W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Protokół z LXVII Sesji Rady Powiatu w Jaśle VII Kadencji z dnia 29.11.2022

                                                     Protokół LXVII/2022

                                      z LXVII Sesji Rady Powiatu w Jaśle

                        odbytej w dniu 29 listopada 2022 r. o godz. 15.00

 

Ad. 1. Otwarcie Sesji.

Sesję otworzył Przewodniczący Rady Powiatu Robert Snoch, który na wstępie powitał sześciu ratowników, członków Krynickiej Grupy z okazji jubileuszu 70 - lecia Grupy Krynickiej GOPR. Zarząd Powiatu w Jaśle postanowił wyróżnić pamiątkowymi grawertonami 6 ratowników, członków Krynickiej Grupy, którzy pochodzą z Powiatu Jasielskiego w uznaniu ich dotychczasowych zasług w pełnieniu służby ratowniczej wraz z życzeniami pomyślności w życiu osobistym i w dalszej ofiarnej służbie w ratownictwie górskim są to panowie: Andrzej  Piękoś, Paweł Dacyl, Piotr Szurek, Tadeusz Wójcik, Grzegorz Goleń i Jacek Dubiel.

Przewodniczący poprosił Pana Jana Muzykę – Etatowego Członka Zarządu o wręczenie pamiątek.

 

Pan Jan Muzyka – Etatowy Członek Zarządu – Panie Przewodniczący, Wysoka Rado, Szanowni Koledzy, mogę tak powiedzieć, ratownicy Krynickiej Grupy GOPR. Dotarła do nas informacja, że w tym roku macie jubileusz,  obchodzicie jubileusz 70 – lecie istnienia. Na pewno w ciągu tych 70 lat wielu ratowników przewinęło się przez waszą organizację, na pewno w ciągu tych 70 lat wielu ludziom pomogliście, wiele być może jakieś życia uratowaliście, w związku z tym Zarząd Powiatu, Pan Starosta jednogłośnie podjęliśmy decyzję aby Was w jakiś sposób uhonorować. Na pewno jesteśmy z Was dumni tak jak ze wszystkich sportowców pochodzących z naszego terenu, ze wszystkich znanych ludzi pochodzących z naszego powiatu,  Wy jesteście taką naszą ozdobą. Często też wspomagacie nas w naszych imprezach sportowych, które organizujemy na terenie Powiatu Jasielskiego. Na pewno też pomogliście wielu ludziom, osobom również mieszkańcom Powiatu Jasielskiego dlatego z wielką wdzięcznością i życząc wszystkiego najlepszego na dalszą drogę, na dalsze lata Waszej społecznej działalności chcemy Wam wręczyć takie pamiątkowe grawertony i życzyć na dalsze lata wszystkiego dobrego i dalszej dobrej współpracy z Powiatem Jasielskim.

 

W tym momencie nastąpiło uroczyste uhonorowanie przybyłych ratowników, członków Krynickiej Grupy GOPR wraz z wręczeniem pamiątkowych grawertonów i podziękowanie za wieloletnią pracę, służbę i zaangażowanie.

 

Ryszard Cygańczuk – kierownik sekcji gorlickiej – Panie Przewodniczący, Wysoka Rado chciałbym serdecznie podziękować za przyjęcie nas na terenie Powiatu Jasielskiego chciałbym zabrać dwie minuty, żeby przedstawić naszą sytuację, nasze działania. Należymy do Grupy Krynickiej, która powstała w 1952 roku w tym roku obchodzimy 70 – lecie. Jesteśmy jedną z sekcji Grupy Krynickiej a jest ich pięć. Jesteśmy sekcją gorlicką, jestem kierownikiem sekcji, moje nazwisko Ryszard Cygańczuk, jestem członkiem Zarządu Grupy Krynickiej. Działamy w rejonie Beskidu Niskiego i w rejonie Beskidu Sądeckiego nasz teren to jest przeważnie Beskid Niski. Działamy cały rok, mamy dwie dyżurki do dyspozycji w Krempnej oraz na Magurze Małastowskiej. Cały rok nasza działalność polega na tym,  że udzielamy przede wszystkim pomocy w górach, czyli nie widać nas w mieście, nie widać nas w jakiś osiedlach, ale jesteśmy cały czas do dyspozycji i dla turystów i dla osób potrzebujących jesteśmy w górach. Okres zimowy również pełnimy dyżury w różnych stacjach narciarskich Jaworzyna Krynicka, Wierchomla, Słotwiny. Także Państwo, którzy jeżdżą na nartach, którzy zajmują się narciarstwem, bardzo często widać nas na stokach. Może króciutko odnośnie statystyki. W Grupie Krynickiej jest nas 92 ochotników, 15 ratowników zawodowych, 23 kandydatów i to jest cały nas potencjał ludzki, którym zarządzamy, pomagamy jeśli są takie potrzeby, zabezpieczamy różnego rodzaju, oprócz dyżurów, które mamy w soboty w Krempnej przez okres wakacyjny czyli od maja do końca września. Zimę pełnimy w różnych stacjach narciarskich. Tak ogólnie w całym okresie naszej działalności przez cały rok to jest w granicach 1000 interwencji. Jak ktoś by pomyślał, że to jest jak na grupę, że to jest dużo. Zdarzają się lata, szczególnie tam gdzie mamy długi okres zimowy. Szczególnie w zimie jest najwięcej wypadków. Oprócz tego, że   w okresie letnim zabezpieczamy niejednokrotnie tutaj na terenie Folusza, na terenie Krempnej różnego rodzaju maratony, biegi górskie, zawody narciarskie także pracy mamy dość dużo jesteśmy takim wolontariatem, powiedziałbym zawodowym, bardzo dobrze przygotowanym w śród naszych kandydatów i ratowników, są różne profesje, także jest to chęć ludzi, którzy  chcą pomagać innym, którzy wybierając się w góry liczą na to, że zawsze jesteśmy pod telefonem czy ewentualnie do dyspozycji. Ja jeszcze raz serdecznie dziękuję Szanownej Radzie, która nas tutaj przyjęła gościnnie i myślę sobie, że dalsze nasze prace będą dobrze współdziałały i będziemy służyć społeczeństwu nie tylko w Powiecie Jasielskim, ale  i w Gorlickim, czy w ogóle wszystkim turystom, którzy się przemieszczają i chcą podziwiać nasze uroki, nasze tereny.

 

Przewodniczący Robert Snoch – życzymy Panom dalszych sukcesów, wytrwałości i zdrowia.

 

Ad. 2. Stwierdzenie prawomocności obrad.

 

Przewodniczący, zgodnie z listą obecności podpisaną przez 11 radnych oraz na podstawie liczby zalogowanych radnych do zdalnego systemu w ilości 7, stwierdził, że w posiedzeniu bierze udział 18 radnych, obrady są prawomocne.

 

Szanowni Państwo pragnę usprawiedliwić w tym momencie nieobecność Wicestarosty Pana Stanisława Pankiewicza w związku ze stanem zdrowia oraz Pana Starostę Adama Pawlusia, który będzie uczestniczył z nami zdalnie, ale aktualnie przebywa na Forum Gospodarczym    w Tarnowie. Zarząd Powiatu Jasielskiego w dniu dzisiejszym jednogłośnie podjął uchwałę   w sprawie wyrażenia zgody Szpitalowi Specjalistycznemu w Jaśle na nieodpłatne przekazanie ambulansu Mercedesa 316 CDI rok produkcji 2009 o wartości księgowej brutto 410 391,96 zł a wartości rynkowej 42 200,00 zł na rzecz jednostki ochrony zdrowia na Ukrainie Szpitala miejskiego w mieście Trościaniec w Obwodzie sumskim. Aktualnie w trakcie Forum Gospodarczego w Tarnowie na uroczystej gali, Pan Starosta Panu Burmistrzowi Trościańca wręczył tę uchwałę i propozycję umowy darowizny, natomiast fizyczne podpisanie umowy między Szpitalem a Szpitalem w Trościańcu odbędzie się w dniu 9 grudnia 2022 roku. Oprócz tego na dzisiejszej sesji nie mogą uczestniczyć Pani Dyrektor Szpitala Specjalistycznego pani Beata Trzop, która jest aktualnie w Warszawie na rozmowach umówionych z Panem Ministrem Zdrowia i prezesem NFZ i Pan Dyrektor Betlej również jest nieobecny ze względu na przebywanie z Panem Starostą na forum ekonomicznym w Tarnowie.

 

Ad. 3. Przyjęcie protokołu LXVI sesji Rady Powiatu w Jaśle.

Przewodniczący poinformował, że do protokołu LXVI nie wpłynęły żadne uwagi. Przewodniczący zarządził głosowanie nad zatwierdzeniem protokołu z LXVI sesji Rady Powiatu w Jaśle.

Do posiedzenia sesji dołączyli kolejni radni.

W głosowaniu brało udział 20 radnych.

- za przyjęciem protokołu głosowało 20 radnych.

Protokół z LXVI sesji Rady Powiatu w Jaśle został przyjęty.

 

 

Ad. 4. Wprowadzenie ewentualnych zmian do porządku obrad.

