Zgłoszenie zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego
Wymagane dokumenty
- zgłoszenie zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części,
- opis i rysunek określający usytuowanie obiektu budowlanego w stosunku do granic nieruchomości i innych obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej i sąsiednich nieruchomościach, z oznaczeniem części obiektu budowlanego, w której zamierza się dokonać zmiany sposobu użytkowania,
- zwięzły opis techniczny, określający rodzaj i charakterystykę obiektu budowlanego oraz jego konstrukcję , wraz z danymi techniczno-użytkowymi, w tym wielkościami i rozkładem obciążeń, a w razie potrzeby również danymi technologicznymi,
- oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością ( ami ) na cele budowlane określone w zgłoszeniu,
- zaświadczenie właściwego miejscowo wójta albo burmistrza o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego albo ostateczna decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, w przypadku braku obowiązującego planu zagospodarowania przestrzennego,
- ekspertyza techniczna, wykonana przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w odpowiedniej specjalności (ekspertyza powinna dotyczyć możliwości podjęcia lub zaniechania w obiekcie budowlanym lub jego części działalności zmieniającej warunki: bezpieczeństwa pożarowego, powodziowego, pracy, zdrowotne, higieniczno-sanitarne, ochrony środowiska bądź wielkość i układ obciążeń ),
- w zależności od potrzeb – pozwolenia, uzgodnienia lub opinie wymagane przepisami odrębnymi.
Formularz / wnioski do pobrania
W załączniku ( na dole strony )
Opłaty
Wolne od opłat
Komórka odpowiedzialna za prowadzenie sprawy
Wydział Architektury i Budownictwa,
pokój nr 231 Gminy: Dębowiec, Kołaczyce, Nowy Żmigród, Tarnowiec, tel. 13 4486432,
pokój nr 233 Gminy: Jasło, Skołyszyn, miasto Jasło 2, tel. 13 4486433,
pokój nr 232 Gminy: Brzyska, miasto Jasło 1, miasto Jasło 3, tel. 13 4486434,
pokój nr 228 Gmina: Osiek Jasielski, Krempna, tel. 13 4486435,
Miejsce składania dokumentów
Osobiście w Punkcie Obsługi Klienta Starostwa Powiatowego w Jaśle ul. Rynek 18 (parter), pocztą
na adres: Starostwo Powiatowe w Jaśle ul. Rynek 18, 38-200 Jasło, przy pomocy kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego (e-PUAP) albo wysyłki rejestrowaną pocztą elektroniczną z adresu zarejestrowanego w „bazie adresów elektronicznych” prowadzonej przez ministra do spraw informatyzacji.
Termin załatwienia sprawy
W terminie 30 dni od daty złożenia zgłoszenia
Tryb odwoławczy
Od decyzji sprzeciwu lub decyzji o sprzeciwie i nałożeniu obowiązku uzyskania pozwolenia na rozbiórkę służy odwołanie do Wojewody Podkarpackiego za pośrednictwem Starosty Jasielskiego.
Informacje dodatkowe
- zgłoszenia należy dokonać przed planowanym terminem rozpoczęcia robót budowlanych,
- do robót można przystąpić, jeżeli w terminie 30 dni od złożenia zgłoszenia organ nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji,
- zgłoszenie ważne jest 2 lata od doręczenia zgłoszenia organowi.
Informacja dotycząca przetwarzanych danych osobowych:
Zgodnie z treścią rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 (Dz. Urz. UE L 2016, Nr 119) dalej zwanego RODO, informujemy że:
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Starosta Jasielski, ul. Rynek 18, 38-200 Jasło,
dalej jako Administrator. - Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest pod adresem: iod@powiat.jaslo.pl
- Pastwa dane osobowe przetwarzane są w celu rozpatrzenia sprawy Administracyjnej, na podstawie
art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w związku z realizacją obowiązku prawnego. - Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty uprawnione
na podstawie obowiązujących przepisów prawa w związku z realizacją przez Administratora celu,
o którym mowa w pkt. 3. - Państwa dane będą przechowywane przez czas rozpatrywania sprawy, a następnie przechowywane przez okres oraz w zakresie wymaganym zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Posiadają Państwo prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych,
ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz przenoszenia danych. - Mają Państwo prawo wniesienia skargi na czynności przetwarzania do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Skorzystać z uprawnień wskazanych w pkt. 6 można wysyłając odpowiednie żądanie na adres Inspektora Ochrony danych wskazany w pkt. 2.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże odmowa ich podania uniemożliwi rozpatrzenie Państwa sprawy.
- Ze względu na złożoność pełnej informacji odnoszącej się do przetwarzania Państwa danych osobowych, w związku z obowiązkiem zagwarantowania aktualności, przejrzystości i przystępności treści niniejszej klauzuli informacyjnej w odbiorze, jej treść została ograniczona. Na naszej stronie internetowej www.powiat.jaslo.pl w zakładce STAROSTWO POWIATOWE / OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH publikujemy rejestr podmiotów przetwarzających oraz dane z rejestru czynności przetwarzania, gdzie znajdziecie Państwo szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania, podstawy prawnej, okresu przechowywania danych osobowych oraz podmiotów, którym przekazywane mogą być Państwa dane.
Materiały
Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (PB-5)oswiadczenie_o_posiadanym_prawie_do_dysponowania_nieruchomoscia_na_cele_budowlane_pb-5.docx 0.02MB ZGŁOSZENIE zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części (PB-18)
318989667_54945149.RTF 0.15MB
Podstawa prawna
Art. 71 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2023 r. , poz. 682, ze. zm.)