Zatwierdzanie projektów stałej lub tymczasowej organizacji ruchu
Zatwierdzanie projektów stałej lub tymczasowej organizacji ruchu
Informacja o karcie
- Formularz F5d-P/7/2 - obowiązuje od 24.12.2019r.
- Karta Opisu Sprawy Nr KT.0143.44.2021.1
- Stan na dzień 30.08.2021r.
Kto odpowiada za prowadzenie sprawy
Wydział Komunikacji i Transportu, wejście C, parter – pokój nr 4, tel. 41 260 47 32 lub 41 260 48 13
Podstawa prawna wykonywania usługi
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym.
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem.
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach.
Wymagane dokumenty
1. Pismo przewodnie odnośnie zatwierdzenia projektu stałej / tymczasowej organizacji ruchu.
2. Projekty docelowej organizacji ruchu bądź tymczasowej organizacji ruchu.
Projekt organizacji ruchu przedstawia się do zatwierdzenia co najmniej w dwóch egzemplarzach i powinien zawierać:
a) plan orientacyjny w skali od 1:10 000 do 1:25 000 z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy;
b) plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1.000 (w uzasadnionych przypadkach organ zarządzający ruchem może dopuścić skalę 1:2.000 lub szkic bez skali) zawierający:
- lokalizację istniejących, projektowanych oraz usuwanych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu; dla projektów zmian stałej organizacji ruchu dopuszcza się zaznaczenie lokalizacji tylko znaków i urządzeń dla nowej organizacji ruchu,
- parametry geometrii drogi;
c) program sygnalizacji i obliczenia przepustowości drogi - w przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną;
d) zasady dokonywania zmian oraz sposób ich rejestracji - w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści oraz w przypadku projektu dotyczącego zmiennej organizacji ruchu lub zawierającego inne zmienne elementów mające wpływ na ruch drogowy;
e) opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i ruchu na drodze, a w przypadku organizacji ruchu związanej z robotami prowadzonymi w pasie drogowym - opis występujących zagrożeń lub utrudnień; przy robotach prowadzonych w dwóch lub więcej etapach opis powinien zawierać zakres planowanych robót dla każdego etapu i stan pasa drogowego po zrealizowaniu etapu robót;
f) przewidywany termin wprowadzenia czasowej organizacji ruchu oraz termin wprowadzenia nowej stałej organizacji ruchu lub przywrócenia poprzedniej stałej organizacji ruchu - w przypadku projektu dotyczącego wykonywania robót na drodze;
g) nazwisko i podpis projektanta.
W przypadku robót związanych z utrzymaniem drogi niewymagających całkowitego zamknięcia jezdni dla ruchu pojazdów samochodowych, które wymagają zmian w organizacji ruchu wyłącznie w czasie wykonywania czynności, organ zarządzający ruchem może dopuścić wprowadzanie zmian organizacji ruchu na podstawie projektu uproszczonego zawierającego:
a) opis techniczny zawierający charakterystykę robót;
b) powtarzalny schemat umieszczenia na drodze znaków drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu;
c) sposób rozmieszczenia i oznakowania pojazdów zabezpieczających lub wykonujących roboty lub czynności wykonywane na drodze; w szczególności dotyczy to robót i czynności przesuwających się wzdłuż drogi.
Do projektów organizacji ruchu należy dołączyć opinie:
a) komendanta powiatowego Policji w przypadku projektu obejmującego drogę powiatową,
b) zarządu drogi.
Sposób załatwienia sprawy
Zatwierdzenie stałej lub czasowej zmiany w organizacji ruchu wraz projektem/i.
Termin załatwienia sprawy
Niezwłocznie nie później niż w ciągu miesiąca, w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Odbiór informacji
Osobiście wejście C, parter – pokój nr 4 lub drogą pocztową.
Inne informacje
Szczegółowe informacje można uzyskać w punkcie informacyjnym Wydziału Komunikacji i Transportu, oraz pod nr telefonu 41 260 47 32 lub 41 260 48 13, e-mail: agnieszka.lech@konecki.powiat.pl lub katarzyna.gorecka@konecki.powiat.pl
- Pierwsza publikacja:
- 08.09.2021 16:13 jpiszcz
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Bożena Dąbrowska
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Zatwierdzanie projektów stałej lub tymczasowej organizacji ruchu | 1.0 | 08.09.2021 16:13 jpiszcz |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP