Pozwolenia zintegrowane
Wydanie pozwolenia zintegrowanego
Informacja o karcie
- Formularz F5e-P/7/2 - obowiązuje od 19.01.2022r.
- KARTA OPISU USŁUGI NR RO.0143.17.2024
- Stan na dzień 04.07.2024r.
Kto odpowiada za prowadzenie sprawy
Wydział Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa, pokój nr 207, II piętro, tel. 41 260 47 92
Podstawa prawna wykonywania usługi
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska
- Ustawa z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach
- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 sierpnia 2014 r. w sprawie wysokości opłat rejestracyjnych
- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 sierpnia 2014 r. w sprawie instalacji mogących powodować znaczne zanieczyszczenie poszczególnych elementów przyrodniczych albo środowiska jako całości
Wymagane dokumenty
- Wniosek (dwa egzemplarze) sporządzony zgodnie z art. 208 ustawy Prawo ochrony środowiska.
- Zapis wniosku w formie elektronicznej.
- Dowód uiszczenia opłaty rejestracyjnej.
- Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.
- Oświadczenie o wielkości przedsiębiorstwa
Miejsce składania dokumentów
- Kancelaria Ogólna Starostwa Powiatowego w Końskich ul. Stanisława Staszica 2 – parter, pokój nr 1.
- Za pośrednictwem poczty.
Opłaty
- opłata rejestracyjna:
- wysokość opłaty rejestracyjnej zależy od rodzaju i skali przedsięwzięcia, nie może być jednak wyższa niż 12 000 zł; dane niezbędne do obliczenia wysokości ww. opłaty zawiera rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 sierpnia 2014 r. w sprawie wysokości opłat rejestracyjnych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1183); opłatę rejestracyjną wnosi się również w przypadku zmiany pozwolenia zintegrowanego w związku z dokonaniem istotnych zmian w instalacji objętej tym pozwoleniem; opłata ta wynosi 50% opłaty rejestracyjnej, która byłaby wymagana w przypadku wniosku o wydanie pozwolenia zintegrowanego dla tej instalacji,
- zapłaty opłaty rejestracyjnej należy dokonać na rachunek bankowy Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nr: 76 1130 1062 0000 0109 9520 0010,
2. opłata skarbowa:
- na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r., o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1000 ze zm.) za wydanie pozwolenia zintegrowanego opłata wynosi 2011 zł lub 506 zł dla podmiotów prowadzących działalność wytwórczą w rolnictwie, mikroprzedsiębiorców oraz małych i średnich przedsiębiorców,
- opłacie skarbowej podlega również złożenie dokumentu potwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury - 17 zł
Sposób załatwienia sprawy
Decyzja administracyjna
Odbiór informacji
Za pośrednictwem poczty lub osobiście.
Termin załatwienia sprawy
- Jeżeli pozwolenie ma objąć instalację po raz pierwszy lub ma objąć instalację po istotnej zmianie, wydanie pozwolenia powinno nastąpić w ciągu 6 miesięcy od dnia złożenia wniosku,
- Do terminów określonych w przepisach nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
Tryb odwoławczy
Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach za pośrednictwem Starosty Koneckiego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Inne informacje
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
Informacje o publikacji dokumentu
- Pierwsza publikacja:
- 12.08.2021 12:54 jpiszcz
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Lucyna Ziętek
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Pozwolenia zintegrowane | 4.0 | 04.07.2024 12:30 pgoraj |
Pozwolenia zintegrowane | 3.0 | 20.08.2021 09:05 jpiszcz |
Pozwolenia zintegrowane | 2.0 | 16.08.2021 11:09 jpiszcz |
Pozwolenia zintegrowane | 1.0 | 12.08.2021 12:54 jpiszcz |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP