badanie sprawozdania finansowego SPZZOZ w Lipsku za 2022 i 2023 rok - nie otwierać do 12.12.2022 r., godz. 12:00”. Na kopercie oprócz powyższego opisu należy umieścić nazwę i dokładny adres Wykonawcy.
- Miejsce i termin składania ofert:
- Oferty należy składać (przesłać) w Starostwie Powiatowym w Lipsku, ul. Rynek1,
27-300 Lipsko w Biurze Obsługi Interesanta do dnia 12.12.2022 roku do godziny 12:00. Oferty złożone po terminie będą zwrócone niezwłocznie Wykonawcom bez otwierania. - Otwarcie ofert nastąpi w Starostwie Powiatowym w Lipsku, pokój nr 34 w dniu 12.12.2022 r.
- Opis sposobu obliczania ceny
- Cena oferty powinna uwzględniać wszystkie zobowiązania, musi być podana w złotych polskich, cyfrowo i słownie w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku.
- Cena ofertowa powinna mieć charakter ryczałtowy i powinna być tak skalkulowana, aby obejmowała wszystkie niezbędne koszty wymagane do realizacji przedmiotowego zamówienia
- Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty do złożenia w wyznaczonym terminie ofert dodatkowych. Wykonawcy nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
- Ocena ofert
- Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty Wykonawców, którzy spełniają wymagania określone w rozdziale IV.
- Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie wyłącznie kryterium ceny o wadze 100%.
- Zamawiający porówna oferty na podstawie ceny łącznej oferty brutto.
- W ramach niniejszego zapytania ofertowego planowany jest wybór Wykonawcy, który złoży najkorzystniejszą ofertę. Za najkorzystniejszą ofertę Zamawiający uzna taką, która będzie miała najniższą cenę brutto.
- Ocena dokonana zostanie przez Komisję, w skład której wchodzić będą przedstawiciele Zamawiającego. Ocena dokonana przez Komisję ma charakter ostateczny.
- Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty
w celu zawarcia umowy
- Zamawiający powiadomi o wynikach postępowania wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty.
- Po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty i zatwierdzeniu przez Radę Powiatu Lipskiego, Dyrektor badanej jednostki z wybranym Wykonawcą zawiera umowę, w której zostaną szczegółowo określone warunki badania sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Lipsku.
- Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, będzie się uchylał od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert.
- Inne informacje związane z zapytaniem ofertowym:
- Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bez podania przyczyn w każdym czasie.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo zamknięcia postępowania bez wyboru oferty najkorzystniejszej.
- Wykonawcy, których oferty nie zostaną wybrane, nie mogą zgłaszać żadnych roszczeń względem Starostwa Powiatowego w Lipsku z tytułu otrzymania niniejszego zapytania ofertowego oraz przygotowania i złożenia ofert na to zapytanie.
- Wszelkich informacji udziela:
- W zakresie przedmiotu zamówienia – Anna Wieczorek, nr tel. 48 3783507;
- W zakresie procedury – Agnieszka Skrobisz, nr tel. 48 3783034.
- Klauzula informacyjna z art. 13 RODO do zastosowania przez zamawiających w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119
z 04.05.2016, str. 1) dalej „RODO”, przekazujemy następujące informacje:
- Administrator danych:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe w Lipsku. Adres siedziby: ul. Rynek 1, 27-300 Lipsko, adres e-mail: starostwo@powiatlipsko.pl, nr telefonu: 48 378 30 11.
- Inspektor Ochrony Danych:
W sprawach związanych z ochroną danych osobowych może Pani/Pan kontaktować się
z Inspektorem Ochrony Danych drogą elektroniczną pod adresem e-mail: iod@powiatlipsko.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
- Cele przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania danych osobowych:
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą przed zawarciem umowy) oraz art. 6 ust. 1 lit. e RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi) w celu udzielenia zmówienia publicznego na podstawie Regulaminu udzielania zamówień publicznych w Starostwie Powiatowym w Lipsku stanowiącego załącznik do Zarządzenia nr 59/2020 Starosty Lipskiego z dnia 31 grudnia 2020 r., w sprawie wprowadzenia Regulaminu udzielania zamówień publicznych o wartości szacunkowej mniejszej niż równowartości kwoty 130 000,00 zł netto w Starostwie Powiatowym w Lipsku.
- Odbiorcy danych osobowych:
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
- organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności Urząd Zamówień Publicznych oraz organy kontroli: Urząd Kontroli Skarbowej, Regionalna Izba Obrachunkowa, Urząd Skarbowy, ZUS, NIK itp.;
- inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Administratorem przetwarzają dane osobowe, w tym dostawców usług teleinformatycznych.
- Okres przechowywania danych osobowych:
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez 5 lat od dnia zakończenia postępowania
o udzielenie zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Prawa osób, których dane dotyczą:
W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują Pani/Panu określone prawa:
-
- prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz prawo do uzyskania ich kopii - art. 15 RODO,
- prawo do sprostowania danych Pani/Pana danych osobowych - art. 16 RODO,
- prawo żądania ograniczenia przetwarzania - art. 18 RODO.
Aby skorzystać z wyżej wymienionych praw, osoba, której dane dotyczą, powinna skontaktować się, wykorzystując podane dane kontaktowe, z administratorem i poinformować go, z którego prawa i w jakim zakresie chce skorzystać.
- Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego:
Jeśli stwierdzi Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza RODO, ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres siedziby: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
- Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych oraz konsekwencjach niepodania danych osobowych:
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia. Ich niepodanie spowoduje brak możliwości udziału w postępowaniu.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub do organizacji międzynarodowej.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w celu podjęcia jakikolwiek decyzji oraz nie będą profilowane.
- Załączniki do zapytania :
- Formularz ofertowy – załącznik nr 1,
- Oświadczenie – załącznik nr 2,
- Oświadczenie wykonawcy o braku podstaw wykluczenia – załącznik nr 3.
Materiały
Zapytanie ofertowe PiR.272.1.15.2022Zapytanie_ofertowe_PiR2721152022.pdf 0.44MB zał. nr 1 Formularz ofertowy
zał_nr_1_Formularz_ofertowy.docx 0.02MB zał. nr 2 Oświadczenie
zał_nr_2_Oświadczenie.docx 0.02MB zał nr 3 Oświadczenie wykonawcy o braku podstaw wykluczenia
zał_nr_3_Oświadczenie_wykonawcy_o_braku_podstaw_wykluczenia.doc 0.04MB