W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Pozwolenia zintegrowane

Wydanie pozwolenia zintegrowanego
Informacja o karcie
  • Formularz F5d-P/7/2 - obowiązuje od 24.12.2019r.
  • KARTA OPISU USŁUGI NR RO.0143.17.2021
  • Stan na dzień 11.08.2021r.
Kto odpowiada za prowadzenie sprawy

Wydział Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa, pokój nr 207, II piętro, tel. 41 260 47 92

Podstawa prawna wykonywania usługi
  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego 
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej 
  3. Ustawa z dnia 27 kwietni a2001 r. Prawo ochrony środowiska 
  4. Ustawa z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne 
  5. Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach 
  6. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 sierpnia 2014 r. w sprawie wysokości opłat rejestracyjnych 
  7. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko 
  8. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 sierpnia 2014 r. w sprawie instalacji mogących powodować znaczne zanieczyszczenie poszczególnych elementów przyrodniczych albo środowiska jako całości 
Wymagane dokumenty
  1. Wniosek (dwa egzemplarze) sporządzony zgodnie z art. 208 ustawy Prawo ochrony środowiska.
  2. Zapis wniosku w formie elektronicznej.
  3. Dowód uiszczenia opłaty rejestracyjnej.
  4. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.
  5. Oświadczenie o wielkości przedsiębiorstwa
Miejsce składania dokumentów
  • Kancelaria Ogólna Starostwa Powiatowego w Końskich ul. Stanisława Staszica 2 – parter, pokój nr 1.
  • Za pośrednictwem poczty.
Opłaty
  1. opłata rejestracyjna:
  • wysokość opłaty rejestracyjnej zależy od rodzaju i skali przedsięwzięcia, nie może być jednak wyższa niż 12 000 zł; dane niezbędne do obliczenia wysokości ww. opłaty zawiera rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 sierpnia 2014 r. w sprawie wysokości opłat rejestracyjnych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1183); opłatę rejestracyjną wnosi się również w przypadku zmiany pozwolenia zintegrowanego w związku z dokonaniem istotnych zmian w instalacji objętej tym pozwoleniem; opłata ta wynosi 50% opłaty rejestracyjnej, która byłaby wymagana w przypadku wniosku o wydanie pozwolenia zintegrowanego dla tej instalacji,
  • zapłaty opłaty rejestracyjnej należy dokonać na rachunek bankowy Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nr: 76 1130 1062 0000 0109 9520 0010,

2. opłata skarbowa:

  • na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r., o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1000 ze zm.) za wydanie pozwolenia zintegrowanego opłata wynosi 2011 zł lub 506 zł dla podmiotów prowadzących działalność wytwórczą w rolnictwie, mikroprzedsiębiorców oraz małych i średnich przedsiębiorców,
  • opłacie skarbowej podlega również złożenie dokumentu potwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury - 17 zł
Sposób załatwienia sprawy

Decyzja administracyjna

Odbiór informacji

Za pośrednictwem poczty lub osobiście.

Termin załatwienia sprawy
  1. Jeżeli pozwolenie ma objąć instalację po raz pierwszy lub ma objąć instalację po istotnej zmianie, wydanie pozwolenia powinno nastąpić w ciągu 6 miesięcy od dnia złożenia wniosku,
  2. Do terminów określonych w przepisach nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
Tryb odwoławczy

Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach za pośrednictwem Starosty Koneckiego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Inne informacje

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia. 

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
12.08.2021 12:54 jpiszcz
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Lucyna Ziętek
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Pozwolenia zintegrowane 3.0 20.08.2021 09:05 jpiszcz
Pozwolenia zintegrowane 2.0 16.08.2021 11:09 jpiszcz
Pozwolenia zintegrowane 1.0 12.08.2021 12:54 jpiszcz

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}