Do porządku obrad LXVII sesji Rady Powiatu w Jaśle nie wprowadzono zmian, w związku z tym porządek obrad przedstawia się następująco:

  1. Otwarcie sesji.
  2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
  3. Przyjęcie protokołu z LXVI sesji Rady Powiatu w Jaśle.
  4. Wprowadzenie ewentualnych zmian do porządku obrad.
  5. Wybór Komisji Wnioskowej.
  6. Podjęcie uchwał w sprawie:
  1. zmiany Uchwały budżetowej Powiatu Jasielskiego na 2022 r. (Druk nr 492),
  2. zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Jasielskiego na lata 2022 – 2030 (Druk nr 493),
  3. uchwalenia Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2023 (Druk nr 494),
  4. wyrażenia zgody na zaciągnięcie na lata 2023 – 2024 zobowiązań na pokrycie kosztów związanych z zakupem dokumentów komunikacyjnych i oznaczeń dla Starostwa Powiatowego w Jaśle (Druk nr 495),
  5. ustalenia obowiązujących na terenie Powiatu Jasielskiego w 2023 r. wysokości opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego przechowywanie na parkingu strzeżonym oraz wysokości kosztów powstałych w wyniku odstąpienia od wykonania dyspozycji usunięcia pojazdu (Druk nr 496),
  6. rozpatrzenia skargi na działania Zarządu Powiatu w Jaśle i działalność Starosty Jasielskiego Adama Pawlusia (Druk nr 497),
  7. zmieniająca uchwałę w sprawie określenia zadań, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na realizację zadań w 2022 roku z zakresu rehabilitacji społecznej i zawodowej” (Druk nr 498),
  8. powierzenia Gminie Kołaczyce realizacji zadania z zakresu pomocy społecznej (Druk nr 499),
  9. zatwierdzenia Programu Naprawczego Szpitala Specjalistycznego w Jaśle na lata 2021 – 2023 - Aktualizacja (Druk nr 500).
  10. Informacja o zimowym utrzymaniu dróg powiatowych w sezonie zimowym 2022/2023 (Druk nr 501).
  11. Sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady Powiatu oraz prac Zarządu w okresie  międzysesyjnym.
  12. Interpelacje.
  13. Wnioski i zapytania radnych.
  14. Sprawy różne.
  15. Zamknięcie obrad.

 

Ad. 5. Wybór Komisji Wnioskowej.

Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu Anna Nigborowicz zgłosiła do Komisji Wnioskowej

radnych: Irenę Baciak, Stanisława Święcha, Jana Czajkę.

Innych propozycji nie zgłoszono.

Zgłoszeni radni wyrazili zgodę na pracę w Komisji Wnioskowej.

Przewodniczący zarządził głosowanie nad wyborem członków Komisji Wnioskowej.

W głosowaniu brało udział 19 radnych.

- za wyborem zaproponowanego składu Komisji Wnioskowej głosowało 19 radnych.

Komisja została wybrana.

 

Ad. 6. Podjęcie uchwał w sprawie:

a) zmiany Uchwały budżetowej Powiatu Jasielskiego na 2022 r. (Druk nr 492) z dwoma autopoprawkami,

 

Przewodniczący poprosił Panią Krystynę Wąsik - Skarbnika Powiatu o wprowadzenie zwłaszcza autopoprawki, bo była przedstawiona na Komisjach.

 

Pani Skarbnik – Panie Przewodniczący, Panie i Panowie radni były dwie autopoprawki do projektu uchwały budżetowej na 2022 rok, pierwsza zawiera zwiększenie planu dochodów o kwotę 19.982,00 zł i były to dochody zrealizowane przez Zespół Szkół Nr 3 w Jaśle i ta sama kwota trafiła po stronie wydatków dla Zespołu Szkół Nr 3 w Jaśle i ponadto w tej pierwszej autopoprawce były przesunięcia: pierwsze to było przesunięcie na zadaniu pod nazwą „Zakup samochodu na potrzeby związane z realizacją zadań Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa tutaj było ściągnięte 38.678,60 zł, to były te środki własne, które zostały  na tym zadaniu i te środki zostały przesunięte na zadanie „Przebudowa dróg i mostów powiatowych”. Na drugim zadaniu „Zakup samochodu służbowego” było zmniejszenie o kwotę 130.000,00 zł i środki zostały przesunięte na nowo utworzone zadanie pn. „Wykonanie instalacji fotowoltaicznej na budynku pawilonu warsztatowego Centrum Kształcenia Zawodowego Nr 1 w Jaśle” tutaj było przeznaczone 45.000,00 zł i pozostałe środki czyli 85.000,00 zł trafiły na zadanie pn. „Przebudowa dróg i mostów powiatowych” i dzisiaj dostali Państwo jeszcze drugą autopoprawkę, ponieważ zarówno wczoraj jak i dzisiaj wpłynęły nam dodatkowe środki z rezerwy części subwencji ogólnej. Wczoraj wpłynęła decyzja na kwotę 463.260,00 zł i środki te zostały przyznane z tytułu  zadań szkolnych i poza szkolnych polegających na wzroście liczby uczniów przeliczeniowych w przeliczeniu do danych przyjętych do naliczenia algorytmu części oświatowych subwencji ogólnej na 2023 rok i jeszcze dzisiaj wpłynęła jedna decyzja na kwotę 20.941,00 zł i ta kwota została przyznana z tytułu dofinansowania kosztów związanych z wypłatą odpraw dla zwalnianych nauczycieli w szkołach i placówkach oświatowych i w związku z tym ta druga autopoprawka. Zwiększamy po stronie dochodów w Dziale 758 Różne rozliczenia w Rozdz. 75801 Część oświatowa subwencji ogólnej  dla jednostek samorządu terytorialnego o kwotę 484.201,00 zł do kwoty 599.141,00 zł i w związku z tym, że  wcześniejszych uchwałach były  zabezpieczone środki w całości na oświatę, w związku z tym o ta kwotę zmniejszamy deficyt budżetu Powiatu Jasielskiego o kwotę 484.201,00 zł do kwoty 20.413.195,66 zł i jednocześnie zmniejszamy wolne środki o których mowa w art. 217 ust.2  pkt 6 ustawy zmniejsza się o kwotę 484.201,00 zł do kwoty 8.321.442,00 zł.

 

Przewodniczący poprosił o opinie Komisje Stałe.

Przewodniczący Komisji Finansowo-Budżetowej –  radny Jan Czajka – Komisja opiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię jednogłośnie.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Promocji Powiatu – radny Sławomir Madejczyk – Komisja opiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię większością głosów, przy 2 wstrzymujących.

Przewodnicząca Komisji Edukacji – radna Irena Baciak - Komisja opiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię jednogłośnie.

Przewodniczący Komisji Społecznej – radny Stanisław Święch– Komisja również opiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię jednogłośnie.

 

 

Przewodniczący otworzył dyskusję.

Wobec braku głosów w dyskusji, Przewodniczący zamknął dyskusję oraz przeszedł do głosowania nad podjęciem uchwały w sprawie zmiany Uchwały budżetowej Powiatu Jasielskiego na 2022 r. (Druk nr 492)  z autopoprawkami,

W głosowaniu brało udział 21 radnych.

- za podjęciem uchwały głosowało 16 radnych,

- wstrzymało się 5 radnych.

Uchwała została podjęta.

 

Ad. 6b) zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Jasielskiego na lata 2022 – 2030       (Druk nr 493),

Przewodniczący poprosił Panią Skarbnik o wyjaśnienie autopoprawki.

 

Pani Skarbnik – Panie Przewodniczący, Panie i Panowie radni jeżeli chodzi o projekt Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Jasielskiego na lata 2022-2030 to tutaj również Państwo otrzymaliście dwie autopoprawki i pierwsza autopoprawka miała związek z autopoprawką do uchwały Rady min., ponadto w między czasie była podjęta uchwała w czasie Zarządu, która również miała wpływ zarówno na plan dochodów jak i plan wydatków a także w załączniku nr 1 do WPF zostały zaktualizowane kwoty począwszy od roku 2023 do 2030 w taki sposób w jaki zostały przedstawione w projekcie budżetu na 2023 rok. Natomiast druga autopoprawka to miała związek z tą drugą autopoprawką dzisiejszą, czyli zwiększyła się kwota zarówno po stronie dochodów jak i po stronie wydatków i również zmniejszył się deficyt.

 

Przewodniczący poprosił o opinie Komisje Stałe.

Przewodniczący Komisji Finansowo- Budżetowej – radny Jan Czajka - Komisja opiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię przy 2 głosach wstrzymujących.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Promocji Powiatu – radny Sławomir Madejczyk – Komisja opiniowała projekt uchwały i  wyraziła pozytywną opinię większością głosów przy 2 głosach przeciwnych. 

Przewodnicząca Komisji Edukacji – radna Irena Baciak - Komisja opiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię większością głosów, przy 1 głosie przeciwnym,1 wstrzymującym się.

Przewodniczący Komisji Społecznej – radny Stanisław Święch– Komisja również opiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię większością głosów, gdzie 4 radnych było za,1 był przeciw, 1 wstrzymał się.

 

Przewodniczący otworzył dyskusję.

Wobec braku głosów w dyskusji, Przewodniczący zamknął dyskusję oraz przeszedł do głosowania nad podjęciem uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Jasielskiego na lata 2022 – 2030 z autopoprawką.

W głosowaniu brało udział 20 radnych.

- za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych,

- przeciwnych 3,

- wstrzymało się 3 radnych.

Uchwała została podjęta.

 

Ad. 6c) Podjęcie Uchwały w sprawie uchwalenia Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2023 (Druk nr 494),

Przewodniczący poprosił o opinie Komisje Stałe.

Przewodnicząca Komisji Edukacji – radna Irena Baciak - Komisja opiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię przy 1 głosie wstrzymującym się.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Promocji Powiatu – radny Sławomir Madejczyk - Komisja zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie przy 2 głosach wstrzymującym się i 1 głosie przeciwnym.

Przewodniczący Komisji Społecznej – radny Stanisław Święch– Komisja również opiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię jednogłośnie.

                                              

Przewodniczący otworzył dyskusję.

 

Radny Janusz Przetacznik – Panie Przewodniczący, Wysoka Rado, Szanowni Państwo. Na temat tego projektu uchwały albo szerzej Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego rozmawiamy już rokrocznie i rokrocznie temat się powtarza. Praktycznie projekt uchwały jest niezmienny od co najmniej 5 czy 6 lat. Niewiele ulega zmianie, jeżeli już to ulega w rozdziale 5 w pkt. 3 jeżeli mówimy czy piszemy o ilości środków, które przeznaczamy lub możemy przeznaczyć na finansowanie planowanych realizację zdań publicznych zawartych w Programie określoną kwotą. Na rok 2023 mamy zaplanowaną kwotę 20.000,00 zł. I teraz chciałbym się odnieść do samego Programu. W tamtym roku zwracałem na to uwagę i w tym roku powielamy ten sam błąd. W rozdziale 3 mamy zasady i formy współpracy, mamy punkt w ustępie 2 pkt. 4 i 5, który mówi o wspieraniu wykonywania zdań oraz udzielania w trybie i na warunkach określonych itd. Czyli na okrągło, tak naprawdę nie wiemy, jakie jest „klu” całego programu współpracy. Zakres  jest bardzo szeroki bo mamy art. 4 ust. 1 naszej ustawy w zakresie zadań własnych powiatu. Przypomnijmy, że m.in. zwracaliśmy uwagę, przy okazji projektu naszej uchwały w zakresie co powinien zawierać raport o stanie powiatu, na te zadania, które w naszym imieniu mogą wykonywać jednostki organizacyjne powiatu a jakie zadania w naszym imieniu mogą  organizacje pożytku. Okazuje się, że w dalszym ciągu temat jest nienazwany i tak naprawdę po uważaniu będą to zadania, które mogą być realizowane. „Konia z rzędem” temu kto z tego dokumentu określi,  na które zadania Zarząd Powiatu będzie organizował konkursy, o których tak szczegółowo tu jest opisywane. Jakie to zadania, które nie są w stanie zrealizować nasze powiatowe jednostki organizacyjne i dla których będziemy szukać pomocy w innych organizacjach? To jest jeden temat. Drugi temat, sam tryb konsultacji tego Programu  budzi co najmniej moje uwagi i kontrowersje. Zwracałem na to uwagę w roku ubiegłym, również zwracałem uwagę na wygląd naszej strony i jak wygląda informacja o organizacjach pożytku publicznego, jak wygląda realizacja Programu i w jaki sposób się komunikujemy. Tradycyjnie mimo, że już dobiega końca nasza kadencja w tej materii się nic nie zmieniło a zasady konsultacji mimo, że mamy Radę pożytku nic się w tej materii się nie dzieje, wystarczy obwieszczenie ukryte gdzieś w zakładce na stronie Starostwa Powiatowego. Zresztą o stronie Starostwa Powiatowego będę mówić, przy okazji wolnych wnioskach  jak i przy okazji rozpatrywania skargi. Zwracam uwagę, że inne gminy nie tylko zamieszczają w formie informacji publicznej, ale również taka informacja jest wysyłana do wszystkich  organizacji, które mogą wyręczyć dany samorząd w określonej działalności, wysyłają ankiety, wysyłają zaproszenie do składania ofert. W naszym Programie współpracy naszego samorządu powiatowego takich działań nie stwierdziłem, nie zauważyłem. Tak naprawdę wypełniamy, tak jak w przypadku późniejszego sprawozdania, tylko i wyłącznie obowiązek ustawowy. Mamy zatwierdzić Program, który tak naprawdę nic nie mówi, bo powołuje się na okrągło na art. 4  naszej ustawy  i na okrągło na zadania, rzeczy, które chcielibyśmy zrobić, ale o konkretnych zadaniach i na co wydamy 20.000,00 zł to już nie będzie decydować Rada a będzie decydował Zarząd.  W związku z tym uważam, że podejmowanie tego typu uchwały, poza obowiązkiem ustawowym, mija się z celem, jeżeli Rada nie będzie decydować, które z jednostek organizacyjnych naszego powiatu nie są w stanie realizować zadań wymienionych w art. 4 ust.1 ustawy o samorządzie powiatowym. Uważam, że tego typu zadania, bez konkretnej konsultacji z jednostkami samorządowymi, w tym również wskazanie, gdzie jesteśmy za słabi lub gdzie mamy dodatkowe moce. Warto by było o to zapytać, nie robić takich błędów jak chociażby ze słynnym targowiskiem w Trzcinicy.

 

Przewodniczący zamknął dyskusję oraz przeszedł do głosowania nad podjęciem uchwały w sprawie uchwalenia Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku  publicznego na rok 2023 (Druk nr 494),

W głosowaniu brało udział 20 radnych.

- za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych.

- przeciwnych 1,

- wstrzymało się 5 radnych.

Uchwała została podjęta.

 

Ad. 6d) Podjęcie Uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zaciągnięcie na lata 2023 – 2024 zobowiązań na pokrycie kosztów związanych z zakupem dokumentów komunikacyjnych i oznaczeń dla Starostwa Powiatowego w Jaśle (Druk nr 495),

 

Przewodniczący poprosił o opinie Komisje Stałe.

Przewodniczący Komisji Finansowo- Budżetowej – radny Jan Czajka - Komisja opiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię jednogłośnie.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Promocji Powiatu – radny Sławomir Madejczyk – Komisja opiniowała projekt uchwały i  wyraziła pozytywną opinię jednogłośnie.

 

Przewodniczący otworzył dyskusję.

Przewodniczący zamknął dyskusję oraz przeszedł do głosowania nad podjęciem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zaciągnięcie na lata 2023 – 2024 zobowiązań na pokrycie kosztów związanych z zakupem dokumentów komunikacyjnych i oznaczeń dla Starostwa Powiatowego w Jaśle (Druk nr 495),

W głosowaniu brało udział 20 radnych.

- za podjęciem uchwały głosowało 20 radnych.

Uchwała została podjęta.

 

Ad. 6e) Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia obowiązujących na terenie Powiatu Jasielskiego w 2023 r. wysokości opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego przechowywanie na parkingu strzeżonym oraz wysokości kosztów powstałych w wyniku odstąpienia od wykonania dyspozycji usunięcia pojazdu (Druk nr 496),

 

Przewodniczący poprosił o opinie Komisje.         

Przewodniczący Komisji Finansowo- Budżetowej – radny Jan Czajka - Komisja opiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię jednogłośnie.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Promocji Powiatu – radny Sławomir Madejczyk - Komisja zaopiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię jednogłośnie.

 

Przewodniczący otworzył dyskusję.

Wobec braku głosów w dyskusji, Przewodniczący zamknął dyskusję oraz przeszedł do głosowania nad podjęciem uchwały w sprawie ustalenia obowiązujących na terenie Powiatu Jasielskiego w 2023 r. wysokości opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego przechowywanie na parkingu strzeżonym oraz wysokości kosztów powstałych w wyniku odstąpienia od wykonania dyspozycji usunięcia pojazdu (Druk nr 496),

W głosowaniu brało udział 21 radnych.

- za podjęciem uchwały głosowało 21 radnych.

Uchwała została podjęta.

 

Ad. 6f)  Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działania Zarządu Powiatu w Jaśle i działalność Starosty Jasielskiego Adama Pawlusia (Druk nr 497),

 

Radna Magdalena Stasiowska – Szanowny Panie Starosto, Panie Przewodniczący, Panie i Panowie radni. Komisja Skarg Wniosków i Petycji Rady Powiatu w Jaśle odbyła swoje posiedzenie w dniu 15 listopada. Po przeanalizowaniu zarzutów poruszanych przez skarżącego oraz po wysłuchaniu merytorycznym  wyjaśnień Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Jaśle, do którego wpłynęły kwestionowane wnioski Komisja proponuje podjęcie przez Radę Powiatu w Jaśle uchwały o bezzasadności skargi złożonej w dniu 27 października 2022 roku przez radnego Janusza Przetacznika. Skarżący otrzymał w odpowiedzi na swój wniosek złożony na sesji Rady Powiatu w Jaśle wyjaśnienie od Starosty Jasielskiego Adama Pawlusia, że informacje zawarte w sprawozdaniu z prac Zarządu Powiatu opisane jako odpowiedź na petycję pana Janusza Pruchnika oraz Pani Ireny Baciak dotyczyły jedynie odpowiedzi na złożone przez nich wnioski, które przez Powiatowy Zarząd Dróg w Jaśle omyłkowo nazwane zostały petycjami. Komisja skarg, wniosków i petycji przeanalizowała przedmiotowe wnioski  pod kątem oceny i zakwalifikowania ich jako petycji, stwierdziła po zapewnieniu przez Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Jaśle, że były one jednymi z wielu wniosków jakie trafiają do jednostki powiatowej w celu załatwienia drobnych napraw przy drogach powiatowych. Uczestnicząca w posiedzeniu Komisji Pani Irena Baciak, która była wnioskodawczynią jednego ze złożonych wniosków również potwierdziła, że nie miała zamysłu, aby złożone przez nią pismo potraktowane zostało jako petycja, jedynie zwracała się w nim z prośbą o zarurowanie rowu przy drodze powiatowej. W myśl przepisów ustawy o petycjach, przedmiotem petycji może być żądanie w szczególności zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycje, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji. Komisja Skarg Wniosków i Petycji Rady Powiatu w Jaśle zwraca się do Starosty Jasielskiego o stosowanie właściwego nazewnictwa pism wpływających do poszczególnych komórek organizacyjnych Starostwa Powiatowego w Jaśle a w przypadku uznania, że pismo dotyczy ważnego interesu publicznego i kwalifikuje się do uznania się go za petycje, aby było ono publikowane na stronie organu do którego zostało skierowane. Mając na uwadze iż poddane kontroli pismo nie miało znamion petycji, a jedynie zostały one omyłkowo nazwane, a Komisja Skarg, Wniosków i Petycji jak wskazano na wstępie uznała skargę za bezzasadną.

