W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Protokół z LXXII Sesji Rady Powiatu w Jaśle VII Kadencji z dnia 16.03.2023

                                               Protokół LXXII/2023

                                z LXXII Sesji Rady Powiatu w Jaśle

                      odbytej w dniu 16 marca 2023 r. o godz. 15.30

 

Ad. 1. Otwarcie Sesji.

Sesję otworzył Przewodniczący Rady Powiatu Robert Snoch, który powitał Radnych uczestniczących w sesji zgromadzonych na sali, łączących się zdalnie, Zarząd Powiatu          w Jaśle, zaproszonych gości w osobach: Pana Komendanta Łopuszańskiego Powiatowej Policji w Jaśle, Pani Doktor Betlej z Powiatowej Inspekcji Weterynaryjnej, Pana Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy – Pachera,  naczelników, dyrektorów, kierowników jednostek organizacyjnych, Panią Skarbnik, Pana Mecenasa i wszystkich obserwujących naszą sesję.

 

Ad. 2. Stwierdzenie prawomocności obrad.

Przewodniczący, zgodnie z listą obecności podpisaną przez 10 radnych oraz na podstawie liczby zalogowanych radnych do zdalnego systemu w ilości 10, stwierdził, że w posiedzeniu bierze udział 20 radnych, obrady są prawomocne.

 

Ad. 3. Przyjęcie protokołów z LXX oraz LXXI sesji Rady Powiatu w Jaśle.

Przewodniczący poinformował, że do protokołów nie wpłynęły żadne uwagi.

Przewodniczący zarządził głosowanie nad zatwierdzeniem protokołu z LXX sesji Rady Powiatu w Jaśle.

W głosowaniu brało udział 21 radnych.

- za przyjęciem protokołu głosowało 21 radnych.

Protokół z LXX sesji Rady Powiatu w Jaśle został przyjęty.

 

Przewodniczący zarządził głosowanie nad zatwierdzeniem protokołu z LXXI sesji Rady Powiatu w Jaśle.

W głosowaniu brało udział 22 radnych.

- za przyjęciem protokołu głosowało 22 radnych.

Protokół z LXXI sesji Rady Powiatu w Jaśle został przyjęty.

 

Ad. 4. Wprowadzenie ewentualnych zmian do porządku obrad.

Przewodniczący odczytał wniosek Zarządu Powiatu w Jaśle.

 

WNIOSEK O ZMIANĘ PORZĄDKU OBRAD

Zarząd Powiatu w Jaśle zwraca się z wnioskiem o zmianę porządku obrad LXXII sesji Rady Powiatu w Jaśle w dniu 16 marca 2023 roku, poprzez dodanie w pkt. 6 podpunktów: q), r) i s), które otrzymują brzmienie:

„q) powierzenia Gminie Tarnowiec realizacji zadania własnego Powiatu Jasielskiego pn. „Poprawa bezpieczeństwa ruchu pieszych w ciągu drogi powiatowej Nr 1847R Szebnie – Tarnowiec – Jedlicze – Potok w miejscowości Tarnowiec”,

r) wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązań finansowych na realizację zadania Powiatu pn. „Poprawa bezpieczeństwa ruchu pieszych w ciągu drogi powiatowej Nr 1847R Szebnie – Tarnowiec – Jedlicze – Potok w miejscowości Tarnowiec”, 

s) określenia zadań, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na realizację zadań w 2023 roku z zakresu rehabilitacji społecznej i zawodowej”.

Pozostałe podpunkty punktu 6 zmieniają odpowiednio swoją numerację.

Przewodniczący zarządził głosowanie nad wnioskiem o dodanie w pkt. 6 podpunktu „q”.

W głosowaniu brało udział 21 radnych.

- za głosowało 21 radnych.

Podpunkt „q” został dodany do dzisiejszych obrad.

 

Przewodniczący zarządził głosowanie nad wnioskiem o dodanie w pkt. 6 podpunktu „r”.

W głosowaniu brało udział 22 radnych.

- za głosowało 22 radnych.

Podpunkt „r” został dodany do dzisiejszych obrad.

 

Przewodniczący zarządził głosowanie nad wnioskiem o dodanie w pkt. 6 podpunktu „s”.

W głosowaniu brało udział 22 radnych.

- za głosowało 22 radnych.

Podpunkt „s” został dodany do dzisiejszych obrad.

 

  1. Otwarcie sesji.
  2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
  3. Przyjęcie protokołów z LXX i LXXI sesji Rady Powiatu w Jaśle.
  4. Wprowadzenie ewentualnych zmian do porządku obrad.
  5. Wybór Komisji Wnioskowej.
  6. Podjęcie uchwał w sprawie:
  1. złożenia wniosku o udzielenie zezwolenia na utworzenie oddziału przygotowania wojskowego w Liceum Ogólnokształcącym im. Marii Skłodowskiej – Curie w Kołaczycach oraz zobowiązania się do ponoszenia kosztów kształcenia w oddziale przygotowania wojskowego (Druk nr 530),
  2. zmieniająca uchwałę Nr LXX/502/2023 Rady Powiatu w Jaśle z dnia 31 stycznia 2023 r. w sprawie ustalenia regulaminu określającego wysokość stawek i szczegółowe warunki przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego, szczegółowe warunki obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz nagród i innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach prowadzonych przez Powiat Jasielski (Druk nr 531),
  3. wyrażenia zgody na umieszczenie herbu Powiatu Jasielskiego na emblemacie ubioru służbowego strażaków Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Jaśle (Druk nr 532),
  4. wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości zabudowanej stanowiącej własność Powiatu Jasielskiego, położonej w miejscowości Wolica oraz obniżenia bonifikaty z tytułu wpisania nieruchomości do rejestru zabytków (Druk nr 533),
  5. zmiany Uchwały Nr LXX/497/2023 Rady Powiatu w Jaśle z dnia 31 stycznia 2023 r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Tarnowskiego na realizację zadania publicznego (Druk nr 534),
  6. zmiany Uchwały Nr LI/352/2021 Rady Powiatu w Jaśle z dnia 21 października 2021 r. w sprawie powierzenia Gminie Dębowiec realizacji zadania własnego Powiatu Jasielskiego pn. „Przebudowa dróg powiatowych Nr 1854R Jasło – Dębowiec – Folusz w miejscowościach Dębowiec i Folusz oraz Nr 1882R Droga przez wieś Dębowiec w miejscowości Dębowiec” (Druk nr 535),
  7. uchylenia Uchwały Nr LXVIII/486/2022 Rady Powiatu w Jaśle z dnia 16 grudnia 2022 r. w sprawie powierzenia Gminie Osiek Jasielski realizacji zadania własnego Powiatu Jasielskiego pn. „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1879R Zawadka Osiecka – Pielgrzymka w miejscowości Pielgrzymka” (Druk nr 536),
  8. uchylenia Uchwały Nr LXVIII/487/2022 Rady Powiatu w Jaśle z dnia 16 grudnia 2022 r. w sprawie wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązań finansowych na realizację zadania Powiatu (Druk nr 537),
  9. powierzenia Gminie Jasło zadania zarządzania drogami powiatowymi w zakresie bieżącego i zimowego utrzymania chodników w ciągu dróg powiatowych na terenie Gminy Jasło  (Druk nr 538),
  10. wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązań finansowych na lata od 2024 roku do 2030 roku na udzielenie dotacji celowej dla Gminy Jasło na realizację zadania zarządzania drogami powiatowymi w zakresie bieżącego i zimowego utrzymania chodników w ciągu dróg powiatowych na terenie Gminy Jasło (Druk nr 539),
  11. powierzenia Gminie Skołyszyn zadania publicznego w zakresie bieżącego i zimowego utrzymania chodników w ciągu dróg powiatowych położonych na terenie Gminy Skołyszyn  (Druk nr 540),
  12. wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązań finansowych na lata od 2024 roku do 2030 roku na udzielenie dotacji celowej dla Gminy Skołyszyn na realizację zadania publicznego w zakresie bieżącego i zimowego utrzymania chodników w ciągu dróg powiatowych położonych na terenie Gminy Skołyszyn (Druk nr 541),
  13. powierzenia Gminie Tarnowiec zadania publicznego w zakresie bieżącego i zimowego utrzymania chodnika w ciągu drogi powiatowej Nr 1887R Czeluśnica – Tarnowiec w miejscowości Tarnowiec (Druk nr 542),
  14. wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązań finansowych na lata od 2024 roku do 2030 roku na udzielenie dotacji celowej dla Gminy Tarnowiec na realizację zadania publicznego w zakresie bieżącego i zimowego utrzymania chodnika w ciągu drogi powiatowej Nr 1887R Czeluśnica – Tarnowiec w miejscowości Tarnowiec (Druk nr 543),
  15. powierzenia Gminie Osiek Jasielski zadania publicznego w zakresie bieżącego i zimowego utrzymania trzech odcinków chodników zlokalizowanych w ciągu dróg powiatowych (Druk nr 544),
  16. wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązań finansowych na lata od 2024 roku do 2030 roku na udzielenie dotacji celowej dla Gminy Osiek Jasielski na realizację zadania publicznego w zakresie bieżącego i zimowego utrzymania trzech odcinków chodników zlokalizowanych w ciągu dróg powiatowych (Druk nr 545)
  17. powierzenia Gminie Tarnowiec realizacji zadania własnego Powiatu Jasielskiego pn. „Poprawa bezpieczeństwa ruchu pieszych w ciągu drogi powiatowej Nr 1847R Szebnie – Tarnowiec – Jedlicze – Potok w miejscowości Tarnowiec”,
  18. wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązań finansowych na realizację zadania Powiatu pn. „Poprawa bezpieczeństwa ruchu pieszych w ciągu drogi powiatowej Nr 1847R Szebnie –  Tarnowiec – Jedlicze – Potok w miejscowości Tarnowiec”, 
  19. określenia zadań, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na realizację zadań w 2023 roku z zakresu rehabilitacji społecznej i zawodowej”.
  20. zatwierdzenia i wyrażenia zgody na przystąpienie przez Powiat Jasielski/Powiatowy Urząd Pracy w Jaśle do realizacji projektu pod nazwą „Aktywizacja osób bezrobotnych z powiatu jasielskiego (I)” (Druk nr 546),
  21. zmiany Uchwały budżetowej Powiatu Jasielskiego na 2023 rok (Druk nr 547),

w. zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Jasielskiego na lata 2023 – 2030 (Druk nr 548).
7. Sprawozdanie z prac Komisji: Finansowo – Budżetowej; Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki; Społecznej; Rozwoju Gospodarczego i Promocji Powiatu oraz Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Jaśle za 2022 rok (Druk nr 549)

8. Sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli w szkołach prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego za 2022 rok (Druk nr 550).

