W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Opłaty eksploatacyjne

Wymagane dokumenty:

  1. Przedłozyć informację o opłacie za wydobytą kopalinę zgodnie z art. 134 ustawy Prawo geologiczne i górnicze.
  2. Kopie dowodów dokonanych wpłat.

Formularz/wnioski do pobrania:

Nie dotyczy

Opłaty:
1. 40% kwoty opłaty eksploatacyjnej przedsiębiorca wpłaca na konto: Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej 02-673 Warszawa, ul. Konstruktorska 3 A 
2. 60% kwoty opłaty eksploatacyjnej przedsiębiorca wpłaca na konto gminy (lub gmin) właściwej ze względu na miejsce lokalizacji eksploatowanego złoża.

Komórka odpowiedzialna za prowadzenie sprawy:

Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, pok. 220, tel. (13) 4742015

Miejsce składania dokumentów:

Osobiście w Punkcie Obsługi Klienta Starostwa Powiatowego w Jaśle, ul. Rynek 18, (parter)
Pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Jaśle, ul. Rynek 18, 38-200 Jasło.

Termin załatwienia sprawy:

Nie później niż w ciągu 1 miesiąca od dnia złożenia wymaganych dokumentów, w szczególnie uzasadnionych przypadkach nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

Tryb odwoławczy:

Od decyzji, w której organ koncesyjny na podstawie własnych ustaleń określa wysokość należnej opłaty eksploatacyjnej, przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krośnie, ul. Bieszczadzka 1, 30-400 Krosno, za pośrednictwem Starosty Jasielskiego. Pisemne odwołania należy składać drogą pocztową lub osobiście na Dzienniku Podawczym urzędu w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

Zgodnie z treścią rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 (Dz. Urz. UE L 2016, Nr 119) dalej zwanego RODO, informujemy że:

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Starosta Jasielski, ul. Rynek 18, 38-200 Jasło,
    dalej jako Administrator.
  2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest pod adresem: iod@powiat.jaslo.pl
  3. Pastwa dane osobowe przetwarzane są w celu rozpatrzenia sprawy Administracyjnej, na podstawie
    art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w związku z realizacją obowiązku prawnego.
  4. Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty uprawnione
    na podstawie obowiązujących przepisów prawa w związku z realizacją przez Administratora celu,
    o którym mowa w pkt. 3.
  5. Państwa dane będą przechowywane przez czas rozpatrywania sprawy, a następnie przechowywane przez okres oraz w zakresie wymaganym zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  6. Posiadają Państwo prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych,
    ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz przenoszenia danych.
  7. Mają Państwo prawo wniesienia skargi na czynności przetwarzania do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  8. Skorzystać z uprawnień wskazanych w pkt. 6 można wysyłając odpowiednie żądanie na adres Inspektora Ochrony danych wskazany w pkt. 2.
  9. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże odmowa ich podania uniemożliwi rozpatrzenie Państwa sprawy.
  10. Ze względu na złożoność pełnej informacji odnoszącej się do przetwarzania Państwa danych osobowych, w związku z obowiązkiem zagwarantowania aktualności, przejrzystości i przystępności treści niniejszej klauzuli informacyjnej w odbiorze, jej treść została ograniczona. Na naszej stronie internetowej www.powiat.jaslo.pl w zakładce STAROSTWO POWIATOWE / OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH publikujemy rejestr podmiotów przetwarzających oraz dane z rejestru czynności przetwarzania, gdzie znajdziecie Państwo szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania, podstawy prawnej, okresu przechowywania danych osobowych oraz podmiotów, którym przekazywane mogą być Państwa dane.

Informacje dodatkowe:

Przedsiębiorca ustala opłatę półrocznie we własnym zakresie i wnosi ją bez wezwania na rachunki bankowe gminy ze względu na miejsce eksploatacji złoża oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Opłatę eksploatacyjną przedsiębiorca wnosi przed upływem miesiąca następującego po okresie rozliczeniowym, przedstawiając organowi koncesyjnemu oraz gminie i NFOŚiGW kopie dowodów dokonanych wpłat wraz z informacją zawierającą dane dotyczące: nazwy przedsiębiorcy, nazwy złoża, rodzaju i ilości wydobytej w półroczu kopaliny, przyjętej stawki opłaty eksploatacyjnej, wysokości ustalonej opłaty dla danej gminy. W przypadku, gdy wydobywanie prowadzone jest na terenie więcej niż jednej gminy, opłatę ustala się proporcjonalnie do ilości wydobytej kopaliny na terenie danej gminy.
W myśl art.137 ust.4 ustawy Prawo geologiczne i górnicze, jeżeli wysokość opłaty należnej za okres rozliczeniowy nie przekracza 300 zł obowiązek jej zapłaty nie powstaje. Nie zwalnia
to z obowiązku przedłożenia informacji. 

{"register":{"columns":[]}}