Zaświadczenie o samodzielności lokali
Wymagane dokumenty
- wniosek o wydanie zaświadczenia o samodzielności lokali,
- rysunki rzutów odpowiednich kondygnacji budynku z zaznaczonymi lokalami i pomieszczeniami do nich przynależnymi ( piwnica, strych, komórka, garaż )
- w razie położenia pomieszczeń przynależnych poza budynkiem dzielonym odpowiedni wyrys z mapy ewidencyjnej działki z zaznaczeniem pomieszczeń przynależnych,
- podanie daty wydania pozwolenia na budowę lub zaświadczenia o dokonanym zgłoszeniu budowy budynku lub złożenia skutecznego zgłoszenia w Urzędzie ( w przypadku braku zaświadczenia ),
W przypadku budynków wybudowanych po 01-01-1995 r. lub na podstawie pozwolenia na budowę ( zgłoszenie dokonanego ) wydanego po tej dacie:
- pozwolenie na budowę, kopia skutecznego zgłoszenia budowy lub pozwolenia na użytkowanie,
-pozwolenie na użytkowanie albo skuteczne zawiadomienie o zakończeniu budowy.
Formularz/wnioski do pobrania
Brak
Opłaty
17 zł za wyjątkiem budynków mieszkalnych.
Opłatę skarbową należy wnieść z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty, tj. złożenia wniosku, w kasie Urzędu Miasta Jasła lub na konto Urzędu Miasta Jasła, ul. Rynek 12.
Komórka odpowiedzialna za prowadzenie sprawy
Wydział Architektury i Budownictwa, pokój nr 228 , tel. 13 4486435.
Miejsce składania dokumentów
Osobiście w Punkcie Obsługi Klienta Starostwa Powiatowego w Jaśle ul. Rynek 18 (parter), pocztą
na adres: Starostwo Powiatowe w Jaśle ul. Rynek 18, 38-200 Jasło, przy pomocy kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego (e-PUAP) albo wysyłki rejestrowaną pocztą elektroniczną z adresu zarejestrowanego w „bazie adresów elektronicznych” prowadzonej przez ministra do spraw informatyzacji.
Termin załatwienia sprawy
W terminie 7 dni od złożenia kompletnego wniosku.
Tryb odwoławczy
Na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia służy zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krośnie za pośrednictwem Starosty Jasielskiego.
Informacja dotycząca przetwarzanych danych osobowych:
Zgodnie z treścią rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 (Dz. Urz. UE L 2016, Nr 119) dalej zwanego RODO, informujemy że:
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Starosta Jasielski, ul. Rynek 18, 38-200 Jasło,
dalej jako Administrator. - Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest pod adresem: iod@powiat.jaslo.pl
- Pastwa dane osobowe przetwarzane są w celu rozpatrzenia sprawy Administracyjnej, na podstawie
art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w związku z realizacją obowiązku prawnego. - Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty uprawnione
na podstawie obowiązujących przepisów prawa w związku z realizacją przez Administratora celu,
o którym mowa w pkt. 3. - Państwa dane będą przechowywane przez czas rozpatrywania sprawy, a następnie przechowywane przez okres oraz w zakresie wymaganym zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Posiadają Państwo prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych,
ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz przenoszenia danych. - Mają Państwo prawo wniesienia skargi na czynności przetwarzania do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Skorzystać z uprawnień wskazanych w pkt. 6 można wysyłając odpowiednie żądanie na adres Inspektora Ochrony danych wskazany w pkt. 2.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże odmowa ich podania uniemożliwi rozpatrzenie Państwa sprawy.
- Ze względu na złożoność pełnej informacji odnoszącej się do przetwarzania Państwa danych osobowych, w związku z obowiązkiem zagwarantowania aktualności, przejrzystości i przystępności treści niniejszej klauzuli informacyjnej w odbiorze, jej treść została ograniczona. Na naszej stronie internetowej www.powiat.jaslo.pl w zakładce STAROSTWO POWIATOWE / OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH publikujemy rejestr podmiotów przetwarzających oraz dane z rejestru czynności przetwarzania, gdzie znajdziecie Państwo szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania, podstawy prawnej, okresu przechowywania danych osobowych oraz podmiotów, którym przekazywane mogą być Państwa dane.
Podstawa prawna
Art. 2 ust. 3 ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali ( tekst jedn. Dz. z 2021 r., poz. 1048) i art. 217 § 2 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego ( tekst jedn. Dz.U. z 2023 r. poz. 775 ze zm.)