W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.

ZAPYTANIE OFERTOWE nr PiR.272.1.15.2022 „Badanie sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Lipsku za 2022 i 2023 rok

02.12.2022

Lipsko, 02.12.2022 r.

PiR.272.1.15.2022

 

ZAPYTANIE OFERTOWE

na wykonanie zamówienia o wartości szacunkowej do 130 000 zł pn.: „Badanie sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Lipsku za 2022 i 2023 rok” 

do niniejszego postępowania nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 z późn. zm.).

 

  1. Wprowadzenie

Powiat Lipski działając na podstawie art. 66 ust.4 ustawy z dnia 29 września 1994 r.
o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105, 2106, z 2022 r. poz. 1488) zaprasza uprawnione podmioty do składania ofert na usługę dotyczącą badania i oceny oraz sporządzenie pisemnej opinii wraz z raportem biegłego rewidenta o wyniku badania sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Lipsku za 2022 i 2023 rok.

 

  1. Nazwa i adres Zamawiającego

Powiat Lipski, ul. Rynek 1, 27-300 Lipsko

tel.(48-3783-034), faks ( 48-3783-044)

adres strony internetowej: https://samorzad.gov.pl/web/powiat-lipski

e-mail : starostwo@powiatlipsko.pl

 

  1. Nazwa i opis przedmiotu zamówienia

Przeprowadzenie badania sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Lipsku za rok obrotowy 2022 i 2023 obejmujący okres
od 01.01.2022r. do 31.12.2022 r. i 01.01.2023 r. do 31.12.2023 r. oraz sporządzenie pisemnej opinii wraz z raportem biegłego rewidenta o tym, czy sprawozdanie finansowe jest prawidłowe oraz rzetelnie i jasno przedstawia sytuację majątkową i finansową oraz wynik finansowy SPZZOZ w Lipsku.

Informacje dotyczące badanej jednostki:

L.p.

Nazwa jednostki

Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej
w Lipsku

1.

Adres

ul. J. Śniadeckiego 2, 27-300 Lipsko

2.

Nr telefonu

48-3783507

3.

Nr fax

48 -3783663

4.

Osoba do kontaktu/Stanowisko

Anna Wieczorek główny księgowy

5.

Księgowość

Księgowość komputerowa

6.

Rok rozpoczęcia działalności

1982

7.

Przedmiot działalności

całodobowe świadczenia zdrowotne, specjalistyczne poradnie, pomoc doraźna

8.

Średnioroczne zatrudnienie w przeliczeniu na pełen etat 2021r.

386

9.

Suma aktywów bilansu 2021r.

31 956 225,47 zł.

10.

Przychody netto ze sprzedaży towarów i produktów oraz operacji finansowych

54 940 884,89 zł.

11.

Okres objęty badaniem

01.01.2022 r. – 31.12.2022 r.

01.01.2023 r. – 31.12.2023 r.

12.

Preferowany termin:                                                           1. przeprowadzenia badania (zakończenie)                           

 2. złożenie raportu i opinii

 

  1. 22.04.2023 r. / 22.04.2024 r.

 

  1. 30.04.2023 r. / 30.04.2024 r.

13.

Miejsce badania

Siedziba SPZZOZ w Lipsku

14.

Badanie jednostkowego sprawozdania finansowego według:

ustawy o rachunkowości

 

  1. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu potwierdzenia spełniania tych
    warunków
  1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się podmioty:
    1. posiadające uprawnienia wynikające z ustawy z dnia 11 maja 2017r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1302),
    2. posiadające doświadczenie w badaniu sprawozdań finansowych - przynajmniej trzykrotne badanie i ocena sprawozdań finansowych podmiotów leczniczych (samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej).
    3. ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej podmiotów uprawnionych do badania sprawozdań finansowych.
  2. Ponadto, w związku z wejściem w życie regulacji rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie w brzmieniu nadanym rozrządzeniem Rady (UE) nr 2022/576 z dnia 8 kwietnia 2022 r. w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) nr 833/2014 dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (dalej jako Rozporządzenie Rady) oraz ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. 2022, poz. 835, dalej jako Ustawa o szczególnych rozwiązaniach) – stanowiących regulacje prawa powszechnie obowiązującego, które statuują wobec tzw. podmiotów rosyjskich (tzn. podmiotów objętych / określonych dyspozycją tych aktów prawnych – zgodnie z poniższym) sankcje i zakazy związane z obszarem zamówień publicznych – Zamawiający wskazuje, iż na gruncie niniejszego postępowania, zastosowanie mają również sankcje określone tymi regulacjami szczególnymi tj.:
  1. zgodnie z art. 5k Rozporządzenia Rady zakazuje się udzielania lub dalszego wykonywania wszelkich zamówień publicznych na rzecz lub z udziałem:
  1. obywateli rosyjskich lub osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów z siedzibą w Rosji,
  2. osób prawnych, podmiotów lub organów, do których prawa własności bezpośrednio lub pośrednio w ponad 50 % należą do podmiotu, o którym mowa w lit. a,
  3. osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów działających w imieniu lub pod kierunkiem podmiotu, o którym mowa w lit. a lub lit. b;

w tym podwykonawców, dostawców lub podmiotów, na których zdolności polega się na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, w przypadku, gdy przypada na nich ponad 10 % wartości zamówienia,

  1. zgodnie z art. 7 ust. 1 Ustawy o szczególnych rozwiązaniach z postępowania wyklucza się:
  1. Wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy o szczególnych rozwiązaniach;
  2. Wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy o szczególnych rozwiązaniach;
  3. Wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy o szczególnych rozwiązaniach, w okresie trwania okoliczności wskazanych powyżej;

osoba lub podmiot podlegające wykluczeniu na podstawie przesłanek określonych w ppkt 2 lit. a - c, które w okresie tego wykluczenia ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego lub biorą udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, podlegają karze pieniężnej – karę pieniężną nakłada Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, w drodze decyzji, w wysokości do 20 000 000 zł.

 

  1. Termin związania z ofertą

Wykonawca zostaje związany złożoną ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu składania ofert.

 

  1. Oświadczenia i dokumenty, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu
  1. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
  2. Kopię dokumentu wydanego przez Krajową Radę Biegłych Rewidentów o wpisie Wykonawcy na listę podmiotów uprawnionych do badania sprawozdań finansowych.
  3. Informację o wpisie do rejestru biegłych rewidentów z podaniem nr i daty wpisu.
  4. Oświadczenie Wykonawcy do wyrażenia bezstronnej i niezależnej opinii o badanym sprawozdaniu finansowym względem Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Lipsku.
  5. Informacje o wykonawcy wraz z listą spzoz-ów, w których wykonawca w latach poprzednich przeprowadził badanie sprawozdania finansowego wraz ze wskazaniem  kluczowego biegłego rewidenta.
  6. Oświadczenie w zakresie doświadczenia kluczowego biegłego rewidenta w badaniu sprawozdań finansowych spzoz-ów (wzór druku stanowiący załącznik nr 2 do zapytania).
  7. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w realizacji usługi w siedzibie SPZZOZ wraz
    z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia w badaniu sprawozdań finansowych spzoz-ów niezbędnych do wykonania usługi.
  8. Poświadczona za zgodność z oryginałem kserokopię dokumentu potwierdzającego posiadanie przez firmę audytorską ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej z tytułu wykonywania czynności rewizji finansowej.
  9. Oświadczenie w zakresie podstaw wykluczenia wprowadzonych w związku z sytuacją
    w Ukrainie (wzór druku stanowiący załącznik nr 3 do zapytania).

