W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Protokół z LIV Nadzwyczajnej Sesji Rady Powiatu w Jaśle VI Kadencji z dnia 29.12.2021

                                                                          Protokół LIV/2021
                                            z LIV Nadzwyczajnej Sesji Rady Powiatu w Jaśle
                                         odbytej w dniu 29 grudnia  2021 roku o godz. 15.00.

 
Ad. 1. Otwarcie Sesji.
Sesję otworzył Przewodniczący Rady Powiatu Robert Snoch.
Powitał radnych Rady Powiatu oraz Zarząd Powiatu w Jaśle. Skarbnik Powiatu, Sekretarz Powiatu, panią Mecenas, wszystkich Naczelników, Kierowników, Dyrektorów jednostek organizacyjnych, którzy uczestniczą w sesji zdalnie.
Następnie Przewodniczący przedstawił wniosek o zwołanie Nadzwyczajnej Sesji Rady Powiatu w Jaśle.
Na podstawie § 13 ust. 2 Statutu Powiatu Jasielskiego, Zarząd Powiatu w Jaśle zwraca się z prośbą o zwołanie Nadzwyczajnej Sesji Rady Powiatu w Jaśle, z następującym porządkiem obrad:
1.    Otwarcie sesji.
2.    Stwierdzenie prawomocności obrad.
3.    Wybór Komisji Wnioskowej.
4.    Podjęcie uchwał w sprawie:
a)    zmiany Uchwały budżetowej Powiatu Jasielskiego na 2021 rok,
b)    ustalenia wykazu wydatków budżetu Powiatu Jasielskiego łącznie z planem finansowym tych wydatków, które nie wygasają z końcem 2021 roku,
c)    uchwalenia planu pracy Rady Powiatu w Jaśle na 2022 rok,
d)    wyrażenia zgody na przekazanie w nieodpłatne użytkowanie Szpitalowi Specjalistycznemu w Jaśle, nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Jasielskiego, położonej w Jaśle, obręb nr 03 - Błonie,
e)    zmieniająca uchwałę w sprawie określenia zadań, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na realizację zadań w 2021 roku z zakresu rehabilitacji społecznej i zawodowej.
5.    Zamknięcie obrad.
UZASADNIENIE
Wniosek o zwołanie sesji nadzwyczajnej wynika głównie z konieczności zabezpieczenia środków finansowych dla szkół prowadzonych przez Powiat Jasielski na pokrycie pochodnych od wynagrodzeń za miesiąc grudzień, jak również dokonania w bieżącym roku innych zmian w skutek otrzymanych decyzji finansowych, które uwzględnione zostały w projekcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Jasielskiego na 2021 rok. 
Zwołana sesja pozwoli również, miedzy innymi, na podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wykazu wydatków budżetu Powiatu Jasielskiego łącznie z planem finansowym tych wydatków, które nie wygasają z końcem 2021 roku oraz umożliwi, po dokonaniu stosownych zmian przez Radę Powiatu, na rozpatrzenie przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Jaśle złożonych wniosków i wydatkowanie niewykorzystanych do tej pory środków finansowych z zakresu rehabilitacji społecznej i zawodowej, przeznaczonych przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Starosta Adam Pawluś.


Ad. 2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
Przewodniczący poinformował, że zgodnie z listą obecności podpisaną przez 11 radnych
oraz na podstawie liczby zalogowanych radnych do zdalnego systemu w ilości 12, w posiedzeniu bierze udział 23 radnych, obrady są prawomocne.

Przewodniczący przedstawił wniosek Zarządu Powiatu w Jaśle o zmianę porządku obrad:

WNIOSEK O ZMIANĘ PORZĄDKU OBRAD
Zarząd Powiatu w Jaśle zwraca się z wnioskiem o zmianę porządku obrad LIV Nadzwyczajnej Sesji Rady Powiatu w Jaśle, w dniu 29 grudnia 2021 roku, poprzez dodanie w pkt. 4 podpunktu: f), który otrzymuje brzmienie:
„f) wyrażenia zgody na przystąpienie do realizacji zadania inwestycyjnego oraz zaciągnięcie zobowiązań finansowych na jego realizację”. 

Przewodniczący zwrócił się do radnych z zapytaniem o głos przeciwny w związku z tym, iż wniosek o zmianę porządku obrad zgłosił Zarząd Powiatu będący jednocześnie wnioskodawcą. 

Radny Janusz Przetacznik – 17 grudnia bieżącego roku wysoka Rada przyjmowała uchwałę budżetową, w której zostały określone zadania te najważniejsze na rok 2022. W tych zadaniach i również w wydatkach inwestycyjnych, mówiliśmy na temat Polskiego Ładu, mówiliśmy na temat możliwych, innych rozwiązań. Uważam, że przyjmowanie tak ważnej uchwały i zaciąganie zobowiązań na rok 2022, można by powiedzieć dziesięć dni po uchwale budżetowej, nie znajduje uzasadnienia i powinno być poprzedzone dyskusją merytoryczną w naszych Komisjach. Jestem przeciwny umieszczaniu tego typu uchwały  w porządku obrad sesji nadzwyczajnej i tak jak już niejednokrotnie apelowałem do Zarządu i pana Starosty aby tego typu inwestycji, które będą wiązały się nie tylko z wydatkami majątkowymi wieloletnimi ale również i wydatkami bieżącymi nie podejmować w trybie tak zwanych „wrzutek za kołnierz” czyli  w trakcie sesji bądź w ramach zmiany wieloletniej prognozy finansowej.

Przewodniczący zarządził głosowanie nad wnioskiem o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie do realizacji zadania inwestycyjnego oraz zaciągnięcie zobowiązań finansowych na jego realizację.
W głosowaniu brało udział 23 radnych.
- za głosowało 15 radnych,
- przeciw głosowało 7 radnych,
- wstrzymał się 1 radny.
Punkt „f” został wprowadzony do porządku obrad LIV Nadzwyczajnej Sesji Rady Powiatu.

Zmieniony porządek obrad:
1. Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
3. Wybór Komisji Wnioskowej.
4. Podjęcie uchwał w sprawie:
a) zmiany Uchwały budżetowej Powiatu Jasielskiego na 2021 rok (Druk 384),
b) ustalenia wykazu wydatków budżetu Powiatu Jasielskiego łącznie z planem finansowym tych wydatków, które nie wygasają z końcem 2021 roku (Druk Nr 385),
c)  uchwalenia planu pracy Rady Powiatu w Jaśle na 2022 rok (Druk Nr 386),
d) wyrażenia zgody na przekazanie w nieodpłatne użytkowanie Szpitalowi Specjalistycznemu w Jaśle, nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Jasielskiego, położonej w Jaśle, obręb nr 03 - Błonie (Druk Nr 387),
e) zmieniająca uchwałę w sprawie określenia zadań, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na realizację zadań w 2021 roku z zakresu rehabilitacji społecznej i zawodowej (Druk Nr 388),
f) wyrażenia zgody na przystąpienie do realizacji zadania inwestycyjnego oraz zaciągnięcie zobowiązań finansowych na jego realizację.
5. Zamknięcie obrad.

Ad. 3. Wybór Komisji Wnioskowej.
Wiceprzewodnicząca Anna Nigborowicz zgłosiła do Komisji Wnioskowej radnych:
Irena Baciak, Jan Czajka, Jan Muzyka.
Zgłoszeni Radni wyrazili zgodę na pracę w Komisji Wnioskowej.
Przewodniczący zarządził głosowanie nad wyborem Komisji Wnioskowej.
W głosowaniu brało udział 23 radnych.
- za wyborem zaproponowanego składu Komisji Wnioskowej głosowało 23 radnych.
Komisja Wnioskowa została powołana.

Ad. 4. Podjęcie uchwał w sprawie:
Ad. 4a. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały budżetowej Powiatu Jasielskiego na 2021 rok (Druk 384).

Przewodniczący poprosił panią Krystynę Wąsik Skarbnik Powiatu o wprowadzenie.
Głos zabrała Skarbnik Powiatu Jasielskiego Krystyna Wąsik, która omówiła projekt uchwały Rady Powiatu w Jaśle w sprawie zmiany Uchwały budżetowej Powiatu Jasielskiego na 2021 rok.

Przewodniczący otworzył dyskusję.
Radny Janusz Przetacznik – mam pytanie do pani Skarbnik ponieważ kończymy rok i tak jak usłyszeliśmy w uzasadnieniu, dokonujemy pewnych zmian jeszcze w uchwale budżetowej na rok 2021 aby umożliwić płynne ich wykonanie, mnie interesuje oświata i wychowanie czyli działy 801 i 854. W jakiej wysokości część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego pokryła nasze wydatki w tych dwóch działach czy inaczej mówiąc ile będziemy dopłacać z dodatkowych naszych innych dochodów jeżeli chodzi o realizację zadań w zakresie oświaty i wychowania oraz edukacji – pierwsze pytanie. Drugie pytanie jest również kierowane do pani Skarbnik czy te decyzje dotyczące zwiększenia naszych dochodów bieżących czyli te 53 975 to jest refundacja odpraw oraz uzupełnienie subwencji ogólnej – kiedy te decyzje otrzymaliśmy? Czy otrzymaliśmy je po 17 grudnia czy przed 17 grudnia?

Skarbnik Powiatu Krystyna Wąsik – jeżeli chodzi o oświatę to dołożymy najprawdopodobniej, bo to będzie możliwe do określenia dopiero po zakończeniu roku budżetowego, ale to będzie około 8,5 miliona złotych ponieważ wiem, że jeszcze będą oszczędności na placówkach oświatowych. Także będzie około 8,5 miliona złotych. Natomiast jeżeli chodzi o tą decyzję to nie pamiętam dokładnie kiedy ona wpłynęła ale na początku miesiąca.
Radny Janusz Przetacznik – specjalnie zadałem to pytanie, bo tego typu decyzje finansowe są podejmowane właśnie z reguły na początku miesiąca, tuż przed ostatnim miesiącem obrachunkowym stąd dziwi mnie, że dopiero w dniu dzisiejszym na ten temat rozmawiamy a nie 17 grudnia, kiedy również zmienialiśmy uchwałę budżetową na rok 2021 rok. Po prostu jest to kolejny przykład niestarannego przygotowywania projektów uchwał. 

Przewodniczący zamknął dyskusję oraz przeszedł do głosowania nad podjęciem uchwały w sprawie zmiany Uchwały budżetowej Powiatu Jasielskiego na 2021 rok.
W głosowaniu brało udział 23 radnych.
- za  głosowało 20 radnych,
- przeciw 1 radny,
- wstrzymał się 2 radnych.
Uchwała została podjęta.
 
Ad. 4b. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wykazu wydatków budżetu Powiatu Jasielskiego łącznie z planem finansowym tych wydatków, które nie wygasają z końcem 2021 roku (Druk Nr 385).
Przewodniczący poprosił panią Krystynę Wąsik Skarbnik Powiatu o wprowadzenie.
Głos zabrała Skarbnik Powiatu Jasielskiego Krystyna Wąsik, która omówiła projekt uchwały Rady Powiatu w Jaśle zmiany ustalenia wykazu wydatków budżetu Powiatu Jasielskiego łącznie z planem finansowym tych wydatków, które nie wygasają z końcem 2021 roku.

Wobec braku głosów w dyskusji, przewodniczący zamknął dyskusję oraz przeszedł do głosowania nad podjęciem uchwały w sprawie ustalenia wykazu wydatków budżetu Powiatu Jasielskiego łącznie z planem finansowym tych wydatków, które nie wygasają z końcem 2021 roku.
W głosowaniu brało udział 23 radnych.
- za podjęciem uchwały głosowało 23 radnych,
Uchwała została podjęta.

Ad. 4c. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Powiatu w Jaśle na 2022 rok (Druk Nr 386).
Przewodniczący otworzył dyskusję.

Radny Janusz Przetacznik – nie ukrywam, że jak otrzymałem zawiadomienie o zwołaniu LIV Nadzwyczajnej Sesji Rady Powiatu na dzień 29 grudnia, gdy zobaczyłem w porządku obrad propozycję planu pracy Rady Powiatu w Jaśle na rok 2022, a tym bardziej, że z tą inicjatywą wyszedł Zarząd Powiatu, to byłem ogromnie zdziwiony, ale chyba już niezaskoczony. Po raz pierwszy spotykam się z taką sytuacją w swojej działalności, jako radny samorządu najpierw rady miejskiej a następnie rady powiatu, aby to organ wykonawczy ustalał plan pracy i traktował organ uchwałodawczy bardzo instrumentalnie. Panie Przewodniczący, ysoka Rado: 
Jasło, dnia 29 grudnia 2021 r.

Janusz PRZETACZNIK
LIV sesja Rady Powiatu w Jaśle

R A D A  P O W I A T U
w  Jaśle

    Działając na podstawie § 27 ust.1 Statutu Powiatu Jasielskiego składam wniosek formalny o:
odesłanie projektu uchwały w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Powiatu w Jaśle – druk nr 386 do komisji 
U Z A S A D N I E N I E

Do wyłącznej właściwości Rady Powiatu w Jaśle należy m.in. uchwalanie planu pracy Rady Powiatu w Jaśle – § 6 ust.3 Statutu Powiatu Jasielskiego.
Projekt planu pracy Przewodniczący Rady przedkłada Radzie do uchwalenia               w terminie do 15 stycznia roku, którego dotyczy plan. W świetle tych uregulowań statutowych sformułowanie „przedkłada radzie do uchwalenia do 15 stycznia” nie oznacza, że Rada Powiatu w Jaśle ma uchwalić przedłożony przez Przewodniczącego Rady plan pracy przed dniem 15 stycznia roku, którego dotyczy plan, ale jest to obowiązek narzucony przez nasz statut dla Przewodniczącego Rady aby w tym terminie taki plan pracy zaproponował 
i przedstawił Radzie. Kolejną sprawą, bardzo istotną w tej materii, jest to, że plan pracy na rok kalendarzowy przyjmuje Rada w drodze uchwały. A jak przedstawiają się regulacje statutowe dotyczące procedury związanej z podejmowaniem uchwał Rady?
§ 38 ust.1 Statutu wymienia podmioty uprawnione do podjęcia inicjatywy uchwałodawczej. Według tych regulacji podmiotem uprawnionym jest radny, a poza wszelką wątpliwością jest, że Przewodniczący Rady jest radnym i w tej materii nie ma kolizji, a wręcz przeciwnie gdyż § 6 ust.3 Statutu wskazuje wprost na Przewodniczącego Rady, na którego nakłada obowiązek przedłożenia Radzie planu pracy. Dalsza lektura przepisów naszego Statutu wskazuje, że projekty uchwał powinny być zaopiniowane przez właściwe komisje -  § 38 ust.6 Statutu. 
Z lektury tego projektu uchwały – druk nr 386, a właściwie tzw. „koszulki” możemy się dowiedzieć, że projekt opracował Przewodniczący Rady, ale kiedy to nastąpiło to już nie wiemy. Możemy się tylko domyślać, że mógł być to termin przed 3 grudnia 2021 r., gdyż 3 grudnia 2021 r. przedłożony projekt zaopiniował radca prawny, a 7 grudnia br. skarbnik. 
W sprawozdaniu z prac Zarządu z dnia 8 grudnia br., który otrzymaliśmy przed sesją Rady zwołaną na 17 grudnia 2021 r., trudno doszukać się informacji, którą cytuję: „Zarząd Powiatu w Jaśle kieruje projekt uchwały pod obrady Rady Powiatu w Jaśle za pośrednictwem Biura Rady”.
Art. 14 ust.3 ustawy o samorządzie powiatowym stanowi, że zadaniem przewodniczącego jest m.in. organizowanie pracy rady. Trudno uznać za „organizowanie pracy Rady” powyższe działanie Zarządu Powiatu w Jaśle, z którego wynika, że to organ wykonawczy samorządu powiatowego (art. 8 ust. 2 pkt 2 ustawy o samorządzie powiatowym), któremu z zasady powierza się wykonywanie uchwał Rady wręcz narzuca Radzie Powiatu w Jaśle plan wg którego ma działać Rada (§ 6 ust.2 Statutu) a nie Przewodniczący Rady, który tę pracę  winien organizować. Pomijam pragmatykę i dobre obyczaje, ale wskazuję, że obowiązkiem Przewodniczącego Rady przed przedłożeniem projektu uchwały było zasięgnięcie  opinii komisji Rady. 
Reasumując wniosek jest w pełni zasadny.                                                              
                                       Podpis: Janusz Przetacznik

Starosta Jasielski Adam Pawluś – proponuję poprzeć wniosek pana radnego.

Radny Jan Urban – dostaliśmy w trybie nadzwyczajnym uchwalenie plany pracy Rady. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie to, że zostały złamane zaś dobre obyczaje. Bo mamy Komisje Rady i rzeczony plan winien wpłynąć pod obrady Komisji celem nawet zapoznania radnych i skonsultowania. Zarząd składa wniosek o zwołanie sesji nadzwyczajnej i pojawiają się kwestie, które nie są w plenipotencji Zarządu. Więc to pokazuje jaka jest naprawdę sytuacja w samorządzie powiatowym, jasielskim. Kolega radny Przetacznik zwrócił uwagę  na daty które są na koszulce projektu i spokojnie można było rzeczony plan, skoro był i tak przygotowany przez pana Przewodniczącego wcześniej poddać pod analizę poszczególnych Komisji, które się jeszcze wtedy odbywały. I jak by sobie państwo zadali trud to 7 grudnia, później mamy opinię 3 grudnia. Proszę państwa ja rozumiem, że państwo przegłosujecie bo wy wszystko przegłosujecie, ja rozumiem siła wyższa ale odrobinę poszanowania prawa.  Rzecz, która jest mało istotna w sensie wpływu na powiat bo plan pracy Rady (już pomijam jego zawartość merytoryczną bo on zawiera tylko te rzeczy, które wynikają jakby z różnego rodzaju przepisów i aktów prawa gdzie i kiedy się składa, jakie sprawozdanie bo on tylko dotyczy kwestii związanych z tymi stałymi punktami) ale chociaż tak dla przyzwoitości, dla zwykłej ludzkiej przyzwoitości, nie należało wprowadzać przyjmowania planu pracy Rady na sesji nadzwyczajnej, którą zwołuje Zarząd. To pokazuje gdzie państwo macie radnych – wszystkich niezależnie z jakich klubów, niezależnie z której strony, to jest właśnie taki przejaw, że radny to jest tylko po to, że albo podniesie albo nie rękę, ale większość z nich podniesie więc sobie przegłosujemy. To jest właśnie taki jawny przykład takiego lekceważenia dobrych obyczajów. No żeby przyjmować plan pracy Rady na rok 2022 na sesji zwołanej w trybie nadzwyczajnym przez Zarząd to przecież pokazuje, jeszcze raz powtórzę stosunek Zarządu, stosunek decydentów do całej tej Rady. 

Przewodniczący zamknął dyskusję oraz przeszedł do głosowania nad wnioskiem radnego Janusza Przetacznika o zdjęcie z porządku obrad projektu uchwały w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Powiatu w Jaśle na 2022 rok.
W głosowaniu brało udział 22 radnych.
- za zdjęciem uchwały głosowało 22 radnych,
Projekt uchwały został zdjęty z porządku obrad.

Ad. 4d. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przekazanie w nieodpłatne użytkowanie Szpitalowi Specjalistycznemu w Jaśle, nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Jasielskiego, położonej w Jaśle, obręb nr 03 - Błonie (Druk Nr 387).
Przewodniczący otworzył dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji, przewodniczący zamknął dyskusję oraz przeszedł do głosowania nad podjęciem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przekazanie w nieodpłatne użytkowanie Szpitalowi Specjalistycznemu w Jaśle, nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Jasielskiego, położonej w Jaśle, obręb nr 03 – Błonie.
W głosowaniu brało udział 23 radnych.
- za podjęciem uchwały głosowało 23 radnych,
Uchwała została podjęta.

Ad. 4e. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia zadań, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na realizację zadań w 2021 roku z zakresu rehabilitacji społecznej i zawodowej (Druk Nr 388).
Przewodniczący wyjaśnił, że w przedmiotowej uchwale zaproponowane jest przesunięcie środków niewykorzystanych w kwocie 8 024 zł na zadaniu „Dofinansowanie uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych” na zadanie „Dofinansowanie zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze”.
Przewodniczący otworzył dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji, przewodniczący zamknął dyskusję oraz przeszedł do głosowania nad podjęciem uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia zadań, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na realizację zadań w 2021 roku z zakresu rehabilitacji społecznej i zawodowej.
W głosowaniu brało udział 23 radnych.
- za podjęciem uchwały głosowało 23 radnych,
Uchwała została podjęta.

Ad. 4f. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie do realizacji zadania inwestycyjnego oraz zaciągnięcie zobowiązań finansowych na jego realizację.
Przewodniczący otworzył dyskusję i oddał głos Staroście Jasielskiemu.
Starosta Jasielski Adam Pawluś – w dniu wczorajszym pan Premier Mateusz Morawiecki ogłosił drugi nabór Inwestycji Strategicznych „Polski Ład” i żebyśmy się zdążyli do tego naboru przygotować Zarząd zaproponował taki projekt uchwały. Chcemy zrealizować inwestycję, która może przyczynić się do rozwoju powiatu, do tworzenia nowych miejsc pracy zwłaszcza na tym majątku, który jest w szkole we Trzcinicy. Tam na razie jest prowadzona szkoła przez Stowarzyszenie, nie mniej ten majątek ulega degradacji, płace są wiadomo jakie przy Stowarzyszeniach dla tych nauczycieli dlatego powstanie ośrodka. Proponujemy tutaj kryty stadion, w którym będą prowadzone ćwiczenia dla drużyn sportowych, dla piłki nożnej, takich obiektów w powiecie jasielskim nie ma. Najbliżej jest chyba w Krośnie ale jest nie co mniejszy. Jest jeden prywatny w Szalowej więc to może się stać, że ten majątek, który tam jest, że ożyje z powrotem i również internat, który jest w części tylko wykorzystany, będzie odremontowany i będzie stanowił dobre zaplecze dla noclegów, dla zgrupowań i dla wyżywienia sportowców. Więc to będą na pewno dodatkowe miejsca pracy. Czy uda nam się więcej zrealizować, czy z zakresu kultury czy z zakresu jeszcze działalności sportowej – tego nie wiem. Na pewno należy koncepcje  przygotować na całość tego majątku, który tam mamy, którym dysponujemy. Oczywiście szkoła będzie funkcjonować ale już będzie funkcjonować obok ośrodka. Więc będą mogli pracownicy pracować i w szkole i w tym ośrodku. Mam nadzieję, że ten projekt uzyska poparcie. Przeprowadziliśmy konsultację z wieloma osobami i jest bardzo pozytywny odbiór i bardzo proszę wysoką Radę o poparcie tego wniosku. 
Przewodniczący otworzył dyskusję.

Radny Krzysztof Buba – pierwsze pytanie i prosiłbym, żeby mi pan Starosta odpowiedział. Do kiedy będziemy składać te wnioski? Jaki jest ostateczny termin na złożenie tych wniosków do Polskiego Ładu?

Starosta Jasielski Adam Pawluś – do połowy lutego.

Radny Krzysztof Buba – czyli mamy jeszcze czas. Ja bym proponował żeby przedyskutować to na Komisjach no bo też zostałem zaskoczony tym tematem. Bo naprawdę dobrze by było zastanowić się nad tym wszystkim. Bo w uzasadnieniu pan Starosta ogólnie o tym mówi, ja bym chciał otrzymać więcej szczegółów. Miejmy świadomość, że utrzymanie takiego obiektu to będą potężne koszty, jeżeli to będzie stało to trzeba będzie to cały czas ogrzewać. Pytanie kto będzie z tego obiektu korzystał i kiedy?  Czy w ogóle nas stać na coś takiego? Bo boisko ze sztucznej trawy, dobre boisko będzie kosztowało dobre około 10 milionów jak nie więcej plus balon. To są bardzo duże kwoty kto to będzie później utrzymywał, jaki będzie koszt utrzymania tego?, bo nie wierzę w to, że będziemy w stanie tak go obłożyć, żeby zarabiał sam na siebie. Pan Starosta mówi tutaj o balonie – fajny pomysł, sam jestem piłkarzem byłem w Szalowej widziałem jak to wygląda. Tylko tam jest akademia piłkarska. To jest trochę inaczej, tam jest kilkanaście grup młodzieżowych którzy cały czas na tym terenie trenują. Zresztą Szalowa to troszkę inne klimaty niż Jasło. Przypomnę, że mamy kilka boisk sztucznych na terenie naszego dawnego województwa krośnieńskiego, które są obłożone i nie będziemy zbytnio konkurencyjni w stosunku do innych. Żeby za chwilę nie okazało się tak, że będzie parę drużyn trenowało na boisku w Trzcinicy a parę na boisku w Jaśle i ani jeden ośrodek ani drugi na tym nie skorzysta. 

Radny Janusz Przetacznik – tak jak wspomniałem, kiedy rozmawialiśmy na temat umieszczenia tego projektu uchwały w porządku obrad po raz kolejny mamy sytuację, że o ważnych inwestycjach decydujemy nazwijmy to w trybie co najmniej „instrumentalnym”, nadzwyczajnym czy poprzez to, że bez dyskusji są pewne rzeczy narzucane Radzie. Po raz kolejny powtórzę Zarząd Powiatu i pan Starosta traktuje Radę Powiatu instrumentalnie. Chciałbym zwrócić uwagę na następującą rzecz. 27 lipca bieżącego roku podjęliśmy uchwałę numer XLVII/319 w sprawie przystąpienia do realizacji i zabezpieczenia środków finansowych na realizację zadań inwestycyjnych w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład Program Inwestycji Strategicznych. Zwracałem uwagę między innymi na te kwestie, które wtedy podejmowaliśmy i wysoka Rada podjęła między innymi na zadanie nr 3 „Regionalne Centrum Kultury Trzcinica Park”. Między innymi w trakcie tamtej sesji, jak również na Komisji Rozwoju, informowaliśmy, dyskutowaliśmy na temat zadań inwestycyjnych, strategii powiatu w zakresie występowania z różnego rodzaju propozycjami związanymi z Polskim Ładem. Przypominam, że wtedy 27 lipca pojawił się ten temat Centrum Kultury Trzcinica Park i tak naprawdę nic poza nazwą nie wiedzieliśmy, nie wiedzieliśmy jak będzie wyglądać koncepcja, jakie będą koszty utrzymania. Zresztą doskonale widać w jaki sposób doszło do realizacji stadionu lekkoatletycznego w Trzcinicy, gdzie poniesione nakłady przez nasz powiat to przeszło ponad 5 300 000. Można zadać pytanie – ile zawodów lekkoatletycznych od daty oddania tego stadionu zostało zrealizowanych i zorganizowanych na terenie tego stadionu lekkoatletycznego? Kto poniósł i ponosi koszty jego bieżącej eksploatacji i utrzymania? Na te pytania, w trakcie chociażby ubezpieczenia czy likwidacji szkód po ostatnich nawałnicach, nie otrzymałem tych odpowiedzi. Kontynuując temat przypomnijmy, że z tym parkiem trzcinickim Zarząd wystąpił 27 lipca. Później wycofaliśmy się z tego projektu, złożyliśmy dwa zupełnie inne projekty na kwotę ok. 11 000 000 złotych. Przypominam, że to pierwszy nabór. W ramach pierwszego naboru zostało rozdzielonych 24 i 0,5 miliarda złotych. Przypomnijmy, że pierwsze środki finansowe, które otrzymały samorządy z pierwszej tarczy w roku 2020 to była kwota 6 miliardów złotych, która była przydzielana poprzez algorytm przez Radę Ministrów. Z tego rozdania z kwoty 6 miliardów złotych samorząd powiatowy otrzymał ponad 3 800 000 złotych. Jeżeli popatrzymy na tą sytuację czyli pierwszy nabór, który również był po części można by powiedzieć jakoś był dzielony, bo każdy samorząd mógł ubiegać się z trzema zadaniami a nie jednym czy dwoma, to nasz powiat bez angażowania środków własnych powinien w ramach tego pierwszego naboru otrzymać ponad 14 i pół miliona złotych. Otrzymał 11 składając dwa wnioski między innymi na drogę Święcany – granica województwa jak również na termomodernizację. Gdyby nie było tego zadęcia, tej moim zdaniem niepotrzebnej propagandy, otrzymalibyśmy 14 400 000 środków finansowych na inwestycje, które by uznał samorząd powiatowy za ważne i istotne, bez angażowania środków własnych.  Teraz mamy do czynienia z kolejnym tematem Regionalny Ośrodek Sportu i Kultury w Trzcinicy i w dalszym ciągu nic nie wiemy, będziemy wydawać kolejne środki finansowe bez odbycia dyskusji. Między innym zwracałem uwagę, dwie sesje w tył, że Zarząd przyjmował między innymi tego typu zadania i był czas żebyśmy ewentualnie na ten temat porozmawiali – niestety tradycyjnie nie, Zarząd unika  dyskusji, natomiast proponuje z uwagi, że ma bezwzględną większość w Radzie Powiatu, przyjmowanie tego typu uchwał, które będą generować w przyszłości wydatki nie akurat tylko majątkowe bo mówimy również o wydatkach bieżących,  taki sposób. Natomiast jeżeli popatrzymy na to na co zwrócił uwagę pan Krzysztof Buba to moje pytanie jest następujące: czy w ramach samorządu powiatowego, który tworzymy, mamy ze sobą jako gminy i samorząd powiatowy konkurować czy współdziałać? Z uporem godnym lepszej sprawy zwracałem się do pana Starosty, do Wysokiej Rady a przede wszystkim do Przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego i Promocji Powiatu aby zastanowić się czy nie warto opracować dla samorządu powiatowego, dla dziesięciu gmin tworzących ten samorząd powiatowy  studium komunikacyjnego tak abyśmy mogli mówić jednym głosem i wspólnie się uzupełniać. W związku z tym te zadania, które realizowaliśmy między innymi w ramach pierwszego naboru – wspominałem, że warto by było zwołać konwent Wójtów i Burmistrzów aby te nasze działania z którymi będziemy występować były spójne, zharmonizowane abyśmy mogli powiedzieć: samorządy tworzące Powiat Jasielski wykorzystują szansę inwestycyjną i majątkową i chcą działać wspólnie. A tu będziemy ze sobą konkurować. Proponuję naprawdę o rozsądek i abyśmy tego tematu w dniu dzisiejszym nie podejmowali. Będę głosował przeciwko temu projektowi uchwały.
Radny Jan Urban – i zaś mamy radosną twórczość. Przykre to jest kiedy wrzuca się temat „od Annasza do Kajfasza”. No najpierw była Trzcinica Park teraz jest Trzcinickie Centrum Sportu. Pokazuje to, że naprawdę nie ma pomysłu, że to jest takie wszystko na kolanie robione, drutem wiązane.  I boleję nad faktem, że ta wrzutka zrobiona przez Zarząd przejdzie ale pokazuje to w jak beztroski sposób traktujemy publiczny grosz. Bo zaś trzeba będzie opracować koncepcję. Oczywiście tutaj radni nie są włączeni w ten proces, Komisje tego nie opiniowały – trzeba więc szybko, dawać, wrzucamy. Mało tego, nie dość, że sesja nadzwyczajna to wrzutka była dzisiaj zrobiona i to już dobitnie pokazuje jakie tą są rozpaczliwe ruchy. Nie wiem czy w hierarchii potrzeb naszego powiatu nie jest tak, że są inne potrzeby niż budowanie takich elementów w Trzcinicy. Nie chcę powtarzać, mamy ten nieszczęśliwy stadion w Trzcinicy, na którym zawodów było tyle co kot napłakał. Mamy wyrzucone ciężkie pieniądze w Ożenną i uważam, że jest o wiele więcej potrzeb i mogłyby być dobre pomysły gdyby ludzie ze sobą rozmawiali, gdyby Zarząd chciał rozmawiać z radnymi, gdyby Komisja Rozwoju i Promocji wypełniała swoje statutowe zajęcia i próbowała również pochylić się nad takimi większymi, szerszymi rozstrzygnięciami. Proszę państwa dla mnie to jest rzecz, którą nie mogę pojąć. Zaś bez pomysłu pójdą pieniądze na opracowanie, o wiele więcej jest możliwości i oczekiwań niż raptem te Trzcinickie Centrum Sportu kryte balonem i tym podobne rzeczy. Tutaj członek władz okręgowych czy wojewódzkich Polskiego Związku Piłki Nożnej Krzysztof Buba ma rozeznanie i to jego merytoryczne wystąpienie po raz kolejny przekonało mnie, że jest to bezsensowne. Ludzie zastanówcie się,  bo jeżeli już chcemy o coś aplikować to aplikujmy o to co przyniesie korzyści społeczności lokalnej. A jeżeli nie daj Boże doszło by do tego, że w tej Trzcinicy było by to zrobione to zaś zafundujemy sobie coś co będzie tylko generowało koszty. Apeluję do was opamiętajcie się bo naprawdę to jest bez sensu. To jest wydawanie pieniędzy na rzeczy w hierarchii potrzeb, które są na ostatnim miejscu. Zastanówcie się nie podnoście nad tym ręki, proszę was.
Radny Grzegorz Pers – po pierwsze to ja bym tak nie ironizował, nie prześmiewał. Bo zobaczcie państwo ciągle wydajemy pieniądze na inwestycje drogowe, mostowe i tak dalej. To, że jest propozycja Zarządu taka żeby stworzyć takie centrum sportu i stadion kryty i do treningów i do bazy jakiejś sportowej, piłki nożnej na terenie Powiatu Jasielskiego, który ma ponad 100 tysięcy mieszkańców – dziwię się trochę koledze Krzyśkowi Bubie , który działa w piłce i zobacz Krzysztof jak wygląda sport w Powiecie Krośnieńskim. Czy my nie możemy się postarać o inwestycję taką, która by była nie tylko dla dorosłych ale i młodzieży. Ile mamy tej młodzieży, grup sportowych którzy trenują? Gdyby wyremontować tą bazę noclegową, która tam jest w tej szkole a wiadomo, że ani Stowarzyszenie ani powiat nie ma takich środków. Finansowanie tego zadania z tego Programu Polskiego Ładu to jest 95%. Nie ma trwałości projektu więc na tym projekcie szanowni państwo można zarabiać. Bo w otoczeniu, zobaczcie bo tam Krzysiek był i mówił, ja nie byłem w tym ośrodku w Szalowej ale w otoczeniu nie ma takich obiektów. Więc ja bym tak z góry nie krytykował tego. Uważam, że to jest bardzo dobry pomysł  i uważam, że jak popatrzymy na sport (ja porównuję bo to są porównywalne powiaty Krosno a Jasło) to zobaczcie państwo, w którym miejscu my jesteśmy. Czy tylko są istotne inwestycje drogowe, mostowe? Nie wyśmiewajcie tak wszystkiego ponieważ tak jak powiedziałem na początku tutaj kolega Buba działa w sporcie to i bardzo się dziwię, że taki głos krytyczny zajmuje w tej sprawie.

Radny Krzysztof Buba – do pana radnego Grzegorza Persa. Chciałbym panu przypomnieć, że w Krośnie jest mniejsze boisko, przykryte balonem, prowadzone przez Akademię Piłkarską „Beniaminek” z ich własnych pieniędzy. Tak samo w Szalowej. Z tego co się orientuję to mniejsze boisko pod tak zwanym balonem to tylko ma Stalowa Wola i to jest na utrzymaniu że tak powiem jednostek samorządu terytorialnego. Mam pytanie, który samorząd terytorialny jeszcze powiatowy ma takie regionalne centrum - boisko ze sztucznej trawy do tego pełnowymiarowe z balonem i tak dalej? Jestem ciekaw jak to wszystko wyjdzie. Tutaj widzę z koszulki do projektu uchwały ma być utworzona jednostka organizacyjna Powiatu Jasielskiego, która będzie tym zarządzała. Mam takie pytanie: jakie są przewidywane koszty funkcjonowania tej jednostki?, ile będzie tam osób zatrudnionych?, jakie będzie miała przychody i z czego się będzie utrzymywała? Proszę porozmawiać z panem Dyrektorem MOSIR-u panem Markiem Dylągiem zajmuje się tym. On też państwu może troszkę bardziej odświeżyć ile kosztuje utrzymanie takich boisk, tego wszystkiego. To nie tylko będzie wybudowanie boiska ale utrzymanie go. To muszą być odpowiednie urządzenia do czesania, odnawiania tej murawy. To będą ogromne koszty, to nie jest coś takiego jak pan Grzegorz mówi, że dziwi mi się i tak dalej. Ja chcę dyskusji na Komisjach żebyśmy byli do tego przygotowani, żebyśmy sobie wszystko na spokojnie przemyśleli czy w ogóle nas stać, jak to będzie wyglądało, kto za tym będzie. Dlatego tak jak proponowałem najlepiej to ściągnąć, przedyskutować na Komisjach mamy jeszcze czas. Jeżeli mnie państwo do tego przekonacie – porządny biznesplan to czemu nie, można głosować. Ale z tego co ja tutaj widzę to niestety to państwo mnie nie przekonujecie i będę przeciwny tej uchwale. 

Radny Janusz Przetacznik – chciałbym wrócić jeszcze raz do swojej wypowiedzi. W tej chwili nie rozstrzygamy o tym czy ten ośrodek ma być czy ma go nie być. My mówimy o jednej rzeczy aby nie traktować instrumentalnie Rady. Przywoływałem państwu naszą decyzję z lipca bieżącego roku gdzie między innymi znalazło się w tej uchwale Centrum Kulturalne w Trzcinicy, bez żadnej wiedzy, informacji. Wtedy nas pan Starosta i Zarząd Powiatu zapewniał, że w ramach trzeciego wniosku to będzie strzał w dziesiątkę, że nie będziemy mówić tylko o drogach ale również będziemy realizować zadania związane nazwijmy to z kulturą, tą duchową bo będziemy mieli Centrum Kultury. Teraz mówimy o sporcie a ja mam pytanie w takim razie: a gdzie jest Powiatowa Biblioteka Publiczna? Czy te zadania na zasadzie umowy ma realizować Miejska Biblioteka Publiczna w Jaśle. Jeżeli  już będziemy w takich kategoriach mówić o pewnych zadaniach powiatowych. Chciałbym zwrócić uwagę, że w listopadzie zwracałem uwagę, że Zarząd między innymi ten temat już wcześniej rozważał. Od listopada było sporo czasu (nie pamiętam już czy to było wrześniowe posiedzenie Zarządu) gdzie wykaz pewnych zadań do rozważenia czy możliwości uruchomienia ich i sposobu finansowania już był,  te zadania były wskazane. My dowiadujemy się, że koniecznie na koniec roku, dokładnie 29 grudnia mamy przyjąć zobowiązanie i to zobowiązanie będzie skutkować tym, że wydamy 50 000 publicznych pieniędzy na opracowanie koncepcji. Parę koncepcji już ten samorząd powiatowy zrobił, parę koncepcji już poszło do kosza za publiczne pieniądze. Chociażby przypomnę, że między innymi projekt techniczny lądowiska dla helikopterów dla szpitala jasielskiego został by zrobiony, wykonany i jak w dniu dzisiejszym wysoka Rada podjęła decyzję przekazujemy działki do urządzenia kolejnego lądowiska w zupełnie innym miejscu. Ale publiczny grosz się nie liczy bo jak się okazuje, że można dawać, że można robić nieodpowiedzialnie, bo publiczne pieniądze można wydawać bezkarnie. Nie mówię już o szpitalu, o jego rozbudowie. Pokazuję, że bardzo lekką ręką podchodzimy do wydawania publicznych pieniędzy szczególnie w zakresie pewnych koncepcji ,bez przedyskutowania. Jeżeli ten temat, tak jak powiedział pan radny Krzysztof Buba, pan radny Grzegorz Pers, jest tematem fajnym, ważnym to rozumiem, że możemy go na spokojnie przedyskutować, przedstawić, pokazać różne inne możliwości związane między innymi na przykład z partnerstwem publiczno-prywatnym. Rozmawiać o tym, że byłby to wspólny projekt – nie samorządu powiatowego ale również i samorządów gminnych. Dlatego cały czas powtarzam, że jeżeli mamy wykorzystywać szansę z Polskiego Ładu z Programu Inwestycji Strategicznych to zastanówmy się jak to robić aby wzajemnie się uzupełniać aby ta nasza oferta powiatowa była najbardziej atrakcyjna. I o to do państwa apeluję. Rozmawiajmy, a nie na zasadzie takiej, że tylko i wyłącznie bezwzględną większością głosów będziemy przyjmować tematy bo nic nam nie grozi, bo decyzję podjęła Rada. Zarząd tylko wykonuje to co Rada podjęła decyzję. Już to niejednokrotnie na tej sali podczas obrad Rady słyszeliśmy – Zarząd wykonywał tylko wole i decyzje Rady, bo to Rada zleciła i upoważniła Zarząd, zleciła wykonanie uchwały. Teraz mamy identyczną sytuację. Już pan Starosta rekomendując projekt uchwały powiedział, że ten stadion jest mniejszy a w jego głowie już jest wizja stadionu większego. Przepraszam bardzo czy już decyzje zapadły? Czyli pan Starosta zadecydował jak to będzie naprawdę wyglądać. 

Radny Jan Urban – zastanawiam się w którym miejscu pan radny Pers zobaczył prześmiestwo i szyderstwo. Wyrażałem troskę i mówiłem, pokazywałem zagrożenia. Powiedzcie mi państwo jedną rzecz: dlaczego odstąpiliście, skoro był taki genialny pomysł, z zadania Trzcinica Park a teraz idziecie znowu w kierunek Trzcinickie Centrum Sportu czy jak go zwał tak go zwał. Przecież na miłą biedę my nie możemy konkurować, nie możemy wyręczać samorządów, które mają określone zadania i proponuję również wysokiemu Zarządowi tego powiatu aby się zapoznał z zadaniami, które są zadaniami stricte powiatowymi. Bo jeżeli był to dobry pomysł Trzcinica Park to czemu żeście od niego odstąpili i raptem szukacie teraz Trzcinickie Centrum Sportu. Ja tego nie rozumie, to pokazuje po raz kolejny i to nie mówię w sposób prześmiewczy, szyderczy tylko z całą stanowczością i z wielkim bólem i żalem, że nie macie koncepcji, nie macie pomysłu - od „Annasza do Kajfasza”.

Przewodniczący zamknął dyskusję oraz przeszedł do głosowania nad podjęciem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie do realizacji zadania inwestycyjnego oraz zaciągnięcie zobowiązań finansowych na jego realizację.
W głosowaniu brało udział 23 radnych.
- za głosowało 15 radnych,
- przeciw głosowało 7 radnych,
- wstrzymał się 1 radny.
Uchwała została podjęta.

