W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wydział Geodezji, Katastru i Nieruchomości

  1. W Wydziale Geodezji, Katastru i Nieruchomości tworzy się :
    • Referat Geodezji i Ewidencji Gruntów,
    • Referat Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Gruntów,
    • Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej,
  2. Do podstawowych zadań Referatu Geodezji i Ewidencji Gruntów należy w szczególności:

    a) planowania gospodarczego,

    b) planowania przestrzennego,

    c) wymiaru podatków i świadczeń,

    d) statystyki publicznej,

    e) gospodarki nieruchomościami,

    f)  ewidencji gospodarstw rolnych.

    • prowadzenie ewidencji gruntów i budynków oraz gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
    • przeprowadzanie modernizacji ewidencji gruntów i założenie ewidencji budynków,
    • zawiadamianie wydziału ksiąg wieczystych Sądu Rejonowego w Jaśle o dokonanych zmianach w danych ewidencyjnych objętych działem I ksiąg wieczystych,
    • dokonywanie zmian danych objętych ewidencją gruntów i budynków,
    • udostępnianie informacji zawartych w operacie ewidencyjnym,
    • wydawanie zaświadczeń o posiadaniu gospodarstwa rolnego,
    • sporządzanie gminnych i powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków,
    • sporządzanie propozycji projektów planu dochodów i wydatków do budżetu Powiatu w zakresie zadań geodezyjnych oraz przedkładanie propozycji jego zmian,
    •  prowadzenie spraw związanych ze zleceniem robót geodezyjnych,
    • współdziałanie z Wydziałem Finansowo-Księgowym w zakresie windykacji należności z tytułu opłat geodezyjnych,
    • prowadzenie postępowania scaleniowego i wymiennego gruntów,
    • zakładanie osnów szczegółowych,
    • tworzenie, prowadzenie i udostępnianie baz danych obejmujących zbiory danych przestrzennych infrastruktury informacji przestrzennej,
    • prowadzenie spraw związanych z przekwalifikowaniem zalesionych gruntów rolnych na grunty leśne,
    • współpraca z organami i jednostkami organizacyjnymi realizującymi zadania z zakresu:
    • współpraca z Szefem Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych w zakresie niezbędnym do realizacji jego zadań statutowych.
    • współdziałanie ze Służbą Topograficzną Wojska Polskiego w zakresie wykonywania prac geodezyjnych i kartograficznych mających znaczenie dla obronności i bezpieczeństwa Państwa,
    • prowadzenie rejestru cen nieruchomości, określonych w aktach notarialnych oraz wartości nieruchomości, określonych przez rzeczoznawców majątkowych w operatach szacunkowych,
    • przeprowadzanie kontroli przedsiębiorców w zakresie przestrzegania przepisów dotyczących geodezji i kartografii.
  3. Do podstawowych zadań Referatu Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Gruntów należy w szczególności:
    • tworzenie powiatowego zasobu nieruchomości i zasobu nieruchomości Skarbu Państwa oraz prowadzenie spraw dotyczących gospodarowania tymi zasobami,
    • prowadzenie rejestrów nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu, oddanych w trwały zarząd i użytkowanie wieczyste,
    • sporządzanie rocznych i półrocznych informacji o stanie mienia Powiatu w zakresie wynikającym z ustawy o finansach publicznych oraz w innych okresach na polecenie Zarządu lub Starosty,
    • zabezpieczanie wierzytelności Skarbu Państwa przez wpisanie w księdze wieczystej hipoteki oraz wydanie zaświadczeń o spłaceniu wierzytelności,
    • regulowanie stanów prawnych nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu,
    • prowadzenie spraw dotyczących przekształcania prawa użytkowania wieczystego nieruchomości Skarbu Państwa na prawo własności,
    • prowadzenie sprzedaży i oddawania w wieczyste użytkowanie nieruchomości
    • prowadzenie spraw dotyczących oddawania, przekazywania nieruchomości w trwały zarząd oraz jego wygaszania,
    • prowadzenie postępowań wywłaszczeniowych oraz postępowań zezwalających na czasowe zajęcie nieruchomości, przeprowadzenie przewodów i urządzeń służących do przesyłania płynów, pary, gazów, energii elektrycznej oraz prowadzenie działalności wydobywczej,
    • prowadzenie postępowań związanych ze zwrotem wywłaszczonych nieruchomości lub ich części,
    • prowadzenie postępowań dotyczących ustalenia wysokości odszkodowania,
    • prowadzenie postępowań dotyczących nieodpłatnego przekazywania na własność działek siedliskowych i gruntów oddanych do dożywotniego użytkowania,
    • prowadzenie postępowań dotyczących ustalania nieruchomości stanowiących wspólnotę gruntową bądź mienie gromadzkie oraz ustalania uprawnionych do udziału we wspólnocie,
    •   prowadzenie spraw związanych z trwałym wyłączeniem gruntów rolnych z produkcji rolniczej,
    • przeprowadzanie kontroli wykonywania przepisów ustaw o ochronie gruntów rolnych i leśnych w zakresie trwałego wyłączenia gruntów rolnych z produkcji rolniczej,
    • prowadzenie sprawozdawczości z zakresu ustaw o ochronie gruntów rolnych i leśnych,
    • prowadzenie uzgodnień projektów decyzji o warunkach zabudowy lub decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego w zakresie ochrony gruntów rolnych,
    • opiniowanie z urzędu podziałów nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa bądź Powiatu,
    • wyrażanie zgody na wycięcie drzew z nieruchomości Skarbu Państwa bądź Powiatu,
    • występowanie do Agencji Nieruchomości Rolnych o przekazanie nieodpłatnie nieruchomości na cele związane z inwestycjami infrastruktury, służącymi wykonaniu zadań własnych,
    • prowadzenie powszechnej taksacji nieruchomości,
    • współdziałanie z Wydziałem Finansowo-Księgowym w zakresie windykacji należności Skarbu Państwa i Powiatu,
    • współdziałanie z Wydziałem Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa w sprawach związanych z rekultywacją gruntów i nietrwałym wyłączeniem gruntów rolnych z produkcji rolniczej. 
    • przygotowywanie decyzji o zabezpieczeniu dobra kultury w formie ustanowienia tymczasowego zajęcia ,
    • współdziałanie z Wydziałem Rozwoju, Promocji i Spraw Społecznych przy opracowywaniu powiatowego programu opieki nad zabytkami.
  4. Do podstawowych zadań Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej należy w szczególności:

