W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Rejestracja jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m

Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m obowiązkowi rejestracji podlega:

  • jacht oraz jednostka pływająca używana do amatorskiego połowu ryb, o długości większej niż 7,5 m lub napędzie mechanicznym o mocy większej niż 15 kW;
  • jednostka pływająca używana do połowów rybackich,
  • jednostka pływająca uprawiająca żeglugę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej

- o ile nie posiada innej niż polska przynależności.

  • Zgodnie z art. 3 ust. 2 ustawy o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających
    o długości do 24 m obowiązkowi rejestracji, o którym mowa w art. 3 ust. 1, nie podlega:
  • jednostka pływająca przeznaczona wyłącznie do regat i zawodów sportowych, posiadająca klasę regatową i ważny certyfikat wydany przez polski związek sportowy albo podmiot właściwy dla państwa bandery jachtu oraz regatowa łódź wiosłowa;
  • jednostka pływająca napędzana wyłącznie siłą ludzkich mięśni;
  • deska surfingowa, deska z żaglem lub inna podobna jednostka pływająca.
  • Zgodnie z art. 3 ust. 3 ustawy o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m jednostka pływająca o długości do 24 m, która nie podlega obowiązkowi rejestracji, może być zarejestrowana na wniosek właściciela.
  • Rejestracja jachtów i innych jednostek pływających odbywać się będzie poprzez elektroniczny ogólnokrajowy system REJA24.
  • Rejestracji jednostki pływającej dokonuje organ rejestrujący, wpisując jednostkę do rejestru jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m, oraz nadaje jej numer rejestracyjny i wydaje dokument rejestracyjny. Organem rejestrującym jest starosta lub właściwy polski związek sportowy w rozumieniu ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie.
  • W celu rejestracji jednostki pływającej właściciel składa wniosek o rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego do wybranego organu rejestrującego. Jeżeli jednostka pływająca jest przedmiotem współwłasności, wnioski, o których mowa w ust. 2, może złożyć każdy współwłaściciel, przedkładając pełnomocnictwo do działania w imieniu pozostałych współwłaścicieli.
  • Zgodnie z art. 28 ustawy o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m wpisy do rejestrów oraz dokumenty rejestracyjne wydane na podstawie dotychczasowych przepisów zachowują ważnośćw przypadku:
  • wpisów do rejestrów dokonanych oraz dokumentów wydanych do dnia 1 stycznia 2000 r. – przez okres 12 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy;
  • wpisów do rejestrów dokonanych oraz dokumentów wydanych do dnia 1 stycznia 2006 r. – przez okres 18 miesięcyod dnia wejścia w życie ustawy;
  • wpisów do rejestrów dokonanych oraz dokumentów wydanych po dniu 1 stycznia 2006 r. – przez okres 30 miesięcyod dnia wejścia w życie ustawy;

 

WYMAGANE DOKUMENTY:

  1. Wniosek o rejestrację spełniający wymogi określone w przepisach art. 6 ustawy o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m oraz przepisach rozporządzenia Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 17 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.
  • Wniosek o rejestrację jednostki pływającej należy składać bezpośrednio
    w systemie REJA24 na stronie internetowej : 
    http://interesant.reja24.gov.pl 

    Uruchamiając system REJA24, oddano Państwu aplikację „Konto interesanta”, umożliwiającą zainteresowanym osobom zdalne zarejestrowanie jednostki pływającej, jak również składanie do rejestru wniosków w innym zakresie, w sprawach dotyczących rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (np. wyciągi lub zmiana danych rejestrowych), drogą internetową

    Aplikacja „Konto interesanta” jest dostępna pod adresem:

    https://interesant.reja24.gov.pl

    W celu wsparcia procesu rejestracji jednostek i obsługi systemu REJA24 utworzony został także serwis Help Desk, dostępny dla zainteresowanych w dni robocze, w godzinach 7:00 -15:00, do którego można kierować pytania i zgłaszać problemy, związane z obsługą systemu. Kontakt z serwisem Help Desk można uzyskać pod adresem e-mail: pomoc@reja24.gov.pl lub telefonicznie: + 48 91 44 03 526.

lub osobiście w dowolnie wybranym organie rejestrującym: starostwo albo właściwy polski związek sportowy.

  • Wniosek o rejestrację w postaci papierowej składa się do organu rejestrującego osobiście albo przez przedstawiciela ustawowego albo pełnomocnika.
  • W przypadku gdy wnioskodawca składa wniosek o rejestrację w postaci elektronicznej, a posiada wymagane załączniki w oryginale wyłącznie w postaci papierowej, dokumenty te mogą być dołączone do wniosku w postaci odwzorowania cyfrowego, a ich oryginały należy okazać organowi rejestrującemu przed odbiorem dokumentu rejestracyjnego.

UWAGA:

Formularze wniosków wraz dokumentami są dostępne na stronie internetowej :

http://www.ums.gov.pl/projekty_unijne/Reja24/formularze.zip

  1. Dowód własności jednostki pływającej (art. 6 ust. 1 pkt 1 ustawy).
  1. Dokumenty lub materiały potwierdzające informacje, o których mowa w art. 6 ust.1
    pkt 2 a-c oraz i-p.
  1. Dowód wniesienia opłaty za rozpatrzenie wniosku o rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego.


OPŁATY:

Wysokość opłat związanych z rejestracją określona została w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 7 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m, tj.:

  • za rozpatrzenie wniosku o rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego; zmianę danych w rejestrze i wydanie dokumentu rejestracyjnego; wydanie wtórnika dokumentu rejestracyjnego :  80 zł
  • za wydanie odpisu lub wyciągu z rejestru jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m :  15 zł
  • zarejestrowany sprzęt na podstawie dotychczasowych przepisów, o ile podlega obowiązkowi rejestracji, musi być zarejestrowany ponownie, w terminie określonym w art. 28 ustawy o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długosci do 24 m (Dz. U. z 2020 r poz. 1500 ze zm.) - opłata za rozpatrzenie wniosku o rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego w tym przypadku wynosi :  60 zł.

Opłaty należy dokonywać na konto Starostwa Powiatowego w Jaśle Bank Spółdzielczy w Rymanowie   Nr 10 8636 0005 2001 0004 5740 0007.

KOMÓRKA ODPOWIEDZIALNA ZA PROWADZENIE SPRAWY:

Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, pok. 222, tel. 13 448 64 52.

MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:

Wniosek o rejestrację jednostki pływającej należy składać bezpośrednio w systemie REJA24 na stronie internetowej: 

http://interesant.reja24.gov.pl

lub osobiście w dowolnie wybranym organie rejestrującym: starostwo albo właściwy polski związek sportowy

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Organ rejestrujący wpisuje jednostkę pływającą do rejestru albo wydaje decyzję o odmowie wpisania jednostki pływającej do rejestru w terminie 30 dni, licząc od dnia złożenia kompletnego wniosku o rejestrację.

 

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

Zgodnie z treścią rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 (Dz. Urz. UE L 2016, Nr 119) dalej zwanego RODO, informujemy że:

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Starosta Jasielski, ul. Rynek 18, 38-200 Jasło,
    dalej jako Administrator.
  2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest pod adresem: iod@powiat.jaslo.pl
  3. Pastwa dane osobowe przetwarzane są w celu rozpatrzenia sprawy Administracyjnej, na podstawie
    art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w związku z realizacją obowiązku prawnego.
  4. Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty uprawnione
    na podstawie obowiązujących przepisów prawa w związku z realizacją przez Administratora celu,
    o którym mowa w pkt. 3.
  5. Państwa dane będą przechowywane przez czas rozpatrywania sprawy, a następnie przechowywane przez okres oraz w zakresie wymaganym zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  6. Posiadają Państwo prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych,
    ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz przenoszenia danych.
  7. Mają Państwo prawo wniesienia skargi na czynności przetwarzania do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  8. Skorzystać z uprawnień wskazanych w pkt. 6 można wysyłając odpowiednie żądanie na adres Inspektora Ochrony danych wskazany w pkt. 2.
  9. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże odmowa ich podania uniemożliwi rozpatrzenie Państwa sprawy.
  10. Ze względu na złożoność pełnej informacji odnoszącej się do przetwarzania Państwa danych osobowych, w związku z obowiązkiem zagwarantowania aktualności, przejrzystości i przystępności treści niniejszej klauzuli informacyjnej w odbiorze, jej treść została ograniczona. Na naszej stronie internetowej www.powiat.jaslo.pl w zakładce STAROSTWO POWIATOWE / OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH publikujemy rejestr podmiotów przetwarzających oraz dane z rejestru czynności przetwarzania, gdzie znajdziecie Państwo szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania, podstawy prawnej, okresu przechowywania danych osobowych oraz podmiotów, którym przekazywane mogą być Państwa dane.
{"register":{"columns":[]}}