9. Sprawozdanie z działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Jaśle za 2022 rok (Druk nr 551).

10. Informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego w powiecie jasielskim oraz sprawozdanie z działalności Komendy Powiatowej Policji w Jaśle za 2022 rok (Druk nr 552).

11. Informacja o stanie bezpieczeństwa sanitarno-weterynaryjnego w Powiecie Jasielskim (Druk nr 553).

12. Informacja o działaniach Prokuratury Rejonowej w Jaśle w 2022 roku (Druk nr 554).

13. Sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady Powiatu oraz prac Zarządu w okresie  międzysesyjnym.

14. Interpelacje.

15. Wnioski i zapytania radnych.

16. Sprawy różne.

17. Zamknięcie obrad.

 

Ad. 5. Wybór Komisji Wnioskowej.

Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu Anna Nigborowicz zgłosiła do Komisji Wnioskowej

radnych: Irenę Baciak, Jana Czajkę, Ryszarda Lisowskiego.

Innych propozycji nie zgłoszono.

Zgłoszeni radni wyrazili zgodę na pracę w Komisji Wnioskowej.

Przewodniczący zarządził głosowanie nad wyborem członków Komisji Wnioskowej.

W głosowaniu brało udział 22 radnych.

- za wyborem zaproponowanego składu Komisji Wnioskowej głosowało 22 radnych.

Komisja została powołana.

 

Ad. 6. Podjęcie uchwał w sprawie:

a) złożenia wniosku o udzielenie zezwolenia na utworzenie oddziału przygotowania wojskowego w Liceum Ogólnokształcącym im. Marii Skłodowskiej – Curie w Kołaczycach oraz zobowiązania się do ponoszenia kosztów kształcenia w oddziale przygotowania wojskowego (Druk nr 530),

 

Przewodniczący poprosił o opinie Przewodniczących Komisji Stałych.

Przewodnicząca Komisji Edukacji – radna Irena Baciak - Komisja opiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię jednogłośnie.

 

Przewodniczący otworzył dyskusję.

Przewodniczący zamknął dyskusję oraz przeszedł do głosowania nad podjęciem uchwały w sprawie złożenia wniosku o udzielenie zezwolenia na utworzenie oddziału przygotowania wojskowego w Liceum Ogólnokształcącym im. Marii Skłodowskiej – Curie w Kołaczycach oraz zobowiązania się do ponoszenia kosztów kształcenia w oddziale przygotowania wojskowego (Druk nr 530),

 

W głosowaniu brało udział 22 radnych.       

- za podjęciem uchwały głosowało 22 radnych.

Uchwała została podjęta.

 

Ad. 6b)  Podjęcie Uchwały w sprawie zmieniająca uchwałę Nr LXX/502/2023 Rady Powiatu w Jaśle z dnia 31 stycznia 2023 r. w sprawie ustalenia regulaminu określającego wysokość stawek i szczegółowe warunki przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego, szczegółowe warunki obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz nagród i innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach prowadzonych przez Powiat Jasielski (Druk nr 531),

 

Przewodniczący poprosił o opinie Przewodniczących Komisji Stałych.

Przewodnicząca Komisji Edukacji – radna Irena Baciak - Komisja opiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię jednogłośnie.

 

Przewodniczący otworzył dyskusję.

Przewodniczący zamknął dyskusję oraz przeszedł do głosowania nad podjęciem uchwały w sprawie zmieniająca uchwałę Nr LXX/502/2023 Rady Powiatu w Jaśle z dnia 31 stycznia 2023 r. w sprawie ustalenia regulaminu określającego wysokość stawek i szczegółowe warunki przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego, szczegółowe warunki obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz nagród i innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach prowadzonych przez Powiat Jasielski (Druk nr 531),

 

W głosowaniu brało udział 22 radnych.       

- za podjęciem uchwały głosowało 22 radnych.

Uchwała została podjęta.

 

Ad. 6c) Podjęcie Uchwały w sprawie wyrażenia zgody na umieszczenie herbu Powiatu Jasielskiego na emblemacie ubioru służbowego strażaków Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Jaśle (Druk nr 532),

 

Przewodniczący poprosił o opinie Przewodniczących Komisji Stałych.

Przewodniczący Komisji Społecznej – radny Stanisław Święch. Komisja również opiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię jednogłośnie.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Promocji Powiatu – radny Sławomir Madejczyk – Komisja opiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię jednogłośnie.

 

Przewodniczący otworzył dyskusję.

Przewodniczący zamknął dyskusję oraz przeszedł do głosowania nad podjęciem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na umieszczenie herbu Powiatu Jasielskiego na emblemacie ubioru służbowego strażaków Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Jaśle (Druk nr 532),

W głosowaniu brało udział 21 radnych.

- za podjęciem uchwały głosowało  21 radnych,

Uchwała została podjęta.

 

Ad. 6d) Podjęcie Uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości zabudowanej stanowiącej własność Powiatu Jasielskiego, położonej w miejscowości Wolica oraz obniżenia bonifikaty z tytułu wpisania nieruchomości do rejestru zabytków (Druk nr 533)

 

Przewodniczący poprosił o opinie Komisje Stałe.

Przewodniczący Komisji Finansowo - Budżetowej Jan Czajka – Komisja opiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię jednogłośnie.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Promocji Powiatu – Sławomir Madejczyk – Komisja opiniowała projekt uchwały i  wyraziła pozytywną opinię jednogłośnie.

 

Przewodniczący otworzył dyskusję.

Przewodniczący zamknął dyskusję oraz przeszedł do głosowania nad podjęciem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości zabudowanej stanowiącej własność Powiatu Jasielskiego, położonej w miejscowości Wolica oraz obniżenia bonifikaty z tytułu wpisania nieruchomości do rejestru zabytków (Druk nr 533),

W głosowaniu brało udział 21 radnych.       

- za podjęciem uchwały głosowało 21 radnych,

Uchwała została podjęta.

 

Ad. 6e) Podjęcie Uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr LXX/497/2023 Rady Powiatu w Jaśle z dnia 31 stycznia 2023 r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Tarnowskiego na realizację zadania publicznego (Druk nr 534)

 

Przewodniczący poprosił o opinie  Komisje Stałe.

Przewodniczący Komisji Finansowo - Budżetowej Jan Czajka – Komisja opiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię jednogłośnie.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Promocji Powiatu – Sławomir Madejczyk – Komisja opiniowała projekt uchwały i  wyraziła pozytywną opinię jednogłośnie.

 

Przewodniczący otworzył dyskusję.

Przewodniczący zamknął dyskusję oraz przeszedł do głosowania nad podjęciem uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr LXX/497/2023 Rady Powiatu w Jaśle z dnia 31 stycznia 2023 r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Tarnowskiego na realizację zadania publicznego (Druk nr 534),

W głosowaniu brało udział 22 radnych.       

- za podjęciem uchwały głosowało 22 radnych,

Uchwała została podjęta.

 

Ad. 6f)  Podjęcie Uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr LI/352/2021 Rady Powiatu w Jaśle z dnia 21 października 2021 r. w sprawie powierzenia Gminie Dębowiec realizacji zadania własnego Powiatu Jasielskiego pn. „Przebudowa dróg powiatowych Nr 1854R Jasło – Dębowiec – Folusz w miejscowościach Dębowiec i Folusz oraz Nr 1882R Droga przez wieś Dębowiec w miejscowości Dębowiec” (Druk nr 535),

 

Przewodniczący poprosił o opinie  Komisje Stałe.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Promocji Powiatu – Sławomir Madejczyk – Komisja opiniowała projekt uchwały i  wyraziła pozytywną opinię jednogłośnie.

Przewodniczący Komisji Finansowo - Budżetowej Jan Czajka – Komisja opiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię jednogłośnie.

Przewodniczący otworzył dyskusję.

Przewodniczący zamknął dyskusję oraz przeszedł do głosowania nad podjęciem uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr LI/352/2021 Rady Powiatu w Jaśle z dnia 21 października 2021 r. w sprawie powierzenia Gminie Dębowiec realizacji zadania własnego Powiatu Jasielskiego pn. „Przebudowa dróg powiatowych Nr 1854R Jasło – Dębowiec – Folusz w miejscowościach Dębowiec i Folusz oraz Nr 1882R Droga przez wieś Dębowiec w miejscowości Dębowiec” (Druk nr 535),

W głosowaniu brało udział 22 radnych.       

- za podjęciem uchwały głosowało 22 radnych,

Uchwała została podjęta.

 

Ad. 6g) Podjęcie Uchwały w sprawie uchylenia Uchwały Nr LXVIII/486/2022 Rady Powiatu w Jaśle z dnia 16 grudnia 2022 r. w sprawie powierzenia Gminie Osiek Jasielski realizacji zadania własnego Powiatu Jasielskiego pn. „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1879R Zawadka Osiecka – Pielgrzymka w miejscowości Pielgrzymka” (Druk nr 536)

 

Przewodniczący poprosił o opinie  Komisje Stałe.

Przewodniczący Komisji Finansowo - Budżetowej Jan Czajka – Komisja opiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię jednogłośnie.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Promocji Powiatu – Sławomir Madejczyk – Komisja opiniowała projekt uchwały i  wyraziła pozytywną opinię jednogłośnie.

 

Przewodniczący otworzył dyskusję.

Przewodniczący zamknął dyskusję oraz przeszedł do głosowania nad podjęciem uchwały w sprawie uchylenia Uchwały Nr LXVIII/486/2022 Rady Powiatu w Jaśle z dnia 16 grudnia 2022 r. w sprawie powierzenia Gminie Osiek Jasielski realizacji zadania własnego Powiatu Jasielskiego pn. „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1879R Zawadka Osiecka – Pielgrzymka w miejscowości Pielgrzymka” (Druk nr 536),

W głosowaniu brało udział 22 radnych.       

- za podjęciem uchwały głosowało 22 radnych,

Uchwała została podjęta.

 

Ad. 6h) Podjęcie Uchwały w sprawie uchylenia Uchwały Nr LXVIII/487/2022 Rady Powiatu w Jaśle z dnia 16 grudnia 2022 r. w sprawie wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązań finansowych na realizację zadania Powiatu (Druk nr 537)

 

Przewodniczący poprosił o opinie  Komisje Stałe.

Przewodniczący Komisji Finansowo - Budżetowej Jan Czajka – Komisja opiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię jednogłośnie.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Promocji Powiatu – Sławomir Madejczyk – Komisja opiniowała projekt uchwały i  wyraziła pozytywną opinię jednogłośnie.

 

Przewodniczący otworzył dyskusję.

Przewodniczący zamknął dyskusję oraz przeszedł do głosowania nad podjęciem uchwały w sprawie uchylenia Uchwały Nr LXVIII/487/2022 Rady Powiatu w Jaśle z dnia 16 grudnia 2022 r. w sprawie wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązań finansowych na realizację zadania Powiatu (Druk nr 537),

W głosowaniu brało udział 21 radnych.       

- za podjęciem uchwały głosowało 21 radnych,

Uchwała została podjęta.

 

Ad. 6i)  Podjęcie Uchwały w sprawie powierzenia Gminie Jasło zadania zarządzania drogami powiatowymi w zakresie bieżącego i zimowego utrzymania chodników w ciągu dróg powiatowych na terenie Gminy Jasło  (Druk nr 538),

 

Przewodniczący poprosił o opinie  Komisje Stałe.

Przewodniczący Komisji Finansowo - Budżetowej Jan Czajka – Komisja opiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię jednogłośnie.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Promocji Powiatu – Sławomir Madejczyk – Komisja opiniowała projekt uchwały i  wyraziła pozytywną opinię jednogłośnie.

 

Przewodniczący otworzył dyskusję.

Przewodniczący zamknął dyskusję oraz przeszedł do głosowania nad podjęciem uchwały w sprawie powierzenia Gminie Jasło zadania zarządzania drogami powiatowymi w zakresie bieżącego i zimowego utrzymania chodników w ciągu dróg powiatowych na terenie Gminy Jasło  (Druk nr 538),

W głosowaniu brało udział 22 radnych.       

- za podjęciem uchwały głosowało 22 radnych,

Uchwała została podjęta.

 

Ad. 6j) Podjęcie Uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązań finansowych na lata od 2024 roku do 2030 roku na udzielenie dotacji celowej dla Gminy Jasło na realizację zadania zarządzania drogami powiatowymi w zakresie bieżącego i zimowego utrzymania chodników w ciągu dróg powiatowych na terenie Gminy Jasło (Druk nr 539)

 

Przewodniczący poprosił o opinie  Komisje Stałe.

Przewodniczący Komisji Finansowo - Budżetowej Jan Czajka – Komisja opiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię jednogłośnie.

 

Przewodniczący otworzył dyskusję.

Przewodniczący zamknął dyskusję oraz przeszedł do głosowania nad podjęciem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązań finansowych na lata od 2024 roku do 2030 roku na udzielenie dotacji celowej dla Gminy Jasło na realizację zadania zarządzania drogami powiatowymi w zakresie bieżącego i zimowego utrzymania chodników w ciągu dróg powiatowych na terenie Gminy Jasło (Druk nr 539),

 

W głosowaniu brało udział 22 radnych.       

- za podjęciem uchwały głosowało 22 radnych,

Uchwała została podjęta.

 

Ad. 6k) Podjęcie Uchwały w sprawie powierzenia Gminie Skołyszyn zadania publicznego w zakresie bieżącego i zimowego utrzymania chodników w ciągu dróg powiatowych położonych na terenie Gminy Skołyszyn  (Druk nr 540),

 

Przewodniczący poprosił o opinie  Komisje Stałe.

Przewodniczący Komisji Finansowo - Budżetowej Jan Czajka – Komisja opiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię jednogłośnie.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Promocji Powiatu – Sławomir Madejczyk – Komisja opiniowała projekt uchwały i  wyraziła pozytywną opinię jednogłośnie.

 

Przewodniczący otworzył dyskusję.

Przewodniczący zamknął dyskusję oraz przeszedł do głosowania nad podjęciem uchwały w sprawie powierzenia Gminie Skołyszyn zadania publicznego w zakresie bieżącego i zimowego utrzymania chodników w ciągu dróg powiatowych położonych na terenie Gminy Skołyszyn  (Druk nr 540),

 

W głosowaniu brało udział 22 radnych.       

- za podjęciem uchwały głosowało 22 radnych,

Uchwała została podjęta.

 

Ad. 6l) Podjęcie Uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązań finansowych na lata od 2024 roku do 2030 roku na udzielenie dotacji celowej dla Gminy Skołyszyn na realizację zadania publicznego w zakresie bieżącego i zimowego utrzymania chodników w ciągu dróg powiatowych położonych na terenie Gminy Skołyszyn (Druk nr 541),

 

Przewodniczący poprosił o opinie  Komisje Stałe.

Przewodniczący Komisji Finansowo - Budżetowej Jan Czajka – Komisja opiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię jednogłośnie.

 

Przewodniczący otworzył dyskusję.

Przewodniczący zamknął dyskusję oraz przeszedł do głosowania nad podjęciem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązań finansowych na lata od 2024 roku do 2030 roku na udzielenie dotacji celowej dla Gminy Skołyszyn na realizację zadania publicznego w zakresie bieżącego i zimowego utrzymania chodników w ciągu dróg powiatowych położonych na terenie Gminy Skołyszyn (Druk nr 541),

 

W głosowaniu brało udział 22 radnych.       

- za podjęciem uchwały głosowało 22 radnych,

Uchwała została podjęta.

 

Ad. 6m) Podjęcie Uchwały w sprawie powierzenia Gminie Tarnowiec zadania publicznego w zakresie bieżącego i zimowego utrzymania chodnika w ciągu drogi powiatowej Nr 1887R Czeluśnica – Tarnowiec w miejscowości Tarnowiec (Druk nr 542)

 

Przewodniczący poprosił o opinie  Komisje Stałe.

Przewodniczący Komisji Finansowo - Budżetowej Jan Czajka – Komisja opiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię jednogłośnie.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Promocji Powiatu – Sławomir Madejczyk – Komisja opiniowała projekt uchwały i  wyraziła pozytywną opinię jednogłośnie.

 

Przewodniczący otworzył dyskusję.

Przewodniczący zamknął dyskusję oraz przeszedł do głosowania nad podjęciem uchwały w sprawie powierzenia Gminie Tarnowiec zadania publicznego w zakresie bieżącego i zimowego utrzymania chodnika w ciągu drogi powiatowej Nr 1887R Czeluśnica – Tarnowiec w miejscowości Tarnowiec (Druk nr 542),

 

W głosowaniu brało udział 22 radnych.       

- za podjęciem uchwały głosowało 22 radnych,

Uchwała została podjęta.

 

Ad. 6n) Podjęcie Uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązań finansowych na lata od 2024 roku do 2030 roku na udzielenie dotacji celowej dla Gminy Tarnowiec na realizację zadania publicznego w zakresie bieżącego i zimowego utrzymania chodnika w ciągu drogi powiatowej Nr 1887R Czeluśnica – Tarnowiec w miejscowości Tarnowiec (Druk nr 543)

 

Przewodniczący poprosił o opinie  Komisje Stałe.

Przewodniczący Komisji Finansowo - Budżetowej Jan Czajka – Komisja opiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię jednogłośnie.

 

Przewodniczący otworzył dyskusję.

Przewodniczący zamknął dyskusję oraz przeszedł do głosowania nad podjęciem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązań finansowych na lata od 2024 roku do 2030 roku na udzielenie dotacji celowej dla Gminy Tarnowiec na realizację zadania publicznego w zakresie bieżącego i zimowego utrzymania chodnika w ciągu drogi powiatowej Nr 1887R Czeluśnica – Tarnowiec w miejscowości Tarnowiec (Druk nr 543),

 

W głosowaniu brało udział 22 radnych.       

- za podjęciem uchwały głosowało 22 radnych,

Uchwała została podjęta.

 

Ad. 6o) Podjęcie Uchwały w sprawie powierzenia Gminie Osiek Jasielski zadania publicznego w zakresie bieżącego i zimowego utrzymania trzech odcinków chodników zlokalizowanych w ciągu dróg powiatowych (Druk nr 544)

 

Przewodniczący poprosił o opinie  Komisje Stałe.

Przewodniczący Komisji Finansowo - Budżetowej Jan Czajka – Komisja opiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię jednogłośnie.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Promocji Powiatu – Sławomir Madejczyk – Komisja opiniowała projekt uchwały i  wyraziła pozytywną opinię jednogłośnie.

 

Przewodniczący otworzył dyskusję.

Przewodniczący zamknął dyskusję oraz przeszedł do głosowania nad podjęciem uchwały w sprawie powierzenia Gminie Osiek Jasielski zadania publicznego w zakresie bieżącego i zimowego utrzymania trzech odcinków chodników zlokalizowanych w ciągu dróg powiatowych (Druk nr 544),

 

W głosowaniu brało udział 22 radnych.       

- za podjęciem uchwały głosowało 22 radnych,

Uchwała została podjęta.

 

Ad. 6p) Podjęcie Uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązań finansowych na lata od 2024 roku do 2030 roku na udzielenie dotacji celowej dla Gminy Osiek Jasielski na realizację zadania publicznego w zakresie bieżącego i zimowego utrzymania trzech odcinków chodników zlokalizowanych w ciągu dróg powiatowych (Druk nr 545)

 

Przewodniczący poprosił o opinie  Komisje Stałe.

Przewodniczący Komisji Finansowo - Budżetowej Jan Czajka – Komisja opiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię jednogłośnie.

 

Przewodniczący otworzył dyskusję.

Przewodniczący zamknął dyskusję oraz przeszedł do głosowania nad podjęciem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązań finansowych na lata od 2024 roku do 2030 roku na udzielenie dotacji celowej dla Gminy Osiek Jasielski na realizację zadania publicznego w zakresie bieżącego i zimowego utrzymania trzech odcinków chodników zlokalizowanych w ciągu dróg powiatowych (Druk nr 545),

 

W głosowaniu brało udział 22 radnych.       

- za podjęciem uchwały głosowało 22 radnych,

Uchwała została podjęta.

