W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Deklaracja dostępności

Wstęp Deklaracji

Starostwo Powiatowe w Jaśle zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Starostwa Powiatowego w Jaśle.

Data publikacji strony internetowej: 2020-10-31 Data ostatniej istotnej aktualizacji: 31.03.2025 r.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 1 listopada 2020 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
  • część plików nie jest dostępnych cyfrowo.

Wyłączenia:

  • filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-04-27. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Paweł Krajciewicz, p.krajciewicz@powiat.jaslo.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 13 448 64 23. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniania dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Budynek: Starostwo Powiatowe w Jaśle, ul. Rynek 18

Budynek spełnia minimalne wymagania określone w Ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności architektonicznej.

Do budynku prowadzą główne drzwi wejściowe od strony Rynku oraz 3 awaryjne ( 1 od strony Banku i 2 od strony parkingu wewnętrznego).

Do głównego wejścia od strony ulicy Rynek prowadzi bezpośrednio chodnik.

Budynek trzy piętrowy. Wyposażony w windę. Wejście do windy z poziomu gruntu od strony parkingu. Winda zapewnia dostęp pionowy do wszystkich kondygnacji. Ciągi komunikacyjne poziome zapewniają swobodny dostęp z wyjątkiem zespołu trzech pomieszczeń na drugim piętrze budynku. Komórka zajmująca te pomieszczenia nie prowadzi w nich bezpośredniej obsługi stron, która realizowana jest w odrębnym pomieszczeniu na parterze budynku ze swobodnym dostępem.

Zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku, co najmniej w sposób wizualny – tablice informacyjne.

Dostępność informacyjno-komunikacyjna:

Urząd zapewnia informację głosową realizowaną przez punkt informacji. Lokalizacja punktu to parter budynku bezpośrednio przy wejściu do budynku. Częściowo budynek jest oznakowany tabliczkami z tekstem w języku Braille'a. Parter budynku posiada plan tyflograficzny umiejscowiony wewnątrz budynku, bezpośrednio przy wejściu. Częściowo budynek jest wyposażony w znaczniki beacony współpracujące z bezpłatną aplikacją YourWay na smartfony. System znaczników obejmuje szczegółowo parter budynku gdzie znajduje się większość pomieszczeń służących do bezpośredniej obsługi stron. Na pozostałych kondygnacjach system obejmuje podstawową informację na głównych poziomych ciągach komunikacyjnych dostępną po opuszczeniu windy. Urząd udostepnia lupę elktroniczną dla osób niedowidzących. Urząd posiada 1 stałą pętle indukcyjną zamontowaną w Kancelarii Ogólnej na parterze budynku oraz 2 zestawy mobilnych pętli indukcyjnych .

Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduję się na parterze oraz 1,2 i 3 piętrze.

Informacja o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych

Przy budynku od strony parkingu wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach

Osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu do budynku Urzędu. Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Osoba niepełnosprawna jest odpowiedzialna za szkody wyrządzone przez psa asystującego.

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online

Osoby mające trudności w komunikowaniu się mogą załatwić sprawy w Urzędzie przy pomocy tzw. asystenta. Asystentem może być każda osoba fizyczna, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną. Zadaniem asystenta jest załatwianie spraw w Urzędzie. Asystent nie jest zobowiązany do przedstawiania dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego języka migowego PJM, systemu językowo-migowego SJM ani sposobu komunikowania się osób głuchoniemych SKOGN.

Urząd nie zapewnia dostępu do świadczenia usług tłumacza PJM, SJM i SKOGN.

 Dodatkowe informacje

Aktualnie trwają prace nad poprawieniem dostępności cyfrowej dokumentów PDF.

Koordynator ds. dostępności

Piotr Klimek

tel: 13 448 64 43

e-mail: dostepnosc@powiat.jaslo.pl