W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wydział Promocji i Spraw Społecznych

Do podstawowych zadań Referatu Promocji i Spraw Społecznych:

  • w zakresie promocji Powiatu należy w szczególności:
  1. inicjowanie działań i przedsięwzięć promocyjnych Powiatu, w tym promowanie potencjału gospodarczego, przyrodniczego, kulturalnego
    i turystycznego w kraju i za granicą,
  2. opracowywanie i rozpowszechnianie materiałów promocyjno-informacyjnych o Powiecie,
  3. prowadzenie spraw związanych z opracowaniem i monitorowaniem realizacji Strategii Rozwoju Powiatu,
  4. prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem  raportu o stanie powiatu przy współudziale pozostałych komórek organizacyjnych oraz jednostek organizacyjnych Powiatu,
  5. prowadzenie spraw związanych z organizowaniem imprez masowych,
    w tym kulturalnych, sportowych i turystycznych, na terenie Powiatu,
  6. organizowanie obchodów rocznic powiatowych oraz państwowych przy współudziale samorządów, administracji rządowej i innych podmiotów,
  7. prowadzenie korespondencji okolicznościowej i kalendarium rocznic oraz uroczystości związanych z życiem społeczno-gospodarczym
    i kulturalnym mieszkańców Powiatu,
  8. informacja medialna o działalności Starostwa, współpraca z mediami
    w zakresie działalności Powiatu,
  9. nawiązywanie i monitorowanie współpracy pomiędzy Powiatem Jasielskim
    z partnerami zagranicznymi, w tym przygotowywanie oficjalnych wizyt
    i spotkań oraz organizacja delegacji zagranicznych,
  10. prowadzenie spraw związanych z współtworzeniem, przystępowaniem
    i działalnością Powiatu w regionalnych, krajowych i międzynarodowych zrzeszeniach społeczności lokalnych,
  11. współpraca z jednostkami pozarządowymi przyczyniającymi się do aktywizacji Powiatu,
  12. organizowanie wizyt studyjnych,
  13. redagowanie strony www.powiat.jaslo.pl,
  14. prowadzenie i nadzorowanie Biuletynu Informacji Publicznej zgodniez zasadami określonymi przez Starostę w odrębnym zarządzeniu,
     
  • w zakresie kultury:
  1. prowadzenie spraw związanych z organizowaniem działalności kulturalnej,
  2. podejmowanie działań zapewniających rozwój twórczości artystycznej,
  3. organizacja imprez kulturalnych o zasięgu powiatowym,
  4. opracowywanie powiatowego kalendarza imprez kulturalnych,
  5. prowadzenie rejestru powiatowych instytucji kultury,
  6. przygotowywanie wniosków w sprawie odznaczeń państwowych,
  7. przygotowywanie i organizowanie konkursów na szczeblu powiatowym,
  8. organizowanie obchodów i rocznic w celu upamiętnienia walk
    o niepodległość oraz uczczenia pamięci ofiar wojny i okres powojennego,
  9. współdziałanie w organizacji uroczystości, imprez artystycznych i rozrywkowych,
  10. organizowanie i zapewnienie funkcjonowania biblioteki powiatowej.
  11. prowadzenie spraw związanych z ustanowieniem oraz cofnięciem ustanowienia społecznego opiekuna zabytków, prowadzenie listy społecznych opiekunów zabytków,
  12. prowadzenie spraw w zakresie opieki nad kombatantami.
  • w zakresie sportu i turystyki:
  1. prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych
    i stowarzyszeń, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej,
  2. wspieranie działalności w dziedzinie rekreacji ruchowej,
  3. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem wyróżnień i nagród ze środków budżetu Powiatu dla zawodników, którzy osiągnęli wysokie wyniki sportowe we współzawodnictwie międzynarodowym lub krajowym,
  4. wspieranie działalności stowarzyszeń, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej,
  5. organizowanie oraz współorganizowanie imprez sportowych
    i turystycznych,
  6. aktualizacja bazy stowarzyszeń.       
  • w zakresie ochrony zdrowia:
    1. wykonywanie zadań z zakresu ochrony i promocji zdrowia,
    2. prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, przekształcaniem
      i likwidacją publicznych  zakładów opieki zdrowotnej,
    3. prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zgody na dokonanie zakupu aparatury i sprzętu medycznego lub przejęcie darowizny przez zakład opieki zdrowotnej,
    4. nadzór nad realizacją zadań inwestycyjnych prowadzonych przez zakład opieki zdrowotnej,
    5. wykonywanie nadzoru i kontroli nad zakładem opieki zdrowotnej,
    6. prowadzenie spraw dotyczących profilaktyki narkomanii oraz działalnością izb wytrzeźwień,
    7. prowadzenie spraw dotyczących ustalania harmonogramu pracy oraz dyżurów całodobowych aptek,
    8. współpraca z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie oraz  stowarzyszeniami w zakresie problematyki osób niepełnosprawnych,
    9. prowadzenie spraw związanych z powołaniem Rady Społecznej Szpitala Specjalistycznego w Jaśle,
    10. przygotowywanie projektów uchwał Rady i Zarządu Powiatu z zakresu  ochrony zdrowia
       
  • w zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi  oraz nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej,
    w szczególności:
  1. opracowywanie projektu rocznego programu współpracy powiatu
    z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami, konsultowanie oraz monitorowanie jego realizacji,                       
  2. opracowywanie sprawozdania z realizacji programu współpracy
    z organizacjami pozarządowymi i innymi  podmiotami,
  3. śledzenie zmian legislacyjnych, orzecznictwa i rekomendacji w zakresie dobrej praktyki dotyczącej współpracy powiatu z organizacjami pozarządowymi
    i innymi podmiotami oraz opracowywanie planów ich wdrożenia,
  4. inicjowanie działań integrujących i budujących współpracę pomiędzy organizacjami pozarządowymi i samorządem,
  5. organizowanie otwartych konkursów ofert na realizację zadań przez organizacje pozarządowe,
  6. udział w realizacji zadań dotyczących przekazywania i rozliczania dotacji
    w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
  7. udział  w kontroli realizacji zadania publicznego,
  8. pomoc w pozyskiwaniu środków  pomocowych dla organizacji pozarządowych poprzez prowadzenie działalności informacyjnej i doradczej,
  9. prowadzenie dokumentacji oraz koordynowanie pracami  powiatowej rady pożytku publicznego,
  10. opracowanie projektów uchwał Rady Powiatu dotyczących sposobu konsultowania projektów aktów prawa miejscowego,
  11. realizacja zadań dotyczących nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej.
  1. w zakresie pomocy cudzoziemcom:
  1. koordynacja zadań związanych z realizacją przepisów ustawy
    o cudzoziemcach,
  2. prowadzenie spraw związanych z wypłatą świadczeń pieniężnych dla posiadaczy Karty Polaka osiedlających się w Rzeczypospolitej Polskiej.

 

 

{"register":{"columns":[]}}