 

Ad. 6q) Podjęcie Uchwały w sprawie powierzenia Gminie Tarnowiec realizacji zadania własnego Powiatu Jasielskiego pn. „Poprawa bezpieczeństwa ruchu pieszych w ciągu drogi powiatowej Nr 1847R Szebnie – Tarnowiec – Jedlicze – Potok w miejscowości Tarnowiec”

 

Przewodniczący otworzył dyskusję.

Przewodniczący zamknął dyskusję oraz przeszedł do głosowania nad podjęciem uchwały w sprawie powierzenia Gminie Tarnowiec realizacji zadania własnego Powiatu Jasielskiego pn.  „Poprawa bezpieczeństwa ruchu pieszych w ciągu drogi powiatowej Nr 1847R Szebnie – Tarnowiec – Jedlicze – Potok w miejscowości Tarnowiec”,

W głosowaniu brało udział 22 radnych.       

- za podjęciem uchwały głosowało 22 radnych,

Uchwała została podjęta.

 

Ad. 6r) Podjęcie Uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązań finansowych na realizację zadania Powiatu pn. „Poprawa bezpieczeństwa ruchu pieszych w ciągu drogi powiatowej Nr 1847R Szebnie –  Tarnowiec – Jedlicze – Potok w miejscowości Tarnowiec”

 

Przewodniczący otworzył dyskusję.

Przewodniczący zamknął dyskusję oraz przeszedł do głosowania nad podjęciem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązań finansowych na realizację zadania Powiatu pn. „Poprawa bezpieczeństwa ruchu pieszych w ciągu drogi powiatowej Nr 1847R Szebnie –  Tarnowiec – Jedlicze – Potok w miejscowości Tarnowiec”, 

W głosowaniu brało udział 22 radnych.       

- za podjęciem uchwały głosowało 22 radnych,

Uchwała została podjęta.

 

Ad. 6s) Podjęcie Uchwały w sprawie określenia zadań, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na realizację zadań w 2023 roku z zakresu rehabilitacji społecznej i zawodowej”.

 

Przewodniczący otworzył dyskusję.

Przewodniczący zamknął dyskusję oraz przeszedł do głosowania nad podjęciem uchwały w sprawie określenia zadań, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na realizację zadań w 2023 roku z zakresu rehabilitacji społecznej i zawodowej”.

W głosowaniu brało udział 22 radnych.       

- za podjęciem uchwały głosowało 22 radnych,

Uchwała została podjęta.

 

Ad. 6t)   Podjęcie Uchwały w sprawie zatwierdzenia i wyrażenia zgody na przystąpienie przez Powiat Jasielski/Powiatowy Urząd Pracy w Jaśle do realizacji projektu pod nazwą „Aktywizacja osób bezrobotnych z powiatu jasielskiego (I)” (Druk nr 546),

 

Przewodniczący poprosił o opinie  Komisje Stałe.

Przewodniczący Komisji Społecznej – radny Stanisław Święch –  problem z połączeniem

Przewodniczący Komisji Finansowo - Budżetowej Jan Czajka – Komisja opiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię jednogłośnie.

 

Przewodniczący otworzył dyskusję.

Przewodniczący zamknął dyskusję oraz przeszedł do głosowania nad podjęciem uchwały w sprawie zatwierdzenia i wyrażenia zgody na przystąpienie przez Powiat Jasielski/Powiatowy Urząd Pracy w Jaśle do realizacji projektu pod nazwą „Aktywizacja osób bezrobotnych z powiatu jasielskiego (I)” (Druk nr 546),

 

W głosowaniu brało udział 22 radnych.       

- za podjęciem uchwały głosowało 22 radnych,

Uchwała została podjęta.

 

Ad. 6u) Podjęcie Uchwały w sprawie zmiany Uchwały budżetowej Powiatu Jasielskiego na 2023 rok (Druk nr 547) z autopoprawką,

 

Przewodniczący Rady Powiatu – Robert Snoch – będzie autopoprawka, prosimy Panią Skarbnik o wyjaśnienie tylko autopoprawki, bo na Komisjach była, ewentualnie uwagi jakieś.

 

Skarbnik Powiatu -  Panie Przewodniczący,  Panie i Panowie radni autopoprawka do projektu uchwały Rady Powiatu w Jaśle w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Jasielskiego na 2023 rok ma związek z wprowadzeniem zadania pn. „Poprawa bezpieczeństwa ruchu pieszych w ciągu drogi powiatowej Nr 1847R Szebnie – Tarnowiec – Jedlicze – Potok w miejscowości Tarnowiec”, jest to dotacja dla Gminy Tarnowiec i tutaj mamy zwiększenie o kwotę  81.624,36 zł i te środki są przesunięte z zadania pn. „Budowa nowego odcinka  drogi powiatowej Jasło ul. Żniwna – Wolica i tutaj zmniejszenie o kwotę 81.624,36 zł.

 

Przewodniczący poprosił o opinie  Komisje Stałe.

Przewodniczący Komisji Finansowo - Budżetowej Jan Czajka – Komisja opiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię większością głosów, przy 1 głosie wstrzymującym się.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Promocji Powiatu – Sławomir Madejczyk – Komisja opiniowała projekt uchwały i  wyraziła pozytywną opinię większością głosów, przy 2 głosach przeciwnych.

Przewodnicząca Komisji Edukacji – radna Irena Baciak - Komisja opiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię przy 3 głosach „za” i 3 głosach wstrzymujących się.

Przewodniczący Komisji Społecznej – radny Stanisław Święch– Komisja również opiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię większością głosów, przy 2 głosach wstrzymujących się.

 

Radny Janusz Przetacznik – Panie Przewodniczący, Wysoka Rado, Szanowni Państwo w dniu dzisiejszym zmieniamy  uchwałę budżetową na rok 2023. Chciałbym zwrócić uwagę, o tym zresztą rozmawialiśmy na Komisji Rozwoju, na zmianę wydatków inwestycyjnych, dotyczy to wydatków w Dziale 010, rozdział 01005 – dotyczy „Scalenia gruntów w gminie Tarnowiec”. Zmniejszamy wydatki o łączną kwotę 7.607.246,00 zł zostawiając w dalszym ciągu na tym zadaniu 315.000,00 zł. Zwracam uwagę, że już w dwóch wsiach decyzje Starosty, po rozpatrzeniu przez Wojewodę, są prawomocne i można je wdrażać, w trzeciej wsi trwa jeszcze postępowanie wyjaśniające. Natomiast we wniosku zgłaszanym do dofinansowania przeznaczyliśmy na cele projektowe około 155.000,00 zł. Podejrzewam, że ten margines, który pozostawiamy te 315.000,00 zł jest przeznaczony na prace projektowe i zwracałem na to uwagę na Komisji, że środki, które mamy przeznaczone na wydatki inwestycyjne są niskie czy stosunkowo bardzo niskie w stosunku do tego jaki mamy zakres rzeczowy i stąd prace Rad Scaleniowych w zakresie ewentualnego obniżenia standardu wykonania prac będą bardzo trudne. Te prace nas czekają w roku 2024 i nie zazdroszczę Pani Skarbnik przygotowania projektu budżetu na rok 2024, mając na plecach czy w bagażu tak wysokie obciążenia czy zobowiązania przyszłych lat czyli roku 2024 i podejrzewam jeszcze 2025 jeżeli chodzi o nakłady inwestycyjne scalenia gruntów. Wracając do tego projektu  uchwały zmieniającej budżet, wydatki związane z budową nowego odcinka drogi powiatowej, również wydatki inwestycyjne, w Jaśle ulica Żniwna – Wolica, przypomnijmy w uchwale budżetowej mieliśmy na to zadanie 2.200.000,00 zł, teraz zmniejszamy o ponad 141 tys. zł. W sumie z wcześniejszymi zmianami zostanie nam na tym zadaniu około 800.000,00 zł, podejrzewam, że całą tę kwotę, którą zostawiamy wydamy na wykupy gruntu, jeżeli decyzja ZRID stała się już decyzją ostateczną, bo rozumiem, że tak należy  to traktować skoro złożyliśmy wniosek i nie otrzymaliśmy dofinansowania. Niemniej jednak zobowiązania związane z decyzją ZRID i związane z nią przejęcie na własność gruntów musimy zrealizować, w przeciwnym wypadku czekają nas znowu wyższe wydatki bieżące dotyczące odsetek. Z niepokojem patrzę, a liczyłem, że w tej zmianie uchwały budżetowej Wysoka Rada otrzyma informacje o tym, że margines bezpieczeństwa, jeżeli chodzi o wydatki bieżące  i dochody bieżące nam się poprawi. Niestety w dalszym ciągu tego bezpiecznego marginesu nie ma i obawiam się, że z każdym miesiącem będzie trudniej i apeluję do Pana Starosty, aby Zarząd w najbliższym czasie temu tematowi się przyjrzał. Z niepokojem i na to również zwracałem uwagę na Komisji Rozwoju, patrzyłem na ogłoszenia na stronie Starostwa Powiatowego i na informacje o prowadzonym postępowaniu przetargowym na realizację Regionalnego Ośrodka Sportu i Kultury a co za tym idzie i na złożone oferty. Natomiast nierozstrzygnięte są nadal kwestie jego bieżącej eksploatacji i utrzymania. Patrząc na aktualny program funkcjonalno - użytkowy daleki jest on od tego, jaki Wysoka Rada miała wcześniej informacje i jeżeli później dojdziemy do tematu związanego z informacją Zarządu z prac Zarządu w okresie międzysesyjnym, to się dowiadujemy, że dochodzą kolejne zadania, które są z gruntu wydatkami bieżącymi i to musi niepokoić i martwić. Stąd zmiany budżetu uchwały budżetowej, jeżeli nie będą ograniczać wydatków bieżących oraz zwiększać naszych dochodów bieżących będę opiniował negatywnie i głosował przeciwko takim uchwałom.

 

Radny Krzysztof Buba –  Panie Przewodniczący, Wysoka Rado w pełni zgodzę się tutaj z Panem radnym Januszem Przetacznikiem, mnie też bardzo martwi kwestia scaleń gruntów. Musimy troszkę przyśpieszyć ten temat, bo realizacja w przyszłym roku moim zdaniem, to co Pan Janusz tutaj podkreślał, nas dręczy i stwarza dla nas  dużo różnego  rodzajów problemów. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby kwestie przetargów,  w miejscowościach, o których mówił pan Janusz, w których już mamy wszystko dopięte, odwołania odrzucone, żeby zacząć to wszystko robić, podobnie jest z nowa drogą Żniwna – Wolica. Wielokrotnie żeśmy o tym mówili i ten temat moim zdaniem został zaniedbany od samego początku. Temat mostu zaczął się w 2018 roku już wtedy żeśmy mówili o kwestii połączenia mostu z istniejącym układem komunikacyjnym, o różnego rodzaju koncepcjach. Mamy 2023 rok  i nadal końca tej inwestycji nie widać a myśmy już powinni ją finansować. W tym czasie idzie szereg różnych inwestycji i z rożnych programów dostajemy na to pieniążki, wypadałoby trochę zintensyfikować działania żeby jak najszybciej tę inwestycje zakończyć.

 

Przewodniczący zamknął dyskusję oraz przeszedł do głosowania nad podjęciem uchwały w sprawie zmiany Uchwały budżetowej Powiatu Jasielskiego na 2023 rok (Druk nr 547)  z autopoprawką,

 

W głosowaniu brało udział 22 radnych.       

- za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych,

- przeciwnych 3,

- wstrzymujących się 5,

Uchwała została podjęta.

 

Ad. 6w)  Podjęcie Uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Jasielskiego na lata 2023 – 2030 (Druk nr 548) z autopoprawką,

 

Pani Skarbnik –  Panie Przewodniczący, Panie i Panowie Radni zmiany w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Jasielskiego na lata 2023 – 2030 wynikają ze zmian na Wydatki na przedsięwzięcia i tak na Scaleniach mamy przesunięcie z roku 2023 na rok 2024 kwoty w wysokości 7.607.246,00 zł, łączne nakłady się nie zmieniają. Ponadto mamy zmianę na projekcie „TELLaSTORY – Storytelling jako podstawa inspirującego nauczania i efektownego uczenia się w szkołach podstawowych. Przygotowanie nauczycieli do nowych wyzwań w edukacji” tutaj zwiększa się wydatki w 2023 roku o kwotę 102.992,92 zł i poza tym mamy wprowadzone dwa nowe zadania: pierwsze pn. Budowa chodnika w ciągu drogi powiatowej NR 1854R Jasło – Dębowiec – Folusz w km  3+162 – 3+430 w miejscowości Niegłowice” na lata 2023 – 2024 na łączną kwotę 51.000,00 zł z tego w 2023 roku kwota 50.000,00 zł a w roku 2024 kwota 1.000,00 zł. Ponadto na drugim zadaniu pn. Budowa chodnika w ciągu drogi powiatowej Nr 1863R Jasło -  Skołyszyn – Harklowa – gr. wojew. – Wójtowa – Lipinki w km 3+782 – 4+452 w miejscowości Harklowa zaplanowanego na lata 2023 – 2024 na łączną kwotę 51.000,00 zł z czego w 2023 roku kwota 50.000,00 zł, natomiast w roku 2024 kwota 1.000,00 zł. Natomiast autopoprawka ma związek z wprowadzeniem nowego zadania pn. „Poprawa bezpieczeństwa ruchu pieszych w ciągu drogi powiatowej Nr 1847R Szebnie - Tarnowiec – Jedlicze – Potok w miejscowości Tarnowiec” dotacja dla Gminy Tarnowiec i w związku z tym zmieniają się kwoty w załączniku Nr 1 w pozycji Wydatki o charakterze dotacyjnym na inwestycje i zakupy inwestycyjne zarówno w roku 2023 jak i w roku 2024 wzrasta kwota o kwotę 81.624,36 zł, a pozostałe zmiany wynikają z podjętych uchwał Zarządu i uchwały Rady.

 

Przewodniczący poprosił o opinie  Komisje Stałe.

Przewodniczący Komisji Finansowo - Budżetowej Jan Czajka – Komisja opiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię większością głosów, przy 2 głosach wstrzymujących się.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Promocji Powiatu – Sławomir Madejczyk – Komisja opiniowała projekt uchwały i  wyraziła pozytywną opinię większością głosów, przy 2 głosach przeciwnych.

 

Przewodniczący otworzył dyskusję.

Przewodniczący zamknął dyskusję oraz przeszedł do głosowania nad podjęciem uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Jasielskiego na lata 2023 – 2030 (Druk nr 548) z autopoprawką,

 

W głosowaniu brało udział 22 radnych.       

- za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych,

- przeciwnych 4,

-wstrzymujących się 4,

Uchwała została podjęta.

 

Ad. 7.  Sprawozdanie z prac Komisji: Finansowo – Budżetowej; Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki; Społecznej; Rozwoju Gospodarczego i Promocji Powiatu oraz Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Jaśle za 2022 rok (Druk nr 549)

 

Pan Przewodniczący Robert Snoch –  sprawozdania Państwu zostały przekazane w formie pisemnej opracowane przez poszczególne Komisje.

 

Ad. 8. Sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli w szkołach prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego za 2022 rok (Druk nr 550).

 

Pan Przewodniczący Robert Snoch –  Państwo otrzymali  te wyliczenia nic nie da się dodać ani ująć – tak to jest.

 

Ad. 9.  Sprawozdanie z działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Jaśle za 2022 rok (Druk nr 551).

Pan Przewodniczący Robert Snoch –  mamy na sali Pana Dyrektora Janusza Pachera jeśli byłyby pytania bo sprawozdanie jest obszernie przygotowane, jeśli byłyby pytania to poprosimy. Czy ktoś z Państwa Radnych chciałby do Pana Dyrektora pytanie zadać? Nie ma. Dziękujemy Panie Dyrektorze za poświęcony czas, przechodzimy do kolejnego punktu.

 

Ad. 10. Informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego w powiecie jasielskim oraz sprawozdanie z działalności Komendy Powiatowej Policji w Jaśle za 2022 rok (Druk nr 552).

 

Pan Przewodniczący Robert Snoch –  mamy na sali Pana Komendanta Pana Krzysztofa Łopuszańskiego jeśli byłyby pytania bo sprawozdanie też jest obszerne przedstawione w formie pisemnej, poprosimy. Czy ktoś z Państwa Radnych do Pana Komendanta ma pytanie odnośnie sprawozdania. Dziękujemy Panie Komendancie za poświęcony czas i za to, że Powiat Jasielski słynie, że jest Powiatem w miarę bezpiecznym.

 

Ad. 11. Informacja o stanie bezpieczeństwa sanitarno – weterynaryjnego w Powiecie Jasielskim (Druk nr 553).

 

Pan Przewodniczący Robert Snoch – informacja przedstawiona w formie pisemnej na druku 553, na sali mamy Panią zastępcę Powiatowego Lekarza Weterynarii Panią Doktor Betlej, jeśli byłyby zapytania, informacja jest również obszerna przedstawiona Państwu. Czy są pytania do Pani Doktor? Dziękujemy bardzo za poświęcony czas życzymy sukcesów w pracy zawodowej i w życiu osobistym.

 

Ad. 12. Informacja o działaniach Prokuratury Rejonowej w Jaśle w 2022 roku (Druk nr 554).

Pan Przewodniczący Robert Snoch – z tej informacji wynika tylko takie moje spostrzeżenie, że obciążenie sprawami  Prokuratorów Rejonowych w Jaśle jest bardzo duże i zastanawiam jako oni sobie z tym  wszystkim radzą, ale może ktoś z Państwa będzie chciał zadać pytanie Pani Prokurator jest na urlopie, ale jeśliby były takie pytania to zwrócimy się do Pani Krzyżanowskiej ewentualnie o wyjaśnienie.

 

Ad. 13. Sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady Powiatu oraz prac Zarządu w okresie  międzysesyjnym.

Radny Janusz Przetacznik – Panie Przewodniczący, Wysoka Rado, Panie Starosto część spraw, które chciałem akurat poruszyć w zakresie sprawozdania zamieszczę w indywidualnych zapytaniach, gdzie będę prosił o szersze wyjaśnienia, niemniej jednak chciałbym zapytać i prosić o wyjaśnienie: str. 13 posiedzenie Zarządu z 2 marca br. druga pozycja „wyraził zgodę na odstąpienie od stosowania regulaminu udzielania w Starostwie Powiatowym zamówień klasycznych o wartości poniżej 130 000,00 zł dla zlecenia firmie Krajobrazy sp. z o.o opracowania dokumentacji niezbędnej do złożenia wniosku opracowania zagospodarowania terenu przy Szpitalu Specjalistycznym w Jaśle”. Bardzo bym prosił Pana Starostę o przybliżenie tego tematu, wyjaśnienie dlaczego akurat firma Krajobrazy i jaka będzie ostateczna wartość opracowania, co będzie zawierać i dlaczego te wydatki ma ponosić budżet Powiatu? To jest  pierwsze pytanie, drugie pytanie jest związane ze stroną 11 punkt 6 - posiedzenie  Zarządu kontynuowane w dniu 23 lutego a dotyczy „nie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy najmu lokalu mieszkalnego Nr 79/26 w miejscowości Trzcinica, gmina Jasło” i tutaj moje pytanie jest następujące: Czy te umowy wygasły, wygasają i decyzja o nieprzedłużeniu wynika z kwestii związanych z prowadzonymi pracami inwestycyjnymi czy zamierzonymi inwestycyjnymi w oparciu  o nasz majątek ? – to jest pierwsze pytanie w tej części, drugie pytanie w tej części co prawda  dotyczy mienia: dlaczego akurat tym tematem zajmuje się Starostwo, ponieważ w umowie użyczenia majątku jeżeli chodzi o miejscowość Trzcinica, nie było w umowie żadnego wyłączenia, wydawało mi się, że te kwestie są i powinny być regulowane przez Stowarzyszenie. Po raz kolejny dowiaduję się innych rzeczy, że te sprawy są w gestii nie biorącego w użyczenie, ale użyczającego. Jeszcze ostatnie pytanie dotyczy kwestii związanych z porozumieniami dotyczącymi przekazania ograniczonego zarządzania drogą Konopnicką. O tym mówiłem na ostatniej sesji, ale to jest str. 5 punkt 13 „Rozbudowa ulicy Konopnickiej wraz z budową Zielonego Parkingu przy Szpitalu Specjalistycznym w Jaśle”. Rozumiem, że te pozostałe decyzje Zarządu dotyczące wycinki drzew itp. z tym się wiąże niemniej jednak bardzo bym chciał, aby Pan Starosta i Zarząd przekazał mi kopie porozumienia w sprawie przekazania ograniczonego zarządzania odcinkiem drogi gminnej ul. Konopnickiej związanego z przygotowywaniem czy realizacją tego zadania inwestycyjnego.

 

Ad. 14.  Interpelacje.

Na dzisiejszej sesję nie wpłynęła żadna interpelacja.

 

Ad. 15.  Wnioski i zapytania radnych.

 

Radny Krzysztof Buba -  Panie Przewodniczący, Wysoka Rado, Panie Starosto mam do Pana Starosty trzy zapytania: 

-  Pierwsze dotyczy:

Jasło, dnia 16 marca 2023 r.

  Krzysztof  BUBA

         LXXII Sesja

Rady Powiatu w Jaśle

Pan

Adam  Pawluś

                 Starosta Jasielski

 

Z A P Y T A N I E

Dotyczy:   realizacji zadania „Poprawa efektywności energetycznej budynku Starostwa Powiatowego w Jaśle” w latach 2019 – 2022.

 

W nawiązaniu do mojego zapytania zadanego podczas z LXV Sesji Rady Powiatu
w Jaśle odbytej w dniu 29 września 2022 roku, a dotyczącego  realizacji zadania „Poprawa efektywności energetycznej budynku Starostwa Powiatowego w Jaśle” w latach 2019 – 2022 (Dz. 750 rozdział 75095),
mając na względzie transparentność działań, a przede wszystkim  finansów publicznych, zwracam się do Pana Starosty o udzielenie informacji
i odpowiedź na poniższe pytania:

  1. Czy został zrealizowany przedmiot umowy nr 145/Wb/2022 z dnia 02.11.2022 r. dotyczącej zaprojektowania, doboru i montażu urządzeń do kompensacji mocy biernej dla czterech układów pomiarowych w budynku Starostwa Powiatowego

w Jaśle?

W odpowiedzi, poza formalnym „tak” lub „nie”, proszę o przedstawienie szczegółowej informacji obejmującej przedmiot zamówienia oraz sposób (formę) odbioru przedmiotu umowy. Ponadto proszę w odpowiedzi o informację, czy wykonawca był zobowiązany do udziału w postępowaniu przetargowym w zakresie przygotowania SIWZ i weryfikacji złożonej oferty wykonawczej oraz kto był odpowiedzialny za odbiór zadania i kiedy taki odbiór nastąpił.

  1. Jaki jest obecnie koszt związany z opłatami za moc bierną?

W odpowiedzi proszę zestawić roczną opłatę za moc bierną przed modernizacją oraz opłatę bierną naliczaną po modernizacji. W zestawieniach proszę uwzględnić ilość jednostek i naliczaną opłatę (cenę) jednostkową brutto.

  1. Czy została przeprowadzona analiza mocy przyłączeniowej dla każdego układu pomiarowego pod względem jej wykorzystania? Jeżeli tak, to proszę w odpowiedzi uwzględnić informację dotyczącą wprowadzenia ewentualnych zmiany z podaniem zakresu tych zmian i daty ich wprowadzenia.

Niezależnie od odpowiedzi na powyższe pytania proszę o przedłożenie zbiorczego zestawienia wydatków związanych z zużyciem energii elektrycznej na potrzeby Starostwa Powiatowego w Jaśle zaewidencjonowane w dziale 750 rozdział 75095 „pozostała działalność” za okres rozliczeniowy od 1 września 2022 r. do 28 lutego 2023 r. wraz
z kserokopiami faktur obejmującymi w/w okres.

Do odpowiedzi proszę dołączyć potwierdzoną kserokopię całości dokumentacji związanej z realizacją i wykonaniem przedmiotu umowy w tym protokół odbioru.

                                                                      

 Krzysztof  Buba

 

- Drugie zapytanie dotyczy:

Jasło, dnia 16 marca 2023 r.

 

  Krzysztof  BUBA

         LXXII Sesja

Rady Powiatu w Jaśle

Pan

Adam  Pawluś

                 Starosta Jasielski

 

Z A P Y T A N I E

 

Dotyczy: środków trwałych w budowie (inwestycji).

 

Mając na względzie transparentność działań, a przede wszystkim finansów publicznych, zwracam się do Pana Starosty o udzielenie informacji i odpowiedź na poniższe pytanie:

Które z inwestycji ujętych w ewidencji środków trwałych w budowie (na koncie 080) wg stanu na dzień:

  1. 31.12.2018 r.,
  2. 31.12.2019 r.,
  3. 31.12.2020 r.,
  4. 31.12.2021 r. 

zostały realizowane przez Zarząd Powiatu do dnia 31 grudnia 2022 r.?

Do odpowiedzi proszę o załączenie wykazu ewidencji środków trwałych w budowie na koniec każdego roku kalendarzowego oraz zbiorcze zestawienie inwestycji, które będzie obejmowało co najmniej: nazwę zadania, tytuł prawny jego uruchomienia (umocowanie), datę jego rozpoczęcia, datę zakończenia, poniesione wydatki z podziałem na poszczególne lata, uwagi Zarządu Powiatu.

Niezależnie od odpowiedzi na powyższe zapytanie proszę o przekazanie wykazu inwestycji ujętych w ewidencji środków trwałych w budowie (na koncie 080) stan na 31.12.2022 r.

W odpowiedzi oczekuję na zbiorcze zestawienie inwestycji  ujętych na koncie 080 wg stanu na dzień 31 grudnia 2022 roku, które będzie obejmowało co najmniej: nazwę zadania, tytuł prawny jego uruchomienia (umocowanie Zarządu do jego wdrożenia), datę jego rozpoczęcia, poniesione wydatki z podziałem na poszczególne lata o ile inwestycja była uruchomiona przed 2022 rokiem, uwagi Zarządu Powiatu, w tym informację o przewidywanych wydatkach w 2023 roku i latach następnych.                                                                     

Krzysztof  Buba

 

- Trzecie pytanie dotyczy:

 

  Krzysztof  BUBA

         LXXII Sesja

Rady Powiatu w Jaśle

Pan

Adam  Pawluś

                 Starosta Jasielski

 

Z A P Y T A N I E

Dotyczy: zadania inwestycyjnego Regionalny Ośrodek Sportu i Kultury w Trzcinicy.

 

20 lutego br. Powiat Jasielski, jako zamawiający, reprezentowany przez Zarząd Powiatu w Jaśle, zamieścił ogłoszenie o zamówieniu na roboty budowlane. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania inwestycyjnego w formule „zaprojektuj i wybuduj”
pn.: Rozbudowa i przebudowa istniejącego budynku internatu, łącznika i stołówki oraz budowa małej hali sportowej w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Regionalny Ośrodek Sportu i Kultury w Trzcinicy”. Pomimo wielu wniosków radni, w tym członkowie Komisji Rozwoju Gospodarczego i Promocji Powiatu nie otrzymali, pomimo zapowiedzi i składanych deklaracji, szczegółowych informacji na temat tego zamierzania. Dopiero w ramach wyżej opisanego postępowania przetargowego miałem okazję zapoznać się z programem funkcjonalno-użytkowym tego zadania. 

Mając na względzie transparentność działań, a przede wszystkim finansów publicznych, zwracam się do Pana Starosty o udzielenie informacji i odpowiedź na poniższe pytania:

  1. Jaki był planowany zakres rzeczowy zadania inwestycyjnego pn. „Regionalny Ośrodek Sportu i Kultury w Trzcinicy”, który był podstawą podjęcia przez Radę Powiatu w Jaśle decyzji o wprowadzeniu tego zadania inwestycyjnego do budżetu Powiatu Jasielskiego?

Do odpowiedzi na to pytanie proszę dołączyć wszelkie materiały informacyjne związane
z planowanym zadaniem inwestycyjnym, w tym umowę (umowy) albo zlecenie
(zlecenia) związane z opracowaniem koncepcji organizacyjno-planistycznej „
Regionalnego Ośrodka Sportu i Kultury w Trzcinicy” oraz efekty tej umowy lub zlecenia (w formie graficznej i opisowej) wraz z informacją, czy opracowanie koncepcji, o której mowa wyżej, była poprzedzona dokonaniem inwentaryzacji budynków, które miały ulec rozbudowie
i przebudowie.

W przypadku, gdy podstawą do złożonego w dniu 23 lutego 2022 r. przez Zarząd Powiatu
w Jaśle wniosku o ujęcie zadania inwestycyjnego pn. „
Regionalny Ośrodek Sportu i Kultury
w Trzcinicy” o dofinansowanie inwestycji z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych – edycja nr 2, był inna koncepcja niż ta, która była podstawą decyzji Rady Powiatu proszę w odpowiedzi uzasadnić dokonaną zmianę oraz dołączyć tę nową koncepcję w formie graficznej i opisowej.

  1. Co było przyczyną zmian programowo-organizacyjnych po decyzji Rady Powiatu
    i po złożeniu przez Zarząd Powiatu wniosku, o którym mowa w pytaniu 1? Kiedy oraz na czyj wniosek były dokonywane zmiany koncepcji programowo-organizacyjnej „
    Regionalnego Ośrodka Sportu i Kultury w Trzcinicy” w tym kiedy i dlaczego nastąpiła zmiana formuły realizacji przedmiotu zamówienia na formułę „zaprojektuj – zbuduj”?

Dodatkowo w odpowiedzi proszę uwzględnić wszelkie informacje dotyczące „Programu funkcjonalno-użytkowego Regionalnego Ośrodka Sportu i Kultury w Trzcinicy” tzn. kto, kiedy je opracował? Czy na opracowanie tego programu było udzielone zlecenie oraz czy była zwarta umowa.                                                                      

Krzysztof  Buba

 

Radna Ewa  Wawro -  Panie Przewodniczący, Wysoka Rado, Panie Starosto, moje zapytanie dotyczy:                                                                              

 

                                                                                         Jasło, dnia 16 marca 2023 r.