 

Treść złożonej skargi:

 

S K A R G A

na działania Zarządu Powiatu w Jaśle i działalność Starosty Jasielskiego Adama Pawlusia

 

Na podstawie art. 227 oraz art. 229 pkt. 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2000) składam skargę na działania Zarządu Powiatu w Jaśle i działalność Starosty Jasielskiego Adama Pawlusia działającego jako Przewodniczący Zarządu Powiatu w Jaśle polegającą na nie wykonywaniu obowiązków ustawowych:

zaniechanie lub nieprawidłowe działanie Zarządu Powiatu w Jaśle i Starosty Jasielskiego w zakresie rozpatrywania petycji (art. 8 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (tj. Dz.U. 2018 poz. 870)) oraz w zakresie dostępu do informacji publicznej (art. 6 ust. 1 pkt 3 lit. d, art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902))

i wnoszę o:

  1. rozpatrzenie przez Radę Powiatu w Jaśle niniejszej skargi,
  2. podjęcie działań mających na celu doprowadzenie działań Zarządu Powiatu w Jaśle i działalności Starosty Jasielskiego do stanu zgodnego
    z przepisami prawa,
  3. opublikowanie niniejszej skargi wraz z projektem uchwały Rady Powiatu w Jaśle w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Zarządu Powiatu w Jaśle i Starosty Jasielskiego,
  4. zamieszczenie niniejszej skargi w protokole z posiedzenia Rady Powiatu w Jaśle, na którym Rada Powiatu w Jaśle będzie rozpatrywała niniejszą skargę.

Uzasadnienie skargi

 

            W „SPRAWOZDANIU  z wykonania uchwał Rady Powiatu w Jaśle oraz prac ZARZĄDU w okresie międzysesyjnym”, które otrzymali radni wraz z innymi materiałami będącymi przedmiotem obrad LXV sesji Rady Powiatu w Jaśle została zamieszczona informacja o „zaakceptowanych” przez Zarząd Powiatu w Jaśle odpowiedziach na nadesłane petycje przez: radnego Rady Gminy Jasło Janusz Pruchnika i radną Rady Powiatu w Jaśle Irenę Baciak - posiedzenie Zarządu Powiatu w Jaśle w dniu 8 sierpnia 2022 r. pozycje nr  14 i 15 str. 10.

Podczas sesji Rady zwróciłem się do Starosty Jasielskiego z wnioskiem
o uporządkowanie strony internetowej prowadzonej przez Starostwo Powiatowe w Jaśle
i w trybie pilnym zlecenie jej uaktualnienia. Przypominałem, że publikacja na stronie internetowej treści petycji i informacji o sposobie jej rozpatrzenia jest obowiązkiem organu rozpatrującego petycję co wprost wynika z przepisów art. 8 ustawy o petycjach.
Trudno bowiem rozpatrywać prace Zarządu nie znając treści nadesłanej petycji czy sposobie jej rozpatrzenia. W dniu 27 października 2022 r. na stronie Starostwa Powiatowego w Jaśle w zakładce „petycje” jest opublikowana petycja Wójta Gminy Solina, którą rozpatrzy Rada Powiatu w Jaśle podczas LXVI sesji Rady. Nadal na stronie brak jest zamieszczonych informacji o nadesłanych petycjach przez radnych oraz sposobie ich załatwienia.
W załączeniu zrzut z ekranu strony zakładka „petycje” oraz składny wniosek. Należy dodać, że jako radny zgłaszający i zwracający uwagę na obowiązek publikacji nadesłanych petycji nie otrzymałem żadnych informacji dotyczących nadesłanych petycji i sposobie ich załatwienia czy też jakiejkolwiek informacji czy wyjaśnień Starosty Jasielskiego o braku obowiązku publikowania nadesłanych petycji i sposobie ich załatwienia.

Biorąc powyższe pod uwagę  jednoznacznie należy stwierdzić, że Zarząd Powiatu
w Jaśle
jako podmiot rozpatryjący nadesłane petycje i Starosta Jasielski, który odpowiada
za prowadzenie BIP w Starostwie Powiatowym w Jaśle narusza postanowienia art. 8 ustawy o petycjach oraz przepisy art. 6 ust. 1 pkt 3 lit. d, art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902).

                                                      Z poważaniem

              

                                                                                Janusz Przetacznik

Przewodniczący otworzył dyskusję.

Radny Krzysztof Buba – Panie Przewodniczący, Wysoka Rado, Panie Starosto, kolejny raz nie otrzymujemy dokumentów, które by pozwoliły radnym prawidłowo podjąć decyzję. Czy to była petycja czy nie petycja. Ja wierzę Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Powiatu, ale niestety nie otrzymaliśmy tych pism, a może te pisma mają odpowiednią formę i można je potraktować jako petycje. Dlaczego kolejny raz nie otrzymujemy tak ważnych materiałów, żeby się zapoznać i jednocześnie wyrobić sobie stanowisko w tej sprawie.

 

Radny Janusz Przetacznik – Panie Przewodniczący, Szanowni Państwo, w odróżnieniu od mojego przedmówcy, ja zdecydowanie mniej mam zaufania i nie wierzę Komisji Skarg, Wniosków i Petycji, gdyż dotychczasowe doświadczenia, jak również dotychczasowy tryb rozpatrywania skarg daleki był od obiektywizmu i przede wszystkim działaniu na faktach  i dokumentach,  co niejednokrotnie już starałem się wcześniejszych tych wypowiedziach i rozpatrywanych skargach udowadniać. Niemniej jednak chciałbym zwrócić uwagę na rzecz następującą, co m.in. zacytowała w uzasadnieniu  Komisja Skarg, Wniosków  i Petycji, która proponuje Wysokiej Radzie podjęcie z treści ustawy o petycjach, definicję co możemy nazwać petycją. Trzeba zaznaczyć, że ogólnie petycja dotyczy życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego mieszczącego się w zakresie zadań kompetencji  adresata petycji. Zatrzymam się nad tym, bo z ciekawością przeczytałem w sprawozdaniu Zarządu informację, że rozpatrzył właśnie dwie petycje dwojga radnych reprezentujących kluby Prawa i Sprawiedliwości. Nie ukrywam, z ciekawości chciałem zapoznać się z ich treścią i dowiedzieć się  jak skutecznie można składać „wnioski” czy  „petycje”, aby zostały skutecznie rozstrzygnięte przez Zarząd Powiatu czy też przez powiatowe jednostki organizacyjne. W dniu dzisiejszym okazuje się, że wnioski były kierowane do Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych i tutaj znowu po raz kolejny duże zaskoczenie. W takim razie jeżeli jest to Powiatowy Zarząd Dróg Publicznych i wniosek jest kierowany do Dyrektora czyli samodzielnej jednostki czyli samodzielnego podmiotu działającego  w interesie zbiorowym, bo zarządzającym drogami powiatowymi. Jednostka,  która posiada określone w uchwale budżetowej środki na remonty, modernizacje i utrzymanie dróg powiatowych to odpowiedzią na wniosek zajmuje się Zarząd Powiatu, o ile przyjąć za zasadne twierdzenie Komisji, że jest to wniosek a nie petycja? Składając swoje zapytanie i wniosek starałem się poznać jak to wygląda i byłem powiedzmy, po części przekonany, że takiej informacji nie otrzymam. Gdyby była to pomyłka, to w ślad za odpowiedzią, o której wspomina Przewodnicząca Komisji Skarg Wniosków i Petycji powinny być dołączone treści tych dwóch wniosków. Powtarzam pewnie nie tylko ja, ale także i inni radni skorzystaliby z wzorców jakże wspaniałych, do których należy się odnieść czy naśladować. W dniu dzisiejszym mamy rozpatrywać moją skargę i proszę zwrócić uwagę na Sprawozdanie Zarządu, które znalazło się i zostało dołączone do materiałów dzisiejszej sesji i co możemy przeczytać? A możemy przeczytać, że Zarząd zaakceptował treść udzielonej odpowiedzi dla radnej Ireny Baciak na złożony wniosek. W takim razie moje pytanie do Komisji Skarg, Wniosków i Petycji jest następujące - czy naprawdę oglądała te dokumenty czy bazowała tylko na opinii Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych ? – to po pierwsze, a po drugie - czy Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych jest ubezwłasnowolniony w kontekście samodzielnego rozpatrywania wniosków, w kontekście tych wszystkich dokumentów? - od sierpnia br. do sprawozdania Zarządu z listopada br. okazuje się, że tak naprawdę za wszystko odpowiada Zarząd Powiatu. Stąd uważam, że skarga jest jak najbardziej zasadna i znajduje uzasadnienie. Zarząd Powiatu powinien odpowiadać za swoje nieprawidłowe działanie w tym zakresie, w zakresie publikacji petycji ponieważ nie otrzymaliśmy informacji czy składane pisma wypełniały normy petycji. Tak jak powiedziałem z definicji ustawy o petycjach ponieważ dotyczyło to interesu zbiorowego i kompetencji jednostki, a wiec powinno to być rozpatrywane jak petycja. Nie mam żadnego dokumentu, żadnego dowodu, że te pisma, które rozpatrywał w sierpniu Zarząd nie były petycjami. Teraz się dowiadujemy, że to były wnioski kierowane do PZD w takim razie, dlaczego nimi zajmował się Zarząd?

