W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wydawanie decyzji o zmianie pozwolenia na budowę

Wymagane dokumenty

- wniosek o zmianę decyzji o pozwoleniu na budowę,
- 3 egz. projektu zagospodarowania terenu i projektu architektoniczno-budowlanego zamiennego ( a w przypadku projektów pierwotnych złożonych przed 19 września 2020 r. 4 egz. projektu budowlanego zamiennego) wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami, wymaganymi przepisami szczególnymi, z oświadczeniem projektanta i sprawdzającego o sporządzeniu projektu budowlanego zamiennego, zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, z informacją dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
- zaświadczenie właściwej izby samorządu zawodowego o wpisie na listę członków izby projektanta (ów) i sprawdzającego (cych) z określonym w nim terminem ważności (w przypadku złożenia projektu rozbiórki) - w przypadku osób nie umieszczonych w e-CRUB,
- oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością (ciami) na cele budowlane określone we wniosku, - decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli jest ona wymagana zgodnie z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym i jeżeli zakres zmiany dotyczy warunków określonych w takiej decyzji.

Formularz/wnioski do pobrania

W załączniku ( na dole strony )

Opłaty

Decyzja inna niż wymieniona w załączniku do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r o opłacie skarbowej ( t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1044 ze zm.), do której mają zastosowanie przepisy kodeksu postępowania administracyjnego.- 10 zł 
Zwolnienia: Nie podlega opłacie skarbowej: 
- dokonanie czynności urzędowej, wydanie zaświadczenia oraz zezwolenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego 
- decyzja umarzająca postępowanie lub wydana w trybie postępowania wznowieniowego
Opłatę skarbową należy wnieść z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty, tj. złożenia wniosku, w kasie Urzędu Miasta Jasła lub na konto Urzędu Miasta Jasła, ul. Rynek 12.

Komórka odpowiedzialna za prowadzenie sprawy

Wydział Architektury i Budownictwa, 
pokój nr 231 Gminy: Dębowiec, Kołaczyce, Nowy Żmigród, Tarnowiec, tel. 13 4486432, 
pokój nr 233 Gminy: Jasło, Skołyszyn, miasto Jasło 2, tel. 13 4486433, 
pokój nr 232 Gminy: Brzyska, miasto Jasło 1, miasto Jasło 3, tel. 13 4486434,
pokój nr 228  Gmina: Osiek Jasielski, Krempna, tel. 13 4486435,

Miejsce składania dokumentów

Osobiście w Punkcie Obsługi Klienta Starostwa Powiatowego w Jaśle ul. Rynek 18 (parter), pocztą
na adres: Starostwo Powiatowe w Jaśle ul. Rynek 18, 38-200 Jasło, przy pomocy kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego (e-PUAP) albo wysyłki rejestrowaną pocztą elektroniczną z adresu zarejestrowanego w „bazie adresów elektronicznych” prowadzonej przez ministra do spraw informatyzacji.

Termin załatwienia sprawy

W ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia złożenia kompletnego wniosku.

Tryb odwoławczy

Służy odwołanie do Wojewody Podkarpackiego za pośrednictwem Starosty Jasielskiego

Informacje dodatkowe

- wniosek powinien zawierać wszystkie informacje jak we wniosku o wydanie pozwolenia na budowę, z tym , że żądanie dotyczy zmiany decyzji o pozwoleniu na budowę, a podstawą prawną jest art. 36a ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, 
- zakres projektu budowlanego zamiennego powinien być dostosowany do zakresu planowanych istotnych zmian w stosunku do już zatwierdzonego projektu budowlanego i warunków pozwolenia na budowę,
- zakres istotnych odstąpień od zatwierdzonego projektu zagospodarowania działki lub terenu lub projektu architektoniczo-budowlanego lub innych warunków pozwolenia na budowę określa art. 36a pkt 5 ustawy Prawo budowlane,
- decyzja o zmianie pozwolenia na budowę ważna jest trzy lata.

 Informacja dotycząca przetwarzanych danych osobowych:

Zgodnie z treścią rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 (Dz. Urz. UE L 2016, Nr 119) dalej zwanego RODO, informujemy że:

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Starosta Jasielski, ul. Rynek 18, 38-200 Jasło,
    dalej jako Administrator.
  2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest pod adresem: iod@powiat.jaslo.pl
  3. Pastwa dane osobowe przetwarzane są w celu rozpatrzenia sprawy Administracyjnej, na podstawie
    art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w związku z realizacją obowiązku prawnego.
  4. Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty uprawnione
    na podstawie obowiązujących przepisów prawa w związku z realizacją przez Administratora celu,
    o którym mowa w pkt. 3.
  5. Państwa dane będą przechowywane przez czas rozpatrywania sprawy, a następnie przechowywane przez okres oraz w zakresie wymaganym zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  6. Posiadają Państwo prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych,
    ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz przenoszenia danych.
  7. Mają Państwo prawo wniesienia skargi na czynności przetwarzania do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  8. Skorzystać z uprawnień wskazanych w pkt. 6 można wysyłając odpowiednie żądanie na adres Inspektora Ochrony danych wskazany w pkt. 2.
  9. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże odmowa ich podania uniemożliwi rozpatrzenie Państwa sprawy.
  10. Ze względu na złożoność pełnej informacji odnoszącej się do przetwarzania Państwa danych osobowych, w związku z obowiązkiem zagwarantowania aktualności, przejrzystości i przystępności treści niniejszej klauzuli informacyjnej w odbiorze, jej treść została ograniczona. Na naszej stronie internetowej www.powiat.jaslo.pl w zakładce STAROSTWO POWIATOWE / OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH publikujemy rejestr podmiotów przetwarzających oraz  dane z rejestru czynności przetwarzania, gdzie znajdziecie Państwo szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania, podstawy prawnej, okresu przechowywania danych osobowych oraz podmiotów, którym przekazywane mogą być Państwa dane.

Materiały

Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (PB-5)
oswiadczenie​_o​_posiadanym​_prawie​_do​_dysponowania​_nieruchomoscia​_na​_cele​_budowlane​_pb-5z.docx 0.02MB
Wniosek o wydanie decyzji o zmianie pozwolenia na budowę (PB-7)
PB-7​_wniosek.docx 0.02MB
{"register":{"columns":[]}}