 

  1. Sposób przygotowania oferty
  1. Każdy Wykonawca może złożyć w niniejszym postępowaniu tylko jedną ofertę. Wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca.
  2. Oferta powinna być napisana czytelnie, w języku polskim i spięta w sposób nierozerwalny (uniemożliwiający przypadkową dekompletację).
  3. Oferta złożona przez Wykonawcę powinna zawierać: wypełniony formularz ofertowy (załącznik nr 1), oraz dokumenty wyszczególnione w rozdz. VI.
  4. Formularz ofertowy zawarty w zapytaniu ofertowym powinien być wypełniony wg wzorów, bez dokonywania w nich zmian przez Wykonawcę. Wszystkie dokumenty składające się na ofertę powinny być podpisane przez Wykonawcę lub upełnomocnionych przedstawicieli. Wszystkie dokumenty dołączone do oferty w postaci kopii winny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy.
  5. Brak jakichkolwiek z wyżej wymienionych dokumentów lub złożenie dokumentów
    w niewłaściwej formie np. brak potwierdzenia kopii przez osoby uprawnione, spowoduje odrzucenie oferty.
  6. Oferta powinna być złożona w zamkniętej kopercie z opisem „Badanie sprawozdania finansowego SPZZOZ w Lipsku za 2022 i 2023 rok -  nie otwierać do 12.12.2022 r., godz. 12:00”. Na kopercie oprócz powyższego opisu należy umieścić nazwę i dokładny adres Wykonawcy.

 

  1. Miejsce i termin składania ofert:
  1. Oferty należy składać (przesłać) w Starostwie Powiatowym w Lipsku, ul. Rynek1,
    27-300 Lipsko w Biurze Obsługi Interesanta do dnia 12.12.2022 roku do godziny 12:00. Oferty złożone po terminie będą zwrócone niezwłocznie Wykonawcom bez otwierania.
  2. Otwarcie ofert nastąpi w Starostwie Powiatowym w Lipsku, pokój nr 34 w dniu 12.12.2022 r.

 

  1. Opis sposobu obliczania ceny
  1. Cena oferty powinna uwzględniać wszystkie zobowiązania, musi być podana w złotych polskich, cyfrowo i słownie w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku.
  2. Cena ofertowa powinna mieć charakter ryczałtowy i powinna być tak skalkulowana, aby obejmowała wszystkie niezbędne koszty wymagane do realizacji przedmiotowego zamówienia
  3. Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty do złożenia w wyznaczonym terminie ofert dodatkowych. Wykonawcy nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.

 

  1. Ocena ofert
  1. Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty Wykonawców, którzy spełniają wymagania określone w rozdziale IV.
  2. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie wyłącznie kryterium ceny o wadze 100%.
  3. Zamawiający porówna oferty na podstawie ceny łącznej oferty brutto.
  4. W ramach niniejszego zapytania ofertowego planowany jest wybór Wykonawcy, który złoży najkorzystniejszą ofertę. Za najkorzystniejszą ofertę Zamawiający uzna taką, która będzie miała najniższą cenę brutto.
  5. Ocena dokonana zostanie przez Komisję, w skład której wchodzić będą przedstawiciele Zamawiającego. Ocena dokonana przez Komisję ma charakter ostateczny.

 

  1. Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty
    w celu zawarcia umowy
  1. Zamawiający powiadomi o wynikach postępowania wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty.
  2. Po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty i zatwierdzeniu przez Radę Powiatu Lipskiego, Dyrektor badanej jednostki z wybranym Wykonawcą zawiera umowę, w której zostaną szczegółowo określone warunki badania sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Lipsku.
  3. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, będzie się uchylał od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert.

 

  1. Inne informacje związane z zapytaniem ofertowym:
  1. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bez podania przyczyn w każdym czasie.
  2. Zamawiający zastrzega sobie prawo zamknięcia postępowania bez wyboru oferty najkorzystniejszej.
  3. Wykonawcy, których oferty nie zostaną wybrane, nie mogą zgłaszać żadnych roszczeń względem Starostwa Powiatowego w Lipsku z tytułu otrzymania niniejszego zapytania ofertowego oraz przygotowania i złożenia ofert na to zapytanie.