           Ewa WAWRO                                                                                               

LXXII sesja Rady Powiatu w Jaśle

Pan

     Adam PAWLUŚ

      Starosta Jasielski

 

                                                        za pośrednictwem

                                                                             Pana

                                                                                     Roberta SNOCHA

                                                                                     Przewodniczącego

                                                                                     Rady Powiatu w Jaśle

 

Z A P Y T A N I E 

dotyczy:     stadionu sportowego i obiektów lekkoatletycznych przy Zespole Szkół w Trzcinicy – eksploatacja

 

W nawiązaniu do dotychczas składanych przez radnych interpelacji i zapytań dotyczących zrealizowanego w 2018 roku zadania inwestycyjne pn.: „Przebudowa stadionu sportowego z rozbudową obiektów lekkoatletycznych przy Zespole Szkół w Trzcinicy”,
w tym wniosku kierowanego do Ministerstwa Sportu i Turystki o przyznanie dofinansowania na ww. inwestycję oraz mając na uwadze obowiązek Zarządu Powiatu w Jaśle w zakresie gospodarowania mieniem powiatu (art. 32 ust.2 pkt 3 z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym)  proszę o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:

  1. Na jakich zasadach Stowarzyszenie Absolwentów Szkół Rolniczych w Trzcinicy użytkuje zrealizowane w 2018 roku zadanie inwestycyjne pn.: „Przebudowa stadionu sportowego z rozbudową obiektów lekkoatletycznych przy Zespole Szkół w Trzcinicy” obejmujące wykonanie bieżni z nawierzchni poliuretanowej wraz z budową obiektów lekkoatletycznych (skocznie, rzutnie, rów z wodą), nawierzchni trawiastej, odwodnienia bieżni, oświetlenia oraz wykonania widowni obejmującej siedzenia i ogrodzenia między widownia a bieżnią na łączną kwotę 5 234 056,99 zł  (dowód przyjęcia środka trwałego OT z dnia 10.10.2018 r. 1/ZS/2018 )?

       W odpowiedzi proszę dodatkowo o informacje dotyczące opłat za media wykorzystywane przez ww. obiekty  z podaniem daty i numeru zawartej umowy.

  1. Czy w 2021 i 2022 roku na ww. obiektach zlokalizowanych w Trzcinicy tj. stadionie sportowym wraz z towarzyszącymi obiektami lekkoatletycznymi odbyły się zawody, konkursy itp.?

 

W odpowiedzi proszę o zbiorcze zestawienie, z podziałem na poszczególne lata,  zawierające nazwę imprezy, datę organizowania imprezy, organizatora, ilość uczestników, informację o wysokości wydatków poniesionych z budżetu powiatu wraz z opisem czego dotyczyły te wydatki. 

                                                          Z poważaniem

                                                                                                          Ewa WAWRO

 

Radny Janusz Przetacznik – Panie Przewodniczący, Wysoka Rado, Panie Starosto chciałby zadać też trzy pytania: Pierwsze jest kontynuacją, temat wraca z przed trzech lat, dotyczy nagrywania rozmów w Starostwie Powiatowym.

 

 Janusz PRZETACZNIK

 LXXII sesja Rady Powiatu w Jaśle

Pan

     Adam PAWLUŚ

      Starosta Jasielski

 

                                                        za pośrednictwem

                                                                             Pana

                                                                                     Roberta SNOCHA

                                                                                     Przewodniczącego

                                                                                     Rady Powiatu w Jaśle

 

Z A P Y T A N I E  nr  36/2023

 

Dotyczy:    nagrywania rozmów – cd

W nawiązaniu do moich zapytań nr 21/2022 i 29/2022 dotyczących m.in. rozbudowy
w 2020 roku serwera telekomunikacyjnego LIBRA będącego na stanie Starostwa Powiatowego w Jaśle o możliwość nagrywania rozmów i otrzymanych odpowiedzi,
w której m.in. Starosta Jasielski stwierdził m.in.  cyt.: „Na dzień dzisiejszy nie prowadzi się nagrywania rozmów. Trwają prace nad opracowaniem i wdrożeniem odpowiednich rozwiązań organizacyjno-prawnych.” (pismo z dnia 21 października 2020 r. znak: BR.0003.43.2020, ponieważ sporo czasu upłynęło od tej odpowiedzi i już prawie trzy lata Starostwo Powiatowe użytkuje zmodernizowany  serwer telekomunikacyjny ponownie zwracam się do Pana Starosty z zapytaniem i proszę o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:

  1. Czy zostały zakończone prace nad opracowaniem i wdrożeniem odpowiednich rozwiązań organizacyjno-prawnych umożliwiających nagrywanie rozmów telefonicznych?

Jeżeli tak to proszę do odpowiedzi dołączyć uwierzytelnione kserokopie odpowiednich aktów prawnych.

  1. Czy aktualnie są nagrywane i archiwizowane rozmowy w oparciu o rozbudowany w 2020 roku serwer telekomunikacyjny LIBRA? Jeżeli tak to proszę w odpowiedzi podać datę uruchomienia tej funkcji. 

                                                                    Z poważaniem

                                                                                                                 Janusz Przetacznik

 

                                                                              

                                                                                         Jasło, dnia 16 marca 2023 r.

           Janusz Przetacznik                                                                                               

LXXII sesja Rady Powiatu w Jaśle

 

Pan

     Adam PAWLUŚ

      Starosta Jasielski

 

                                                        za pośrednictwem

                                                                             Pana

                                                                                     Roberta SNOCHA

                                                                                     Przewodniczącego

                                                                                     Rady Powiatu w Jaśle

 

Z A P Y T A N I E  nr  37/2023

 

dotyczy:     Środowiskowego Domu Samopomocy w Nowym Żmigrodzie oraz sprzedaży przez PZD w Jaśle autobusu Mercedes-Benz Sprinter 519 CDI 5.0 t

 

Środowiskowy Dom Samopomocy w Nowym Żmigrodzie od 17 grudnia 2014 r. użytkował i miał na swoim stanie autobus „Mercedes-Benz Sprinter 519 CDI 5.0 t”. Przedmiotowy autobus, przeznaczony był do przewozu 23 osób i dobrze służył ŚDS przez ponad 8 lat.

Uchwałą nr LXII/438/2022 z dnia 21 lipca 2022 w sprawie zmiany Uchwały budżetowej Powiatu Jasielskiego na 2022 rok Rada Powiatu w Jaśle zdecydowała o wprowadzeniu nowego zadnia inwestycyjnego pn. „Zakup autobusu dla Środowiskowego Domu Samopomocy w Nowym Żmigrodzie w ramach wyrównywania różnic między regionami III” (dział 852 rozdział 85203) przeznaczając na ten cel kwotę w wysokości 300.000,00 zł.

W dniu 19 grudnia u.br. Zarząd Powiatu w Jaśle (pkt 6) cyt. „podjął uchwałę w sprawie przekazania autobusu dla Środowiskowego Domu Samopomocy w Nowym Żmigrodzie oraz zobowiązał Kierownika ŚDS w Nowym Żmigrodzie do  przekazania poprzedniego autobusu do Powiatowego Zarządu Dróg w Jaśle celem dokonania jego wyceny i sprzedaży”. Należy się domyślać z tej informacji z prac Zarządu Powiatu z dnia 23 stycznia 2023 r., że ŚDS w Nowym Żmigrodzie otrzymuje nowy autobus, a dotychczas eksploatowany i użytkowany autobus przez ŚDS jest przeznaczony do sprzedaży i tą transakcję sprzedaży ma przeprowadzić PZD w Jaśle, a więc nasza powiatowa jednostka organizacyjna, którą zalicza się do jednostki organizacyjnej sektora finansów publicznych. Powiatowy Zarządu Dróg w Jaśle (PZD) nie posiada osobowości prawnej i pokrywa swoje wydatki bezpośrednio z budżetu, a pobrane dochody odprowadza na rachunek odpowiednio dochodów budżetu powiatu (art. 11 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych).

Na pierwszy rzut oka wszystko wygląda dobrze, no prawie, gdyż Środowiskowy Dom Samopomocy w Nowym Żmigrodzie nie jest upoważniony i nie może skutecznie zbywać oddanych mu w używanie ruchomych środków trwałych, ale już inna powiatowa jednostka organizacyjna tak, ale która?

O tym decyduje Zarząd Powiatu w Jaśle,  gdyż przepisy prawa powszechnie obowiązującego nie określają żadnych zasad, według których samorządowa jednostka budżetowa dokonywałaby zbycia zbędnego środka trwałego jako majątku ruchomego ujętego w ewidencji księgowej tej jednostki. Prawo nie przewiduje również możliwości ustanawiania tego rodzaju zasad przez organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego, aby stosować je w zakresie zbywania ruchomego majątku trwałego samorządowej jednostki budżetowej. Ewentualnezasady i tryb zbywania składników majątku trwałego mogą przyjmować postać regulacji wewnętrznej ustanawianej przez kierownika samorządowej jednostki budżetowej w ramach decydowania o zasadach (polityce) rachunkowości. Nie jest to jednak obowiązkowe. Kierownik samorządowej jednostki budżetowej w graniach upoważnienia lub pełnomocnictwa do dokonywania czynności prawnych, może zatem decydować o zbyciu składnika mienia ruchomego, zaś dochody z tego tytułu zobowiązany jest odprowadzić na rachunek podstawowy budżetu jednostki samorządu terytorialnego.

            Znając te powyższe uregulowania ww. decyzja Zarządu Powiatu w Jaśle z dnia 19 grudnia u.br. i kolejna decyzja z dnia 20 stycznia br. dotycząca sprzedaży autobusu w trybie przetargowym za kwotę nie niższą niż 172.700,00 zł (pkt 11 wg „Sprawozdania z wykonania uchwał Rady Powiatu w Jaśle oraz prac Zarządu w okresie międzysesyjnym” z dnia 23 stycznia br.)  nie budziły moich wątpliwości i uznałem je jako czynności podejmowane zgodnie z prawem i w interesie  publicznym.

            Ale moje wątpliwości pojawiły się gdy otrzymałem materiały na LXXII sesję Rady, w tym m.in. „Sprawozdanie z wykonania uchwał Rady Powiatu w Jaśle oraz prac Zarządu w okresie międzysesyjnym” z dnia 6 marca br., które chciałbym wyjaśnić i zwracam się do Pana Starosty o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:

 

  1. Ile wyniosły koszty bieżącej eksploatacji i utrzymania autobusu „Mercedes-Benz Sprinter 519 CDI 5.0 t” w 2022 roku, w tym z tytułu przeprowadzonych remontów, wymiany zużytych elementów itp.?

 

Do odpowiedzi proszę dołączyć kopię sprawozdania ŚDS w Nowym Żmigrodzie za 2022 rok, który zatwierdził (zaakceptował) Zarząd Powiatu w Jaśle na swoim posiedzeniu odbytym w dniu 2 marca 2023 r.