 

Przewodniczący zamknął dyskusję oraz przeszedł do głosowania nad podjęciem uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działania Zarządu Powiatu w Jaśle i działalność Starosty Jasielskiego Adama Pawlusia (Druk nr 497),

W głosowaniu brało udział 20 radnych.

- za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych.

- przeciwnych 6,

Uchwała została podjęta.

 

Ad. 6g) Podjęcie uchwały w sprawie zmieniająca uchwałę w sprawie określenia zadań, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na realizację zadań w 2022 roku z zakresu rehabilitacji społecznej i zawodowej” (Druk nr 498),

 

Przewodniczący poprosił o opinie Komisje.         

Przewodniczący Komisji Społecznej – radny Stanisław Święch– Komisja również opiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię jednogłośnie.

Przewodniczący Komisji Finansowo- Budżetowej – radny Jan Czajka - Komisja opiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię jednogłośnie.

 

Przewodniczący otworzył dyskusję.

 

Wobec braku głosów w dyskusji, Przewodniczący zamknął dyskusję oraz przeszedł do głosowania nad podjęciem uchwały w sprawie określenia zadań, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na realizację zadań w 2022 roku z zakresu rehabilitacji społecznej i zawodowej” (Druk nr 498),

W głosowaniu brało udział 20 radnych.

- za podjęciem uchwały głosowało 20 radnych.

Uchwała została podjęta.

 

Ad. 6h) Podjęcie uchwały w sprawie powierzenia Gminie Kołaczyce realizacji zadania z zakresu pomocy społecznej (Druk nr 499),

 

Przewodniczący poprosił o opinie Komisje.

Przewodniczący Komisji Finansowo- Budżetowej – radny Jan Czajka - Komisja opiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię jednogłośnie.

Przewodniczący Komisji Społecznej – radny Stanisław Święch– Komisja również opiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię jednogłośnie.

 

Przewodniczący otworzył dyskusję.

 

Wobec braku głosów w dyskusji, Przewodniczący zamknął dyskusję oraz przeszedł do głosowania nad podjęciem uchwały w sprawie powierzenia Gminie Kołaczyce realizacji zadania z zakresu pomocy społecznej (Druk nr 499),

W głosowaniu brało udział 20 radnych.

- za podjęciem uchwały głosowało 20 radnych.

Uchwała została podjęta.

 

Ad. 6i) Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia Programu Naprawczego Szpitala Specjalistycznego w Jaśle na lata 2021 – 2023 - Aktualizacja (Druk nr 500).

 

Przewodniczący poprosił o opinie Komisje.

Przewodniczący Komisji Finansowo- Budżetowej – radny Jan Czajka - Komisja opiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię większością głosów, przy 2 wstrzymujących się.

Przewodniczący Komisji Społecznej – radny Stanisław Święch– Komisja również opiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię większością głosów, przy 3 wstrzymujących.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Promocji Powiatu – radny Sławomir Madejczyk - Komisja zaopiniowała projekt uchwały i wyraziła pozytywną opinię większością głosów, przy 2 głosach przeciwnych.

 

Przewodniczący otworzył dyskusję.

 

Radny Janusz Przetacznik – Panie Przewodniczący, Wysoka Rado, Szanowni Państwo, Pierwszy temat, który chciałbym abyśmy sobie wyjaśnili. Zadałem to pytanie podczas naszego posiedzenia Komisji Rozwoju a dotyczy terminu złożenia Programu Naprawczego czyli jego aktualizacji. Przypomnijmy taki program przyjmowaliśmy rok wcześniej. Powoływałem się na ustawę o działalności leczniczej, która stwierdza, że w terminie 3 miesięcy od daty ustawowego terminu zatwierdzenia sprawozdania finansowego Dyrektor Szpitala winien przedłożyć podmiotowi tworzącemu taki Program Naprawczy, o ile rok zakończył stratą netto. Tu oczywiście pytania można mnożyć, że jeszcze mamy covid, że terminy związane z zatwierdzeniem sprawozdania zostały przesunięte maksymalnie do 30 września. Jeżeli by popatrzeć na to, to w takim razie Program Naprawczy teoretycznie mógłby obejmować cały rok 2022, jeżeli przyjmiemy że październik, listopad, grudzień to jest termin na opracowanie Programu Naprawczego, czyli 3 miesiące o daty ustawowego terminu zatwierdzenia. Chciałbym zwrócić uwagę, że 24 czerwca tego roku zatwierdziliśmy sprawozdanie finansowe Szpitala Specjalistycznego w Jaśle za 2021 rok, które jak pamiętamy zamknęło działalność stratą netto. Co za tym idzie i z tego faktu wynika ustawowy obowiązek sporządzenia takiego Programu Naprawczego. Później czyli 16 sierpnia Wysoka Rada uchwałami 499 i 450 podejmowała uchwały dotyczące oceny sytuacji ekonomicznej Szpitala Specjalistycznego, jak również oceny działalności Szpitala Specjalistycznego w Jaśle. Przypomnijmy dokumentem bazowym przy opracowaniu Raportu o sytuacji ekonomicznej było m.in. sprawozdanie finansowe, o którym mowa w ustawie. Skąd przyjęcie formuły, że dopiero teraz w listopadzie otrzymujemy ten program budzi co najmniej kontrowersje i można zadać pytanie Pani Dyrektor: czemu  to wszystko ma służyć? Jeżeli miało służyć dokładniejszemu opracowaniu, no to chwała, że tak powiem Zarządowi, który mógł go nie przyjąć. Szkoda, że tak późno, bo czytamy w sprawozdaniu Zarządu z realizacji uchwał i z działalności międzysesyjnej, że 8 listopada br. w pkt. 8 z tego sprawozdania się dowiadujemy, że przedłożony przez Szpital Specjalistyczny w Jaśle Program Naprawczy nie zakłada polepszenia wyniku finansowego, więc zobowiązał dyrektora do ponownego przeanalizowania Programu i pilnego przedłożenia do zatwierdzenia dokumentu wskazującego na poprawę sytuacji finansowej szpitala na najbliższe lata. To tyle z decyzji Zarządu. Naprawdę nie wiemy, czy ten materiał, który otrzymaliśmy, który jest przedmiotem obrad dzisiejszej Rady, jest już dokumentem poprawionym na wniosek Zarządu z 8 listopada? Bądź inaczej, chciałbym z ciekawości zobaczyć jaki też pierwotny był ten dokument, bo ten dokument budzi moje poważne wątpliwości i zastrzeżenia. Zresztą dzieliłem się tymi uwagami na naszym posiedzeniu, niemniej jednak chciałbym zwrócić uwagę na następujące rzeczy, bo nie jest dla mnie do przyjęcia rzecz następująca, że w analizie w Aktualizacji, którą dopiero otrzymujemy w listopadzie nie mamy danych za 6 miesięcy roku 2022, kiedy tak  już mamy pełną informację o realizacji planu finansowego Szpitala za rok 2022, mamy inne dokumenty potwierdzające stan działalności Szpitala. Jeżeli mówimy o aktualizacji powinniśmy się odnosić w szczegółach do przyjętego Programu Naprawczego na lata 2021-2023. Jeżeli aktualizujemy to w jakich kierunkach i w jakim celu. Chciałbym zwrócić uwagę na rzecz następującą i istotną, bo jeżeli mówimy o aktualizacji to ja przypomnę, że w programie, który przyjęliśmy uchwałą nr 357 z 21 października 2021 roku, przyjmowaliśmy różne założenia, w tym przede wszystkim następujące wielkości i teraz chciałbym się do nich, że tak powiem odnieść, a dotyczące czy to wyniku czy przychodów finansowych. Między innymi w przyjętym i zatwierdzonym przez Wysoką Radę Programie Naprawczym Szpitala na lata 2021- 2023 przyjęliśmy założenie, że wynik finansowy Szpitala w roku 2022 zakończy się stratą w wysokości 5.000.000,00 zł. Natomiast otrzymujemy aktualizujący dokument ze stratą w wysokości 17.000.000,00 zł, czyli pogorszenie wyniku o 12.000.000,00 zł. Ale na co zwracałam uwagę i zwracałem uwagę na komisji, że głównym „wytrychem”, który tutaj mamy w uzasadnieniu tego Programu Naprawczego, to przede wszystkim jest narzekanie na sposób, system finansowania ochrony zdrowia, bo teraz już nie służby a ochrony zdrowia i to wszystko co jest możliwe zwalamy na ochronę zdrowia. Zwracałem uwagę, że rok 2021 i rok 2022 do 31 marca będzie dobry, bo będziemy jeszcze korzystać ze środków związanych z covidem. Niemniej jednak cały czas powoływanie się na zły system finansowania nie znajduję uzasadnienia w tegorocznych ocenach działalności Szpitala, które dokonywaliśmy. Niejednokrotnie na tej sali  Państwu prezentowałem wyniki, kiedy podobno był zły system finansowania wtedy służby zdrowia w latach 2014, 15 czy 16, a rewelacyjnie się zaczął od 1 października 2017 roku, ale okazuje się, że nie tak do końca. Chciałbym zwrócić uwagę, że nie można wszystko zwalać na zły system finansowy, bądź wzrost wynagrodzeń, bo uważam, że wzrost wynagrodzeń powinien być jeżeli są źle opłacani pracownicy, wzrost wynagradzania się należy. Co do tego, to jest poza wszelką wątpliwością i powinniśmy zadbać o wynagrodzenia pracowników. Zwracam uwagę i to wskazywałem dyrektorowi ekonomicznemu, żeby przestał opowiadać, można by powiedzieć „bajki z mchu i paproci” jak mawia mój kolega radny Jan Urban. Przede wszystkim dotyczy to przyjętego Programu Naprawczego w roku ubiegłym i tam przyjętych wielkości. Przypomnijmy, że wielkości przyjęte w Programie  Naprawczym, bo mówimy o jego aktualizacji. Z tytułu wynagrodzeń i ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń w stosunku do przyjętego programu wydatki wzrosły o 14.800.000,00 zł,  natomiast przychody netto ze sprzedaży wzrosły o 16.000.000,00 zł czyli w związku z tym proszę zwrócić uwagę 100% wzrostu wynagrodzeń, na które często w tym materiale Pani Dyrektor Trzop się powołuje zostało pokryte zwiększonymi przychodami z NFZ, natomiast straty zostały pogłębione z 5 na 17 mln. W związku z tym zadałem pytanie - co tak naprawdę w tej materii się zmieniło? Pozwoliłem sobie wskazać, że tak powiem na dwa sukcesy jasielskiego szpitala. To przede wszystkim to pierwsze cudowne uzdrowienie byłego Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Foluszu, który po ciężkiej chorobie, przypomnę została z nim rozwiązana umowa o pracę z dniem 31 lipca za porozumieniem stron, który już z dniem 1 sierpnia znalazł zatrudnienie w jasielskim szpitalu. I drugi cud, który tutaj można pokazać w tym Programie Naprawczym to jest osiągnięcie czy poprawa wyników poprzez groźbę zbiorowych zwolnień, bo przeczytaliśmy w Programie Naprawczym, że skutecznie pozbawimy pracowników odpisu na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych. Pomijam proszę Państwa ile to jest środków finansowych, bo groźba jest następująca, że ostatnie dane, które Państwu prezentowałem to za rok 2021 Związki Zawodowe wyraziły zgodę na obniżenie Funduszu Świadczeń Socjalnych o prawie 800.000,00 zł dokładnie 794 tys., gdzie rok wcześniej było to 359 tys., w 2019  roku - 404 453 tys. W roku 2022 finalny efekt, który tu widzimy w aktualizacji to jest z 500.000,00 zł zmniejszenie odpisu na Fundusz tj. o 300.000,00 zł mniej pomimo wzrostu wysokości odpisu a w roku 2023 nietworzenie odpisu na Fundusz Świadczeń Socjalnych dla załogi. I to są te sukcesy, które tak naprawdę, z punktu widzenia aktualizacji tego programu, mogę przeczytać. Przykre to jest i trudno to nazywać aktualizacją Programu Naprawczego i tylko i wyłącznie pokazywanie winy ustawodawcy. Przypominam, że w 2021 roku udzieliliśmy Pani Dyrektor votum zaufania, pamiętacie Państwo, że mieliśmy wyrok Trybunału Konstytucyjnego i w maju na dzień przed wejściem w życie wyroku Trybunału Konstytucyjnego przyznaliśmy Szpitalowi milion złotych dotacji na pokrycie straty za rok 2020. Przypominam, że Trybunał Konstytucyjny orzekł niekonstytucyjność przepisów ustawy o działalności leczniczej oraz niektórych innych ustaw „w zakresie w jakim zobowiązuje jednostkę samorządy terytorialnego będącym podmiotem tworzącym samodzielny publiczny samodzielny zakład opieki zdrowotnej, do pokrycia straty netto stanowiącej ekonomiczny skutek wprowadzenia przepisów powszechnie obowiązujących, które wywołują obligatoryjne skutki finansowe dla działania samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej.” Przypomnijmy, że Pani Dyrektor w aktualizacji Programu Naprawczego  cały czas powołuje się na ustawę o wzroście wynagrodzeń, czyli jest to zobowiązanie rządowe. W związku z tym powinniśmy występować o pokrycie tych środków, zresztą o tym mówiłem przy okazji wzrostu wynagrodzeń naszych nauczycieli. Tutaj mamy zapis i o tym rozmawialiśmy w roku 2020, 2021, rozmawialiśmy również w ubiegłym roku. Żadnych działań powtarzam, żadnych działań w tej materii nie widzę i moim zdaniem tak jak Zarząd postanowił 8 listopada, Rada również powinna odesłać do poprawy ten Program Naprawczy Szpitala Specjalistycznego na lata 2021-2023 – aktualizacja, aby po prostu zrobić to w sposób poprawny, prawidłowy i uwzględniając wyniki roku 2022, w tym ewentualnie działania wynikające z wyroku Trybunału Konstytucyjnego z 20 listopada 2019 roku. Przypomnę, że wtedy Trybunał dał ustawodawcy czyli rządowi i sejmowi 18 miesięcy czasu na doprowadzenie do zgodności obowiązujących przepisów.

