W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wpisywanie, zmiana wpisu i wykreślanie przedsiębiorców z rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów

Karta informacyjna wg stanu na dzień 10.07.2019 r.

Wymagane dokumenty

Wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów.
I. Wniosek o wpis do rejestru wraz z oświadczeniem przedsiębiorcy o następującej treści:
"Oświadczam, że:
- dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów są kompletne i zgodne z prawdą;
- znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów, określone w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym.".
Oświadczenie powinno również zawierać:
- firmę przedsiębiorcy oraz jego miejsce zamieszkania albo siedzibę i adres;
- oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia;
- podpis osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy, ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji;
II. Załączniki do wniosku:
1) Dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wpis do rejestru działalności regulowanej.
2) Pełnomocnictwo lub prokura – w przypadku działania przez przedstawiciela.

Zmiana wpisu w rejestrze.
I. Wniosek o zmianę wpisu w rejestrze.
II. Załączniki do wniosku:
1) Dowód uiszczenia opłaty skarbowej za zmianę wpisu w rejestrze działalności regulowanej, jeżeli dotyczy ona rozszerzenia zakresu działalności,
2) Pełnomocnictwo lub prokura – w przypadku działania przez przedstawiciela.

Wykreślenie wpisu z rejestru.
I. Wniosek o wykreślenie wpisu,
II. Załączniki do wniosku:
1) Pieczątki stacji kontroli pojazdów i zatrudnionych diagnostów,
2) Rejestr badań technicznych w formie informatycznego nośnika danych (płyta CD).
3) Pełnomocnictwo lub prokura – w przypadku działania przez przedstawiciela

Opłaty

1) Opłata skarbowa w wysokości:
- 412 zł – za wpis do rejestru działalności regulowanej,
- 206 zł – za zmianę wpisu, jeżeli dotyczy ona rozszerzenia zakresu działalności.

2) Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii (nie dotyczy dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpisu, wypisu lub kopii poświadczonego notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniającego do odbioru dokumentu oraz pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu) – w wysokości: 17 zł.

3) Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Jasła:
Bank Spółdzielczy w Bieczu, Oddział w Jaśle
33 8627 1011 2001 0048 6891 0003
lub bezpośrednio w Kasie Urzędu Miasta Jasła, ul. Rynek 12.

4) Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.

5) Wykreślenie wpisu przedsiębiorcy z rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów nie podlega opłacie.

Komórka odpowiedzialna za prowadzenie sprawy

Wydział Komunikacji i Transportu, pok. 8A  (parter), po wcześniejszym tel. umówieniu: 13 448 64 56

Miejsce składania dokumentów 

Osobiście w Punkcie Obsługi Klienta Starostwa Powiatowego w Jaśle ul. Rynek 18 (parter) lub pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Jaśle, ul. Rynek 18, 38-200 Jasło.

Termin załatwienia sprawy

Niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni.

Tryb odwoławczy

Od decyzji o odmowie wpisu oraz decyzji o zakazie prowadzenia przez przedsiębiorcę stacji kontroli pojazdów przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krośnie, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Jasielskiego.

Informacje dotyczące przetwarzanych danych osobowych

Zgodnie z treścią rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 (Dz. Urz. UE L 2016, Nr 119) dalej zwanego RODO, informujemy że:

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Starosta Jasielski, ul. Rynek 18, 38-200 Jasło,
    dalej jako Administrator.
  2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest pod adresem: iod@powiat.jaslo.pl
  3. Pastwa dane osobowe przetwarzane są w celu rozpatrzenia sprawy Administracyjnej, na podstawie
    art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w związku z realizacją obowiązku prawnego.
  4. Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty uprawnione
    na podstawie obowiązujących przepisów prawa w związku z realizacją przez Administratora celu,
    o którym mowa w pkt. 3.
  5. Państwa dane będą przechowywane przez czas rozpatrywania sprawy, a następnie przechowywane przez okres oraz w zakresie wymaganym zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  6. Posiadają Państwo prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych,
    ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz przenoszenia danych.
  7. Mają Państwo prawo wniesienia skargi na czynności przetwarzania do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  8. Skorzystać z uprawnień wskazanych w pkt. 6 można wysyłając odpowiednie żądanie na adres Inspektora Ochrony danych wskazany w pkt. 2.
  9. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże odmowa ich podania uniemożliwi rozpatrzenie Państwa sprawy.
  10. Ze względu na złożoność pełnej informacji odnoszącej się do przetwarzania Państwa danych osobowych, w związku z obowiązkiem zagwarantowania aktualności, przejrzystości i przystępności treści niniejszej klauzuli informacyjnej w odbiorze, jej treść została ograniczona. Na naszej stronie internetowej www.powiat.jaslo.pl w zakładce STAROSTWO POWIATOWE / OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH publikujemy rejestr podmiotów przetwarzających oraz  dane z rejestru czynności przetwarzaniagdzie znajdziecie Państwo szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania, podstawy prawnej, okresu przechowywania danych osobowych oraz podmiotów, którym przekazywane mogą być Państwa dane.

