W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Adres
ul. Iłżecka 37
27-400 Ostrowiec Świętokrzyski

Powiatowy Rzecznik Konsumentów - Adriana Jeruzal
pokój 10  (parter),
tel. (41) 247-61-42 

e - mail: rzecznikkonsumenta@powiat.ostrowiecki.eu
 

Informujemy, że w dniach od 07.07.2025 r. do 14.07.2025 r. Biuro Powiatowego Rezcnika Konsumentów jest nieczynne z powodu urlopu.

Porady i informacje prawne w terminie w/w urlopu są udzielane przez Zespół Radców Prawnych - III piętro, pok. nr 301 i 302 (budynek Starostwa Powiatowego w Ostrowcu Św.)

 

Godziny pracy:
Poniedziałek, wtorek, środa, piątek od godz. 7.30 do godz. 15.30

Osoby zainteresowane uzyskaniem porady lub informacji podczas wizyty osobistej proszone
są o kontakt telefoniczny w celu umówienia wizyty: tel. 41 247 61 42

 

Powiatowy Rzecznik Konsumentów wykonuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony konsumentów. Podstawę prawną działania Rzecznika Konsumentów stanowią przepisy ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jednolity: Dz. U. z 2024 r. poz. 594).

Do podstawowych zadań wykonywanych na tym stanowisku należy w szczególności:

  1. Zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej
    w zakresie ochrony interesów konsumentów;
  2. Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
  3. Udzielanie konsumentom pomocy przy dochodzeniu roszczeń na drodze sądowej;
  4. Prowadzenie edukacji konsumenckiej.

 

Powiatowy Rzecznik Konsumentów może również:

  • Sygnalizować Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów problemy dotyczące ochrony konsumentów, które wymagają podjęcia działań przez organy administracji rządowej;
  • Składać wnioski o zmianę lub stanowienie prawa miejscowego w sprawach ochrony konsumentów;
  • Występować z wnioskiem o ukaranie w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów.

 

Rolą Rzecznika Konsumentów jest przede wszystkim udzielanie konsumentom porad
i informacji prawnej.

 

  • W sprawach, w których Rzecznik dostrzega naruszenie interesu konsumenta, a przy tym szansę
    na polubowne rozstrzygnięcie sporu albo widzi potrzebę wyjaśnienia okoliczności faktycznych – występuje do przedsiębiorców;
  • W sprawach w których w ocenie Rzecznika naruszony został interes konsumenta, ale strony przedstawiają zupełnie odmienny stan faktyczny albo kiedy polubowne zakończenie sporu okazuje się niemożliwe – Rzecznik może udzielić pomocy w dochodzeniu roszczeń przed sądem.

 

Powiatowy Rzecznik Konsumentów działa wyłącznie w sprawach konsumenckich, a zatem w sprawach dotyczących głównie zawierania, wykonywania i zakończenia umów cywilnoprawnych pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą.

Zgodnie z art. 22 (1) kodeksu cywilnego za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Materiały

Klauzula informacyjna (RODO)
klauzula​_informacyjna​_(RODO).pdf 0.13MB
{"register":{"columns":[]}}