Starosta Jasielski Adam Pawluś – chciałbym w imieniu Zarządu podziękować za całoroczną pracę. Za rok, który był rokiem trudnym i również było wiele przykrych wydarzeń ale rok również pełen sukcesów. To w tej sali w dniu wczorajszym było podpisanie umowy na koncepcję programową na zachodnią obwodnicę miasta Jasła. To w dniu wczorajszym przekazaliśmy do użytkowania kilometr drogi wraz z mostem – nowy ciąg drogowy. Ciąg drogowy, który ułatwi mieszkańcom miasta i wszystkim przebywającym w powiecie Jasielskim poruszanie się przez centrum miasta. Równocześnie zrealizowaliśmy trzy inwestycje z tych samych środków czy ze środków z rezerwy subwencji –  prawoskręt, który niezwykle usprawnił ruch na ulicy Kasprowicza, na skrzyżowaniu z drogą 28. Zadanie można by powiedzieć krajowe. No po co było się angażować, po co było narzucać wysokiej Radzie takie wysokie zadania, takie obowiązki, które powinna wykonać Generalna Dyrekcja. Jednak udało się i mieszkańcy korzystają. Wszyscy widzieliście państwo jak wraz z drogą 992 podczas tego tragicznego i bezmyślnego działania w budynku przy ulicy Metzgera ta droga służyła wszystkim użytkownikom. Wykonaliśmy dwie drogi w gminie Jasło, konkretnie drogę w Osobnicy, 800 prawie metrów drogi OSOBNICA – PAGÓREK. Poszerzyliśmy ją do zetki plus utwardzone pobocza - to jest naprawdę wielkie osiągnięcie. I druga droga w dwóch gminach, w dwóch odcinkach prawie kilometr. 460 metrów w Osobnicy droga poszerzona do 6 metrów, chodnik i utwardzone pobocze i ponad 550 metrów w Łazach Dębowieckich – bardzo zniszczona droga można powiedzieć jedna z ostatnich w gminie Dębowiec w tak fatalnym stanie. Pozostało jeszcze nie całe 2 kilometry i będziemy mieli w gminie Dębowiec w miarę dobre wszystkie drogi. Więc wielkim sukcesem zakończyło się betonowanie mostu w Przysiekach. Dzisiaj zakończył się proces sprężania i w nie długim czasie będzie trwać rozbiórka rusztowań i mostu tymczasowego i na wiosnę będziemy mogli korzystać już z tego obiektu. W dniu 27 grudnia został ogłoszony przetarg na 3 kilometry drogi Siepietnica – Święcany. Droga zostanie podniesiona do parametrów zetki czyli sześciometrowa jezdnia, plus metr pobocza, plus chodnik na całej długości. Przypominam, że tylko 5% dopłacamy. Może nie zawsze mamy sukcesy, mamy też i porażki ale nie rezygnujemy z tego Centrum Kultury. Nie rezygnujemy z Centrum Kultury we Trzcinicy ono będzie realizowane tylko zobaczymy kiedy i w jakim etapie. Uważam, że należy o ten majątek zadbać bo ten majątek ulega degradacji i szkoła, która tam funkcjonuje nie jest w stanie ten majątek poprawnie użytkować. Tam leje się na stołówce, leje się na szkole, wilgoć w ścianach i tak dalej. Wielkim sukcesem zakończyło się również w dniu wczorajszym podpisanie umowy na dopłaty do przewozów w Powiatowo – Gminnym Związku Komunikacyjnym. To jest 12 700 000. Wyobraźcie sobie państwo, że my jesteśmy największym beneficjentem w Województwie Podkarpackim, jednym z największych beneficjentów w Polsce – to funkcjonuje. Można się śmiać, że te autobusy są stare, są brzydkie ale one docierają wszędzie, służą mieszkańcom. I jeszcze przypomnę, że również z Polskiego Ładu Związek otrzymał dofinansowanie prawie 7 000 000 na autobusy niskoemisyjne. Więc powoli będziemy zmieniać tą rzeczywistość, zmieniamy tą rzeczywistość. Powiat poręczył kupno bazy, jest dobra baza a wydawało się, że po prostu wzięliśmy stare sprzęty, starych kierowców i wszystko legnie w gruzach. Dlatego bardzo bym prosił o taki większy optymizm żebyśmy patrzyli w przyszłość z większą nadzieją. Może poniesiemy porażkę w tej Trzcinicy ale jeżeli nie będziemy próbować, nie będziemy wierzyć to naprawdę nic nie osiągniemy, dlatego bardzo dziękuję za tą waszą pracę, za wspieranie. Wielkim sukcesem jest uzyskanie dofinansowania do szpitala to jest prawie 15 000 000 złotych na dwa zadania. Dzisiaj rozmawiałem na temat tomografu komputerowego 3 500 000 złotych żebyśmy taki tomograf uzyskali z rezerw. Z panem Dyrektorem Mazurem rozmawiałem i rozmawialiśmy kiedyś z panią Wojewodą. Czy to się uda? Nie wiem. Ale gdy nie będziemy próbować, nie będziemy po prostu za tym chodzić to na pewno nikt nie zwróci uwagi, że my mamy takie potrzeby. Trzeba po prostu o to zabiegać i starać się. Dlatego bardzo dziękuję wszystkim za popieranie naszych inicjatyw. Bardzo dziękuję, również za głosy krytyczne bo one są naprawdę potrzebne. My popełniamy błędy, my nie jesteśmy absolutnie święci. Także na koniec tego roku jeżeli kogoś obraziłem to bardzo przepraszam i chciałbym życzyć aby ten rok był przede wszystkim lepszy, żebyście państwo byli wszyscy zdrowi, żebyśmy mogli wreszcie obradować tu normalnie nie tylko poprzez łącza. Żebyśmy mogli kiedyś usiąść razem i napić się razem, nawet szklanki wody. Wszystkiego naprawdę najlepszego żeby się wszystkie marzenia, wszystkie zamierzenia wam spełniły. Żebyście mieli w swoich domach, w swoich rodzinach szczęście, miłość i pogodę na każdy dzień nowego 2022 roku.

Przewodniczący Rady Powiatu Robert Snoch – ja dołączam się do życzeń. W imieniu prezydium Rady życzę państwu w nowym roku przede wszystkim zdrowia, wszelkiej pomyślności w życiu prywatnym, zawodowym i do siego roku. 

Ad. 5. Zamknięcie obrad.
Wobec wyczerpania porządku obrad Przewodniczący Rady Powiatu Robert Snoch zamknął obrady LIV Nadzwyczajnej  Sesji Rady Powiatu w Jaśle o godzinie 16:18.
Imienne wyniki głosowań  stanowią załącznik do niniejszego protokołu.
 
Protokolant: Joanna Kosiba                                                      

  Przewodniczący Rady
         Robert Snoch

Materiały

Protokół z LIV Sesji RP
Protokół​_z​_LIV​_Sesji​_RP.pdf 0.79MB
Raport przeprowadzonego głosowania z LIV Sesji Rady Powiatu w Jaśle
Raport​_przeprowadzonego​_głosowania​_z​_LIV​_Sesji​_Rady​_Powiatu​_w​_Jaśle.pdf 3.20MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
30.12.2021 11:51 Paweł Krajciewicz
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Robert Snoch
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Protokół z LIV Nadzwyczajnej Sesji Rady Powiatu w Jaśle VI Kadencji z dnia 29.12.2021 4.0 06.06.2022 11:08 Paweł Krajciewicz
Protokół z LIV Nadzwyczajnej Sesji Rady Powiatu w Jaśle VI Kadencji z dnia 29.12.2021 3.0 25.02.2022 15:28 Paweł Krajciewicz
Protokół z LIV Nadzwyczajnej Sesji Rady Powiatu w Jaśle VI Kadencji z dnia 29.12.2021 2.0 04.02.2022 14:52 Paweł Krajciewicz
Protokół z LIV Sesji Rady Powiatu w Jaśle VI Kadencji z dnia 29.12.2021 1.0 30.12.2021 11:51 Paweł Krajciewicz

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}