 

Radny Krzysztof Buba – Panie Przewodniczący, Wysoka Rado, Panie Starosto szkoda bo w tamtym roku troszkę zaufaliśmy Pani Dyrektor, że ten Program Naprawczy będzie coraz lepszy, da się coś zrobić a tu widzimy, że się nic nie da zrobić. Pan Dyrektor Betlej, tak jak tu radny Pan Janusz Przetacznik przekazał, zwala wszystko na kwestie podwyżek itd. A widzimy, jak się dokona analizy przychodów, wydatków jak to wygląda w rzeczywistości. Wynagrodzenia systematycznie wzrastają a efektów za bardzo nie ma. Dokonując analizy, mam takie pytanie, nie wiem czy Dyrekcji nas słucha. W mocnych stronach Dyrekcja Szpitala podaje trwałość i wieloletność funkcjonowania  Szpitala, wysokie pozycjonowanie ze świadomości pacjenta lokalnego, dobra opinia o Szpitalu w zakresie świadczonych usług medycznych. Mam takie pytanie: Czy były robione jakieś ankiety, badania na ten temat, czy to jest tylko opinia Dyrekcji? Tak samo w zagrożeniach dwa razy powtarzamy brak środków finansowych z NFZ na wymagany przepisami wzrost wynagrodzeń.

 

Przewodniczący zamknął dyskusję oraz przeszedł do głosowania nad podjęciem uchwały w sprawie zatwierdzenia Programu Naprawczego Szpitala Specjalistycznego w Jaśle na lata 2021 – 2023 - Aktualizacja (Druk nr 500).

W głosowaniu brało udział 19 radnych.

- za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych.

- przeciwnych 5,

Uchwała została podjęta.

 

Ad. 7. Informacja o zimowym utrzymaniu dróg powiatowych w sezonie zimowym 2022/2023 (Druk nr 501).

Pan Przewodniczący poinformował, że informacja została przez Panią Dyrektor przedstawiona w formie opisowej pisemnie, była również na komisjach Rady Powiatu.

 

Ad. 8. Sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady Powiatu oraz prac Zarządu w okresie  międzysesyjnym.

Pan Przewodniczący wyjaśnił, że jeżeli są uwagi do sprawozdania to Pan Jan Muzyka je przyjmie i w formie pisemnej nastąpi odpowiedź.

 

Radny Krzysztof Buba – Panie Przewodniczący, Wysoka Rado, Panie Starosto mam pytanie do posiedzenia Zarządu z 18 października to jest pkt. 22 „Zatwierdził propozycję umieszczenia dwóch tablic upamiętniających barbarzyńską napaść na miasto Jasło na budynku Starostwa Powiatowego w Jaśle. Jakby coś więcej na ten temat zostało nam przekazane. Następne moje pytanie dotyczy posiedzenia Zarządu z 24 października 2022 roku „Dokonał wyboru oferty zakład usług elektroinstalacyjnych Daniel Szczyrba na zaprojektowanie, dobór, dostawę i montaż urządzeń do kompensacji mocy biernej i dla czterech układów pomiarowych na budynku Starostwa Powiatowego w Jaśle w ramach zadania pn. Poprawa efektywności energetycznej budynku Starostwa Powiatowego w Jaśle” na kwotę 59.750,00 zł brutto. Jak można by było się dowiedzieć czy jest już podpisana umowa, a jeżeli jest to prosiłbym o przekazanie mi całości dokumentacji z postępowania i kserokopie umowy.

 

Radny Janusz Przetacznik – Panie Przewodniczący, Panie Starosto ponieważ tak jak przy okazji rozpatrywania skarg miałem i mam w dalszym ciągu pewne wątpliwości: strona 8 i 9 mamy decyzje Zarządu z 8 listopada i kontynuacja. Jest kwestia zaakceptowania treści proponowanej odpowiedzi na wniosek Pani Ireny Baciak jak również na pismo mieszkańca gminy Jasło. Chciałbym i wnioskuję do Pana Starosty o przekazanie mi po pierwsze tych wniosków jak również odpowiedzi. Tak jak powiedziałem chciałbym nauczyć się skutecznie pisać wnioski w zakresie realizacji zadań, których tak naprawdę obowiązkiem jest realizacja przez powiatową jednostkę organizacyjną jaką jest PZD – to jest ta kwestia do sprawozdania.