 

  1. Wszelkich informacji udziela:
  1. W zakresie przedmiotu zamówienia – Anna Wieczorek, nr tel. 48 3783507;
  2. W zakresie procedury – Agnieszka Skrobisz, nr tel. 48 3783034.

 

  1. Klauzula informacyjna z art. 13 RODO do zastosowania przez zamawiających w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119
z 04.05.2016, str. 1) dalej „RODO”, przekazujemy następujące informacje:

  1. Administrator danych:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe w Lipsku. Adres siedziby: ul. Rynek 1, 27-300 Lipsko, adres e-mail: starostwo@powiatlipsko.pl, nr telefonu: 48 378 30 11.

  1. Inspektor Ochrony Danych:

W sprawach związanych z ochroną danych osobowych może Pani/Pan kontaktować się
z Inspektorem Ochrony Danych drogą elektroniczną pod adresem e-mail:
iod@powiatlipsko.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora.

  1. Cele przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania danych osobowych:

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą przed zawarciem umowy) oraz art. 6 ust. 1 lit. e RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi) w celu udzielenia zmówienia publicznego na podstawie Regulaminu udzielania zamówień publicznych w Starostwie Powiatowym w Lipsku stanowiącego załącznik do Zarządzenia nr 59/2020 Starosty Lipskiego z dnia 31 grudnia 2020 r., w sprawie wprowadzenia Regulaminu udzielania zamówień publicznych o wartości szacunkowej mniejszej niż równowartości kwoty 130 000,00 zł netto w Starostwie Powiatowym w Lipsku.

  1. Odbiorcy danych osobowych:

Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:

  1. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności Urząd Zamówień Publicznych oraz organy kontroli: Urząd Kontroli Skarbowej, Regionalna Izba Obrachunkowa, Urząd Skarbowy, ZUS, NIK itp.;
  2. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Administratorem przetwarzają dane osobowe, w tym dostawców usług teleinformatycznych.
  1. Okres przechowywania danych osobowych:

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez 5 lat od dnia zakończenia postępowania
o udzielenie zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

  1. Prawa osób, których dane dotyczą:

W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują Pani/Panu określone prawa:

    1. prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz prawo do uzyskania ich kopii - art. 15 RODO,
    2. prawo do sprostowania danych Pani/Pana danych osobowych - art. 16 RODO,
    3. prawo żądania ograniczenia przetwarzania - art. 18 RODO.

Aby skorzystać z wyżej wymienionych praw, osoba, której dane dotyczą, powinna skontaktować się, wykorzystując podane dane kontaktowe, z administratorem i poinformować go, z którego prawa i w jakim zakresie chce skorzystać.

  1. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego:

Jeśli stwierdzi Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza RODO, ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres siedziby: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

  1. Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych oraz konsekwencjach niepodania danych osobowych:

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia. Ich niepodanie spowoduje brak możliwości udziału w postępowaniu.

  1. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub do organizacji międzynarodowej.
  2. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w celu podjęcia jakikolwiek decyzji oraz nie będą profilowane.

 

  1. Załączniki do zapytania :
  1. Formularz ofertowy – załącznik nr 1,
  2. Oświadczenie – załącznik nr 2,
  3. Oświadczenie wykonawcy o braku podstaw wykluczenia – załącznik nr 3.

Materiały

Zapytanie ofertowe PiR.272.1.15.2022
Zapytanie​_ofertowe​_PiR2721152022.pdf 0.44MB
zał. nr 1 Formularz ofertowy
zał​_nr​_1​_Formularz​_ofertowy.docx 0.02MB
zał. nr 2 Oświadczenie
zał​_nr​_2​_Oświadczenie.docx 0.02MB
zał nr 3 Oświadczenie wykonawcy o braku podstaw wykluczenia
zał​_nr​_3​_Oświadczenie​_wykonawcy​_o​_braku​_podstaw​_wykluczenia.doc 0.04MB
{"register":{"columns":[]}}