W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wydział Zarządzania Kryzysowego

Wydział Zarządzania Kryzysowego jest odpowiedzialny za realizację zadań z zakresu zarządzania kryzysowego, ochrony informacji prawnie chronionych oraz spraw obronnych i obywatelskich. Wydział koordynuje pracą komórek organizacyjnych, jednostek organizacyjnych powiatu, służb, inspekcji i straży w zakresie obronności, obrony cywilnej i zwalczania klęsk żywiołowych.

Pracę Wydziału koordynuje: Robert Nagórny
ul. Stanisława Staszica 2, II piętro, pok. 210
tel. 41 260 47 85; e-mail: robert.nagorny@konecki.powiat.pl

Robert Nagórny  

Do zadań w zakresie obrony cywilnej zarządzania kryzysowego należy:

  • Planowanie i wykonywanie zadań z zakresu Obrony Cywilnej,
  • Opracowanie i bieżąca aktualizacja planów:
  • Obrony Cywilnej Powiatu,
  • Powiatowego Planu Reagowania Kryzysowego,
  • Dokumentacji Przeciwpowodziowej,
  • Dokumentacji Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego,
  • Innych planów działania i procedur postępowania w zakresie ochrony ludności.
  • Uczestnictwo i obsługa kancelaryjna posiedzeń „Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego",
  • Wykonywanie zadań Starosty wynikających z ustawy o zarządzaniu kryzysowym,
  • Organizacja i udział w treningach Systemu Wykrywania i Alarmowania; grach decyzyjnych i ćwiczeniach własnych lub organizowanych przez Świętokrzyski Urząd Wojewódzki,
  • Prowadzenie czynności kontrolnych z zakresu spraw dotyczących obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego w gminach i jednostkach organizacyjnych powiatu,
  • Współdziałanie w kierowaniu zorganizowaną akcją społeczną na terenie zagrożonym lub dotkniętym klęską żywiołową,
  • Powoływanie do wykonania obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych dla celów zorganizowanej akcji społecznej,
  • Prowadzenie analiz i opracowywania prognoz dotyczących pożarów, klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń,
  • Organizacja systemu łączności, alarmowania i współdziałania między podmiotami uczestniczącymi w działaniach ratowniczych na obszarze powiatu.

 
W zakresie ochrony informacji niejawnych:

  • Zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych,
  • Prowadzenie szkoleń z zakresu informacji niejawnych w stosunku do osób zatrudnionych w Starostwie Powiatowym,
  • Prowadzenie bezpośredniego nadzoru nad obiegiem dokumentów niejawnych,
  • Prowadzenie ewidencji spraw stanowiących tajemnicę państwową i służbową zgodnie z wymogami ustawy o ochronie informacji niejawnych,
  • Wykonywanie zadań Starosty wynikających z ustawy o ochronie informacji niejawnych.

 
W zakresie spraw obronnych:

  • Planowanie, wykonywanie i aktualizowanie dokumentacji dotyczącej podwyższania gotowości obronnej państwa na terenie powiatu, współdziałanie w tym zakresie z jednostkami organizacyjnymi powiatu, służbami, inspekcjami i strażami oraz gminami,
  • Opracowywanie tematyki szkolenia obronnego, przygotowanie i organizowanie szkolenia w Starostwie Powiatowym przy udziale jednostek organizacyjnych powiatu, Powiatowych służb, inspekcji i straży,
  • Opracowywanie i aktualizowanie dokumentów „Planu operacyjnego funkcjonowania powiatu w warunkach zewnętrznego zagrożenia i w czasie wojny",
  • Opracowanie i aktualizacja Dokumentacji powiatowej zapewnienia funkcjonowania urządzeń zaopatrzenia w wodę w warunkach specjalnych,
  • Przygotowanie i organizowanie stałego dyżuru Starosty, współpraca z gminami w czasie treningu,
  • Organizowanie i przeprowadzenie poboru na szczeblu powiatu, udział w pracach Powiatowej Komisji Lekarskiej, opracowanie sprawozdania i rozliczenia po poborze,
  • Prowadzenie prac związanych z ochroną obiektów w myśl ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 roku o ochronie osób i mienia,
  • Przygotowanie i prowadzenie dokumentacji Komisji Bezpieczeństwa i Porządku, współpraca ze służbami porządkowymi w tym zakresie – Policja, Straż Pożarna oraz Stowarzyszeniem Bezpieczny Powiat Konecki,
  • Przygotowywanie materiałów sprawozdawczych z zakresu stanu porządku, bezpieczeństwa i ochrony przeciwpożarowej w powiecie.

 
W zakresie spraw obywatelskich:

  • Przyjmowanie zgłoszeń o znalezieniu rzeczy zagubionych, przechowywanie tych rzeczy oraz poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru,
  • Wydawanie w porozumieniu z właściwym inspektorem sanitarnym zezwoleń na sprowadzenie zwłok i szczątków z obcego państwa,
  • Koordynowanie wykonywaniem zadań powiatu wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych,
  • Koordynowanie wykonywaniem zadań Starosty w zakresie bezpieczeństwa i porządku wynikających z ustawy o samorządzie powiatowym,
  • Współpraca z organizacjami kombatanckimi,
  • Organizowanie i pomoc w organizowaniu na terenie powiatu obchodów rocznic upamiętniających walkę o niepodległość Polski oraz uczczenia pamięci ofiar wojny i okresu powojennego,
  • Wykonywanie zadań w zakresie udzielania pomocy kombatantom oraz niektórym osobom będącym ofiarami represji wojennych i okresu powojennego,
  • Załatwianie spraw związanych z organizowaniem i bezpieczeństwem ruchu drogowego przy przemarszu pielgrzymek, procesji oraz innych imprez o charakterze religijnym na drogach publicznych powiatu.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
19.10.2020 14:35 jpiszcz
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Grzegorz Piec - Starosta Konecki
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wydział Zarządzania Kryzysowego 2.0 05.01.2021 10:16 jpiszcz
Wydział Zarządzania Kryzysowego 1.0 19.10.2020 14:35 jpiszcz

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}