 

Starosta Jasielski  Adam Pawluś – Panie Przewodniczący, Panie i Panowie Radni, Szanowni Państwo, jeżeli chodzi o tablice to Pan poseł Bogdan Rzońca wystąpił z taką inicjatywą żeby upamiętnić barbarzyństwo Niemców na Jaśle. Zarząd wyraził zgodę wstępnie, żeby umieścić to na ścianie południowej i ścianie zachodniej. Z taką propozycją wyszliśmy, natomiast napisy przygotowuje prawdopodobnie Muzeum w Jaśle wspólnie  z IPN i będzie to podlegało również z uzgodnieniem później z Zarządem Powiatu. Jaki wyraz artystyczny tego będzie tego ja też dokładnie w tej chwili tego nie wiem, ale to mają być duże tablice, tak żeby je było widać nawet podczas jazdy samochodem. Tam są takie ślepe dwa miejsca więc to taka propozycja. Natomiast na pozostałe pytania oczywiście odpowiemy pisemnie.

 

Ad. 9. Interpelacje.

 

Radni nie składali interpelacji na LXVII sesji Rady Powiatu w Jaśle.

 

Ad. 10. Wnioski i zapytania radnych.

 

Radny Krzysztof Buba – Panie Przewodniczący, Wysoka Rado, Panie Starosto mam dwa zapytania.

 

Pan Adam  Pawluś

                 Starosta Jasielski

 

Z A P Y T A N I E

 

Dotyczy: Środków trwałych w budowie (inwestycji).

Kończy się kolejny rok budżetowy, tym razem 2022 rok, a przed nami nowy rok budżetowy i nowa uchwała budżetowa Powiatu Jasielskiego na 2023 rok. Jak to już bywało i bywa, w trakcie roku budżetowego wprowadzane są różne zadania inwestycyjne w formie planów czy zamierzeń, a na wynik tych zamierzeń lub rezerwacji środków często musimy czekać, aż do sesji absolutoryjnej.

Mając na względzie transparentność działań, a przede wszystkim finansów publicznych, zwracam się do Pana Starosty o udzielenie informacji i odpowiedź na poniższe pytanie:

Które z inwestycji ujętych w ewidencji środków trwałych w budowie (na koncie 080)
w 2022 roku będą realizowane przez Zarząd Powiatu w 2023 r., a które w latach późniejszych?

Do odpowiedzi proszę o załączenie wykazu z ewidencji środków trwałych w budowie, który będzie obejmował, co najmniej nazwę zadania, datę jego rozpoczęcia/zakończenia oraz dotychczas poniesione koszty na jego realizację.                                                                 

Krzysztof  Buba

 

Pan Adam  Pawluś

                 Starosta Jasielski

 

Z A P Y T A N I E

 

Dotyczy: Rozbudowy skrzyżowania dróg powiatowych nr 1850R Jasło ul. Floriańska
i nr 1951R Jasło ul. Sobniowska.

 

W dniu 28 listopada 2019 r. Rada Powiatu w Jaśle podjęła uchwałę nr XIX/154/2019
dotyczącą wyrażenia zgody na realizację zadania inwestycyjnego pn. „Rozbudowa skrzyżowania dróg powiatowych nr 1850R Jasło - ul. Floriańska i nr 1951R Jasło - ul. Sobniowska” i zgodziła się na zaciągnięcie na rok 2020 zobowiązań finansowych do kwoty 27.921,00 zł na opracowanie dokumentacji techniczno-projektowej.

Ze względu na brak informacji na temat dalszej realizacji tego zadania, mając na względzie transparentność działań, a przede wszystkim finansów publicznych, zwracam się do Pana Starosty o udzielenie informacji i odpowiedź na poniższe pytania:

  1. Kiedy i z jakim podmiotem została zawarta umowa na realizację zadania „Rozbudowa skrzyżowania dróg powiatowych nr 1850R Jasło - ul. Floriańska i nr 1951R Jasło - ul. Sobniowska”? Czy były wprowadzone aneksy do umowy dotyczące realizacji tego zadania?

W odpowiedzi proszę o przekazanie protokołów lub wyciągi z protokołów Zarządu, na których podejmowano temat realizacji tego zadania oraz ewentualne uchwały Zarządu
w tym zakresie – tryb wyboru wykonawcy, SIWZ, ogłoszenia przetargowe (zapytania) oraz wnioski o wszczęcie postepowania, zapytania ofertowe, przetargi, oferty które wpłynęły w ramach tych postępowań, protokoły końcowe. W przypadku odstąpienia lub unieważnienia postępowania podać przyczyny takiej, czy takich decyzji. Ponadto kserokopie umowy i ewentualnych
aneksów oraz podania podstaw prawnych wprowadzonych zmian.

  1. Kiedy została odebrana dokumentacja techniczno-projektowa i jaki jest koszt realizacji w/w zadania  ?

W odpowiedzi proszę o przekazanie wersji elektronicznej lub kserokopii dokumentacji oraz protokół jej odbioru jeżeli był sporządzony.

  1. Czy i kiedy Zarząd Powiatu planuje dalszą realizację tego zadania inwestycyjnego?

W odpowiedzi proszę o podanie dlaczego (z jakich powodów) do dnia dzisiejszego nie jest realizowana przebudowa tego skrzyżowania. Dla przypomnienia dodam, że podczas w/w sesji Pan Starosta deklarował, że po wykonaniu projektu przystąpi do jego realizacji.

                                                               

Krzysztof  Buba

 

Radny Janusz Przetacznik – Panie Przewodniczący, Wysoka Rado, Panie Starosto min.  na ostatniej sesji na przed ostatniej sesji zwracałem się, Pani radna Ewa Wawro również o stronę internetową. W swojej skardze min. to poruszałem niemniej jednak w dniu dzisiejszym pojawia się kolejny temat. 23 listopada w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Jaśle w obecności Starosty, Naczelnika Wydziału podpisano umowę pomiędzy Dyrektorem Powiatowego Urzędu Pracy działającym z upoważnienia Starosty Januszem Pacherem a Prezesem Masarni Wrocanka  Sp. z o.o dotyczącym refundacji kosztów wyposażenia stanowisk pracy. Jest to kolejna umowa na lata 2019 -2022. Wynosi ona ponad 570.000,00 zł. To jest pierwsza informacja, z którą się spotkałem, jeżeli Powiat wspiera jasielskich przedsiębiorców  to tak, natomiast już w kategoriach promocji trudno mi tutaj się doszukać. Zresztą nie raz o tym z radnym Ryszardem Papciakiem mówiliśmy. Rozumiem, że gdyby w ślad za tym poszły wyroby lokalne typu wędliny z salcesonem, czy kiełbasą na czele można by było ewentualnie mówić o promocji lokalnej przedsiębiorców czy promocji lokalnej produktów. Często w dokumentacji w zakresie realizacji budżetu dowiadujemy się, że w ramach działań promocyjnych Zarząd wydaje publiczne pieniądze na tzw. produkt lokalny nie wiadomo czego dotyczy w związku z tym można by zadać pytanie czy tak naprawdę również że tak powiem wydajemy publiczne pieniądze na zakup produktów lokalnych od tego właśnie przedsiębiorcy, którego promujemy. Jest to pierwsza informacja, którą udało mi się na stronie Powiatu Jasielskiego nazwać natomiast w sprawozdaniu czy w raporcie często widzimy informacje w Powiatowym Urzędzie Pracy  ile to mln. zł zostaje przekazanych za pośrednictwem Powiatowego Urzędu Pracy, który działa w imieniu Pana Starosty na pomoc jasielskim przedsiębiorcą, natomiast tak wprost promowanie konkretnego jasielskiego przedsiębiorcy po raz pierwszy się spotkałem. Chciałbym zapytać Pana Starostę czy już będzie to taka stała, że tak powiem praktyka, że każda umowa w zakresie wsparcia jasielskich przedsiębiorców będzie uwidoczniona, czy to jest po prostu jakiś ukłon w stosunku do jednego przedsiębiorcy, bo podejrzewam, że 570.000,00 zł wydane w ciągu trzech lat. Znam więcej przedsiębiorców, którzy z takich środków skorzystali, chociażby w ramach tarczy covidowej.

 

Pan

      Adam PAWLUŚ

       Starosta Jasielski

 

za pośrednictwem

                                                                             Pana

                                                                                     Roberta SNOCHA

                                                                                     Przewodniczącego

                                                                                     Rady Powiatu w Jaśle

 

Z A P Y T A N I E  nr  31/2022

 

dotyczy:  promocji i reklamy zamieszczanej na stronie Starostwa Powiatowego w Jaśle

 

Zabierając głos przy okazji rozpatrywania przez Radę Powiatu mojej skargi na działania Zarządu  i działalność Starosty Jasielskiego Adama Pawlusia, zwracałem m.in. uwagę na prowadzenie naszej strony internetowej  i jej aktualizację. Zresztą nie pierwszy raz i nie tylko ja zwracałem uwagę, że nasza strona prowadzona jest źle i w coraz większym stopniu służy promowaniu nie Powiatu Jasielskiego czy samorządu powiatowego i jego jednostek organizacyjnych ale Starosty Jasielskiego Adama Pawlusia  i osób, które Starosta Jasielski uzna za godne uwagi i czy rekomendacji (polecenia).