 

Tak jak wspomniałem wyżej Powiatowy Zarządu Dróg w Jaśle jest naszą samorządową jednostką organizacyjną, zalicza się do jednostki organizacyjnej sektora finansów publicznych, której uchwałą Rady Powiatu w Jaśle nr XLII/273/06 z dnia 2 czerwca 2006 r. w sprawie nadania statutów jednostkom budżetowym z późniejszymi zmianami, został nadany statut (załącznik nr 2), w którym w § 3 Rada zdecydowała, że PZD cyt. „realizuje zadania Powiatu wynikające z ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych w zakresie zarządzania drogami powiatowymi, a w szczególności …”. Z decyzji Zarządu Powiatu w Jaśle z dnia 19 grudnia u.br. mogłem wnioskować, że przedmiotowy autobus, dotychczas eksploatowany przez ŚDS, został przekazany do PZD „celem dokonania jego wyceny i sprzedaży.”

Na stronie PZD były i są nadal informacje dotyczące ogłoszonego przez PZD przetargu nieograniczonego na sprzedaż autobusu. Zgodnie z obwieszczeniem z dnia 31 stycznia 2023 r. (T.2e.261.2.2.2023) to PZD w Jaśle ogłaszał przetarg nieograniczony udostępniając na swojej stronie m.in. projekt umowy sprzedaży realizowanej przez Powiat Jasielski reprezentowany przez PZD w Jaśle w imieniu którego działa dyrektor PZD. 

Z wyżej cytowanych sprawozdań Zarządu jednoznacznie wynika, że to Zarząd Powiatu
w Jaśle, a nie PZD wbrew ww. obwieszczeniu z dnia 31 stycznia 2023 r. zamieszczonym na stronie internetowej, jest organizatorem przetargu na sprzedaż autobusu „Mercedes-Benz Sprinter 519 CDI 5.0 t” o czym świadczą ww. decyzje Zarządu:

  1. z dnia 17 stycznia 2023 r. o powołaniu komisji przetargowej,
  2. z dnia 16 lutego 2023 r. o wyborze oferty.

 

Muszą więc dziwić te działania Zarządu Powiatu w Jaśle i należą się wyjaśnienia w zakresie kompetencji i zasad zbywania zbędnych środków trwałych jako majątku ruchomego obowiązujących w naszym samorządzie. Tym bardzie, że na internetowej stronie PZD (Powiatowy Zarząd Dróg w Jaśle - Regulaminy (jaslo.pl)) są dostępne m.in.: Regulamin organizacyjny Powiatowego Zarządu Dróg w Jaśle (uchwała Zarządu Powiatu w Jaśle nr 96/20 z dnia 15 września 2020 r.), Regulamin udzielania zamówień publicznych w powiatowym zarządzie dróg w Jaśle, Regulamin udzielania Zamówień Publicznych do kwoty nie przekraczającej równowartości 130 000 zł w Powiatowym Zarządzie Dróg w Jaśle, ale już statutu PZD czy zasad (polityki) rachunkowości ustalonych przez dyrektora nie znalazłem.

 

Proszę więc o odpowiedź na kolejne pytania:

  1. Dlaczego i na jakich zasadach to PZD w Jaśle prowadził postepowanie przetargowe na sprzedaż autobusu „Mercedes-Benz Sprinter 519 CDI 5.0 t”,?
  2. Czy cena wywoławcza sprzedawanego w przetargu nieograniczonym autobusu „Mercedes-Benz Sprinter 519 CDI 5.0 t”  obejmowała jego rynkową wartość ustaloną

i koszty sporządzenia tej wyceny?

W odpowiedzi proszę podać kto (nazwa firmy) sporządzał wycenę rynkowej wartości autobusu i wysokość wynagrodzenia rzeczoznawcy. Ponadto proszę do odpowiedzi dołączyć kopię tej wyceny.

  1. Na jakiej podstawie to dyrektor PZD w Jaśle będzie reprezentował Powiat Jasielski przy sprzedaży (zbywaniu majątku ruchomego Powiatu Jasielskiego) autobusu „Mercedes-Benz Sprinter 519 CDI 5.0 t”?

     W odpowiedzi proszę podać przyjęte w naszym samorządzie zasady zbywania zbędnych środków trwałych jako majątku ruchomego. Do odpowiedzi proszę dołączyć kserokopie stosownych (odpowiednich) dokumentów potwierdzających te zasady, w tym podstawy prawne powierzenia reprezentowania Powiatu Jasielskiego przy zawieraniu umowy sprzedaży autobusu przez dyrektora PZD.

                                                          Z poważaniem      

                                                                                                          Janusz Przetacznik

 

                                                                                                          Jasło, dnia 16 marca 2023 r.

Janusz Przetacznik                                                                                                

LXXII sesja Rady Powiatu w Jaśle

Pan

     Adam PAWLUŚ

      Starosta Jasielski

 

                                                        za pośrednictwem

                                                                             Pana

                                                                                     Roberta SNOCHA

                                                                                     Przewodniczącego

                                                                                     Rady Powiatu w Jaśle

 

Z A P Y T A N I E  nr  38/2023

 

dotyczy:     stadionu sportowego i obiektów lekkoatletycznych przy Zespole Szkół w Trzcinicy oraz dotacji dla Stowarzyszeniu Absolwentów Szkół Rolniczych w Trzcinicy

 

W nawiązaniu do dotychczas składanych interpelacji i zapytań dotyczących zrealizowanego w 2018 roku zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa stadionu sportowego z rozbudową obiektów lekkoatletycznych przy Zespole Szkół w Trzcinicy” oraz mając na uwadze obowiązek Zarządu Powiatu w Jaśle w zakresie gospodarowania mieniem powiatu (art. 32 ust.2 pkt 3 z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym)  proszę o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:

 

  1. Czy elementy stadionu  sportowego i rozbudowane obiekty lekkoatletyczne przy Zespole Szkół w Trzcinicy zlokalizowane na działce nr ewidencyjny 1791/15, które w 2020 roku uległy uszkodzeniu w wyniku czerwcowych nawałnic zostały skutecznie usunięte?

W odpowiedzi proszę o zbiorcze zestawienie zawierające wykonane prace naprawcze, ich całkowitą wartość, wartość uzyskanego odszkodowania od ubezpieczyciela majątku powiatu oraz informację o źródłach pokrycia niezrefundowanych wydatków związanych z usunięciem szkód zalewowych.

  1. Jakie wydatki poniósł budżet Powiatu Jasielskiego z tytułu bieżącej eksploatacji
    i utrzymania nieruchomości stanowiących własność Powiatu Jasielskiego zlokalizowanych w Trzcinicy, w tym przekazanych w użyczenie Stowarzyszeniu Absolwentów Szkół Rolniczych w Trzcinicy?

W odpowiedzi proszę o zbiorcze zestawienie poniesionych przez budżet powiatu (sfinansowanych z budżetu) wydatków w latach 2019-2022 na mienie powiatu z podziałem na mienie użyczone Stowarzyszeniu i pozostałe mienie oraz z podaniem ich klasyfikacji budżetowej i informacją o rodzaju wydatku i uzasadnieniu jego wydatkowania.

  1. W jakiej wysokości w latach 2020-2022 z budżetu Powiatu Jasielskiego zostały udzielone dotacje Stowarzyszeniu Absolwentów Szkół Rolniczych w Trzcinicy na prowadzenie: technikum, liceum ogólnokształcącego z oddziałami sportowymi, liceum mistrzostwa sportowego i internatu? I drugie pytanie z tym związane: Czy w umowach o ww. dotacje zawarty był wykaz wydatków rzeczowych (co obejmowała umowa i ewentualny przedmiot kontroli), na które mogą być przeznaczone środki z przekazywanej dotacji?

W odpowiedzi proszę o zbiorcze zestawienie udzielonych dotacji na poszczególne przedsięwzięcia  ww. latach począwszy od roku szkolnego 2019/2020 z podziałem na koszty rodzajowe, sposób ustalania wysokości dotacji, tryb sprawozdawczo-kontrolny, wraz z podaniem informacji czy były ww. latach przeprowadzane kontrole dotyczące  poprawności ustalenia wysokości i wydatkowania środków z dotacji. Jeżeli „tak” to w odpowiedzi proszę o informację kiedy taka kontrola była, jaki był jej zakres i czy w jej wyniku zostały wydane zalecenia pokontrolne. Ponadto proszę o sprawozdanie  (rozliczenie) Stowarzyszenia Absolwentów Szkół Rolniczych w Trzcinicy z tytułu otrzymanych z budżetu dotacji w 2021 i 2022 roku.

                                                          

                                                                                              Z poważaniem

                                                                                                          Janusz Przetacznik

 

Ad. 16.  Sprawy różne.

 

Ad. 17.   Zamknięcie obrad

 

                   Wobec wyczerpania porządku obrad Przewodniczący Rady Powiatu Robert Snoch zamknął obrady LXXII Sesji Rady Powiatu w Jaśle o godzinie 17.15.

Imienne wykazy głosowań stanowią załącznik do niniejszego protokołu.

 

 

Protokolant: Małgorzata Niemczyńska                                            

Przewodniczący Rady  Robert Snoch

Materiały

Raport z przeprowadzonego głosowania z LXXII Sesji Rady Powiatu w Jaśle
Raport​_z​_przeprowadzonego​_głosowania​_z​_LXXII​_Sesji​_Rady​_Powiatu​_w​_Jaśle.pdf 11.51MB
Protokół LXXII​_2023 z LXXII Sesji Rady Powiatu w Jaśle odbytej w dniu 16 marca 2023 r. o godz. 15.00
Protokół​_LXXII​_2023​_z​_LXXII​_Sesji​_Rady​_Powiatu​_w​_Jaśle​_odbytej​_w​_dniu​_16​_marca​_2023​_r​_o​_godz​_1500.pdf 6.75MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
20.03.2023 09:57 Paweł Krajciewicz
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Robert Snoch
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Protokół z LXXII Sesji Rady Powiatu w Jaśle VII Kadencji z dnia 16.03.2023 2.0 12.06.2023 09:18 Paweł Krajciewicz
Protokół z LXXII Sesji Rady Powiatu w Jaśle VII Kadencji z dnia 16.03.2023 1.0 20.03.2023 09:57 Paweł Krajciewicz

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}