Informacje dodatkowe

Działalność gospodarcza w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów jest działalnością regulowaną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców i wymaga uzyskania wpisu do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów.
Organem właściwym do prowadzenia rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów jest starosta właściwy ze względu na miejsce wykonywania działalności objętej wpisem.
W przypadku gdy przedsiębiorca wykonuje działalność gospodarczą w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów w jednostkach organizacyjnych położonych na obszarze różnych powiatów, jest on obowiązany uzyskać wpis
w odrębnych właściwych rejestrach na każdą z tych jednostek.

Stację kontroli pojazdów mogą prowadzić następujące podmioty niebędące przedsiębiorcami:
1) szkoła lub centrum kształcenia, kształcące w zawodach związanych
z naprawą i eksploatacją pojazdów;
2) jednostka:
a) organizacyjna służb podległych lub nadzorowanych przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych,
b) organizacyjna podległa lub nadzorowana przez Ministra Obrony Narodowej, ministra właściwego do spraw zdrowia, ministra właściwego do spraw nauki i szkolnictwa wyższego lub ministra właściwego do spraw transportu,
c) ochrony przeciwpożarowej,
d) systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego.
W stosunku do podmiotów, o których mowa wyżej, stosuje się odpowiednio przepisy odnoszące się do przedsiębiorców.

Stację kontroli pojazdów może prowadzić przedsiębiorca, który:
- posiada siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
- nie jest przedsiębiorcą, w stosunku do którego otwarto likwidację lub ogłoszono upadłość,
- nie był prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione
w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub przestępstwo przeciwko dokumentom - dotyczy osoby fizycznej lub członków organów osoby prawnej,
- posiada wyposażenie kontrolno-pomiarowe oraz warunki lokalowe gwarantujące wykonywanie odpowiedniego zakresu badań technicznych pojazdów zgodnie ze szczegółowymi warunkami przeprowadzania tych badań,
- posiada poświadczenie zgodności wyposażenia i warunków lokalowych z wymaganiami odpowiednio do zakresu przeprowadzanych badań wpisanego do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów,
- zatrudnia uprawnionych diagnostów.
Poświadczenie, wydaje za opłatą, w drodze decyzji, Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego, po dokonaniu sprawdzenia stacji kontroli pojazdów. Poświadczenie zachowuje ważność do czasu zmiany stanu faktycznego, dla którego zostało wydane, nie dłużej niż przez 5 lat od daty jego wydania.
Właściwy starosta wydaje z urzędu zaświadczenie o dokonaniu wpisu do rejestru.
Właściwy starosta prostuje z urzędu wpis do rejestru zawierający oczywiste błędy lub niezgodności ze stanem faktycznym.
W przypadku zmiany danych wpisanych do rejestru przedsiębiorca jest obowiązany złożyć wniosek o zmianę wpisu w rejestrze w terminie 14 dni od dnia, w którym nastąpiła zmiana tych danych.
Właściwy starosta, w drodze decyzji, odmawia wpisu przedsiębiorcy do rejestru,
w przypadku gdy:
- wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem,
- przedsiębiorcę wykreślono z rejestru tej działalności regulowanej w wyniku wydania przez organ prowadzący rejestr decyzji o zakazie wykonywania przez przedsiębiorcę działalności objętej wpisem w okresie 3 lat poprzedzających złożenie wniosku.
Starosta wydaje decyzję o zakazie prowadzenia przez przedsiębiorcę stacji kontroli pojazdów, skreślając przedsiębiorcę z rejestru działalności regulowanej, jeżeli przedsiębiorca:
- złożył oświadczenie, o którym mowa w art. 83a ust. 4 ustawy Prawo o ruchu drogowym, niezgodne ze stanem faktycznym,
- nie usunął naruszeń warunków wykonywania działalności gospodarczej
w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów w wyznaczonym przez starostę terminie,
- rażąco naruszył warunki wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów.
Decyzja ta podlega natychmiastowemu wykonaniu.
Przedsiębiorca, którego wykreślono z rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów z ww. przyczyn, może uzyskać ponowny wpis do rejestru w tym samym zakresie działalności gospodarczej nie wcześniej niż po upływie 3 lat od dnia wydania powyższej decyzji. Dotyczy to także przedsiębiorcy, który wykonywał działalność gospodarczą bez wpisu do rejestru działalności regulowanej.
Właściwy starosta wykreśla przedsiębiorcę z rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów również na jego wniosek, a także po uzyskaniu informacji o zgonie przedsiębiorcy lub po uzyskaniu informacji z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub Krajowego Rejestru Sądowego o wykreśleniu przedsiębiorcy.

Materiały

Wniosek o wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów wraz z oświadczeniem
Wniosek​_o​_wpis​_do​_rejestru​_SKP.doc 0.05MB
Wniosek o zmianę wpisu w rejestrze przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów
Wniosek​_o​_zmianę​_wpisu​_w​_rejestrze​_SKP.doc 0.04MB
Wniosek o wykreślenie wpisu z rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów
Wniosek​_o​_wykreslenie​_wpisu​_z​_rejestru​_SKP.doc 0.04MB
{"register":{"columns":[]}}