Z dużym zdziwieniem i wręcz zażenowaniem przeczytałem ostatnie aktualne „rewelacje” zamieszczone na naszej stronie  pod znamiennym tytułem „Powiat Jasielski wspiera i promuje lokalnych przedsiębiorców”. Tytuł mnie zainspirował i z ciekawością go przeczytałem.     Cóż z zamieszczonej publikacji się dowiedziałem? Otóż cyt.: „W środę, 23 listopada 2022 r., w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Jaśle, w obecności Starosty Jasielskiego Adama Pawlusia i Naczelnik Wydziału Pozyskiwania Funduszy, Promocji i Spraw Społecznych Agaty Augustyn, podpisano umowę pomiędzy Dyrektorem Powiatowego Urzędu Pracy w Jaśle, działającym z upoważnienia Starosty Jasielskiego, Januszem Pacherem, a Prezesem Masarni Wrocanka Sp. z o.o.  –  Andrzejem Kusz, dotyczącą refundacji kosztów wyposażenia stanowisk pracy. Jest to kolejna umowa podpisana w ramach wieloletniej współpracy z Masarnią Wrocanka. Łączna kwota umów zawartych w latach 2019-2022 wynosi ponad 570 tys. zł.
W sumie utworzono 22 stanowiska pracy w tym: wędliniarze, masarze, kierowcy oraz sprzedawcy.”.
Na temat tzw. produktu regionalnego i jego promocji, na tej sali  nieraz zabierałem głos, podobnie zresztą jak radny Ryszard Papacik przy okazji rozpatrywania kolejnych raportów o stanie Powiatu Jasielskiego przedkładanych corocznie przez Zarząd.  

Dlaczego zwracam uwagę na ten materiał. Powiatowy Urząd Pracy w Jaśle, w ramach swoich kompetencji i zadań, ma obowiązek aktywnie chronić nasz rynek pracy, dbać
o  jego aktywizację, ma podejmować wszelkie działania, które mogą wpłynąć na zmniejszenie bezrobocia w naszym regionie, w tym również w zakresie udzielania pomocy finansowej związanej z utworzeniem miejsc pracy i zatrudnieniem bezrobotnych przez okres dwóch lat (trwałość projektu) jako jednej z dopuszczalnych prawem form wsparcia przedsiębiorców. Krótko mówiąc czy pisać PUP ma sensownie, a raczej powinno być efektywnie, wydać otrzymane rządowe dotacje. W ostatnich latach PUP wydał dziesiątki milionów złotych, w tym rekordowe środki w 2020 roku w ramach tzw. „tarczy COVID-owej”, na utrzymanie miejsc pracy i realizację różnych rządowych programów adresowanych do PUP w zakresie aktywizacji zawodowej i przeciwdziałaniu bezrobocia i jakoś nie zauważyłem tych informacji na naszej stronie, a znam przedsiębiorców, którzy tylko w samym 2020 roku otrzymali znacznie wyższe „covidowe” wsparcie na utrzymanie miejsc pracy niż te rzeczone 570 tys. złotych.

I stąd moje zapytanie, które kieruję do Starosty Jasielskiego

  1. Jakie były przesłanki zamieszczenia tej informacji i tego konkretnego przedsiębiorcy na naszej stronie? W odpowiedzi dodatkowo proszę o podanie konkretnej kwoty refundacji dokonanej przez PUP z tytułu poniesionych przez przedsiębiorcę z Wrocanki nakładów (środków) na utworzenie miejsc pracy zawartych    w podpisywanej w dniu 23 listopada br. umowy oraz zbiorcze zestawienie innych jasielskich przedsiębiorców, którzy w 2022 roku otrzymali tego typu finansowe wsparcie z podaniem: nazwy przedsiębiorcy, daty zawarcia umowy, wysokości kwoty wsparcia, liczby zatrudnionych osób pozostających bez pracy przez tego przedsiębiorcę. 

Powyżej cytowana informacja „promocyjna” została „okraszona” dwoma fotografiami bohaterów ww. informacji. I to nie jest zaskoczenie, choć może tylko dziwić tak mała liczba osób chętnych na wizerunkową promocję, ale już przysłowiową „wisienką na torcie” jest załączony pod tekstową relacją filmik reklamowy, bo chyba brak innych określeń na ten materiał. Link do zamieszczonego materiału: https://samorzad.gov.pl/web/powiat-jasielski/powiat-jasielski-wspiera-i-promuje-lokalnych-przedsiebiorcow W załączeniu zrzut z ekrany strony internetowej Starostwa Powiatowego.

Na szczególną uwagę zasługuje fragment nagrania tak w okolicach od 2.35 do 3.00 minuty. To jest strzał w „10-tkę” Gratuluję Adamowi Pawlusiowi radiowo-telewizyjnego doświadczenia, pełny profesjonalizm, idealny spot promocyjny wyrobów wędliniarskich,
w których gustuje małżonka Starosty Jasielskiego, trwający  do 25 sekund, nic tylko klaskać
i się uczyć, bo kampania wyborcza tuż tuż, a właściwie już trawa kolejna wyborcza walka o fotel Wójta Gminy Tarnowiec. A kto w niej startuje? Po raz kolejny powtórzę i wyrażę swoją opinię, że nasza
strona jest fatalna, ale skoro już taka jest to  powinna wypełniać normy przewidziane  dla Biuletynu Informacji Publicznej, bo przecież nie jest prowadzona odrębna strona BIP, którą prowadzi wiele samorządów. Niestety nasze uwagi i apele to przysłowiowy „groch o ścianę”.

W mojej opinii zamieszona informacja i filmik video to nie jest promocja naszego zadania publicznego o charakterze ponadgminnym w zakresie przeciwdziałania bezrobociu oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy”, ale to jest reklama albo jako kto woli lokowanie produktu, zamieszczona na naszej stronie, a przecież prawo zabrania zamieszczania reklam na stronach BIP.

 

W związku w powyższym mam kolejne zapytanie:

  1. Kto i kiedy podjął decyzję o przygotowaniu tej informacji wraz z filmem video      i jej zamieszczeniu na naszej stronie?

 

                                                                   Z poważaniem

                                                                                                         Janusz Przetacznik

 

Ad. 11. Sprawy różne.

 

Pan Starosta Adam Pawluś -  Panie Przewodniczący za niecałe pół godziny będzie gala tutaj na forum w Tarnowie Forum Gospodarczym w Tarnowie i dzisiaj Zarząd podjął uchwałę po uzgodnieniu z Panią Dyrektor Szpitala Specjalistycznego w Jaśle, aby przekazać karetkę, która była na wyposażeniu pogotowia ratunkowego obecnie w Krośnie. Karetka ta była przedmiotem przetargu dwukrotnego przetargu i ten przetarg nie doszedł do skutku więc zgodnie z obowiązującymi przepisami można ją przekazać w formie darowizny. Tutaj dostaliśmy od burmistrza miasta Trościaniec w Obwodzie sumskim, gdzie Rosjanie zniszczyli szpital w tym również karetki. To miasteczko 20 tyś. ludności liczyło przed wojną, ponad 50 osób zostało zabitych w czasie działań wojennych. Zostało mocno zniszczone i Pan Burmistrz prosił o taką pomoc i Zarząd jednogłośnie podjął taką uchwałę o przekazanie takiej karetki. Również mówiłem na ten temat na Komisji Budżetowo – Finansowej i wszyscy jednogłośnie uznali, że to jest dobry kierunek, więc bardzo dziękuję wszystkim za te działania. Przede wszystkim Szpitalowi Specjalistycznemu w Jaśle i mam nadzieję, że ta darowizna na pewno nie uszczupli dochodów Szpitala Jasielskiego. Pani Dyrektor dzisiaj jest na rozmowach z Panem Prezesem Narodowego Funduszu Zdrowia i myślę, że będą z tego jakieś rezultaty, może niezbyt szybko ale mam nadzieję, że będą lepsze kontrakty. Wczoraj również byłem uczestnikiem panelu na temat ochrony zdrowia, w którym mówiono właśnie o zwiększeniu środków zwłaszcza na leczenie ambulatoryjne, na oddziałach wewnętrznych. No niestety mamy też duże straty przede wszystkim na oddziale ginekologiczno – położniczym i myślę, że tu też musimy powalczyć o to, żeby te wyceny były bardziej korzystne i żeby poprawiły wyniki w jasielskim szpitalu.

 

Ad. 12. Zamknięcie obrad.

 

Wobec wyczerpania porządku obrad Przewodniczący Rady Powiatu Robert Snoch zamknął

obrady LXVII Sesji Rady Powiatu w Jaśle o godzinie 16.35.

Imienne wykazy głosowań stanowią załącznik do niniejszego protokołu.

 

 

 

 

Protokolant: Małgorzata Niemczyńska                                      Przewodniczący Rady

 

Robert Snoch

Materiały

Raport z przeprowadzonego głosowania z LXVII Sesji Rady Powiatu w Jaśle
Raport​_z​_przeprowadzonego​_głosowania​_z​_LXVII​_Sesji​_Rady​_Powiatu​_w​_Jaśle.pdf 4.36MB
Protokół LXVII​_2022 z LXVII Sesji Rady Powiatu w Jaśle odbytej w dni 29 listopada 2022 r. o godz. 15.00
Protokół​_LXVII​_2022​_z​_LXVII​_Sesji​_Rady​_Powiatu​_w​_Jaśle​_odbytej​_w​_dni​_29​_listopada​_2022​_r​_o​_godz​_1500.pdf 12.02MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
30.11.2022 09:55 Paweł Krajciewicz
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Robert Snoch
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Protokół z LXVII Sesji Rady Powiatu w Jaśle VII Kadencji z dnia 29.11.2022 3.0 24.01.2023 08:44 Paweł Krajciewicz
Protokół z LXVI Sesji Rady Powiatu w Jaśle VII Kadencji z dnia 29.11.2022 2.0 24.01.2023 08:36 Paweł Krajciewicz
Protokół z LXVI Sesji Rady Powiatu w Jaśle VII Kadencji z dnia 29.11.2022 1.0 30.11.2022 09:55 Paweł Krajciewicz

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}