    a) mapa zasadnicza,

    b) Geodezyjnej Ewidencji Sieci Uzbrojenia Terenu,

    c) kataster nieruchomości,

    d) osnowa geodezyjna.

    • tworzenie, prowadzenie i udostępnianie baz danych obejmujące zbiory danych przestrzennych oraz standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500, 1:1 000, 1: 2 000, 1: 5 000,
    • przekazywanie, co pół roku, kopii baz danych Wojewódzkiemu Inspektorowi Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego,
    • prowadzenie państwowego rejestru granic i powierzchni jednostek podziału terytorialnego,
    • bieżąca aktualizacja części kartograficznej operatu ewidencji gruntów i budynków,
    • bieżąca aktualizacja standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500, 1:1 000, 1: 2 000, 1: 5 000,
    • opracowywanie zakresu rzeczowego oraz technologii wykonania robót geodezyjnych zleconych przez wydział,
    • współdziałanie z Wydziałem Finansowo - Księgowym w zakresie windykacji należności z tytułu opłat geodezyjnych,
    • gromadzenie i prowadzenie Państwowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego,
    • przyjmowanie i ewidencja zgłoszeń robót geodezyjnych,
    • wyłączanie operatów pomiarowych zasobu przejściowego z Państwowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego,
    • wydawanie materiałów geodezyjnych i warunków technicznych do wykonania roboty,
    • kontrola prac geodezyjnych przyjmowanych do Zasobu i nadanie im cech dokumentu,
    • udostępnianie danych z Państwowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego zainteresowanym jednostkom oraz osobom prawnym i fizycznym,
    • wydawanie zezwoleń na rozpowszechnianie i rozprowadzanie oraz reprodukowanie w celu rozpowszechniania mapy zasadniczej z obszaru Powiatu,
    • obsługa organizacyjno- techniczna Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej,
    • koordynowanie usytuowania projektowych sieci uzbrojenia terenu,
    • prowadzenie ewidencji uzgodnionych projektów,
    • zakładanie i prowadzenie ewidencji sieci uzbrojenia terenu w zakresie Geodezyjnej Ewidencji Sieci Uzbrojenia Terenu,
    • prowadzenie spraw związanych z ochroną znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych,
    • tworzenie kopii zabezpieczających Powiatowe bazy danych systemu informacji o terenie,
    • przyjmowanie zgłoszeń wszelkich zmian danych objętych ewidencją sieci uzbrojenia terenu,
    • zakładanie i prowadzenie krajowego systemu informacji o terenie w Powiecie,
    • współpraca przy tworzeniu systemu z jednostkami organizacyjnymi zainteresowanymi tworzeniem tego systemu,
    • klasyfikowanie i kwalifikowanie materiałów przeznaczonych do wyłączenia z Państwowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego,
    • sporządzenia rocznego sprawozdania dla GUS z zakresu:

 

Naczelnik: Mariusz Pabisz

Zastępca Naczelnika: Rafał Czech

tel. 13 44 86 473, pok. 28

e-mail: geodezja@powiat.jaslo.pl

{"register":{"columns":[]}}